Nutrilett kokemuksia? Etenkin positiivisia! =)
Olen nyt saanut nutraamalla 3,2kg kolmessa päivässä. Hyvin menee, ei ole ollut ongelmia. Olen nutrannut muut ateriat, lounaan olen syönyt normaalisti (kevyesti toki) ja ajattelin jatkaa näin kolme viikkoa. Sitten pikkuhiljaa vähennän nutrausta ja otan useampia aterioita "normaalisti". Aamiaisen ja iltapalan ajattelin hoitaa nutraamalla laihdutuksen loppuun saakka. 15kg vielä tavoitteeseen.
On ollut vaikea löytää netistä nutrauskokemuksia, en tiedä miksi. Joten kyselen täältä. Joten kertokaa. =)
Kommentit (257)
olen nutrannut kohta 2 viikkoa . mutta en täys nutrausta. sortunut olen herkkuihin ja muihin. mutta aloitus paino oli 64kg ja olen nyt 60:ssä kilossa ! eli onhan tässä jotain tapahtunut. Aijon 50:neen asti ja siitä sitten katsoo jatkaako vielä vai ei. Pakko yrittää elää kokonaan niillä suklaapirtelöillä...
minulla on hyviä kokemuksia aiemmista nutrauskuureista.Se muuttaa ruokailutottumuksia kevyenpään suuntaan ja saa hyvän alun painontarkkailulle.Toki kevyt ruoka myös piristää.Nyt olen taas aloittamassa pidemmän nutrauskauden.Ensimmäisen viikon lounaan ja päivällisen korvaan kotona tehdyllä salaatilla,kahvin kanssa syön puoli patukkaa aamulla ja päiväkahvilla toisen puolen ja runsaasti vettä.Kun olen päässyt salaattivaiheen ohi juon pelkkiä nutrijuomia kolme-neljä pussia päivässä.Suklaanmakuinen on meikäläisen makuun.Lounaaksi ja päivälliseksi otan parsakaalikeiton(allevo)Vähennän noita pussin määriä viidestä siksi kun syön tuon patukan kahvin kanssa.Kun juon pussiruokia en otaa mitään muuta lisänaposteltavaa.Kurkku ,tomaatti ja paprika on hyviä naposteltavia,mutta ei hedelmät ja marjat kuurin aikana.Aion pudottaa 40 kiloa,joten urakkaa on edessä
Vierailija kirjoitti:
minulla on hyviä kokemuksia aiemmista nutrauskuureista.Se muuttaa ruokailutottumuksia kevyenpään suuntaan ja saa hyvän alun painontarkkailulle.Toki kevyt ruoka myös piristää.Nyt olen taas aloittamassa pidemmän nutrauskauden.Ensimmäisen viikon lounaan ja päivällisen korvaan kotona tehdyllä salaatilla,kahvin kanssa syön puoli patukkaa aamulla ja päiväkahvilla toisen puolen ja runsaasti vettä.Kun olen päässyt salaattivaiheen ohi juon pelkkiä nutrijuomia kolme-neljä pussia päivässä.Suklaanmakuinen on meikäläisen makuun.Lounaaksi ja päivälliseksi otan parsakaalikeiton(allevo)Vähennän noita pussin määriä viidestä siksi kun syön tuon patukan kahvin kanssa.Kun juon pussiruokia en otaa mitään muuta lisänaposteltavaa.Kurkku ,tomaatti ja paprika on hyviä naposteltavia,mutta ei hedelmät ja marjat kuurin aikana.Aion pudottaa 40 kiloa,joten urakkaa on edessä
Kaikkia hulluja asioita ihmiset tekee :D
Mullakin on hyviä kokemuksia. Nälkä lähtee kokonaan viiden päivän sisällä ja tulee ihan älyttömän hyvä olo. Mulla lähti 20 kg 10 viikossa ja lisäksi kolesteroli esim. laski 5.5.stä 3.9:ään eli enpä sitä kovin epäterveelliseksi sanoisi.
Vierailija kirjoitti:
Mullakin on hyviä kokemuksia. Nälkä lähtee kokonaan viiden päivän sisällä ja tulee ihan älyttömän hyvä olo. Mulla lähti 20 kg 10 viikossa ja lisäksi kolesteroli esim. laski 5.5.stä 3.9:ään eli enpä sitä kovin epäterveelliseksi sanoisi.
