Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suru siitä, että en ehdi saada omaa perhettä

Vierailija
06.08.2026 |

Olen jo 34-vuotias, ja ei vain meinaa löytyä miestä, joka olisi valmis sitoutumaan ja perustamaan perheen. Olen aina haaveillut saavani lapsia, mutta alkaa tuntua siltä, että en yksinkertaisesti vain kerkeä enää. Muita, jotka painiskelevat saman asian kanssa?

Kommentit (73)

Vierailija
41/73 |
06.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö lehdissä ole harva se päivä miehiä, jotka surkuttelevat, että eivät saa lapsia ja kumppania? Pyydä toimituksesta yhteystiedot ja kirjoita sellaiselle.

Vierailija
42/73 |
06.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luonto on armoton naiselle lisääntymisen kannalta mutta kyllä 34v. pitää nyt äkkiä hankkiutua raskaaksi vaikka mies ei olisikaan laatikkoleukainen  lentäjä. Realismia äkkiä kehiin. Kyllä normaali nainen yhden lapsen kans pärjää. Lapsi tuo niin paljon sisältöä elämään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/73 |
06.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

🦧

Vierailija
44/73 |
06.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin antaa siementä ja perustaa perheen sun kanssa! M52

Vierailija
45/73 |
06.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikoinaan tuollaiset ajatukset saivat minut jäämään huonoon suhteeseen. Nyt on lapsella isä joka ei osaa olla vanhempi. Pitää yhteyttä miten sattuu ja kiukuttelee lapselle. Jos olisin sinä, ottaisin munasoluja talteen ja lakkaisin murehtimasta. Munasolujen pakastus pitäisi olla naisille ilmaista muutenkin, jos siis halutaan suomalaisten lisääntyvän.

Vierailija
46/73 |
06.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos lapsi tai lapset on sinulle tärkeitä, niin jos vielä olet sinkku kun 40 lähestyy, niin kannattaa toimia ja hankkia se lapsi yksin. Minä en ymmärtänyt tehdä sitä, ja jäin sitten paitsi vanhaksipiiaksi, myös lapsettomaksi. Onhan se näin 52-vuotiaana elämä vähän tyhjää kun ei ole ketään läheisiä, vanhempienkin jo kuoltua.

Juuri näin. Saat taas yhden lapsen elämän pilattua.

Mutta "minä haluan".

Miten se voi muka olla lapsen elämän "pilaamista", jos nainen oikeasti haluaa saada oman lapsen. Silloinhan se lapsi on toivottu ja haluttu. Todennäköisemmin lapsi nauttii enemmän vanhemman rakkautta kuin sellaisen naisen lapsi, joka on saanut alkunsa vahingosta tai viitsimättömyydestä huolehtia ehkäisystä. Tässä maailmassa on niin paljon naisia, joille on siunaantunut 1–19 lasta ihan vain sen takia, että mahdollisuutta ehkäisyyn tai perhesuunnitteluun ei ole ollut rahan puutteen tai kulttuurillisten, poliittisten ja uskonnollisten seikkojen takia. Kaikki näistä lapsista ei ole toivottuja, pikemminkin pakon sanelemia. Onko näillä "pakko" lapsilla muka jokin onnellinen elämä ja elinympäristö?

Lapsi sattuu olemaan poika. Kasvaa ilman isää. Mutta tämähän ei ole mikään ongelma. Nainenhan tietää parhaiten, miten pojasta kasvatetaan "hyvä mies". Varsinkin sellainen nainen, joka ei koskaan hyvää miestä ole nähnyt/tunnistanut/löytänyt/saanut. Koska ei jaksanut (oli laiska) tai ei vaan huvittanut. Sen tenavan elämä kun ei ole yhtä tärkeää kuin naisen oikeus saada ko lapsi.

Vierailija
47/73 |
06.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö lehdissä ole harva se päivä miehiä, jotka surkuttelevat, että eivät saa lapsia ja kumppania? Pyydä toimituksesta yhteystiedot ja kirjoita sellaiselle.

Ei käy. Mies, jolla ei ole parisuhdetta on automaattisesti incel, jota pitää vältellä kuin ruttoa.

Vierailija
48/73 |
06.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos lapsi tai lapset on sinulle tärkeitä, niin jos vielä olet sinkku kun 40 lähestyy, niin kannattaa toimia ja hankkia se lapsi yksin. Minä en ymmärtänyt tehdä sitä, ja jäin sitten paitsi vanhaksipiiaksi, myös lapsettomaksi. Onhan se näin 52-vuotiaana elämä vähän tyhjää kun ei ole ketään läheisiä, vanhempienkin jo kuoltua.

Mutta "minä haluan".

No eihän se mitään pilaamista ole, jos toivotun lapsen tekee yksin. Eikä se mainittu "mutta jos se on poika" ole myöskään mikään ongelma, useimmilla ihmisillä on elämässään miehiäkin vaikkei omaa puolisoa olisi, ja saa sitä miehen mallia sitten yhteiskunnasta muutenkin myöhemmin. Tuskinpa tällaisten harkitusti kypsällä iällä yksinhuoltajiksi ryhtyneiden lapset on sen todennäköisemmin niitä ongelmalapsia, kuin muidenkaan. Ja kun on vielä sekin, että vaikka olisi tehnyt lapsen parisuhteeseen/avioliittoon, niin sekin voi silti joskus päättyä. 

Vierailija
49/73 |
06.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakasta munasoluja.

