Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työnhakuvelvoite - käykö keikkatyö tähän?

Vierailija
30.10.2022 |

Olen siis työttömänä ja olisi haettava 4 työpaikkaa kuukaudessa. Miten jos minulle tarjotaan yhden päivän työkeikka, niin sopiiko tämä yhdeksi kohdaksi siihen työnhakukohtaan?

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
30.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei ole määräaikaisia poissuljettu ohjeissa niin miksei kävisi.

Vierailija
2/15 |
30.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ei ole määräaikaisia poissuljettu ohjeissa niin miksei kävisi.

Kun en oikein tajua noita kohtia. Siis jos laitan avoimet työhakemuksen jonnekin, niin se kelpaa. Mutta en tiedä miten tuo keikkatyö sitten.. en tajua näistä hölkäsen pöläystä kun en ole ennen joutunut olemaan näiden kanssa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
30.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysehän on hakemuksista. Kyllä se hakemus siihen keikkatyöhön menee velvoitteen täyttämisessä läpi, mutta kun keikka on vain päivän pituinen, niin sun täytyy lähettää hakemuksia edelleen niin, että saat kuukauteen neljä hakua täyteen!

Tavoite on se, että poistut työttömyydestä kokoaikaiseen jatkuvaan työhön.

Vierailija
4/15 |
30.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos saat keikkatyötä, niin noiden haettavien paikkojen määrä laskee. Aktiivisuus palkitaan, ainakin täällä meilläpäin.

Vierailija
5/15 |
30.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinähän ne lukevat, kun alavalikko aukeaa, mikä kelpaa, kun olet täyttämässä 4 työpaikan rumbaa.

Olen vain hakenut vakkari pestejö, joten en muista mitä noissa muissa lukee, joten köy tarkistamassa.

Epäilen kyllä vahvasti, että yhden päivön duuni ei täytä tuota vaatimusta, kun tietää TE kieroilut.

Muistakaa myös laittaa rasti oikeaan kohtaan, kun olette ilmoittaneet ne 4 paikaa, järjestelmä on niin tyhmä, että ilman rastia, että olet hoitanut tehtävän päivämäärään mennessä, niin sinut dissataan ja karenssit tai muu skeida osuu päällesi!

Vierailija
6/15 |
30.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääasia, että haet vähintään 4 paikkaa. Työhönmeno on aina hyvästä.

Tuilla elävät työnvieroksujat inisevät tästä helposta mallista. 1 paikka viikossa on naurettavan vähän.

Vierailija
7/15 |
30.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

1 paikka viikossa on naurettavan vähän.

Se on oikeesti aika paljon silloin kun realistisia työpaikkoja vaan ei ole.

Vierailija
8/15 |
30.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

1 paikka viikossa on naurettavan vähän.

Se on oikeesti aika paljon silloin kun realistisia työpaikkoja vaan ei ole.

Sillon haettava määrä ei olekaan 4 kuussa.

Vierailija
9/15 |
10.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ansiosidonnaisen/työttömyysavustuksen saamisen ehtona on, että haet kokoaikaista työtä. Näin lukee.

Itse olen kuitenkin hakenut myös osa-aikaisia, kun ei täällä maalla oikein muutakaan ole. Esim kaikki kaupan paikat on 15-20h/vk.

Siihen te-ruudukkoon tulee vain tehtävä, mitä haet, työnantaja ja pv. Ei mainintaa millainen työ ajaltaan.

Muista tosiaan se ruksi oikeassa yläreunassa, "että tehtävä suoritettu" 

Vierailija
10/15 |
15.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te soitti tänään. On 2v ollut 4hakua/kk, vaikka oon koko ajan ollut varhennetulla 50% eläkkeellä. Nyt sanoi, et olis pitäny olla koko ajan vain 1haku/3kk???

Sit alkoi luetella täydennyskoulutuksia yms. 1,5v täyteen eläkkeeseen mulla. Ai niin vähän, kysyi... aika outo puhelu

Vierailija
11/15 |
15.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähintään 2 viikkoa kestävä työ katsotaan aktiivisuudeksi muistaakseni

Vierailija
12/15 |
15.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos saat keikkatyötä, niin noiden haettavien paikkojen määrä laskee. Aktiivisuus palkitaan, ainakin täällä meilläpäin.

Mulla keikkatyöläisenä te-tantta sanoi, että pyydät vaan lisää tunteja niin hakuvelvoite on siinä.

Vierailija
13/15 |
15.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko *töihin kutsuttava* 0-sopimus? 

Vierailija
14/15 |
15.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vähintään 2 viikkoa kestävä työ katsotaan aktiivisuudeksi muistaakseni

Tarkoitus on, että hakee kokoaikatöitä ja mielummin niitä vakituisia kokoaikatöitä. Niitä vakituisia kokoaikatöitä on vaan niin vähän. Lähes kaikki kokoaikatyöt ovat määräaikaisia paitsi jokin kokoaikainen siivoustyö.

Vierailija
15/15 |
15.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei ne tiedä siellä oletko hakenut ja mihin olet hakenut.  Voi laittaa ihan mitä vaan työpaikkoja niihin laatikoihin. Aivan turha koko aktiivisuuspelleily. Ehkä joku firma saanut hyvät rahat kun on tuon surkean lomakkeen koodannut.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan neljä