Nutrilett kokemuksia? Etenkin positiivisia! =)
Olen nyt saanut nutraamalla 3,2kg kolmessa päivässä. Hyvin menee, ei ole ollut ongelmia. Olen nutrannut muut ateriat, lounaan olen syönyt normaalisti (kevyesti toki) ja ajattelin jatkaa näin kolme viikkoa. Sitten pikkuhiljaa vähennän nutrausta ja otan useampia aterioita "normaalisti". Aamiaisen ja iltapalan ajattelin hoitaa nutraamalla laihdutuksen loppuun saakka. 15kg vielä tavoitteeseen.
On ollut vaikea löytää netistä nutrauskokemuksia, en tiedä miksi. Joten kyselen täältä. Joten kertokaa. =)
Kommentit (257)
Minä (lähtöpaino 75,9 kg, pituus 164) jatkan taas hieman "tarinaani":
Eli nyt siis takana kolmaskin viikko ja oloni on vieläkin jatkunut erittäin hyvänä. Minulla oli nyt kolmannen viikon aikana menkat, jotka näkyi painon junnaamisena, mutta niiten jälkeen taas alkoi tippumaan vauhdilla.
Olen myös kiinnittänyt jälleen huomiota muutamaan "oireeseen", joita en kyllä näe mitenkään huonona. Eli ensinnäkin ihoni on parantunut dieetin aikana ja paljon. Minulla siis on sekaiho, eikä dieetin aikana tule näpyn näppyä. Toinen on kynsien todella nopea kasvu, joudun kokoajan leikkaamaan kynsiäni.
Tuntuu mahtavalta kun ei enää vaatteet purista vanhaan tapaanaan, vaan osa jää jopa ilmavaksi ja makkarat silottuu pikkuhiljaa. Olo myös paljon energisempi, sekä askel tuntuu gasellimaisen kepeältä. Olenkin alkanut pikkuhiljaa juosta pikkumatkoja koiran kanssa, koska en hengästy samaan malliin kun ennen ja se tuntuu hienolta! :)
Nyt jälleen tuloksia, eli menkat alkoivat tosiaan kolmannen viikon ekana päivänä, joka jumitti painoa:
LÄHTÖPÄINO: 75,9 kg, pituus: 164 cm
Vko 3, pvä 1. Jälkeen: 72,3 kg (-100 g)
Vko 3, pvä 2. Jälkeen: 72,7 kg (+400 g)
Vko 3, pvä 3. Jälkeen: 72,5 kg (-200 g)
Vko 3, pvä 4. Jälkeen: 72,0 kg (-500 g)
Vko 3, pvä 5. Jälkeen: 71,5 kg (-500 g)
Vko 3, pvä 6. Jälkeen: 71,2 kg (-300 g)
Vko 3, pvä 7. Jälkeen: 71,7 kg (+500g)
Viikon pudotus = 600 g
PUDOTUS YHTEENSÄ = 4,2 kg
Huomioikaa kolmannen viikon viimeisen päivän tavarakertymä suolessa, eli ilman sitä pudotus olisi ollut 1,1 kg. Mutta tällaista se on, välillä putoaa vaan, välillä tavara jumii suolistossa ylimääräisenä painona.
Mutta eiliseen painoon (71,7) verrattuna tämän aamun paino oli 70,8 kg, eli miinus 900 g!!!
Aion siis jatkaa vielä neljännen viikon, tavoite päästä uuden kymmenyksen puolelle. Olo on niin hyvä, että voisin jatkaa pidempäänkin, mutta eteen sattuu reissu, joilloin on mahdotonta valmistaa dieettiruokia (hotelliyöpymistä ulkomailla) ja ehkä parempi pitääkkin taukoa ja nauttia terveellisesti oikeasta ruuasta. :)
Mutta hei kiva, että tänne on alkanut taas kirjoittaa muutkin kun vain minä, tsemppiä! ;)
Vierailija kirjoitti:
Tiedän, että halusit positiivisia kokemuksia. Jätä siis alla oleva lukematta, laitan nyt oman negatiivisen kokemukseni. :)
Ostin sellaisen kahden viikon Nutrilett-paketin, jossa oli erilaisia ateriankorvikkeita: keitto- ja pirtelöjauheita, patukoita.
