Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko 53-vuotias mies teistä vanha? Mitkä ovat mielikuvat?

Vierailija
07.08.2026 |

Jos on vanha, mikä on oma ikäsi? 

Kommentit (211)

Vierailija
141/211 |
09.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On liian vanha.

N37

Ikä on niin suhteellinen käsite. 68-vuotiasta miestäni tuli kaksikin naista jututtamaan eri kerroilla heti kun hän jäi tänään hetkeksi yksin. Naiset on kyllä tosi miehenpuutteessa nykyään.

Hyviä ja komeita miehiä on niin vähän.

Isä jäi leskeksi 70+ ja kertoi, että naisia oli tosi paljon ympärillä, kun moni mies oli jo kuollut. Ovat myös sitä ikäluokkaa jossa yksin oleminen on ollut kamala kohtalo. Nykypäivänä naiset ovat itsenäisempiä. 

Vierailija
142/211 |
09.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täytän tänä vuonna 53. Ei ole vanha, mutta on hankala ikä. Olen liian nuori eläkkeelle ja liian vanha työllistymään minnekään jos joudun työttömäksi.  

Tämä se saattaa olla, kohta joudun työkkäriin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/211 |
09.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No joo. Olen nelikymppinen ja harkitsisin tarkasti alkaisinko seurustelemaan yli 50v:n kanssa. Sinällään en pidä vanhana, mutta todennäköisesti on jo aika kaavoihinsa kangistunut, eikä halua tai ole valmis tekemään suuria elämänmuutoksia.

Miksi viisikymppisenä pitäisi tehdä suuria elämänmuutoksia? Ihan vaan jotta sinua miellyttäisi? Mitä jos tykkää elämästään? 

Vierailija
144/211 |
09.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole vanha, mutta olenkin itse jo 51. Osa tietysti voi vaikuttaa jo vanhalta, tässä iässä näkyy selvästi miten terveydestään on huolehtinut tai ollut huolehtimatta.

Vierailija
145/211 |
09.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikka itsekin täytin 50 niin silti tuntuu vanhalta. Edelleen sitä ihmettelee, miten voikin olla niin paljon kilsoja mittarissa jo.

Oma isäni lähentelee ysikymppiä. En mieti itse vielä olevani vanha mutta tajuan kyllä ikääntyväni. 

Vierailija
146/211 |
09.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole vanha, mutta olenkin itse jo 51. Osa tietysti voi vaikuttaa jo vanhalta, tässä iässä näkyy selvästi miten terveydestään on huolehtinut tai ollut huolehtimatta.

Ei ole muuten mikään aina ihan helppo tietää tämä. Itse esim olen normaalipainon rajoissa, syönyt mielestäni viime ajat kohtuu järkevästi (ei sokeria, valkoista viljaa), alkoa mennyt kyllä liikaa kuukausitasolla mutta sellaista tissutustyylistä käyttöä. Olen selitellyt itselleni että muuten en jaksa. Nyt näyttää että sehän minua just väsyttää!

Oleb havahtunut siihen miten innoton ja väsynyt olen. Ja päätellyt että hei enhän minä mitenkään terveellisesti elä vaikka liikun työssäni ja paina reippaita kävelylenkkejä, en tupakoi, en syö roskaruokaa, nukun viikonloppuisin jopa yli. Syke alkoi hakata lomalla ja nyt kun mittailin pitkästä aikaa paineita kotimittarilla niin koholla ovat molemmat noin kymmenen pykälää. Ja tätä tyyliä on jatkunut jo useamman vuoden, nyt tuli vain kypsähtäminen. Ikää päälle viidenkympin.

Eli ihminen voi olla hoikka tai normaalipainoinen mutta lipitellä liikaa tai syödä tyhmästi, liikkua vähän. Ehkä popsia särkylääkkeitä kuin karkkeja. Tämä pointtina.

Vierailija
147/211 |
09.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No, olen itse 57 v täyttävä nainen, ja vastaan, että kyllä on. Kyllä se katse ajautuu 20 v nuorempiin ja seurusteluhalut samoin - ehkä 20-10 v nuorempiin. Ei kukaan halua itsensä kaltaista mätänevää ruumista kattella :D ei ainakaan eroottisessa mielessä.

Oho, oon aika tyrmistynyt. Lähipiirissä kuusikymppisiä aivan missin mitoissa olevia, tosi hyväkuntoisia ja energisiä tyyppejä. Ootko miettinyt mistä sulle toi "mätänevä fiilis" oikein tulee? Ootko pitänyt itsestäsi huolta? Vai ootko viettänyt aikaasi vaan väärissä porukoissa joka aiheuttaa sulle ton? Oon tosi surullinen sun fiiliksestä. N30+

Vaikka olisi kuinka missin mitoissa sekä lihakset ja liikkuvuus kunnossa, ikääntymistä ei voi estää. Ei oma kroppa ja kasvot enää tunnu samalta kuin 20 vuotta sitten. Se on luonnollista, mutta kolmekymppisenä ikääntymistä ei yleensä vielä ajattele samalla tavalla. 

