Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nutrilett kokemuksia? Etenkin positiivisia! =)

Vierailija
21.01.2012 |

Olen nyt saanut nutraamalla 3,2kg kolmessa päivässä. Hyvin menee, ei ole ollut ongelmia. Olen nutrannut muut ateriat, lounaan olen syönyt normaalisti (kevyesti toki) ja ajattelin jatkaa näin kolme viikkoa. Sitten pikkuhiljaa vähennän nutrausta ja otan useampia aterioita "normaalisti". Aamiaisen ja iltapalan ajattelin hoitaa nutraamalla laihdutuksen loppuun saakka. 15kg vielä tavoitteeseen.

On ollut vaikea löytää netistä nutrauskokemuksia, en tiedä miksi. Joten kyselen täältä. Joten kertokaa. =)

Kommentit (257)

Vierailija
81/257 |
27.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisiko joku selvittää, miten nämä nutrilettit ym laihdutusvalmisteet eroaa siitä, että söisi vain sen 700-800 kcal päivässä ihan tavallisia ruoka-aineita? Täyttääkö ne jotenkin paremmin?

Ne on helpompia. Koska ei tarvitse jokaista suupalan kaloria laskea. Siksi aika moni näitä käyttää.

Vierailija
82/257 |
01.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon itsekin miettinyt nyt joko Nutriletin tai Easy dietin valmisteita. Pakko kysästä tähän väliin, onko teillä jatkunut naisten vaivat ihan normaalisti vai onko ne jäänyt pois pelistä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/257 |
09.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitin nutrauksen tänään😃 pitäkää peukkuja👍 ilomielin kuulisin onnistumis"tarinoita" 😊

Vierailija
84/257 |
09.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisiko joku selvittää, miten nämä nutrilettit ym laihdutusvalmisteet eroaa siitä, että söisi vain sen 700-800 kcal päivässä ihan tavallisia ruoka-aineita? Täyttääkö ne jotenkin paremmin?

Ei ne mitenkään eroakaan. Ja täyttävät huonommin. Sekä maksavat enemmän.

Paljon järkevämmän VLCD-ruokavalion saisi rakennettua ihan kiinteistä ruoista.

Siis sellaisen, missä olisi sama määrä energiaa kuin Nutrilett yms. päiväannoksessa, mutta kaloreista suurempi osa tulisi rasvasta ja proteiinista, sekä olisi kuitua enemmän.

Esim. Lihaa/kalaa + kasviksia.

Marginaalisesti helpompaa kaiketi vetää soija+sokeri+lisäaineet -pussukoita/patukoita. Tiedä häntä.

Vierailija
85/257 |
09.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ne mitenkään eroakaan. Ja täyttävät huonommin. Sekä maksavat enemmän.

Paljon järkevämmän VLCD-ruokavalion saisi rakennettua ihan kiinteistä ruoista.

Siis sellaisen, missä olisi sama määrä energiaa kuin Nutrilett yms. päiväannoksessa, mutta kaloreista suurempi osa tulisi rasvasta ja proteiinista, sekä olisi kuitua enemmän.

Esim. Lihaa/kalaa + kasviksia.

Marginaalisesti helpompaa kaiketi vetää soija+sokeri+lisäaineet -pussukoita/patukoita. Tiedä häntä.

Juuri näin.

Kiinteässä, saman verran energiaa sisältävässä, ruokavaliossa olisi myös se hyvä puoli, että elimistö joutuisi tekemään enemmän töitä pilkkoakseen sen hyödynnettävään muotoon kuin mitä nestemäisen ravinnon kanssa. Kiinteässä muodossa nautittuna ruokavalion energiasisältö toisin sanoen saisi olla hieman korkeampi kuin jauhe+vesi -muodossa nautittuna, saman energiavajeen saavuttamiseksi.

Plus tietysti se seikka, että hampaat kaipaavat purentavastusta pysyäkseen hyvinä.

Vierailija
86/257 |
09.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järjen ääni on puhunut!

Sitten voidaankin jäädä odottelemaan nutrilett-uskovaisten ja -myyntiedustajien alaspeukutus-armeijaa...