Niistä suurin osa oli mielestäni hirveän ja teollisen makuisia. Eivät maistuneet ollenkaan ruoalle. Patukat oli ihan purua ja ne keitot ja juomat ei maistuneet likimainkaan sille, mitä pussin päällä luki. Yök, niistä tuli ihan kuvottava olo.
Minulle on ruoan maulla suuri merkitys. Jos maku ei ole hyvä, en syö.
Pari päivää nutrasin, sitten alkoi jo tosissaan kuvottaa ne keinotekoiset "ruoat".
Olen vaihtanut normaaliin laihduttamiseen. Syön pieniä, terveellisiä aterioita 3-4 tunnin välein. Yritän välttää herkkuja. Olen lisännyt kuntoilua. Välillä olen sortunut ja tullut takapakkia. Mutta ainakin se, mitä syön, syön mielihyvällä ja -halulla, eikä jo lemu okseta.
Mutta hyvä, jos sinulla toimii! Ja tykkäät noista "ruoista". Hyvää jatkoa sinulle!
Mulla on sama kokemus. Nutrasin viikon sillä tavalla, että kaikki muut ateriat paitsi aamiainen oli nutrilettia. Aluksi tomaattikeitto oli ok, mutta tosi nopeasti kyllästyy ja tulee himo syödä ihan mitä vaan hyvää! Minulla päättyi nutraaminen, kun söin suolakurkkusiivuja purkista ja 6 palaa ruisleipää peräkkäin. Koskaan ennen sitä en ollut ahminut leipää, enkä sen jälkeen. Toisaalta se viikon nutraaminen vei 3 kiloa. Että jos sitä tulosta miettii, niin onhan se kova laihtumistulos viikossa.
En nutraa, mutta periaate sama: vähillä kaloreilla - ketoosi ja nopea laihtuminen ilman nälän tunnetta.
Mun kuuri:
- aamiainen: munakas, 3 valkuaista, 1 ketuainen cal 300
- iltapäivä: lidlin protskupatukka 200 cal (hyvä ja halpa!!)
- ilta lidlin protsukapatukka 200 cal
: 700 cal /pvä
Vierailija kirjoitti:
Nyt täällä lähti eka päivä kokeiluun nutrileteilla! Ollut tässä muutaman päivän jo kevyemällä ruualla ja vedenjuonnilla ennen kuurin aloittamista, en tiedä vaikuttaako se sitten siihen, että en tunne nyt ekanakaan päivänä mitään nälkää, yöllä ennen kuuria ollut järkyttävä päänsärky ja nyt ekana kuuripäivänäkin vielä jokseenkin särkee päätä, mutta ei niin pahasti.
En ostanut mitään starttipaketteja, vaan suoraan kokeiluun 3 pvä pakkauksen kana vlcd:tä. En kyllä käsitä miten ihmiset saavat tästä keitosta "todella pahaa", "ei uppoa alas millään"... Odotin kauhulla, että keitto tosiaan on aivan hirveän makuista, mutta ei, yllätyin positiivisesti. Jos joku ei tätä saa alas, niin ihme. Ei mitään ravintolagourmeeta ole, mutta helposti uppoaa kyllä. Lisään vielä sekaan pienen ripauksen curryä ja maustepippuria ja juon keiton alas kahvikupista.
Tarkoitus olisi kokeilla muitakin makuja, sekä kylmänä nautittavia, esim. suklaapirtelö.
Alkumitat itsellä siis 164 cn, 75,9 kg. Paino nousi 10 kg vuoden sisällä e-pillereillä ja ne lopetettuani paino jäi junnaamaan siihen mihin oli noussut. Nyt ekaa kertaa elämässäni kokeilen mitään dieettejä. Tarkoitus olisi olla tuo 3 vko mahdollisesti, sitten ehkä pitää taukoa hieman ja jatkaa taas uudelleen kun keho on hieman palautunut.
