Nutrilett kokemuksia? Etenkin positiivisia! =)
Olen nyt saanut nutraamalla 3,2kg kolmessa päivässä. Hyvin menee, ei ole ollut ongelmia. Olen nutrannut muut ateriat, lounaan olen syönyt normaalisti (kevyesti toki) ja ajattelin jatkaa näin kolme viikkoa. Sitten pikkuhiljaa vähennän nutrausta ja otan useampia aterioita "normaalisti". Aamiaisen ja iltapalan ajattelin hoitaa nutraamalla laihdutuksen loppuun saakka. 15kg vielä tavoitteeseen.
On ollut vaikea löytää netistä nutrauskokemuksia, en tiedä miksi. Joten kyselen täältä. Joten kertokaa. =)
Kommentit (257)
2.1 kg pois nutrilla.
Matkaa vielä huh ja paljon.
-Minna-
Mites ap:lla menee? Minulla ei ollut eilisestä tippunut paino yhtään, mutta ei se menoa haittaa, tänäänkin jo tunnin hikilenkillä käyty 😊 Onneksi on alkanut liikunta taas kiinnostaa, mutta voiko liikunnan aloittaminen aiheuttaa painon jumitusta? -tia-
Ostin tuon 15kpl kanakeitto pakkauksen, ihmettelen vain kun siinä sanotaan 5 pussia päivässä ja vaikka kuinka ynnäis niin ei siitä 800kcal tule, joka lukee päivä saanniksi.
Mitäs nyt?
Olenks mennyt liian pienil kaloreilla?
Miten nuo kalorit saa kerrytettyä, en kyl rupee 7 pussia vetään päivässä, tässäkin on ollut jo tekemistä.
-minna-
Olen nutrannut nyt viikon ja hyvin menee. Syön päivässä 3-4 Nutrilett-tuotetta sekä yhden salaattiannoksen lounaaksi. Toimii erittäin hyvin, nälkä ei vaivaa, olo on kevyt ja virkeä, nukun paremmin ja mikä parasta, kiloja on silminnähden lähtenyt jo jonkin verran: vaatteet, jotka ennen kiristivät, istuvat hyvin, kasvot ovat kaventuneet ja olo on huomattavan kevyt ja virkeä. Parasta tässä on se, että tuotteita on erilaisia. Minulla ei ole aina mahdollisuutta tehdä keittoja ja pirtelöitä, joten smoothie tai välipalapatukka kahvin kanssa toimii hyvin. Hauskaa painonpudotusta kaikille.! M44 194/120kg
Miten viikossa voi lähteä kiloja jonkin verran?
Olo huomattavan kevyt viikossa? Et taida Oikeasti painaa 120kg!
Vierailija kirjoitti:
Olen nutrannut nyt viikon ja hyvin menee. Syön päivässä 3-4 Nutrilett-tuotetta sekä yhden salaattiannoksen lounaaksi. Toimii erittäin hyvin, nälkä ei vaivaa, olo on kevyt ja virkeä, nukun paremmin ja mikä parasta, kiloja on silminnähden lähtenyt jo jonkin verran: vaatteet, jotka ennen kiristivät, istuvat hyvin, kasvot ovat kaventuneet ja olo on huomattavan kevyt ja virkeä. Parasta tässä on se, että tuotteita on erilaisia. Minulla ei ole aina mahdollisuutta tehdä keittoja ja pirtelöitä, joten smoothie tai välipalapatukka kahvin kanssa toimii hyvin. Hauskaa painonpudotusta kaikille.! M44 194/120kg
Miten viikossa voi lähteä kiloja jonkin verran?
Olo huomattavan kevyt viikossa? Et taida Oikeasti painaa 120kg!
Hei
Miten ajattelit oppia terveellisen ruokarytmin, jos syöt normaalin lounaan (hyvä!:) ja sitten leikit suklaapirtelöillä ja kahvilla? Jatkatko mäkkärin suklaapirtelöillä ja jätskillä " normaalia ruokarytmiä" kun kuuri on ohi?
