Puhelimeni hajosi...Voinko saada sossusta tukea uuden hankkimiseen, jos olen perustoimeentulotuella? En pääse kirjautumaan mihinkään
Puhelimen mukana meni pankin tunnistautumis-appi, eli en nyt pääse kirjautumaan mihinkään, en Kelaan tai esimerkiksi maksamaan puhelinlaskua...Ja tietysti kukaan ei voi soittaa minulle. Kirjoitan nyt pöytätietokoneelta.
Pankista sanottiin että tunnuslukulaitteen saaminen veisi ainakin pari viikkoa! En minä voi mitenkään odottaa niin kauan.
Toimeentulotuen perusosasta ei ole varaa ostaa, kun ne on mennyt kaikki ruokaan yms. peruselämiseen...
Eihän tässä yhteiskunnassa pärjää ilman älypuhelinta??
Kommentit (32)
Tunnuslukutaulukon saa heti pankista mukaan kun henkkarit on mukana ja pääset sillä tunnistautumaan pöytäkoneeltasi..
Voit saada harkinnanvaraisena hyvinvointialueelta, koska ihmisellä pitää nykypäivänä olla puhelin.
Vierailija kirjoitti:
Tunnuslukutaulukon saa heti pankista mukaan kun henkkarit on mukana ja pääset sillä tunnistautumaan pöytäkoneeltasi..
Ei pääse. Kävin jo tänään pankissa
seurakunta saattaa auttaa tai tee netissä koneella harkinnan varaisen tt hakemus.
en ymmärrä miksei koneella voi kirjautua mobiilivarmenteella onhan siinäkin apstrore.
tai sitten menet puhelimen kanssa johonkin liikkeeseen joka korjaa sen luurin .
koita painaa siitä virta nappua ja volume ylös nappia yhtäaikaa kymmenen sekuntia jos ei tapahdu mitään paina power ja volume alas ja jos ei siltikään tapahdu mitään niin kumma homma jos et ole sitä tiputtanut
ja just tän takia en ota mobiilivarmetta! puhelin hukkui tai hajooaa ei pääse maksamaan laskuja
150€ maksaa halpa ja powerista saa 70-100€ ainakin väliaikaiseksi luuriksi.
jos ei ole varaa tuohonkaan niin katso torista tai mene kirpparille.
tai lainaa joltakin.
tosi monella on kaapissa vanha luuri jäänyt jota ainakin varalle voi käyttää.
ja hommaa se avainlukulista sitä ilman ei pärjää
Olen joskus hakenut. Sekä Kelassa ja sossussa katsoivat tuolloin että puhelin ei ole välttämättömyys ja käskivät kysymään sukulaisten, kavereiden, tuttujen ja naapureide vanhoja puhelimia. Olin siinä vaiheessa ollut jo kuukauden ilman mitään puhelinta. En tosin tiedä onko heidän ohjeistus muuttunut sen jälkeen, siitä on kuitenkin kulunut jo kymmenen vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Voit saada harkinnanvaraisena hyvinvointialueelta, koska ihmisellä pitää nykypäivänä olla puhelin.
Miks pitää olla puhelin? Onks joku laki?
kannattaa jatkossa ottaa ITSE vastuu OMASTA TOIMEENTULOSTAAN niin ei tarvitse moisia pohtia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miks pitää olla puhelin? Onks joku laki?
Koska nykyään puhelin linkittyy niin voimakkaasti jouhevaan pärjäämiseen ja kanssakäymiseen yhteiskunnassa. Minusta puhelin pitäisi ehdottomasti nykyään luokitella välttämättömyydeksi, jonka hankkimiseen voisi hakea tarvittaessa tukea.
Vierailija kirjoitti:
Kelan ja sossun säännöt ovat ainakin aikaisemmin olleet jostain vuodelta nakki ja makkara kun pelhelin ei ollut vielä pakollinen välttämättömyys eikä niitä varmaan ole vieläkään päivitetty modernia tikiaikaa vastaavaksi. Minulla hajosi puhelin kymmenen vuotta sitten, olin kuukauden ilman enk omista edes tietokenetra ja silti molemmat hylkäsivät hakemukset ja käskivät kysymään vanhoja muilta. Toivottavasti päivittävät sääntönsä jossain vaiheessa nykyaikaan, kun esimerkiksi Kela vaatii että sen asiakkailla on pakko olla puhelin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei pääse. Kävin jo tänään pankissa
Tilasitko kuitenkin tunnuslukulaitteen? Kaksi viikkoa ei ole pitkä aika.
Vierailija kirjoitti:
kannattaa jatkossa ottaa ITSE vastuu OMASTA TOIMEENTULOSTAAN niin ei tarvitse moisia pohtia.
Ei ole aina mahdollista, pöljä.
Halvan puhelimen saa ihan parilla kympillä:
https://www.vertaa.fi/matkapuhelin/myphone/2220_32_mb_dual_sim_juodas_6…
Vierailija kirjoitti:
No eikä saa! Sinne pitää varata aika ja sen saa ehkä joskus 2-3 viikon päästä ja sekään ei ole lähimmässä konttorissa vaan hyvinkin hankalan matkan päässä.
Mobiilivarmenteen saa heti. Hinta 0€ - 2€ kuukaudessa, riippuen operaattorista.
Siihenkin tosin tarvitset puhelimen. Aktivointi tapahtuu puh.nro + puhelimen avulla.
Älypuhelimen saa noin 100 - 150 eurolla. Lainaa joltakin rahat ja maksat seuraavasta tuesta. Pihistelet hieman, niin kyllä onnistuu.
Tänään vain sammui, eikä nyt suostu käynnistymään vaan jumittaa siinä...