Vierailija
87/257 |
09.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä järjen äänille!

Saman energiamäärän saaminen tavallisista terveellisistä ruuista on paaljon miellyttävämpää ja terveellisempää ;-)

Vierailija
88/257 |
09.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mites te "järjen äänet" ajattelitte turvata välttämättömien vitamiinien yms. saannin? Oma mielipiteeni on se, että jos laihduttaa alle 1000kcal/vrk (mikä ei kyllä ole järkevää), kannattaa vitamiinien ja hivenaineiden saannista olla tosi tarkkana. Itse en luottaisi pelkkiin pusseihin tai pelkkiin monivitamiineihin normaali ruuan ohella, vaan käyttöön SEKÄ pussit ETTÄ päivittäinen monivitamiini. Mutta terveys ja miten paljon sitä on valmis riskeeraamaan on toki jokaisen oma asia...

Vierailija
89/257 |
09.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liha/kala + kasvikset -ruokavalio kattaa käytännössä kaiken mitä ihminen tarvitsee.

Toki 500-700 kilokaloriin puristettuna vajeita voi jäädä ja D-vitamiinin sekä kalsiumin (kala- ja kasvislähteistä näitä saa kyllä jonkin verran, mutta vara ei venettä kaada) ottaminen purkista on ihan ok, vaikka naturalisti-uskovaiset erheellisesti sitä paheksuvatkin.

Vierailija
90/257 |
11.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt täällä lähti eka päivä kokeiluun nutrileteilla! Ollut tässä muutaman päivän jo kevyemällä ruualla ja vedenjuonnilla ennen kuurin aloittamista, en tiedä vaikuttaako se sitten siihen, että en tunne nyt ekanakaan päivänä mitään nälkää, yöllä ennen kuuria ollut järkyttävä päänsärky ja nyt ekana kuuripäivänäkin vielä jokseenkin särkee päätä, mutta ei niin pahasti.

En ostanut mitään starttipaketteja, vaan suoraan kokeiluun 3 pvä pakkauksen kana vlcd:tä. En kyllä käsitä miten ihmiset saavat tästä keitosta "todella pahaa", "ei uppoa alas millään"... Odotin kauhulla, että keitto tosiaan on aivan hirveän makuista, mutta ei, yllätyin positiivisesti. Jos joku ei tätä saa alas, niin ihme. Ei mitään ravintolagourmeeta ole, mutta helposti uppoaa kyllä. Lisään vielä sekaan pienen ripauksen curryä ja maustepippuria ja juon keiton alas kahvikupista.

Tarkoitus olisi kokeilla muitakin makuja, sekä kylmänä nautittavia, esim. suklaapirtelö.

Alkumitat itsellä siis 164 cn, 75,9 kg. Paino nousi 10 kg vuoden sisällä e-pillereillä ja ne lopetettuani paino jäi junnaamaan siihen mihin oli noussut. Nyt ekaa kertaa elämässäni kokeilen mitään dieettejä. Tarkoitus olisi olla tuo 3 vko mahdollisesti, sitten ehkä pitää taukoa hieman ja jatkaa taas uudelleen kun keho on hieman palautunut.

Voin tänne kirjoitella mahdollisesti omia tuloksiani, jos ihmisiä kiinnostaa. :P On vaan sellainen pelko persauksissa, että mitä jos mitään ei lähdekään tapahtumaan, vaikka olen niin perfektionisti, että tulen kyllä menemään tarkkaan dieetin mukaan. Nähtäväksi jää meneekö jatkoon vai ei. : DD

Vierailija
91/257 |
15.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylemmän viestin kirjoittaja pistää nyt jatkoa ja kertomusta ekoista päivistä.

Ensimmäiset neljä kokonaista päivää nutrausta takana ja olo on hyvä ja virkeä. Ensimmäinen päivä sujui aikalailla ongelmitta, minulla oli kuitenkin järkyttävää päänsärkyä, toinen päivä sujui myös ongelmitta lievällä päänsäryllä, mutta samaisen päivän yönä oli aivan sietämätön nälkä ja kaikki mahdolliset mielihalut vilistivät päässä (myös sellaiset, joita en edes normaalistikaan himoitse). Tämän takia nukuinkin huonosti.

