Suomalainen mies ei edes treffeillä avaa ovea
Odotin oikein hetken, että jospa mies ymmärtäisi avata, vaan kun ei avannut, niin avasin sitten itse tälle herralle oven. Lähetti viestin, että haluaa tavata uudestaan, eli ei ollut kyse siitä, että mies ei ollut kiinnostunut. Naiset huomaavat tällaiset pienet jutut, siksi miesten kannattaisi kiinnittää niihin huomiota.
Kommentit (292)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä avaan oven vaimolle. Sekä kannan painavammat kauppakassit jne.
Kulkiessani yksin, en avaa ovea yhdellekään. Enkä pidä auki vaunullisille tmv.
Rakastan vaimoani, mutta tuntemattomia naisia pidän täysin yhdentekevinä. Kuten miehiäkin. Sitten taas kollegoille ja kavereille tietysti availlaan ja autetaan puolin ja toisin.
Todella outoa. Miten ihminen ei saa hyvää mieltä siitä, että tekee pienen palveluksen kanssaeläjälle?
Teetkö sinä naisena miten paljon kohteliaisuuksia? Luultavasti suomalaisena naisena et, jos ei hyödytä sinua jotenkin.
Hymyilen kanssaihmisille, juttelen, avaan ovet, kehun lapset, silittelen koirat, maksan lasten puuttuvat sentit kassalla, vien naapurin vanhukselle marjoja metsästä, tarjoan ihmisille rahatilanteen ollessa hyvä mielelläni kahvit tai drinksut. En menetä tässä mitään vaan saan paljon.
Joskus parikymppisenä muistan kun olin treffeillä miehen kanssa, joka meni elokuvateatterin ovesta ensin sisään. Taisin itse pudottaa hanskan siinä hänen perässään, joten tulin siis reippaan metrin hänen perässään. Mies ei pitänyt ovea auki, vaan se ehti mennä siinä nenäni edessä kiinni. Ja minulle ei siis tarvitse kenenkään avata ovea, mutta jos ollaan samassa seurueessa, oli ne muut sitten kavereita tai treffikumppaneita, niin yleensä ovea pidetään seuraavalle auki.
Eipä siitä sitten mitään rakkautta syntynyt, eikä tuo oviepisodi sinänsä asiaan vaikuttanut, kertoi vaan ehkä luonteesta noin yleisesti.
Kommentoin tähän vain tämän:
4 vuotta sitten kävin Edinburghissa lyhyellä lomalla. Ollessani menossa yhteen kauppaan, kadulla juuri kaupan ohi kulkeva skotlantilainen mies huomasi aikeeni, pysähtyi kannoillaan, ja kääntyi takaisin avatakseen oven minulle, tehden samalla pienen kumarruksen, valloittavan hymyn kera. Ehkä noin 10 sekunnin ohimenevä tapaaminen, mutta tuota herrasmiestä en ole ikinä unohtanut.
Suomalaisen naisen tulisi pyytää anteeksi sukupuolensa toksisuutta miehiä kohtaan,
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ensin märistään tasa-arvoa ja sitten kun saadaan tasa-arvoa, niin märistään, ettei me tämmöistä tasa-arvoa tarkoitettu.
Suomessa miehet eivät avaa edes toisille miehille, vanhuksille, lastenrattaiden tai muun "kuorman " kanssa liikkuville.
Kyse ei ole tasa-arvosta, vssn ihan käytöstapoja puutteesta.
Kyllä avaavat. Viimeksi mulle avattiin ovi tuntemattoman miehen toimesta tänä aamuna.
M46
Käytöstavat ovat ilmaisia, mutta niiden puuttuminen saattaa koitua kalliiksi.
Vierailija kirjoitti:
Ensin märistään tasa-arvoa ja sitten kun saadaan tasa-arvoa, niin märistään, ettei me tämmöistä tasa-arvoa tarkoitettu.
Oven avaamisesta naiselle ei ole kyse tasa-arvosta vaan kohteliaisuudesta.
Ja se, että mies maksaisi ensitreffeillä kahvittelun, kertoo myös kohteliaisuudesta.
Hyvällä mielellä nainen tarjoaa seuraavalla kerralla. Se on tasa-arvoa.