Vierailija
50/73 |
06.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen 40+ vuotias nainen ja minun neuvoni sinulle on, että ala etsiä todenteolla vaihtoehtoisia tapoja hankkia lapsi, jos sellaisen oikeasti haluat. Ei kannata jäädä odottamaan sopivan miehen ilmaantumista kuvioihin. Mieti ensin taloudellista ja henkistä puolta, onko sinulla varaa ylläpitää omaa ja lapsesi elintasoa vain yhden henkilön tuloilla ja riittääkö henkinen kantti kasvattamaan lasta yksin?

Lisää isättömiä lapsiahan (=sosiaalitapauksia) tänne tarvitaankin 👍 

Se on isien eli miesten häpeä se.

Ja sillähän asia korjaantuu 👍 

Vierailija
51/73 |
06.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta "minä haluan".

No eihän se mitään pilaamista ole, jos toivotun lapsen tekee yksin. Eikä se mainittu "mutta jos se on poika" ole myöskään mikään ongelma, useimmilla ihmisillä on elämässään miehiäkin vaikkei omaa puolisoa olisi, ja saa sitä miehen mallia sitten yhteiskunnasta muutenkin myöhemmin. Tuskinpa tällaisten harkitusti kypsällä iällä yksinhuoltajiksi ryhtyneiden lapset on sen todennäköisemmin niitä ongelmalapsia, kuin muidenkaan. Ja kun on vielä sekin, että vaikka olisi tehnyt lapsen parisuhteeseen/avioliittoon, niin sekin voi silti joskus päättyä. 

Just niin. Nainen valittaa kun ei oo hyviä miehiä. Nainen tekee lapsen yksin. Lapsi sattuu olemaan poika. Nainen kasvattaa pojan miten osaa. Pojasta tulee, mitä tulee. Nainen jatkaa valittamista kun hyviä miehiä ei ole. Eikä nainen tajua edes omaa rooliaan koko sotkussa.

Vierailija
52/73 |
06.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö alle 50 vuotias saa vielä adoptoida? Oma lapsi se on adoptiilapsikin. 

Vierailija
53/73 |
06.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi! Tuossa iässä monilla tärppää oikein hyvin vielä. Itsellinen äitiys? Kumppanuusvanhemmuus? Vauvakuumeisen puolison ahkera etsiminen vaikka heinäsuovasta? Olin melkein 13 vuotta sua vanhempi, kun sain kuopukseni ja ihan luomusti tuli. Raskaaksi tulo on silti yksilöllistä ja riippuu tietysti miehestäkin. Mutta sulla on nyt oltava suunnitelma, mitä tahdot! 

Vierailija
54/73 |
06.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voin antaa siementä ja perustaa perheen sun kanssa! M52

Just joo sekin vielä :D

Vierailija
55/73 |
06.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se miehen löytäminen tarkoita että sen kanssa on hyvä perustaa perhe. Jos taas lapsia haluat niin miettisin oikeasti muita vaihtoehtoja. Toki yh:t eiole kuumaa kamaa sinkkumarkkinoilla, mutta huonolla tuurilla et löydä miestä tai sitten lapsen saamisen jälkeen huomaat olevasi huonossa parisuhteessa jumissa. Tuskin sellainenkaan houkuttelee.

Vierailija
56/73 |
06.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tanskalainen spermapankki? Nää on kuin karkkikauppoja. Näet miehen lapsuuskuvan, käsialan, saat tietoja hänestä, geneettiset riskit jne. 

Vierailija
57/73 |
06.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistäs nyt tuulee? Täällähän on mammaraati jo vuosia sitten päättänyt ettei nainen halua miestä elämäänsä.

Ulinalaudalta näyttää tuulevan. Täällähän on pikku palstainceli taas inisemässä.

Vierailija
58/73 |
06.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unohdat vain harhakuvat pitkäaikaisesta seurustelusta ja jos mies on sopiva niin 6kk seurustelun jälkeen pamautat paksuksi vahingossa. Mies sitten jää siihen tai ei mutta lapsen saat. Kait sulle yksi riittää? On vähemmän kulujakin. Jos mies jää niin voi tulla useampikin kun kynnys on jo kerran ylitetty. Ota mies jolla on lapsitoiveita. Niitä ainakin rupeaa löytymään 40v ylittäneistä. 30-40v miehet eivät oikein ymmärrä että naisella rupeaa olemaan tässä iässä jo kiire asian suhteen ja he eivät ole valmiita perheen perustamiseeen välttämättä. Ne pitkätkään suhteet ja avioliitot ei välttämättä kestä kun lapset tulee. Viemäristä meni kaverini parisuhde ja on nyt yh vaikka olivat tunteneet 10 vuotta, naimisissa 4vuotta ja lapset kummallakin haaveissa, toiveissa ja yhdessä hankittuna.

Vierailija
59/73 |
06.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan sama suru se on minulla, lapsettomalla poikamiehellä. Olen nyt 48v, hyvin todennäköisesti jää perhe perustamatta. 

Olisin halunnut vaimon ja edes yhden  lapsen. 

Ei löydy naista. Ainakaan sellaista, joka haluaisi lapsia. 

Eniten saan syyttää itseäni, kun en nuorena etsimällä etsinyt naista ja nirsoilin liikaa. Hukkasin parhaimman nuoruuteni työntekoon ja harrastuksiin. 

Eipä sitä nuoruutta voi elää uudestaan. Kyllä tekisin monet asiat toisin. 

Vierailija
60/73 |
06.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistäs nyt tuulee? Täällähän on mammaraati jo vuosia sitten päättänyt ettei nainen halua miestä elämäänsä.

Ulinalaudalta näyttää tuulevan. Täällähän on pikku palstainceli taas inisemässä.

Lopeta sit iniseminen

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme kahdeksan