Euron unelmatalo Italiasta TV5
Katson tätä ja kuuntelen tuon Billin juttuja siitä, kun olo tuntuu oikealta ja hyvältä tuolla Sisiliassa.
En tiedä, löytäisinkö itse sitä rauhaa Sisiliasta, mutta jotain tuollaista haluaisin.
Jotain muutosta tähän nykytilaan pitää saada, kun tämä Suomi ei vaan tunnu enää hyvältä asuinmaalta. Jotenkin ahdistaa kaikki. Koko ajan lisää sääntöjä, kieltoja ja puristusta. Sitten on tämä ilkeyden ja kateuden ilmapiiri.
Olen asunut ulkomailla ennenkin, ja tiedän, ettei sitä paratiisia ole missään, Joka paikassa on omat ongelmansa. Mutta joku muutos on tehtävä.
Miettiikö kukaan samoja juttuja?
Kommentit (66)
Vierailija kirjoitti:
Helposti liimaa taloon kiinni uuden osan kun ensin purkaa vähän jättää perustukset ja uutta lisää. Kai nyt kaikki osaa betonia valaa ja tiiliä kasata.
En haluaisi asua saati ostaa sun rakentamaa "taloa". Kuulostaa just semmoiselta, mitä paikalliset cowboyt kyhäävät hyväuskoisille ulkomaalaisille.
Vierailija kirjoitti:
Tuo nainen ei ole löytänyt sisäistä rauhaansa.
Käy sääliksi hänen perhettään.
Tämä, Marie on adhd tai sillä on huonot geenit.
No YouTube apartamentos Sisily. Tee se itse paratiisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Helposti liimaa taloon kiinni uuden osan kun ensin purkaa vähän jättää perustukset ja uutta lisää. Kai nyt kaikki osaa betonia valaa ja tiiliä kasata.
En haluaisi asua saati ostaa sun rakentamaa "taloa". Kuulostaa just semmoiselta, mitä paikalliset cowboyt kyhäävät hyväuskoisille ulkomaalaisille.
Niin mutta ihmisen perustarpeet on sänky ja suihku kattila lautanen ja haarukka lusikka . Vaihtovaatteet.
Kreikassa on saarilla kyllä tilaa ja tonttia mutta vene oltava .
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin mutta ihmisen perustarpeet on sänky ja suihku kattila lautanen ja haarukka lusikka . Vaihtovaatteet.
Tee kilikali ja hakeudu vankilaan. Saat kaikki nuo perustarpeet ilmaiseksi.
Onhan TV ohjelmassa Ellenin mies betonilla sementillä korjannut rappusia ja ovat uusineet kaikkea . Sementtiä se vaan on. Ja kattotiilet voi uusia.
Ihan tyhmiä mutta muut silti ostaa ja asuttaa . Ekana sä voit opetella tukemaan toisia . Sitten vaan etsit oman .
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kävin kavereiden kanssa kerran espanjassa tapaamassa yhtä pelikaveriamme. hän asui espanjassa ns. turistivapaalla alueella pikkukylässä (espanjalaisen mittapuun mukaan) suurkaupungin vieressä. Voi että ihastuin siihen tienooseen. sieltä olisi löytynyt pilvin pimein tyhjillään olevia maatiloja, tyhjiä asuntoja, oli vanhoja hylättyjä kirkkoja ja kappeleita, lähteitä siellä täällä ja ihmiset hyvin autenttisen oloisia espanjalaisia. Ei turisteja, eli ei känniläisiä, ei päihtyneitä (tienoo oli hyvin katolilaista ja siellä ajatellaan, että jos on kännissä, niin on suuria psyykkisia ongelmia ja suurinpiirtein pitää heti viedä ihminen psykiatriselle saamaan apua). Oli kva istua kahviloiden sisäpihoilla varjossa ja ihmetellä miten taitavasti siellä on käytety sisäpihat yksitysinä puutarhoina. Jäi sieluun sellainen olo, että sitten kun voin, niin sinne voisi muuttaa. Ilmastokin oli suotuisampi kuin aurinkorannikolla. Tiedä siten miten lmastonmuutos vaikuttaa, mutta ihan se energia siellä oli toisenlaista kuin tuppisuiden ja tunnevammaisten suomessa, jossa ei uskalleta puhua mistään vähänkään vaikeammasta aiheesta, tai herra paratkoon, kertoa toiselle, etä nyt n elämässä rankkaa. Tykkäsin siitä tavasta miten siellä espanjalaiset tekee kysymyksiä ihmisen yksityiselämästä ja että siihen voi noin vain vastata ilman pelkoa kateudesta tai selkään puukottamisesta Jos jollain oli iloja ja sanoi siitä vaikka siellä kuppilan sisäpihalla vieradne läsnäollessa, niin kaikki alkoivat hihkua mukana ilosta, jos jollain suruja, niin ihmiset tulivat halaamaan ja kertomaan miten he olivat selviytyneet samasta tai muuten vain tsemppaamaan.