Mikäs oli HDL ja LDL?
Vierailija kirjoitti:
Voi ei. Noissa on suurinosa SOKERIA, oletteko lukeneet tuoteselosteen? Kilot tulee takaisin yhtä nopeasti valitettavasti kun lähteekin, sama juttu kun itse karppasin (inhoan sanaa) niin kuukaudessa lähti 10kiloa, ja heti kun alkoi lisäämään hiilareita ja syömään normaalisti tuli takaisin. Puahahahaaaa.... Olen aina miettinyt että mitä roskaa nuo nutriletin ja muut. Ainoa kuivakaapin löytö on proteiinipatukka/jauheet. Sama kun vetäisitte niitä ilman sokeria vaan...
Sä olet tehnyt jotain väärin. Mä laihdutin 9kg puolitoista vuotta sitten, eikä ole kiloja näkynyt. En edes ollut kokonutrauksella kuin muutaman päivän, sen jälkeen käytin noita vaan ateriankorvikkeena jonkin aikaa. Mäkin voin täysin suositella, kunhan ei vedä överiksi!
Myös mulla hyviä kokemuksia. Olen ollut kaksi viikkoa nutrilett vlcd-dieetillä ja kiloja on lähtenyt tähän mennessä 4. Ensimmäiset päivät paino jumitti, mutta alkoi sitten lähteä kuin itsekseen. Nyt tuntuu, että tahti alkaa kiihtyä.
En ole ollut sinällään ehdoton käyttäjä vaan syönyt päivittäin yhdellä aterialla muutakin esim. kaksi palaa leipää lisukkeineen tai normaali ateria on korvannut yhden pussin. Mutta muutoin olen syönyt 4pss päivässä.
Olen tyytyväinen. Uskon myös, että paino ei nouse takaisin, koska ongelmanani ei ole alun perinkään ollut liikasyöminen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikäs oli HDL ja LDL?
En muista enää, mutta ihanteellisia olivat kaikki arvot:)
Aloittelen näin joulun alla nutrauskuuria. Kertokaapas menestyneet nutraajat mitä mieltä tällaisesta systeemistä. Aluksi eli noin 10 päivää täysnutraus, johon tosin lisään tuoreita kasviksia noin 2 dl joka päivä lounaakke tai illalliselle:
- aamulla: suklaapirtelö
- lounas: keitto
- välipala: smoothie
- illallinen keitto
- iltapala: energiapatukka
Mun laskujen mukaan noin 700 kcal olisi tuossa. Kahvia ja teetä mielen mukaan, vettä runsaasti. Kevyttä liikuntaa ja paljon venyttelyjä / pilatesta.
Miltä kuulostaa? Itse uskoisin että melko helppoa kun syön kuitenkin tuonkin verran.
Vierailija kirjoitti:
Aloittelen näin joulun alla nutrauskuuria. Kertokaapas menestyneet nutraajat mitä mieltä tällaisesta systeemistä. Aluksi eli noin 10 päivää täysnutraus, johon tosin lisään tuoreita kasviksia noin 2 dl joka päivä lounaakke tai illalliselle:
- illallinen keitto
- iltapala: energiapatukkaMun laskujen mukaan noin 700 kcal olisi tuossa. Kahvia ja teetä mielen mukaan, vettä runsaasti. Kevyttä liikuntaa ja paljon venyttelyjä / pilatesta.
Miltä kuulostaa? Itse uskoisin että melko helppoa kun syön kuitenkin tuonkin verran.
Mä yritin tuota että yksi aterioista oli patukka ja se ei toiminut vaikka kalorit jäi alle 800 ja olisi periaatteessa pitänyt alkaa ketoosi. Päivänä viisi makasin sohvalla itkien, olo oli hirveä, ei ketoosista tietoakaan. En jaksanut edes pyykkejä laittaa koneeseen, luovutin. Elimistö oli jotenkin sekaisin monta viikkoa. Tuon perusteella suosittelen nutraamaan just niinkuin käsketään ilman omia viritelmiä.