Voi hyvin olla juuri näin. Mutta silläkin on iso merkitys että millä äänensävyllä puhuu itselleen. Ja oon myös sitä mieltä että itsevarmuus on paljon rypytöntä ihoa seksikkäämpää. Itsevarma, aikuinen nainen on aikamoinen ilmestys kun sellainen tulee vastaan. Siihen itsellänikin (parempaan itsevarmuuteen) on vielä matkaa vaikka paljon onkin menty eteenpäin! N30+

Huomaa, että olet nuori koska puhut rypyistä. Et ole vielä kokenut valahtamista ja veltostumista. 

En periaatteessa ole eri mieltä itselleen puhumisesta. Mutta vanheneminen nyt vain on helvetistä, vaikka olisikin ikäisekseen tyrmistys. 

Tuolla on terveyskanavat täynnä kommenteissa tyyppejä jotka ovat olleet ylipainoisia ja moni ihan elämäntavoista sairaitakin neli-viisikymppiseksi (moni vanhempikin) ja sitten tehneet totaalisen elämäntaparemoemontin: terveys kohentunut hurjasti ja painoa lähtenyt jopa kymmeniä kiloja. Eli toiset saavat sisuuntumismotivaation vasta vanhempana kun jokin kropanpaikka alkaa pettää. Ja ehkä vasta yli viidenkymmenen saavat nauttia liikunnallisuudesta, syvästä unesta, levollisuudesta ja kiitollisuudesta kun siihen asti riivasi ahdistus, pelot, eristäytyminen, häpeä ja itseinho.

Näitä tarinoita on valtavasti.

Vierailija
148/211 |
09.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää vaihtelee ihan hirveästi. Ei pelkästään siltä osin, miltä elintapojen seurauksena näyttää, vaan jotkut vaan on jo suunnilleen kolmekymppisenä käytökseltään ja sielultaan setämiehiä ja tanttoja, ja sitten on niitä jotka on viisikymppisenäkin aika nuoria. Mieheni on nyt 52 ja vaikka hän tietenkin näyttää erilaiselta kuin kolmevitosena niin hän ei ole lainkaan ukkoutunut. Sitten on myös niitä joilla on jo 38-vuotiaana paennut hiusraja, elintasokumpu, pikeepaita päällä ja harrastuksena golf. 

Vierailija
149/211 |
09.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mieheni täyttää 53, olen itse 41. Useimmissa tilanteissa ikäeroa ei edes huomaa, mutta mieheni on kyllä poikkeuksellisen hyvin säilynyt ja nuori sielu. Välillä tuntuu, että minä olen meistä se keski-ikäisempi.

Onko tämä kaksoisliekkisi myös sattumoisin sinua rikkaampi?

Vierailija
150/211 |
09.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mieheni täyttää 53, olen itse 41. Useimmissa tilanteissa ikäeroa ei edes huomaa, mutta mieheni on kyllä poikkeuksellisen hyvin säilynyt ja nuori sielu. Välillä tuntuu, että minä olen meistä se keski-ikäisempi.

Onko tämä kaksoisliekkisi myös sattumoisin sinua rikkaampi?

Arvasinkin että päivystävä incel keksii esittää tätä. Ikävä pilata narratiivisi, mutta hän on minua selkeästi köyhempi. Olen myös häntä korkeammin koulutettu, ja asumme minun omistusasunnossani. Katsos kun pelaa korttinsa fiksusti niin voi valita sellaisenkin puolison, josta ei tarvitse hyötyä mitenkään. 

Vierailija
151/211 |
09.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harva tuon ikäinen mies on enää hyvännäköinen, ja jos on, niin ei enää kovin montaa vuotta. Eturauhasvaivoja alkaa tulla, patu käy pissalla kolmesti yössä. Ja sellaista naisen kannalta hyvin rasittavaa ukkoontumista tapahtuu jo nelikymppisillä miehillä, jossa surkutellaan itseään puolet ajasta ja toiset puolet vingutaan puolet nuorempaa naista. Mutta onhan se yksilökohtaista, yksittäisiä helmiä joukossa myös.