Voin tänne kirjoitella mahdollisesti omia tuloksiani, jos ihmisiä kiinnostaa. :P On vaan sellainen pelko persauksissa, että mitä jos mitään ei lähdekään tapahtumaan, vaikka olen niin perfektionisti, että tulen kyllä menemään tarkkaan dieetin mukaan. Nähtäväksi jää meneekö jatkoon vai ei. : DD
Ei se homma dieetistä ole kiinni. Nutraaminen onnistuu keneltä tahansa, mutta sen painon pitäminen on se ongelma. Nutraaminen ei opeta lisäämään kasviksia ruokavalioon. Kun kuuri on ohi, puolen vuoden päästä vasta pitäisi katsoa, onnistuiko vai ei. jojoilu ei ole hyväksi kenellekään.
Ex-kaveri laihdutti nutraamalla 60kg.
Vierailija kirjoitti:
En nutraa, mutta periaate sama: vähillä kaloreilla - ketoosi ja nopea laihtuminen ilman nälän tunnetta.
Mun kuuri:
Mitä järkeä syödä pelkkää proteiinipatukkaa? Ei kovin terveellistä ja ummetukseen saat kaupan päälle. Jos paistat broilerin rintafileen, kunnon fileestä saat noin 150 kcal ja siihen 1/4 kurkku ja lehtisalaattia reilusti sekä 100 grammaa, eli puoli purkkia raejuustoa 70 kcal. Siitä isosta ruoka-annoksesta saat 220 kcal, eli vain hiukan enemmän kuin pelkästä proteiinipatukasta. Tulee reilusti proteiinia ja lisäksi täytettä mahaan.
Olen ollut nyt 10 päivää Nutrilettilla. Painoa on lähtenyt 5,3 kg, joista varmasti pari-kolme kiloa nestettä. Mutta hienolta tuntuu, ja ekan kolmen päivän jälkeen ei ole nälkää eikä huonoa oloa ollut ollenkaan. Tarkoitus olisi 4-5 viikkoa täysnutrata, sitten alkaa opetella terveellisiä ruokatapoja seuraavasti:
Otan yksi ateria kerrallaan tavoitteeksi opetella tavallisen ruoan syömistä. Ensin aion ottaa aamupalan, ja etsiä siihen terveellisiä ratkaisuja. Syön viikon-pari pelkkää aamupalaa + nutrilettiä, ja sitten otan mukaan lounaan tavallisena ruokana. Tarkoitus on tosiaan opetella silläkin syömään lautasmallin mukaan, eli tarpeeksi kasviksia, ja välttämään kaloripommeja. Näin jatkan totuttelua kunnes kaikki päivän ateriat + välipalat on hallussa.
Pudotettavaa painoa minulla on kokonaisuudessaan noin 20 kg.
Vierailija kirjoitti:
Mun kuuri:
Älä hyvä ihminen ainakaan montaa viikkoa tuollaisella ole... Nutrilett ja vastaavat on meinaan täysravinnoksi suunniteltuja VLCD-tuotteita, joten niihin on lisinä lisätty kaikki elimistön vaatimat välttämättömät ravintoaineet. SEn sijaan tuollaisiin proteiinipatukoihin ei ole lisätty, ja voit saada vakavia ravinnepuutoksia jos syöt n oin pidempään kuin viikon tai pari.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt täällä lähti eka päivä kokeiluun nutrileteilla! Ollut tässä muutaman päivän jo kevyemällä ruualla ja vedenjuonnilla ennen kuurin aloittamista, en tiedä vaikuttaako se sitten siihen, että en tunne nyt ekanakaan päivänä mitään nälkää, yöllä ennen kuuria ollut järkyttävä päänsärky ja nyt ekana kuuripäivänäkin vielä jokseenkin särkee päätä, mutta ei niin pahasti.
