Euron unelmatalo Italiasta TV5
Katson tätä ja kuuntelen tuon Billin juttuja siitä, kun olo tuntuu oikealta ja hyvältä tuolla Sisiliassa.
En tiedä, löytäisinkö itse sitä rauhaa Sisiliasta, mutta jotain tuollaista haluaisin.
Jotain muutosta tähän nykytilaan pitää saada, kun tämä Suomi ei vaan tunnu enää hyvältä asuinmaalta. Jotenkin ahdistaa kaikki. Koko ajan lisää sääntöjä, kieltoja ja puristusta. Sitten on tämä ilkeyden ja kateuden ilmapiiri.
Olen asunut ulkomailla ennenkin, ja tiedän, ettei sitä paratiisia ole missään, Joka paikassa on omat ongelmansa. Mutta joku muutos on tehtävä.
Miettiikö kukaan samoja juttuja?
Kommentit (66)
Talo eurolla ja 100 000 € remontti ja silti löydät hometta joka talvi asunnosta. Tv. Italiassa asunut.
Mulla ei ollut hometta, mutta pirun kylmä oli talvella, kun pihistin lämmityksestä. Talossani oli niin hyvä ilmanvaihto, ettei home kasvanut, mutta en halunnut lämmittää harakoita.
-Kyproksen ex-asukki
Meillä panostettiin ilmanvaihtoon, ylä- ta alapohjan eristykseen lämmitykseen ja jäähdytykseen.
Ei ole kylmä eikä kuuma. Eikä hometta
Kyllä halpaa on ostaa kun löytää . Sopivan ja riippuu onko vuokra tontti vai omistus . Rivitalossa Sisiliassa . Kalkkia vaan päälle niin Kreikassa tehdään paska kivikasan päälle kalkkimaalia . Heti on hieno .
Nuorena käytiin Kyproksella. Heti tuli kosinta voisitko asua täällä. Juu. Ei nyt ehdi .
Vierailija kirjoitti:
Unelmakoti Sisiliassa yle areena
Tätä uutta sarjaa ei näe netistä paitsi maksullisena.
Euron arvoisa taloja joita ei tähän mennessä ole kukaan huolinut mistään hinnasta löytyy pitkin suomea. Jotta ihmiset kiinostuisivat näistä taloista tarvittaisiin varmaan joku remontilla rahoiksi tv-ohjelma jossa kilpailtaisiin siitä kuka remppaa upeimmaksi tällaisen ei kenenkään huoliman talon. Kuollut kyläkin voisi herätä henkiin, kun sinne muuttaisi ihmisiä.
Siinä on vain se ero ettei homeista puutaloa kannata rempata eikä Suonessa remontti nosta arvoa ollenkaan.
Kivitalossa home ei ole myrkyllistä eikä esim Suomessa erittäin homeallergiset saa oireita. Kivi- tai täystiilitalon voi korjata.