Suru siitä, että en ehdi saada omaa perhettä
Olen jo 34-vuotias, ja ei vain meinaa löytyä miestä, joka olisi valmis sitoutumaan ja perustamaan perheen. Olen aina haaveillut saavani lapsia, mutta alkaa tuntua siltä, että en yksinkertaisesti vain kerkeä enää. Muita, jotka painiskelevat saman asian kanssa?
Kommentit (91)
Vierailija kirjoitti:
Luonto on armoton naiselle lisääntymisen kannalta mutta kyllä 34v. pitää nyt äkkiä hankkiutua raskaaksi vaikka mies ei olisikaan laatikkoleukainen lentäjä. Realismia äkkiä kehiin. Kyllä normaali nainen yhden lapsen kans pärjää. Lapsi tuo niin paljon sisältöä elämään.
Luonto ei ole armoton naiselle, vaan naisen kannattaa itse muistaa pitää itsensä ja oman unelmansa puolia. Eli ei saa kasata keinotekoisia esteitä niille esim. jollain "kyllä ehdottomasti ensin pitää löytää mies", vaan kannattaa päättää jokin aikaikkuna, jonka puitteissa miestä voi etsiä, mutta jos ei sen aikaikkunan loppuun mennessä ole sellaista suhdetta, jossa kumpikin haluaa lapsen, niin sitten hakeudutaan yksin hedelmöityshoitoihin. Sillä lailla autetaan sitä luontoa auttamaan naista tulemaan äidiksi. Luonto ei suinkaan ole armollinen, kun antaa luonnolle mahdollisuuden.
Vierailija kirjoitti:
Ei se miehen löytäminen tarkoita että sen kanssa on hyvä perustaa perhe. Jos taas lapsia haluat niin miettisin oikeasti muita vaihtoehtoja. Toki yh:t eiole kuumaa kamaa sinkkumarkkinoilla, mutta huonolla tuurilla et löydä miestä tai sitten lapsen saamisen jälkeen huomaat olevasi huonossa parisuhteessa jumissa. Tuskin sellainenkaan houkuttelee.
Ei sinkkumarkkinoilla tarvitse olle "kuumaa kamaa". Muutkin kuin kuumat kamat kyllä löytävät kumppanin. Ja kyllä niitä yh:itakin on, joihin miehet ihastuvat. Se on aika lailla persoonakohtaista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kyllähän sä vielä kerkeät!
No pitäisi ensin rakentaa hyvä parisuhde ja sitä ennen löytää vielä mies. EI ole itsestään selvää, että ehdin.
-ap
Mihin nykyaikana lapsen saadakseen tarvitsee parisuhdetta? Onhan niitä vaihtoehtoja. Kumppanuusvanhemmuus ja keinohedelmöitys, mikäli ei halua yhden illan jutun kanssa lisääntyä.
Sä voit antaa mulle sun kaikki ylimääräiset rahat niin mä tuun herättelemään ja stressaamaan sut seuraavat 18 vuotta; huutamaan ja valittamaan ja aukomaan päätä, vaatimaan kaiken maan ja taivaan väliltä ja viemään sun kaiken ajan elämän ilon.
Saat sekä aviomiehen että aikuisen kakaran samaan hintaan.
Vierailija kirjoitti:
Luonto on armoton naiselle lisääntymisen kannalta mutta kyllä 34v. pitää nyt äkkiä hankkiutua raskaaksi vaikka mies ei olisikaan laatikkoleukainen lentäjä. Realismia äkkiä kehiin. Kyllä normaali nainen yhden lapsen kans pärjää. Lapsi tuo niin paljon sisältöä elämään.
No höpöhöpö nyt taas. APllä o ihan hyvin aikaa lisääntyä ainakin vielä 8 vuotta. Vaikka hedelmallisyys iän myötä laskee niin ongelmat ja riskit alkaa lisääntyä vasta 42 ikävuoden jälkeen. onhan Suomessakin näitä viiskymppisiä julkkismuijiakin, jotka ovat saaneet itse lapsia.