Tosi kivat fiilikset jäi.
autolla sai ajaa keskustassakin ja pysäköidä vaikka jonkun pikkuputiikin oven eteen. Se oli ihan itsestäänselvää, koska kuka nyt viitsisi ostoksia kantaa kädessä pitkiä matkoja.
Yhden kahvilaistuskelun perusteella teit kaikki päätelmät että.espanjalaiset on avain ihku ja suomalaiset ihan pskoja 😅
oletatko useinkin asoita yhden keskustelupalstan viestin perusteella? Ihan jos olisit lukenut viestin ilman katkeruutesi kostuttamia laseja, olisit huomannut, että minua vei sille paikkakunnalle kaveripiiri ja siellä asuva kaveri. Eikä se matkamme ollut pelkästään yksittäinen kerta kahvilan sisäpihalla isutessa. mten tyhmä sinä oikein olet? tai trollihan sinä, mutta trollit on tunnetusti tyhmiä.
Kun siihen remonttiin menee kumminkin 100-200.000€, miksei saman tien osta taloa, joka valmiiksi asuttavassa kunnossa, ilman remontti- ja byrokratiaongelmia. Jossain pitää asua remontin aikanakin, eli sekin kustannus tulisi vielä restauroinnin päälle.
Itse ostin toisen remppaaman talon, missä oli valmiina jopa ulkoporeallas.
Lämmin ilmasto ei siellä mitään pakkasta ole . Kosteus on pari kuukautta talvella . Aamutossut jalkaa kylmän ajan .
Siis osta vene asu siinä ja kalastele .
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tulee tosiaan vähän levoton olo mariesta, mutta toisaalta hän saa aikaan, joten ei voi ihan vinossa olla. Olen katsonut heistä tehtyä toistakin sarjaa (en muista niiden nimeä enää), ja onhan tuolla pariskunnalla pitkä historia asuntojen remontoinneissa ja imiselvästi osaavat hommansa, kun ovat voineet harrastustana jatkaa. Tai ehkä se on jo muuttunut työksi.
Katoliset sen maan rakensi alunperin.
Nykyajan nveneissä on ilmastointi ja lämmityslaitteet . Ota vaan rennosti vaikka kroatiassa.
On asunnoissa muitakin kuluja kuin se hankintahinta. Voi teitä pöhköjä. Pitää olla töitä ja tuloja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tulee tosiaan vähän levoton olo mariesta, mutta toisaalta hän saa aikaan, joten ei voi ihan vinossa olla. Olen katsonut heistä tehtyä toistakin sarjaa (en muista niiden nimeä enää), ja onhan tuolla pariskunnalla pitkä historia asuntojen remontoinneissa ja imiselvästi osaavat hommansa, kun ovat voineet harrastustana jatkaa. Tai ehkä se on jo muuttunut työksi.
Mä pidän Mariesta. Tulee sellainen olo, että hänellä on hirveä elämänjano, joka voi johtua aikaisemmasta sairaudesta. Mutta hänen vaatetyylinsä ja sisustuksensa herättävät minussa ristiriitaisia tunteita, kun toisaalta ne on ihan kamalat ja toisaalta niissä on jotain miellyttävää. Ainakin hänellä on persoonallinen tyyli.
Sarjassa minua eniten ärsyttää se, että he eivät ole kolmen vuoden aikana saaneet aikaiseksi opetella yhtään italiaa. Ja ahdistaa, kun se nuorin piltti on jatkuvalla syötöllä puolialasti kaikkialla. En enää tässä maailmassa antaisi lapsen juoksennella alasti rannalla.
Voihan sotä vaikka vuokrata asunnon Sisiliasta ja lähteä kokeilemaan muuttuuko elämä siellä onnelliseksi. Itse olen lomaillut siellä ja on kyllä viehättävä paikka.
Tämä! En ikinä ostasi vieraasta maasta asuntoa. Ksmsls riesa ja byrokratia viranomaisten kanssa.
Niinkö?
Reilu tunti notaarin luona, nettipankin kautta maksu ja avaimet käteen. Tarjouksesta tuohon 2kk.
Jos pitää byrokratiana sitä että kerran vuodessa hakee kiinteistövero- ja jätelaskun kunnantoimistosta niin onhan se rankkaa:)
Lämmin merivesi kuitenkin ja kylpylät on. Iso kattila tai lämmin vesivaraaja saat suihkun.