Vehnä pois, sokeri pois, maitotuotteet minimiin. Puolet lautasesta aina täynnä tuoreita kasviksia, jotka olet itse kuorinut, pilkkonut jne. Aamupalan korvaat viherjauhea - ja sitruunavedellä. Lounas terveellistä monipuolista ruokaa, vähän mutta hyviä rasvoja ja riittävästi proteiinia koska se pitää nälkää. Oikeaa itse valmistettua ruokaa:) ....
Käy ayurvedakonsultaatiossa tai hanki hyvä personal trainer niin pääset oikeasti muuttamaan elintapojasi. Ei pari viikkoa keinotekoisia myrkkyjä syömällä nälkiintymistilassa tapahdu muuta kuin kehon myrkyttymistä, aineenvaihdunnan sekaisin meno ja nopea lihominen kun lopetat.
Onneen ei ole oikotietä vaan itsekuri. Syöminen voi tuntua hyvältä silloin kun ahtaa itseensä roskaruokaa ja karkkia tai silloin kun keho saa oikeasti luonnollista, voimistavaa, kehotyypillesi sopivaa puhdasta ruokaa. Toinen on helpompaa. Kumman valitset?
Voimia❤️
Olen kokeillut vähäkalorista (800kcl) diettiä ja tuloksiakin syntyi,mutta ravintoarvot on vaikea saada kohdalleen noin vähissä kaloreissa ja jouduin keskeyttämään.Nyt olen nutraillut neljä kuukautta ja 12 kiloa on lähtenyt.Aion jatkaa syksyyn osanutrauksella ja katsoa syntyykö tuloksia,jos ei niin siirryn takaisin täysnutraukseen.Liikuntaa en ole voinut harrastaa,joten painonpudotus on hieman vähemmän ,mutta liikunnan kanssa toiset saa aika hurjiakin tuloksia tuossa ajassa.Joku valittaa mauista,mutta itse vaihtelen kana-kasvis-ja purjokeittojen välillä sekä suklaa-mansikkapirtelöillä ja ainakin vielä menee ihan hyvin.Mausteita laitan keittoihin lisäksi.Toiset ei tykkää pussien hinnoista,mutta itse olen löytänyt paketteja jopa viidellä eurolla ja patukoita eurolla,kun päiväykset alkavat mennä,joten ei hinnassakaan vikaa.Olen erittäin tyytyväinen jo nähin neljään kuukauteen,mutta jatkoa seuraa,kun tavoitteena vielä 30 kiloa jäljellä.Nyt tarkoitus jatkaa osanutrauksella,kaksi tavallista ateriaa ja kolme pussia päivässä.Aamupala ja päiväruoka salaatti kala ja kanapitoista ruokaa ilman kastikkeita,aamupalalla yksi leipä ja sitten välipala,iltaruoka ja iltapala nutreilla.Mikäli paino ei jatka putoamista, siirryn sitten syksyllä takaisin täysnutraukseen.Nutraus hyvä,kun ei tarvitse ajatella ravintoarvoija niin hirveästi.Kaikki löytyvät pusseista.