Vierailija kirjoitti:
Jos toiveena on löytää hyvä suomalainen isäksi soveltuva saman ikäinen mies niin sen löytyminen on hyvin vaikeaa. Ulkomailla on lisää miehiä, jos ulkomaalainen mies kelpaa sinulle.
Ihme neuvoja täälläkin annetaan. Halvemmaksi tulisi mennä suoraan hedelmöityshoitohin kuin aloittaa jokin hankala seurustelu toisessa maassa asuvan kanssa. Ja kumpi muuttaa? Vai tehdäänkö lapsi etäsuhteessa? Ihan järjetöntä. Jos lapsen haluaa, niin miehen etsiminen jostain toiselta puolen maailmaa on idioottimaisin tapa yrittää saada lapsitoive toteutumaan.
Vierailija kirjoitti:
Mistäs nyt tuulee? Täällähän on mammaraati jo vuosia sitten päättänyt ettei nainen halua miestä elämäänsä.
Ja papparaati julistaa, miten kaikki miehet haluavat lapsia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö ole mitään deittisovellusta, joka olisi tarkoitettu tosissaan perisuhdetta hakeville ja perheen perustajille. Tinderhän on ihan vain seuranhakujuttu.
Tätä minäkin ihmettelen. Eikö joku voisi perustaa sivuston johon voisi filtteröidä omat "vaatimukset" ja ohjelma tarjoaisi sopivat vaihtoehdot, joihin ottaa yhteyttä. Tyyliin, ikä 35-44, min 173 cm, max 90 kg, liikunnallinen, perinteisiä arvoja kannattava, rauhallinen jne.
Kuulostaa kylmältä, mutta on kyse elämästä ja perhe ja lapset ovat iso osa sen sisältöä, todella iso, myös isovanhemmille.
Onhan myös näitä vanhempia, jotka alun alkaen ovat sopineet vain hankkia yhteisen lapsen. Asuvat erillään, lapsi on saanut alkusakin ehkä muumimukilla jne.
On paljon miehiä, jotka haluaisivat lapsen mutta sopivaa kumppania ei ole löytynyt. Naiselle helpompaa saada lapsi vaikka yksin.
Mitä ap on asialle tehnyt viimeisen 10 vuoden aikana?
On se jännä, miten niitä lapsia pitää naisen tehdä vaikka sitten hedelmöityshoitojen kautta, jos muuten ei niitä saa. Varmasti hyvä elämä tenavalla, kun äippä sanoo, että "pakko sut oli saada". Vielä paremmin menee, kun se äippä sanoo lapselleen kuinka tämä pilasi hänen elämänsä. Kun se lapsen kasvatus on niin helppoa. Mutta mistä lähtien ketään on lapsen etu muka kiinnostanut. Naisen tahto on tärkeämpi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistäs nyt tuulee? Täällähän on mammaraati jo vuosia sitten päättänyt ettei nainen halua miestä elämäänsä.
Ja papparaati julistaa, miten kaikki miehet haluavat lapsia.
Ei halua. Mutta ei naista miehen mielipide ole ikinä kiinnostanut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos toiveena on löytää hyvä suomalainen isäksi soveltuva saman ikäinen mies niin sen löytyminen on hyvin vaikeaa. Ulkomailla on lisää miehiä, jos ulkomaalainen mies kelpaa sinulle.
Ihme neuvoja täälläkin annetaan. Halvemmaksi tulisi mennä suoraan hedelmöityshoitohin kuin aloittaa jokin hankala seurustelu toisessa maassa asuvan kanssa. Ja kumpi muuttaa? Vai tehdäänkö lapsi etäsuhteessa? Ihan järjetöntä. Jos lapsen haluaa, niin miehen etsiminen jostain toiselta puolen maailmaa on idioottimaisin tapa yrittää saada lapsitoive toteutumaan.
No ei sitä potentiaalista isää tarvitse mennä maapallon toiselle puolelle hakemaan. Ulkomaita löytyy ihan läheltä Euroopastakin. Mikäli mieluinen kumppani löytyy niin se asuinpaikan valinta kyllä järjästyy sitten varmasti. Kenenkään ei ole pakko jäädä Suomeen asumaan vaan EUn alueella voi ihan vapaasti muuttaa kunhan työpaikan homma kohdemaasta.
