Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pyöräilijä miksi pysähdyt suojatien eteen

Vierailija
28.09.2024 |

mutta et taluta pyörääsi suojatien yli? Raivostuttavaa että jäädään siihen satulaan, autoilija pysähtyy ja arvotaan, että kumpi nyt menee. Sitten lähdetään pyöräilemään sen suojatien yli ja vilkutetaan vielä autoilijalle niin että meinaa kaatua sillä pyörällä! Jos suojatie ei ole pyörätien jatke, sen yli kävellään, ei poljeta.

Eli pysähdy, hyppää pois satulasta ja taluta pyörä ja itsesi reippaasti tien yli. Ei tarvitse moikkailla.

Kommentit (59)

Vierailija
1/59 |
28.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Trollihan tämä on, mutta kerrotaan nyt kun moni ei tiedä oikeasti...

Pyöräilijä pysähtyy, koska hänellä on lähtökohtaisesti väistämisvelvollisuus suoraan ajavaa autoa kohtaan, ellei erikseen ole muuta merkitty.

Autoilijan tehtävä on jatkaa risteyksen yli, jonka jälkeen pyöräilijä jatkaa matkaa. Nykyisen lainhan mukaan suojatien saa ylittää polkupyörällä, väistämisvelvollisuuksia tietenkin noudattaen.

Vierailija
2/59 |
28.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eikö se ole selvä homma? Kun pyöräilijällä ei ole oikeutta ajaa suojatien yli niin silloin autoilija menee ensin eikä siinä ole mitään arpomista jos pyöräilijä on jo selvästi pysähtynyt. Ärsyttää nämä autoilijat jotka jää aina kuppaamaan vaikka odotan että menisivät etuajo-oikeuksineen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/59 |
28.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on ihan tyhmä sääntö. Pyöräillen ajaisi suojatien yli 3 sekunnissa. Laskeutumiseen, taluttamiseen ja kiipeämiseen menee minuutti. Otan sen leikkinä, jossa olen mahtava kaupunginjohtaja ja alamaiseni pysähtyvät tuijottamaan kun laskeudun satulasta ja käppäilen tien yli.

Vierailija
4/59 |
28.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ymmärrä mikä on pyörätien jatke, joten siksi hyppään aina taluttamaan suojatiet. Auton ratissa väistän pyöräilijöitä samasta syystä.

Vierailija
5/59 |
28.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halua jäädä auton alle. Olen yhdesti jäänyt, silloin ei käynyt onneksi pahasti. Auto tuli kolmion takaa ja minä menin konepellin kautta selälleni maahan. luulisin että autoilijatkaan ei halua ketään tuulilasiin.

Vierailija
6/59 |
28.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sinä autoilija jäät risteykseen kuppaamaan kun pyöräilijä selvästi antaa sinulle tietä?

Vierailija
7/59 |
28.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en ymmärrä mikä on pyörätien jatke, joten siksi hyppään aina taluttamaan suojatiet. Auton ratissa väistän pyöräilijöitä samasta syystä.

No niin.

Suojatien yli saa pyöräillä samoin kuin nk. pyörätien jatkeen.

Jos ei erikseen ole merkitty, pyöräilijä väistää suoraan kulkevaa autoilijaa, mutta kääntyvä autoilija väistää suoraan ajavaa pyöräilijää.

Vierailija
8/59 |
28.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Palautathan ajokorttisi lähimmälle poliisilaitokselle heti maanantaina.

Vierailija
9/59 |
28.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi sinä autoilija jäät risteykseen kuppaamaan kun pyöräilijä selvästi antaa sinulle tietä?

Pyörää taluttava on jalankulkija, joka pitää päästää menemään suojatien yli.

Vierailija
10/59 |
28.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

... kuten tämän lain mukaan kuuluukin? Minuakin ärsyttää, jos autoilija alkaa hidastaa ja sotkea liikenteen kulkua, vaikka olen jo pidemmän matkan päästä alkanut pyörälläni selkeästi hidastaa ja tällä tavalla osoitan että tiedän, miten liikennesäännöt menevät.

Vierailija
11/59 |
28.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan vaan sinun takia runkkari,jos olis rynkky laskisin lasista läpi niin loppuis sullakin tyhjä elämä.

Vierailija
12/59 |
28.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sulle kuuluu mihin pysähdyn? Pydähdyn jos huvittaa.

Vierailija
13/59 |
28.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyöräilijä antaa auton mennä ensin. Miksi siitä pyörän selästä pitäisi nousta pois pysähtyessä? Et sinäkään nouse autosta suojatien edessä pois jos pysähdyt.

Vierailija
14/59 |
28.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Autolija tuo syytön tappaja hallelujaa.

Vierailija
15/59 |
28.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuolla liikenteessä liikkuu todella vaarallista väkeä autolla jotka ei osaa liikennesääntöjä. Ei tunnu monelle olevan sekään selvää että liikenneympyrään mentäessä ja sieltä poistuttaessa väistetään kaikkia suojatiellä liikkujia.

Vierailija
16/59 |
28.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tässä pitäisi olla mitään epäselvää niinkuin ekat kirjoittajat ovat todenneet. Eikä tarvitae miettiä mikä on suojatien jatke. Autoilija väistää, jos pyöräilijä taluttaa suojatien yli tai väistämisvelvollisuus on liikennemerkillä osoitettu tai jos autoilija kääntyy. Muulloin pyöräilijä väistää.

Vierailija
17/59 |
28.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Autoilija! Mikset opettele väistämissääntöjä pyöräilijöiden ja jalankulkijoiden suhteen?

Vierailija
18/59 |
28.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos jalankävelijä tai pyöräilijä pysähtyy odottaman autoa ja on katse kiinnittyneenä autoon niin silloin auton kannattaa yleisesti ottaen ajaa vain ohi, näin taksia ajanut autokoulunopettajani minua ohjeisti.

Minua ärsyttää autoilijat jotka pysähtyvät suojatielle vaikka minä selkeästi odotan suojatienreunassa että auto ajaisi siitä ohi ollessani jalankulkija tai pyöräilijä.

Vierailija
19/59 |
28.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyökkään

Vierailija
20/59 |
28.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo on ihan tyhmä sääntö. Pyöräillen ajaisi suojatien yli 3 sekunnissa. Laskeutumiseen, taluttamiseen ja kiipeämiseen menee minuutti. Otan sen leikkinä, jossa olen mahtava kaupunginjohtaja ja alamaiseni pysähtyvät tuijottamaan kun laskeudun satulasta ja käppäilen tien yli.

Terveiset Fingerporiin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi yhdeksän