riepureeta kirjoitti:
Olen kokeillut vähäkalorista (800kcl) diettiä ja tuloksiakin syntyi,mutta ravintoarvot on vaikea saada kohdalleen noin vähissä kaloreissa ja jouduin keskeyttämään.Nyt olen nutraillut neljä kuukautta ja 12 kiloa on lähtenyt.Aion jatkaa syksyyn osanutrauksella ja katsoa syntyykö tuloksia,jos ei niin siirryn takaisin täysnutraukseen.Liikuntaa en ole voinut harrastaa,joten painonpudotus on hieman vähemmän ,mutta liikunnan kanssa toiset saa aika hurjiakin tuloksia tuossa ajassa.Joku valittaa mauista,mutta itse vaihtelen kana-kasvis-ja purjokeittojen välillä sekä suklaa-mansikkapirtelöillä ja ainakin vielä menee ihan hyvin.Mausteita laitan keittoihin lisäksi.Toiset ei tykkää pussien hinnoista,mutta itse olen löytänyt paketteja jopa viidellä eurolla ja patukoita eurolla,kun päiväykset alkavat mennä,joten ei hinnassakaan vikaa.Olen erittäin tyytyväinen jo nähin neljään kuukauteen,mutta jatkoa seuraa,kun tavoitteena vielä 30 kiloa jäljellä.Nyt tarkoitus jatkaa osanutrauksella,kaksi tavallista ateriaa ja kolme pussia päivässä.Aamupala ja päiväruoka salaatti kala ja kanapitoista ruokaa ilman kastikkeita,aamupalalla yksi leipä ja sitten välipala,iltaruoka ja iltapala nutreilla.Mikäli paino ei jatka putoamista, siirryn sitten syksyllä takaisin täysnutraukseen.Nutraus hyvä,kun ei tarvitse ajatella ravintoarvoija niin hirveästi.Kaikki löytyvät pusseista.
Kaikki löytyy pussista ja reilusti ylimääräistäkin :D
Aila kirjoitti:
Hei
Miten ajattelit oppia terveellisen ruokarytmin, jos syöt normaalin lounaan (hyvä!:) ja sitten leikit suklaapirtelöillä ja kahvilla? Jatkatko mäkkärin suklaapirtelöillä ja jätskillä " normaalia ruokarytmiä" kun kuuri on ohi?Vehnä pois, sokeri pois, maitotuotteet minimiin. Puolet lautasesta aina täynnä tuoreita kasviksia, jotka olet itse kuorinut, pilkkonut jne. Aamupalan korvaat viherjauhea - ja sitruunavedellä. Lounas terveellistä monipuolista ruokaa, vähän mutta hyviä rasvoja ja riittävästi proteiinia koska se pitää nälkää. Oikeaa itse valmistettua ruokaa:) ....
Käy ayurvedakonsultaatiossa tai hanki hyvä personal trainer niin pääset oikeasti muuttamaan elintapojasi. Ei pari viikkoa keinotekoisia myrkkyjä syömällä nälkiintymistilassa tapahdu muuta kuin kehon myrkyttymistä, aineenvaihdunnan sekaisin meno ja nopea lihominen kun lopetat.Onneen ei ole oikotietä vaan itsekuri. Syöminen voi tuntua hyvältä silloin kun ahtaa itseensä roskaruokaa ja karkkia tai silloin kun keho saa oikeasti luonnollista, voimistavaa, kehotyypillesi sopivaa puhdasta ruokaa. Toinen on helpompaa. Kumman valitset?
Voimia❤️
Aikamoinen läjä höyryävää siskotiedettä jälleen kerran.
Noh, myönnettäköön, että sekaan oli sattunut paikoitellen jotain ihan tolkullistakin.
Vierailija kirjoitti:
Ostin tuon 15kpl kanakeitto pakkauksen, ihmettelen vain kun siinä sanotaan 5 pussia päivässä ja vaikka kuinka ynnäis niin ei siitä 800kcal tule, joka lukee päivä saanniksi.
Mitäs nyt?
Olenks mennyt liian pienil kaloreilla?
Miten nuo kalorit saa kerrytettyä, en kyl rupee 7 pussia vetään päivässä, tässäkin on ollut jo tekemistä.
-minna-
Oletko syönyt ne kuuriin kuuluvat kasvikset? Niitäkin pitäisi syödä jo pelkästään ummetuksen torjumisen vuoksi. On myös fiksua opetella syömään jo nutrausaikana se puoli kiloa kasviksia päivässä.