Tsemppiä ap, vielä ehtii! Olen sinua muutaman vuoden nuorempi ja nyt vielä pitkäaikaisessa parisuhteessa, mutta parisuhde on päättymässä. Katselin melkein kahdeksan vuotta miehen "ei vielä, sitten kun x y z" selityksiä ja tajusin n. vuosi että ei että v t t u, tässähän vain tuhlataan aikaani. Kyllähän minulle murusina ripoteltiinkin asioita joita halusin, mutta isoja lupauksia aina siirrettiin vuodella tai parilla. Traumataustaisena pidin jotenkin itsestäänselvänä ettei kukaan voi haluta lasta kanssani heti, odottelin kiltisti. Olihan siinä aina kaikkea, opinnot kesken, jne jne.
Nyt olen jättänyt ehkäisyn pois, lapsi tulee jos tulee. Olen täysin valmis jäämään yh:ksi. Suvussani on ollut parilla ihmisellä hyvinkin ennenaikainen menopaussi, joten en ala leikkimään tuurilla enää tässä iässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos lapsi tai lapset on sinulle tärkeitä, niin jos vielä olet sinkku kun 40 lähestyy, niin kannattaa toimia ja hankkia se lapsi yksin. Minä en ymmärtänyt tehdä sitä, ja jäin sitten paitsi vanhaksipiiaksi, myös lapsettomaksi. Onhan se näin 52-vuotiaana elämä vähän tyhjää kun ei ole ketään läheisiä, vanhempienkin jo kuoltua.
Juuri näin. Saat taas yhden lapsen elämän pilattua.
Mutta "minä haluan".
Miten se voi muka olla lapsen elämän "pilaamista", jos nainen oikeasti haluaa saada oman lapsen. Silloinhan se lapsi on toivottu ja haluttu. Todennäköisemmin lapsi nauttii enemmän vanhemman rakkautta kuin sellaisen naisen lapsi, joka on saanut alkunsa vahingosta tai viitsimättömyydestä huolehtia ehkäisystä. Tässä maailmassa on niin paljon naisia, joille on siunaantunut 1–19 lasta ihan vain sen takia, että mahdollisuutta ehkäisyyn tai perhesuunnitteluun ei ole ollut rahan puutteen tai kulttuurillisten, poliittisten ja uskonnollisten seikkojen takia. Kaikki näistä lapsista ei ole toivottuja, pikemminkin pakon sanelemia. Onko näillä "pakko" lapsilla muka jokin onnellinen elämä ja elinympäristö?
Lapsi sattuu olemaan poika. Kasvaa ilman isää. Mutta tämähän ei ole mikään ongelma. Nainenhan tietää parhaiten, miten pojasta kasvatetaan "hyvä mies". Varsinkin sellainen nainen, joka ei koskaan hyvää miestä ole nähnyt/tunnistanut/löytänyt/saanut. Koska ei jaksanut (oli laiska) tai ei vaan huvittanut. Sen tenavan elämä kun ei ole yhtä tärkeää kuin naisen oikeus saada ko lapsi.
Usein on ne papat ja ukit, jotka haluaa viettää aikaa lapsenlapsen kanssa sekä sedät ja enot. Itse olen kasvattanut kaksi poikaa yksin. Nuoremmalla sattui vielä olemaan päiväkodissa mies ja alakoulun opekin oli mies. Hyviä niistä kasvoi, molemmat ovat naimisissa ja korkeakoulututkinnot ja hyvät työpaikat. Mummonkin ovat minusta tehneet.
Vierailija kirjoitti:
On se jännä, miten niitä lapsia pitää naisen tehdä vaikka sitten hedelmöityshoitojen kautta, jos muuten ei niitä saa. Varmasti hyvä elämä tenavalla, kun äippä sanoo, että "pakko sut oli saada". Vielä paremmin menee, kun se äippä sanoo lapselleen kuinka tämä pilasi hänen elämänsä. Kun se lapsen kasvatus on niin helppoa. Mutta mistä lähtien ketään on lapsen etu muka kiinnostanut. Naisen tahto on tärkeämpi.