En ostanut mitään starttipaketteja, vaan suoraan kokeiluun 3 pvä pakkauksen kana vlcd:tä. En kyllä käsitä miten ihmiset saavat tästä keitosta "todella pahaa", "ei uppoa alas millään"... Odotin kauhulla, että keitto tosiaan on aivan hirveän makuista, mutta ei, yllätyin positiivisesti. Jos joku ei tätä saa alas, niin ihme. Ei mitään ravintolagourmeeta ole, mutta helposti uppoaa kyllä. Lisään vielä sekaan pienen ripauksen curryä ja maustepippuria ja juon keiton alas kahvikupista.
Tarkoitus olisi kokeilla muitakin makuja, sekä kylmänä nautittavia, esim. suklaapirtelö.
Alkumitat itsellä siis 164 cn, 75,9 kg. Paino nousi 10 kg vuoden sisällä e-pillereillä ja ne lopetettuani paino jäi junnaamaan siihen mihin oli noussut. Nyt ekaa kertaa elämässäni kokeilen mitään dieettejä. Tarkoitus olisi olla tuo 3 vko mahdollisesti, sitten ehkä pitää taukoa hieman ja jatkaa taas uudelleen kun keho on hieman palautunut.
Voin tänne kirjoitella mahdollisesti omia tuloksiani, jos ihmisiä kiinnostaa. :P On vaan sellainen pelko persauksissa, että mitä jos mitään ei lähdekään tapahtumaan, vaikka olen niin perfektionisti, että tulen kyllä menemään tarkkaan dieetin mukaan. Nähtäväksi jää meneekö jatkoon vai ei. : DD
Ei se homma dieetistä ole kiinni. Nutraaminen onnistuu keneltä tahansa, mutta sen painon pitäminen on se ongelma. Nutraaminen ei opeta lisäämään kasviksia ruokavalioon. Kun kuuri on ohi, puolen vuoden päästä vasta pitäisi katsoa, onnistuiko vai ei. jojoilu ei ole hyväksi kenellekään.
En sanois, että keneltä tahansa, vaatii kyllä mielenlujuutta. ;) minulla ei ole aikomustakaan dieetin jälkeen palata syömään miten sattuu. Minulle hankalinta henkilökohtaisesti ei ole se syöty ruoka, vaan määrät ja ajankohta, eli monta pientä ateriaa päivässä. Aion kyllä tämän jälkeen jatkaa terveellisellä ruokavaliolla ja dieetin aikana olen tajunnut monia arvokkaita seikkoja, kuten sen, että en ihan oikeasti tarvitse niitä herkkuja sun muita ruokia, mitä olen syönyt. Eikä minulla ole nyt pariin viikkoon ollut niihin edes minkäänlaisia himoja. Veden juonti on myös ollut opettelu, sillä olen yleensä juonut muuta kuin vettä, nyt juon pelkästään vettä.
Kuka tahansa saa ajatella mitä ajattelee, mutta en leimaisi jokaista ihmistä siihen kastiin, joka rupeaa heti dieetin loputtua hotkimaan rasvaa, suolaa ja sokeria naamariin. Ei se paino tule takaisin terveellisellä ruokavaliolla, se nyt on selvä.
Viime yönä oli todella oksettava olo. Tänään olen syönyt/ juonut kaksi suklaapirtelöä ja nyt pitäs kasviskeitto saada alas ja tuntuu etten pysty...mielummin olen ilman ruokaa :x
Tähän asti on mennyt hyvin, nyt siis 7. pvä menossa.
Onko kellekään tullut pahoinvointia tai oksettavaa oloa nutrauksen aikana?
plösö kirjoitti:
Viime yönä oli todella oksettava olo. Tänään olen syönyt/ juonut kaksi suklaapirtelöä ja nyt pitäs kasviskeitto saada alas ja tuntuu etten pysty...mielummin olen ilman ruokaa :x
Tähän asti on mennyt hyvin, nyt siis 7. pvä menossa.
Onko kellekään tullut pahoinvointia tai oksettavaa oloa nutrauksen aikana?