Laihdutus on taitolaji,ei sovi kaikille.Siksi lienee jotkut kirjoittelee huomautuksia ja piikkejä näillekin sivuille,mutta jos tämä on minua auttanut,niin ei haittaa piikitkään.Jos on kaikki konstit paitsi laihdutusleikkauksen kokeillut,niin kyllä nutrit ovat parmpia kuin syödä vaan pieniä määriä ja voida pahoin ylisyönnistä.Tuohon kysymykseen,kuinka nopeasti laihtuu,voisin sanoa,että alussa menee kilot alas aika nopeasti 5-7 kiloa normaalia ensimmäisen kolmen viikon aikana,mutta sitten hidastuu painonpudotus ja puoli kiloa viikossa on jo hyvä,200-300 gr meni itsellä ja välillä ei yhtään.Tällä hetkellä pidän taukoa ensi syksyyn ja palaan sitten takaisin täysnutraukselle eli viisi pussia päivässä kolmen-neljän kuukauden aikana.Minun kuuri on aika tiukka ja jos ei tarvetta tiputtaa niinpaljon kuin minilla(40kg) niin kolme viikkoa on sellainen hyvä nutraustahti kerrallaan.
Hyvää Pääsiäistä kaikille.Pääsiäinen toi tullessaan vieraita ja siksipä leivoin kolme peltipitsaa ja pashakakun.Pitsassa ei nyt niin hirveästi täytteitä,kalkkunaa ja sipulia sekä ananasta,mutta pohja ja juustotäyte nostaa kalorit tähtitaivaalliseen pashasta puhumattakaan.Olen kylläkin pystynyt vastustamaan kiusausta.
Toinen miettimisen aihe tuli,kun taloon tuli uusi vaaka.Vanha näyttää kuulemma liian vähän ja uusi liian paljon,joten tiedä nyt sitten.Ehkä mittaan vaan putoamiset jatkossa,näkee nyt kuitenkin olenko menossa alaspäin.Huomenna mittuupäivä.
Tällä hetkellä osanutrailen ja teen pienen kokeen parinviikon aikana.Seuraan kalorikulutusta ja katson mitä se tuo mukanaan.Jos laihdun,jatkan sillä,jos en,tulen takaisin täysnutraukseen.Asetin itselleni kalorimääräksi 1200.Kännykkä sovellus suosittelee 1700 kcal,joten noilla main tullen liikkumaan ja seurailen miten se vaikuttaa painon kehitykseen.
Tänään ensimmäinen mittaus uudella vaa alla ja painoa on sen mukaan 110.1 kg.Tästä nyt jatkan 1200 kalori
määrällä eteenpäin ja seurailen,lähteekö paino putoamaan vai nousemaan.Liikunta on edelleen minimaalista.
Pääsiäinen ei ole sotkenut ruokailua sen kummemmin.Aamuisin otan pienen leivän juustolla kahvin kera tai kaurapuuron marjakastikkeella(1dl) ja raejuustolla.Päiväruuaksi 200gr kasvisraasteita ja lihaa tai kalaa 100 gr,välipalana joko nutrishake tai marjasmoothie sekä kourallinen pähkinöitä.Iltaruuaksi kasvisraasteita tai salaatti200 gr,iltapalana nutrishake.Minulla on kännykässä laihdutusohjelma joka laskee kalorit, protskut,rasvat ja hiilarit päivän ruuista.Luin jostakin,että hiilareita pitäisi olla n.50%,rasvoja 15-20% ja proteiineja 30%.Näitä yritän sitten noudattaa.
Kahdenviikon kokeilu osanutrauksella tuotti tuloksia .Paino nyt 109,7,joten pudotusta 400gr.Jatkan samaan tahtiin vaihtaen nutrit tavalliseen ruokaan ja katsotaan ,mitä se tuo tuloksia parinviikon päästä.Eli aamu- ja päiväruoka sama kuin edellisellä viikolla.Välipala marjoja tai hedelmä sekä kourallinen pähkinöitä.Kahvin kanssa pieni namipala=1/4 nutripatukkapala tai pari marie keksiä.Iltaruokana raasteita tai salaattia 200gr tai kasviskeitto.Illalla pieni(80gr)pitsanpala tai 1dl marjakastiketta ja 1dl raejuustoa.Kalorit pidän edelleen 1200:ssa.Tsemppiä muillekin laihduttajille,minulla tarkoitus vielä 30-40 kiloa laihduttaa,silloin olisin 70 kilon paikkeilla,että urakkaa on.