Vierailija kirjoitti:
- illallinen keitto
- iltapala: energiapatukkaMun laskujen mukaan noin 700 kcal olisi tuossa. Kahvia ja teetä mielen mukaan, vettä runsaasti. Kevyttä liikuntaa ja paljon venyttelyjä / pilatesta.
Voit kokeilla. Itse en mene noin paljoilla kaloreilla ketoosiin, joten olo on nälkäinen ja kurja loputtomiin. Mutta joku toinen voi hyvinkin mennä, ainakin merkittävän ylipainoinen ihminen. Ketoositilan tunnistaa siitä että 3-4 päivän jälkeen nälän ja alkuoireiden pitäisi kadota. Tai apteekista saatavilla Ketostix mittausliuskoilla.
Mulla on menossa 6. nutrauspäivä, yhteensä ajattelin olla kolme viikkoa. Painoa on lähtenyt neljä kiloa ja olen nyt BMI 24,9. Olen syönyt vain keittoja tai pirtelöitä + muutaman siivun juustoa ja pari lasia punkkua, kun ne ei katkaise ketoosia. Olo on hyvä ja minusta ne pussit on ihan ok, kun nälkäänsä syö ja kunnolla maustaa (keitot).
Olen lokakuulta lähtien syönyt 1500 kcal päivässä ja saanut kolme kiloa pois sillä, teki mieli ottaa pieni spurtti pudotukseen, joten siksi näitä. Kahden viikon päästä jatkan 1500 kcal:lla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
- illallinen keitto
Mä yritin tuota että yksi aterioista oli patukka ja se ei toiminut vaikka kalorit jäi alle 800 ja olisi periaatteessa pitänyt alkaa ketoosi. Päivänä viisi makasin sohvalla itkien, olo oli hirveä, ei ketoosista tietoakaan. En jaksanut edes pyykkejä laittaa koneeseen, luovutin. Elimistö oli jotenkin sekaisin monta viikkoa. Tuon perusteella suosittelen nutraamaan just niinkuin käsketään ilman omia viritelmiä.
Eli vaihdan patukan pirtelöön sitten!
Vierailija kirjoitti:
Mulla on menossa 6. nutrauspäivä, yhteensä ajattelin olla kolme viikkoa. Painoa on lähtenyt neljä kiloa ja olen nyt BMI 24,9. Olen syönyt vain keittoja tai pirtelöitä + muutaman siivun juustoa ja pari lasia punkkua, kun ne ei katkaise ketoosia. Olo on hyvä ja minusta ne pussit on ihan ok, kun nälkäänsä syö ja kunnolla maustaa (keitot).
Olen lokakuulta lähtien syönyt 1500 kcal päivässä ja saanut kolme kiloa pois sillä, teki mieli ottaa pieni spurtti pudotukseen, joten siksi näitä. Kahden viikon päästä jatkan 1500 kcal:lla.
Eikö kaikki alkoholi katkaise ketoosia??!!!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siitä on näkemyksiä, mutta itse kuulun niihin, joiden ketoosi ei punkkulasillisesta jos toisestakaan katkea.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siitä on näkemyksiä, mutta itse kuulun niihin, joiden ketoosi ei punkkulasillisesta jos toisestakaan katkea.
No mä kyllä liityn myös tähän joukkoon!
Voisiko joku selvittää, miten nämä nutrilettit ym laihdutusvalmisteet eroaa siitä, että söisi vain sen 700-800 kcal päivässä ihan tavallisia ruoka-aineita? Täyttääkö ne jotenkin paremmin?
Olen laihduttanut 6kk aikana 30 kg siten, että olen ollut välillä Nutrilett-kuurilla ja välillä syönyt vähän normaalia ruokaa. Minulla tämä on ollut ainoa toimiva tapa monien yritysten jälkeen. Nutrilett on hyvin helppo laihdutustapa, ei tarvitse laskea tai miettiä mitään. Olen ottanut aamuisin yhden pussin, töihin mukaan 2 juomaa ja illalla yhden pussin. Minä olen pitänyt melkein kaikista mauista. Aion jatkaa vielä -20kg, olen menossa polviproteesileikkaukseen.