Jos sinun vanhempia ei kiinnostanut lapsen etu, niin älä yleistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos sinun vanhempia ei kiinnostanut lapsen etu, niin älä yleistä.
Ulise jollekin jota kiinnostaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos lapsi tai lapset on sinulle tärkeitä, niin jos vielä olet sinkku kun 40 lähestyy, niin kannattaa toimia ja hankkia se lapsi yksin. Minä en ymmärtänyt tehdä sitä, ja jäin sitten paitsi vanhaksipiiaksi, myös lapsettomaksi. Onhan se näin 52-vuotiaana elämä vähän tyhjää kun ei ole ketään läheisiä, vanhempienkin jo kuoltua.
Juuri näin. Saat taas yhden lapsen elämän pilattua.
Mutta "minä haluan".
Miten se voi muka olla lapsen elämän "pilaamista", jos nainen oikeasti haluaa saada oman lapsen. Silloinhan se lapsi on toivottu ja haluttu. Todennäköisemmin lapsi nauttii enemmän vanhemman rakkautta kuin sellaisen naisen lapsi, joka on saanut alkunsa vahingosta tai viitsimättömyydestä huolehtia ehkäisystä. Tässä maailmassa on niin paljon naisia, joille on siunaantunut 1–19 lasta ihan vain sen takia, että mahdollisuutta ehkäisyyn tai perhesuunnitteluun ei ole ollut rahan puutteen tai kulttuurillisten, poliittisten ja uskonnollisten seikkojen takia. Kaikki näistä lapsista ei ole toivottuja, pikemminkin pakon sanelemia. Onko näillä "pakko" lapsilla muka jokin onnellinen elämä ja elinympäristö?
Lapsi sattuu olemaan poika. Kasvaa ilman isää. Mutta tämähän ei ole mikään ongelma. Nainenhan tietää parhaiten, miten pojasta kasvatetaan "hyvä mies". Varsinkin sellainen nainen, joka ei koskaan hyvää miestä ole nähnyt/tunnistanut/löytänyt/saanut. Koska ei jaksanut (oli laiska) tai ei vaan huvittanut. Sen tenavan elämä kun ei ole yhtä tärkeää kuin naisen oikeus saada ko lapsi.
Usein on ne papat ja ukit, jotka haluaa viettää aikaa lapsenlapsen kanssa sekä sedät ja enot. Itse olen kasvattanut kaksi poikaa yksin. Nuoremmalla sattui vielä olemaan päiväkodissa mies ja alakoulun opekin oli mies. Hyviä niistä kasvoi, molemmat ovat naimisissa ja korkeakoulututkinnot ja hyvät työpaikat. Mummonkin ovat minusta tehneet.
Hienoa. Onneksi olkoon. Jos tuo olisi normaalia, ei meillä Suomessa olisi mitään ongelmaa. Koska niitä hyviä miehiä olisi joka paikassa. Eikö?
Harva mies haluaa rupsahtanutta ja mt-ongelmaista naista, joka 35-vuotiaana keksii haluta pois karusellista larppaamaan jotain vaimoa ja äitiä huonolla menestyksellä.
Sinun olisi pitänyt alle kolmikymppisenä ottaa kymmenisen vuotta vanhempi mies. He ovat yleensä valmiimpia perheen perustamiselle. Tietty nytkin voisit etsiä 40+ miestä, joka haluaisi edetä nopeasti.
Ei tietenkään hyvä mies riitä. Jos pitäisi valita saisiko 1-2 lasta vai hyvän miehen, niin kuka hitto nyt miehen valitsisi? En tarkoita, etteikö hyvä suhde ja kumppanuus olisi ihana asia, ja hyvä, itselle sopiva mies on tietenkin myös ihana asia, mutta kyllä silti lapsi ja vanhemmuus on ihan eri tavalla merkityksellinen asia.