Vierailija
152/211 |
09.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Harva tuon ikäinen mies on enää hyvännäköinen, ja jos on, niin ei enää kovin montaa vuotta. Eturauhasvaivoja alkaa tulla, patu käy pissalla kolmesti yössä. Ja sellaista naisen kannalta hyvin rasittavaa ukkoontumista tapahtuu jo nelikymppisillä miehillä, jossa surkutellaan itseään puolet ajasta ja toiset puolet vingutaan puolet nuorempaa naista. Mutta onhan se yksilökohtaista, yksittäisiä helmiä joukossa myös.

Samanikäisellä naisella ihan samoja juttuja, eli tämä asia on armollisen tasa-arvoista.Eikä se hormonikorvaus yksinään mitään ihmeitä tee, tällä on turha itseään pettää.

Vierailija
153/211 |
09.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enemmistö viisikymppisistä ei vakavissaan haaveile nuoremmasta kumppanista, moni ei vaivaa päätään enää seksillä lainkaan. 

Vierailija
154/211 |
09.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 52, johtavassa asemassa ja mielestäni vanha ukko vaikka näytän kuulemma 40-vuotiaalta. Työelämää jäljellä vielä vähinään 14 vuotta tai jopa 17 vuotta. Vaimo on pari vuotta nuorempi ja 20 vuoden liitto takana ja tällä mennään loppuun saakka jos rouva ei vaihda nuorempaan kuten palstalla 99 prosenttia kirjoitusten mukaan tekee.

Vierailija
155/211 |
09.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samanikäisellä naisella ihan samoja juttuja, eli tämä asia on armollisen tasa-arvoista.Eikä se hormonikorvaus yksinään mitään ihmeitä tee, tällä on turha itseään pettää.

Aamen. Ikää 44 vuotta, pissalla vähintään kahdesti yössä. Ulkonäöstä paha sanoa, onko se nyt sitten hyvä vai huono, mutta ainakin se on hyvin erilainen kuin 10 vuotta sitten. En ymmärrä, mikä tarve joillakin mammoilla on todistella, että itse vanhenee kuin hyvä viini. 

Vierailija
156/211 |
09.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole vanha. Vanha on joku 80v.

-35v

Vierailija
157/211 |
09.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni on 53 ja just sopiva, kun itse olen 49. Jotenkin lohdullista, että rupsahdetaan yhdessä kuta kuinkin samaan tahtiin, kun kerran joka tapauksessa ikäännytään.

Vierailija
158/211 |
09.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No joo. Olen nelikymppinen ja harkitsisin tarkasti alkaisinko seurustelemaan yli 50v:n kanssa. Sinällään en pidä vanhana, mutta todennäköisesti on jo aika kaavoihinsa kangistunut, eikä halua tai ole valmis tekemään suuria elämänmuutoksia.

Miksi viisikymppisenä pitäisi tehdä suuria elämänmuutoksia? Ihan vaan jotta sinua miellyttäisi? Mitä jos tykkää elämästään? 

Itse olen yli 50 ja nyt kun muutan syömiseni ja juomiseni ihan uuteen uskoon niin tuo on isoin muutos tähän astisessa elämässä. Ja sanon suoraan etten olisi tätä aiemmin uskaltanut tehdä.

Kaavoihin kangistuminen saattaa olla juuri se mihin kypsytään kunnolla ja sitten repäistään jostakin irti, mietitään jokin juttu ihan uusiksi ja pohjia myöten, kuka mitenkin itselleen parhaaksi näkee.

Vierailija
159/211 |
09.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä palsta taitaa olla 50-vuotiaiden miesten kanssa vihamielisin paikka mitä on. Trolleja trollien perään

Vierailija
160/211 |
09.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon miettinyt esim Mokoman Marko Annalaa, joka Hei hei Heinäkuu videolla on vielä pirteän näköinen kaveri, kuin teknillisen opiston bändikerholainen, mutta nyt esittää samaa kappaletta kauhea harmaa parta ja harmaa pitkä tukka päässään, painoa tullut, mutta muutos on hyvin pieni lopulta, hän vain on sinut itsensä kanssa ja ihan tyytyväinen siihen että vanhenemisen merkit näkyvät vs. joku Frederik joka on vetänyt tukan korpin mustaksi ja kureliivit päälle jo nuorena.

En tiedä, pitääkö youtuben "tunnista biisi 1 sekunnissa" paikkansa, vai antavatko oikeasti kuunnella biisiä pidempään, mutta Marko Annala osallistui siihen ja kuunteli n. 10 omaa vanhaa biisiään sekunnin pätkissä ja tunnisti käytännössä heti kaikki :D ... rynkkyrynkky ... Mokoman biisit kuullostavat harjaantumattomalle korvalle käytännössä samalta kaikki, jos 1 sekunti on aikaa kuunnella, mutta Markopa tunnisti biisit, että näin se meni :D ... pää toimii hyvin hänellä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan seitsemän