Miten voi olla että vanhat Saabit
Näyttää edelleen hyvältä ja tuoreelta mutta moni muu auto ei. Esim kaikki aasialaiset merkit.
Kommentit (86)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ikinä en ole ymmärtänyt noitten saabien ylistystä, kehnompia kuin ikäisensä volvot ja huonompia ajaa.
Siltä se tuntuu, kun ajelee vain Volvolla. Kannattaisi ajaa vaikka viikko Saabilla, niin mieli muuttuu. Itse ajoin joskus saman ikäisellä Volvolla, mutta vasta 110 000km ajetulla ja olin varma, että sen alusta on rikki, kun oli todella veltto omaan 360 000km ajettuun Saab 9-5:een verrattuna. Ja se Saabien kuuluisa hevosten voima, jolle häviää 20 vuotta tuoreemmat vehkeet. Vasta nykyään alkaa olla vakioautoja, joille ei välttämättä enää Saabilla pärjää kiihdytyksessä, mutta silti tuolla 140km/h jälkeen voi Saabilla huristella niidenkin ohi.
No oma vähän piristetty v70 R oli kyllä mielestäni jokaisella osa-alueella parempi kuin ensin koeajamani saab 9-5 aero.
Olikos Volvossa se ihmeellinen omituisuus, ettei lämä tiskissä saanut kuin hetken täydet tehot? Saab 9-5 Aerolla saa luukuttaa huoletta sinne rajoitettuun huippunopeuteen saakka. Jossain Volvon R-versiossa sellainen oli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Etuvetoisia paskoja ja käkkärikin vaikuttaa etupyöriin🤷
Käkkä on pysäköintijarru, joten sillä ei ole merkitystä, vaikka ottaakin etujarruun.
Etuvetoinen talvella hakkaa takavetoisen tuhat nolla.
Useimmiten näin on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ikinä en ole ymmärtänyt noitten saabien ylistystä, kehnompia kuin ikäisensä volvot ja huonompia ajaa.
Siltä se tuntuu, kun ajelee vain Volvolla. Kannattaisi ajaa vaikka viikko Saabilla, niin mieli muuttuu. Itse ajoin joskus saman ikäisellä Volvolla, mutta vasta 110 000km ajetulla ja olin varma, että sen alusta on rikki, kun oli todella veltto omaan 360 000km ajettuun Saab 9-5:een verrattuna. Ja se Saabien kuuluisa hevosten voima, jolle häviää 20 vuotta tuoreemmat vehkeet. Vasta nykyään alkaa olla vakioautoja, joille ei välttämättä enää Saabilla pärjää kiihdytyksessä, mutta silti tuolla 140km/h jälkeen voi Saabilla huristella niidenkin ohi.
Tollanen saabi jäi kun tikku paskaan kun polkasin seat cupralla paikaltaan, ja mun cupra on ihan vakio 300hp.
Uskon, että jäi, koska Saabilla ei etupyörät oikein pidä. Minullakin sutii vielä kolmosella, mutta sitten n. 130km/h:n nopeudessa alkaa olla pitoa ja sitten lähdetään. Tehoja ei ole mitattu, mutta alle 300hv taitaa olla, mutta vääntöä sitten vähän enemmän.
Tuota mietin hakisinko kaupasta jäätelöä ja muutaman kaljan ?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tollanen saabi jäi kun tikku paskaan kun polkasin seat cupralla paikaltaan, ja mun cupra on ihan vakio 300hp.
Uskon, että jäi, koska Saabilla ei etupyörät oikein pidä. Minullakin sutii vielä kolmosella, mutta sitten n. 130km/h:n nopeudessa alkaa olla pitoa ja sitten lähdetään. Tehoja ei ole mitattu, mutta alle 300hv taitaa olla, mutta vääntöä sitten vähän enemmän.
Mopot, mulla on skuutti ajan teidät ohi tosta vaan.
Kukaan autoharrastajaksi itseään kuvaava ei aja etuvetoisella autolla.