Se että sulla on pi**u ei tarkoita sitä että sulla on vain etuoikeuksia ja kaikkien on palveltava sinua. Onko naiset heikkoja vai kenties munattomia? Naiset ovat munattomia kun eivät viitsi itse tehdä mitään kohteliaisuudesta. Aina heitä saa olla palvelemassa. Pitääkö naisille myös hakea vesilasi kun ette siihen itse kykene, ja vielä täyttää se vedellä? Pitääkö vielä kantaa naisen käsilaukkua jotta hänen ei tarvitse painavaa laukkua kantaa kun on niin avuton ja heikko? Eikö jaksa ovea avata kun ei voimat riitä vaiko laiskuus ja odotetaan palvelua? Hele mitä prinsessoja!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rakastan vaimoani, mutta tuntemattomia naisia pidän täysin yhdentekevinä. Kuten miehiäkin. Sitten taas kollegoille ja kavereille tietysti availlaan ja autetaan puolin ja toisin.
Todella outoa. Miten ihminen ei saa hyvää mieltä siitä, että tekee pienen palveluksen kanssaeläjälle?
Minä saan. Ainakin vähän. Kiitokseksi odotan (enintään) sanaa "Kiitos". Tai hymyä. Nyökkäyskin riittää. Silti noitakaan aniharvoin saa.
-sivusta
Ps. Kaikki
Vierailija kirjoitti:
Mitkä pienet jutut ap teki oikein miestä kohtaan?
Ilmeisesti teki koska mies halusi tavata uudelleen? Juttua kannattaa lukea huolellisesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siten, että niistä kanssaeläjistä ei ole itselleni mitään hyötyä. Ihan sama, olisiko heitä siinä, vai ei. Yleensä parempi, jos ei olisi.
Eikä suomalainen nainen jalkoja 😄
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se kiinnittää huomiota, kun tuntemattomat miehet availevat mulle ovia tuon tuosta, mutta sitten mies joka on pyytänyt treffeille ei viitsi avata.
Varsinkin nuoremmat naisoletetut tasa-arvovouhottajat suuttuvat tuosta miesoletettujen ovenavaamistapahtumasta.
Piti kirjoittaa: Kaikki eivät saa nitään mielihyvää toisen auttamisesta. On tiedossa että iso osa esimerkiksi miehistä ei kykene empatiaan. Jostain syystä nuo empatiakyvyttömät ovat äärimmäisen suosittuja parisuhdetta ajatellen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oven avaamisesta naiselle ei ole kyse tasa-arvosta vaan kohteliaisuudesta.
Ja se, että mies maksaisi ensitreffeillä kahvittelun, kertoo myös kohteliaisuudesta.
Hyvällä mielellä nainen tarjoaa seuraavalla kerralla. Se on tasa-arvoa.
Eli miehen pitää kantaa taloudellinen riski deittailussa? Jos ei tule 2.treffejä, jää jokaisesta kontaktista myös taloudellisesti tappiolle.
Aika harva nainen on sellainen, että 1.kohtaamiselle olisi valmis rahoittamaan hänen ulkoilutarpeitaan.
Itse en naisena pyydä mitään prinsessakohtelua että vain sukupuoleni takia mulle pitää avata ovi kun siihen kykenen ihan itse. En odota sitä. Toki mulle voi avata oven jos joku sattuu mua ennen ovelle ja itse saatan avata muille oven jos satun ovelle muita ennen, niin miehille kuin naisille.
Suomalainen nainen on niin itseään täynnä oleva kiukkuinem matami, ettei ansaitse mitään erityispalvelua, vaikka toki odottavatkin muiden olevan palvelijoitaan.
Olisitko ap tarjonnut pimppaa miehelle?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomi-naiset saavat avata ovensa itse ja maksaa kahvinsa . Muiden kanssa on eri asia koska silloin pelataan vanhoilla sännöillä ja herrasmies säänmöt tulevat kunniaan. Näin ainakin minun kohdallani, mutta en deittaile enään joten ei tarvitse miettiä näitä. Omalle naiselleni olen aina kohtelias ja hän myös osaa arvostaa ja palkita tämän omalla tavallaan.
Mies odottaa kohteliaisuudesta ilmeisesti palkintoa. Kertoo paljon.
Ei se ole palkinto vaan vuorovaikutusta. Mies kohtalee hyvin naista, nainen kohtelee hyvin miestä.
Selittää paljon. Ilmankos tuntuu, että toiset naiset ja nuoret miehet avaa ovia todennäköisimmin. Se on vaan oven avaus, ei mikään vastavuoroisuuden oletus. Miehelle vastavuoroisuus tarkoittaa ilmeisesti jotain pesän antamista tms.
Toi provoilu on vaan noloa
Mitä hyvänsä miehenä teet, on se etuoikeutetun suominaisen mielestä väärin.