Onko 53-vuotias mies teistä vanha? Mitkä ovat mielikuvat?
Kommentit (53)
Täytän tänä vuonna 53. Ei ole vanha, mutta on hankala ikä. Olen liian nuori eläkkeelle ja liian vanha työllistymään minnekään jos joudun työttömäksi.
On se ikäisensä, mutta tuossa iässä vielä yksilöllistä. Voi olla luontaisesti "nuori" edelleen tai jo vaipunut enemmän vanhuuteen päin. Jos ei ole pitänyt kunnosta ja terveydestä huolta niin testojen laskettua jää jäljelle kuihtunut ukon raato.
Suhteeseen olisi itselleni liian vanha mutta muuten riippuu tosi paljon ihmisestä. Osa on jo tosi pappaantuneita tuossa iässä, sekä niin vihaisia, väsyneitä, katkeria ja kaavoihin kangistuneita ettei tee mieli edes jutella. Osa taas on ihan virkeitä ajatusmaailmaltaan ja voi olla hyvääkin seuraa. Itse olen vähän päälle 40.
Ei ole vanha, vaan keski-ikäinen. Olen itse 35. Vanha on 70+.
Mielikuvat on ihmisten ajatuksia ja oletuksia tilanteista tai asioista jotka usein eivät perustuu suoraan empiiriseen havaintoon vaan jonkinlaiseen vertailukohtaan tai yleistykseen.
Ei nyt kun itse olen vanhempi, mutta kyllä oli 16-39 vuotiaana.
53v on old daddy. Tai grandpa. Nainen nuorekas nelikymppinen.
Ei ole vanha. Olen itse 47v. Samaa mieltä olin 10 vuotta sitten. Aloitin 34-vuotiaana parisuhteen 16 vuotta vanhemman miehen kanssa, mutta se päättyi eroon melkein 10 vuoden jälkeen. Olen aina pitänyt vanhemmista miehistä, mutta nyt kun itsellä alkaa olla enemmän ikää niin ehkä joku oman ikäinen tai vain vähän vanhempi olisi paras. 53v olisi vielä oikein hyvä.
Sopivan ikäinen, kyllästynyt vaimoonsa, lapset jo isoja/aikuisia, edennyt työelämässä ja maksaa nuoresta seurasta varsin hyvin.
Sanni16kerava
Mieheni täyttää 53, olen itse 41. Useimmissa tilanteissa ikäeroa ei edes huomaa, mutta mieheni on kyllä poikkeuksellisen hyvin säilynyt ja nuori sielu. Välillä tuntuu, että minä olen meistä se keski-ikäisempi.
Ei missään nimessä. Itse olen pannut 81-vuotiasta vaaria hanuriin, niin että puolen vuoden mällit purskahtivat suolen perukoille.
Koen samanikäiseksi kuin olen itsekin.
N55
Parhaassa panoiässä. Tuon ikäiset ymmärtää arvostaa nuorempia muijia. Heidän akat on yleensä kiukkuisia läskejä pihtaajia. Minä panen vain vanhempia ukkojanäin kolmekymppisenä.
Jotkut (melko harvat) miehet ovat tuossa iässä vielä melko nuorekkaita mutta viimeisiä hetkiä viedään. Muutama vuosi ja se nuorekkuus on mennyttä. On aika hurjaa miten nopeasti se sitten tapahtuu niillekin jotka tuohon ikään sinnittelivät.
Mutta ulkonäköä enemmän vaikuttaa luonne. Jos on menneisyyteen jumittunut jäärä omine stereotypioineen ja viime vuosituhannelta peräisin olevine yleistyksineen niin sitä ei pelasta sixpack eikä tukka päässä.
Monet 50+ miehet on jo kulahtaneita pappoja, mutta onneksi eivät kaikki. Erot on todella suuria elintavoistariippuen
Joo ennen elettiin jopa 800 vuotta , joten ei kai 50,v ole vielä vanha, vähän ehkä kulunut.
Voi kun olisikin vielä niin nuori.
On vanha. Olen 35.