Kolmantena päivänä en juuri mitään tuntenut ja luulin, että pahin oli jo mennyt ohi. Kävin myös tänä kolmantena päivänä ostamassa yhdeksäksi päiväksi nutreja jatkolle, makuina kana, red curry ja suklaapirtelö, kuitenkin kana on edelleen suosikkini vaikka kyllä nuo muutkin menee alas. Kolmannen päivän yönä iski kuitenkin jälleen nälkä, ei yhtä paha kuin edeltävänä yönä, mutta kova kuitenkin. Tällä kertaa himoja oli kaikki raikas ja kevyt (sushi, hedelmät, etenkin omena tuntui vastustamattomalta ajatukselta).

Neljäs päivä meni aika rennosti. Oli energinen ja pirteä olo, eikä nälkä vaivannut missään vaiheessa päivällä, yöllä tosin jonkun verran nälkää, mutta ei vaivaavasti. Neljäntenä iltana myös alkoivat menkat, joten ne saattavat vaikuttaa painotuloksiin.

Olen kestänyt puhtaasti nutrauksella ja vedellä, sekä ostin ruususuolakiteitä ja imeskelen muutaman kiteen päivässä suolojen saamiseksi.

Nyt sitten tuloksiin:

Lähtöpaino: 79,9 kg/pituus 164 cm

1. pvä takana: 75,5 kg (-400 g)

2. pvä takana: 75,7 kg (+ 200 g)

3. pvä takana: 75,1 kg (-600 g)

4. pvä takana: 74,4 kg (-700 g)

Yhteensä pudotettu 4 pvä:ssä: 1,5 kg

Minulla ei ole juuri nesteitä ollut pudotettavana, sillä olin ollut useamman päivän ennen kuuria kevyemmällä ruoalla ja veden juonnilla. :) Tästä on hyvä jatkaa "tutkimusta". Pistän seuraavat tulokset, kun ensimmäinen viikko on täynnä ja ehkä mahdollisia mittaustuloksia.

Vierailija
92/257 |
15.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

!Anteeksi korjaan ylemmän viestin lähtöpainon! Ei siis 79,9, VAAN 75,9! : D

Vierailija
93/257 |
15.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Öööö, siis nyt en ymmärrä mikä järki tuossa on? Varmasti mahtavaa kun paino putoaa, mutta mitä sitten kun lopettaa nutrauksen? Eikö ne kaikkikilot tule melkosta varmasti takaisin pikkuhiljaa. Tästä haluaisin kuulla kokemuksia. Miten kauan olette pystyneet pitämään nutratun painon vai oletteko edes?

Vierailija
94/257 |
15.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Öööö, siis nyt en ymmärrä mikä järki tuossa on? Varmasti mahtavaa kun paino putoaa, mutta mitä sitten kun lopettaa nutrauksen? Eikö ne kaikkikilot tule melkosta varmasti takaisin pikkuhiljaa. Tästä haluaisin kuulla kokemuksia. Miten kauan olette pystyneet pitämään nutratun painon vai oletteko edes?

Tottakaihan se tulee takaisin, jos jatkaa mässäilyä samaan malliin, kun ennen kuuria. :P Vaatii ihmiseltä enemmän kun vain tuon kuurin, eli opettelua keveämpään. Kyllä ne kilot takaisin tulee jos kuurin lopetettuaan syö noutoruokaa, kermakastikkeita, limpparia, herkkuja yms.

Minä itse opettelen kuurin aikana syömään nimenomaan 5 krt/päivässä pieniä aterioita. Kuurin jälkeen siirryn normaaliin, terveelliseen ruokaan, jota syön pieninä annoksina viisi kertaa päivässä, eli terveesti.

Jos ei ole mielenkiintoa lähteä muuttamaan kuurin jälkeen tottumuksiaan, niin ihan varmasti tulee paino takaisin, kyllähän sen tyhmempikin tajuaa. Kuuri nimenomaan on potku painonpudetukseen, motivaattori ja ennenkaikkea opettelu. Minä opettelen syömään monta pientä ateriaa päivässä, sekä opettelen vastustamaan mielitekoja.