Olen nyt kokeillut 1200 kalorin ruokavaliota kuukauden ajan ja alussa näytti menevän alaspäin mutta nyt taasen paino nousee,josta tein päätökAlun perin oli tarkoitus aloittaa täysnutraus vasta syksyllä,mutta kokeilen tätä konstia nyt tässä välissä.Painon nousu ei ole kuin 500 gr,mutta sekin on liikaa tässä vaiheessa,kun on tarkoityus mennä alaspäin 3-40 kiloa.Teen seuraavan punnituksen vasta kolmen viikon päästä.Saa nähdä ,mitä vaaka silloin näyttää
Neljäs päivä menossa täysnutrausta ja on ollut tosi helppoa tämä aloitus.Ehkä tuolta 1200 kalorin dieetiltä ei ole niin pitkä matka tähän viidensadan kalorin kuuriin.Ei ole ollut minkäänlaista nälkää tai napostelun halua.Pussi ruuatkin ovat maistuneet ihan ruualta,kun olen laittanut hieman mausteita joukkoon,lähinnä maustepippuria.Ensimmäsestä viikosta tulen selviämään helposti,toinen ja kolmas viikko jää nähtäväksi.Aamupirtelön jälkeen pääsen vasta seuraavan kerran kahdeltatoista syömään kanakeittoa,joten päivä on aina melkein voitettu.Olen aamupäivät töissä,joten laihdutus menee siinä sivussa.Iltapäivllä otan sitten mansikkaprtelön ,kasviskeiton ja suklaapirtelön ennen nukkumaanmenoa.Vaaka näyttää jo nyt yli kilon pudotusta ,joten kolmen viikon päästä pitäisi tulosta sitten olla enenmmänkin.
Pakko kertoa välituloksista.Eli alaspäin olen mennyt 1,5 kiloa.Ei siis niin kova tulos kuin yleensä nutriletille siirtyessä,mutta suunta on hyvä.Osasin odottaakin tätä,sillä tuo 1200 kalorin dieetti on sen verran tiukka,että eroa nutreihin ei ole kuin 600 kaloria ja painon alaspäin meno tässä vaiheessa laihdutusta on jo aika nihkeää,okeastaan eniten kärsivällisyyttä vaativaa,kun ei oikein tipu.Normaalisti kun aloitan nutrilett kuurin ,tippuu paino n. kolme kiloa ensimmäisellä viikolla.Nyt odottelen kolmen kilon tiputusta kolmen viikon aikana .Sekin on erittäin hyvä tulos toteutuessaan.Mieheni vihjaisi,jos aloittaisimme paastokuurin yhdessä.Hänelläkin painoa aivan liikaa.Saapa nähdä sitten tämän kuurin jälkeen.Olemme paastoilleet usein pelkällä vedellä tai puolukkamehulla joskus pidenpiäkin aikoja eli 3-6 viikon kuureja ja painon pudotus silloin on 12-15 kiloa yleensä.Ainoa haittapuoli on,että tulee nopeasti aika vanhan näköiseksi noilla kuureilla,kun painoa menee alaspäin noin nopeassa tahdissa.Toiset sanovat,että ei olisi terveellistäkään,mutta meillä ei ole ollut sivuvaikutuksia.Päin vastoin olotila on ollut hyvä,raskasta ruumiillista työtä olemme vältelleet noina aikoina,kevyt istumatyö käy hyvin.Aika näyttää
Juu, aika näyttää, miten terveys sulla kestää noita jatkuvia kuureja.
2 päivää nyt Nutriletilla ja paino tippunut 1 kg 😊 Joo joo,nestettä se on mutta ihanaa kun vaaka näytti pienempää lukemaa. Lähtotilanne 103kg, pituutta 172cm. Tänään ei edes ole ollut nälkä, olen kuitenkin syönyt pari pussia. Nyt kova tsemppi tytöt päälle, mennään hoikempana kesää kohti! - Tia-