Kai ostit suoraan vlcd-ruokia? Kuullut että nuo starttipakkaukset ovat ihan turhia. Pahan makuisia ja liikaa kaloreita, että keho pääsisi ketoosiin. Itse syön/juon vlcd kanakeittoa ja vlcd suklaapirtelöä, eikä niissä ole mielestäni mitään vikaa. Ekana päivänä oli ainoastaan vähän huonoa oloa, muuten ei. Red curry keitto ei ollut omaan makuuni, joten sen jätin pois itse. Tärkeää on syödä säännöllisesti se 5 ateriaa päivässä (noin 3 h välein) (miehille suositellaan 6), niin keho saa tarvittavat vitamiinit ja ravintoaineet. Huono olo voi olla myös nestehukkaa, muista juoda vettä tarpeeksi!
Minulla on 10 day superstart paketti, päivittäin tulee alle 800kcal. Uskon, että jonkun asteinen ketoosi on päällä sillä nälkä ei juurikaan ole vaivannut.
Juomiseen pitäisi kyllä kiinnittää huomiota, jospa se on tosiaan sitä sitten kiinni.
plösö kirjoitti:
Minulla on 10 day superstart paketti, päivittäin tulee alle 800kcal. Uskon, että jonkun asteinen ketoosi on päällä sillä nälkä ei juurikaan ole vaivannut.
Juomiseen pitäisi kyllä kiinnittää huomiota, jospa se on tosiaan sitä sitten kiinni.
Voit yllättyä, jos ostat vlcd tuotteita jatkoon, uskon että ovat varmasti paljon maistuvanpia.
Ja juu, suositellaan että päivän mittaan pitäisi juoda vettä ihan vetenä se 2-3 litraa, tähän ei lasketa keitoista/pirtelöistä saatavaa nestettä.
Rahaa tulee kuin rännistä! Nuijia rahastettavia riittää vuodesta toiseen. T. muuja
Vierailija kirjoitti:
Rahaa tulee kuin rännistä! Nuijia rahastettavia riittää vuodesta toiseen. T. muuja
Dieetti kyllä toimii niinkuin pitääkin, tekee sen minkä lupaa. En näe sitä rahastuksena. Ratkaiseva asia on se, mitä teet itse dieetin päättyessä. Simple as that. Omia valintoja. Voithan ostaa kuntosalikortinkin ja olettaa laihtuvasi, koska sinulla on jäsenyys. Laihtuminen vaatii sen, että teet sen eteen jotain.
Epäonnistuneet ihmisetkö ne täällä huutelee? :DD
Onko paha jos itse syön 5valmis smootieta päivässä? Kaloreita tulee päivässä 1050 ja mulla peruskulutus ilman liikuntaa oli 2279 joten vajetta viikossa tulee hieman reilu 8000kcal eli vähän reilu kilo viikossa. Tiedän etten mene ketoosiin mutten pidä niiden jauheiden mausta. Keitot on ainoita mitkä menee niin voisin jossain vaiheessa koittaa 2keittoa/pvä ja 3valmis smootieta/päivä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä just on ongelma. Olen hyvä laihduttamaan, mutta surkea pysymään saavutetuissa painoissa. Aloitin laihdutusurani jo 20 vuotta sitten, jolloin paino oli 64 kg. Nyt paino 75-77 kg ja samat haasteet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nutratessa pitääkin syödä ne päivän sallitut kasvikset eli about puoli kiloa kasviksia per päivä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nutratessa pitääkin syödä ne päivän sallitut kasvikset eli about puoli kiloa kasviksia per päivä.
^ minulla ei ole tosiaankaan hajuakaan millä dieetillä sinä olet ollut, mutta omassani (nutrilett) ei tasan syödä muuta kun pakkauksessa tulleita keittoja/pirtelöitä. Ihan senkin takia, jos ketoosia tavoitellaan, niin et siihen pääse vetämällä lisäksi tuollaisen määrän kasviksia. Keitoista/pirtelöistä saa päivässä juuri nippanappa sen määrän kaloreita, että kehon ketoosi käynnistyy. Kasviksilla kalorimäärä pomppaisi reippaasti yli tuon.
Up