Vierailija
95/257 |
18.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoitan nyt viikon jälkeiset tulokset ja fiilikset!

Eli yksi viikko nutrattu ja olo on hyvä. Ketoosi luultavasti alkanut, sillä nälkää en tunne päivisin ja on tosi energinen olo, yöllä on jonkun verran nälkää, mutta se ei vaivaa. Olen muutamia oireita huomannut, joita olen googletellut. Esim. luulin, että minulla alkoi menkat, mutta ei. Pientä tiputtelua (jää punertavaa paperiin vessakäynnillä) on tullut useamman päivän. Lueskelin, että tämä tuntuu olevan aika yleistä ketoosissa? Keho asettelee hormonitoimintoja uuteen uskoon.

Toinen "oire" on ollut se, että poikaystävä pussasi minua ja sanoi, että maistun ihan raudalta.

Tässä viikon kuluessa olen myös selättänyt mieliteot ja päähäni on hiipinyt ajatuksia dieetin jälkeisestä ruokailusta. Olen oivaltanut, että en ihan oikeasti tarvitse niitä kaikkia herkkuja ja "huonoja ruokia" mitä on aikaisemmin tullut syötyä. Olen jo hamstrannut terveellisiä reseptejä, joita voin sitten kokeilla, kun tämä on ohi. Eli en aio palata vanhoihin ruokailutottumuksiin. En myös melkein koskaan juonut mielelläni vettä ihan vetenä, nyt kun on totutellut taas kunnolla siihenkin, niin on huomannut, että ei edes himoa mitään mehuja/limonaadeja kun jano on tyydytetty vedellä. Paljon on myös opettanut se, että joudun "syömään" pussikeittoja 5 krt päivässä. Pahimmillaan minulla saattoi aikaisemmin olla niin, että olin päivän syömättä ja söin ison aterian ihan myöhään illalla. Ajattelinkin alkuun, että isoin kynnys ei ole minulle itse keitot vaan syömisrytmi.

Mutta aion jatkaa tätä dieettiä vielä. Kolme viikkoa on tavoite ja sitten siirtyä terveelliseen normaaliin ruokaan.

Nyt sitten ensimmäisen viikon tulokset:

Lähtötilanne: 75,9 kg (164 cm)

1. pvä takana: 75,5 kg (-400 g)

2. pvä takana: 75,7 kg (+200 g)

3. pvä takana: 75,1 kg (-600 g)

4. pvä takana: 74,4 kg (-700 g)

5. pvä takana: 74,4 kg (+/- 0 g)

6. pvä takana: 73,8 kg (-600 g)

7. pvä takana: 73,9 kg (+100 g)

1. VIIKON PUDOTUS = 2 kg

Huomasin, että minulla paino putoaa aaltoillen, saattaa jumia päivän tai kaksi, mutta sitten lähtee taas enemmän kerralla. :P Ihan hyvin lähtenyt, vaikkei sinäänsä "paljoa" ole pudotettavaa normaaliin painoon. Innola odotan, että numero alkaisi jo 6:lla. :) Loput lähtee sitten ruokavaliolla ja kuntosalilla, dieetillä en mene salille rääkkimään, kun ei siitä hyötyä silloin ole.

Vierailija
96/257 |
25.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jälleen ylemmän viestin kirjoittaja jatkaa "tarinaa".

Eli nyt toinen viikko takana ja olo edelleen hyvä ja energinen. Olen jopa ajatellut, että voisin itseasiassa pitää dieettiä viikon pidempään mitä ajattelin, eli kolmen viikon sijasta neljä, kun on niin helppoa.

On tullut huomattua, että urheilla en kuitenkaan dieetin aikaan juuri pysty, lihaksille ei ole tarpeeksi ravinteita palautua, joten menevät ihan juntturaan.

Minulle on tullut ikävä ruoanlaittoa, koska ei minun ole tarvinnut ihmeempiä keittiössä hyöriä. Olen sitten tehnyt poikaystävälleni ruokaa, eikä yllättävää kyllä ole tullut mielihaluja syödä itse samaa ruokaa, tänään tein hänelle mummonlihapullia. Olihan se huvittavaa ryystää itse sheikkeristä kylmää dieettipirtelöä, kun toinen popsii lihapullia.

En ole vieläkään lipsunut tippaakaan, edelleen ruokalistalla siis vaan jauhekeitot ja jauhepirtelöt, makuina kanakeitto ja suklaapirtelö, red curryn heivasin, koska se alkoi ällöttämään (ei ollut minun makuuni, vaikka alas kyllä menikin). Tietysti vesi myös listalla ja muutama kide ruususuolaa päivässä. 

Mutta nyt taas tuloksiin. Minulla tosiaan alkoi nyt oikeasti ne menkat, joka näkyi painon junnaamisena ja turvotuksena:

LÄHTÖPAINO: 75.9 kg (164 cm)

Vko 2, pvä 1. jälkeen: 73,4 kg (-500 g)

Vko 2, pvä 2. jälkeen: 73,4 kg (+/- 0 g)

Vko 2, pvä 3. jälkeen: 72,7 kg (-700 g)

Vko 2, pvä 4. jälkeen: 72,7 kg (+/- 0 g)

Vko 2, pvä 5. jälkeen: 73 kg (+300 g)

Vko 2, pvä 6. jälkeen: 72,7 kg (-300 g)

Vko 2, pvä 7. jälkeen: 72,4 kg (-300 g)

2. VIIKON PUDOTUS = 1,5 kg

PUDOTUS YHTEENSÄ = 3,5 kg

Vierailija
97/257 |
02.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko päivitystä tuloksiin tähän ketjuun kirjoittaneilla?

Olen 159/108kg ja laihduttamut ties millä menetelmällä. Karppaus, käynyt terveydenhoitajan neuvonnassa/ seurannassa, saanut lääkäriltä rasvansitomiskapseleita, käynyt jumpassa, ollut kuntosalin laihdutusryhmässä, kaalisoppakuurit ym. on kokeiltu.

Nyt on 4. päivä täysnutrausta takana. Olo on ihan ok. Liikuntaa olen harrastanut kevyesti joka päivä. Iltaisin meinaa olla nälkä. Pientä päänsärkyä oli aiemmin joku päivä. Olo on virkeämpi, yleensä lomalla nukun ainakin 10 asti, nyt oon heränny joka aamu viimeistään klo 8.

Puntaria ei ole saatavilla loman aikana mut kun viikonloppuna kotiudun niin kerron onko tullut tuloksia.

Vierailija
98/257 |
02.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oon itsekin miettinyt nyt joko Nutriletin tai Easy dietin valmisteita. Pakko kysästä tähän väliin, onko teillä jatkunut naisten vaivat ihan normaalisti vai onko ne jäänyt pois pelistä?

Kymmenen kiloa on pudonnut ja kuukautiset tulevat ajallaan. Lähtöpainoni oli tosin 112 kiloa.

Vierailija
99/257 |
02.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Kymmenen kiloa on pudonnut ja kuukautiset tulevat ajallaan. Lähtöpainoni oli tosin 112 kiloa.[/quote]

Missä ajassa toi -10kg?

Vierailija
100/257 |
03.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

6 päivää on nyt mennyt. Puntaria ei siis ole, mutta ehkä toppatakin vetoketju meni hieman helpommin tänään kiinni mitä ennen, ei tarvinnut tehdä sitä vatsa sisään- manööveriä :D

Päivisin ei ole juurikaan nälkä, iltaisin vähän meinaa nälättää, tosin en tiedä että onko vaan tapa toi iltasyömisen kaipuu. Ja nukkumaan mennessä tulee mielettömät vilunväristykset! Ja nokka on ihan jäässä ja sormet.

Vettä en juo tarpeeksi, siihen täytys kiinnittää huomiota :/

Koiran kanssa lenkkeily sujuu ongelmitta, tasamaalla jos pysytään. Eilen kiipesin jyrkkiä portaita ulkoilureitillä ja jestas että jalat tuntui betoniporsailta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme yhdeksän