Ihmettelen ikäisiäni leskiä
Ilmoittelevat sinkkupalstoilla ja tindereissä, ties missä, tositarkoituksella. Jollain jo alle vuoden seurustelukumppani.
Tietysti heidän asiansa. Itse en jaksaisi sitä ruljanssia, toisen ystäväpiiriin tutustumista, aikuisia lapsia lapsineen. Ehkä heidän kylmäkiskoisuuttaan.
Ja ei, en roiku omissa lapsissa, viihdyn hyvin yksin ja omassa elämässäni. En kaipaa romantiikkaa enkä fyysistä läheisyyttä.
Kommentit (47)
Vierailija kirjoitti:
Joillekin sopii sitoutua uuteen kumppaniin hyvinkin pian edellisen puolisen kuoleman jälkeen. Ainakin kuolleen puolison lähisukulaiset tätä yleensä ymmärrettävästi paheksuvat. Itsekin hiukan ihmettelin, kun miespuolinen sukulainen avioitui jo vajaan vuoden kuluttua edellisen puolisonsa kuolemasta. Tässä tapuksessa miehen aikuiset lapset laittoivat välit isäänsä täysin poikki, koska pitivät isänsä kiirehtimistä uuteen avioon liian nopeana.
On myös leskiä, jotka eivät vielä vuosienkaan kuluttua halua edes ajatella uutta kumpania rinnalleen.
Ei siihen mitään minimi aikarajaa ole !
Mäkin olen jo kauan sitten loppuiän sinkkuuden valinnut introvertti, mutta en mä yhtään ihmettele muunlaisia ihmisiä. Jotkut kaipaavat arkeensä ihmistä ja seksiäkin. Ei siinä ole mitään vikaa eikä ihmeteltävää. Niin kuin ei ole meissäkään, jotka valitsemme pysyä yksin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tiedä minkä ikäinen ap on. Sukulaistäti aloitti seurustelun kun puoliso oli jo dementian vuoksi hoivakodissa ja vajaan vuoden kuluttua miehen jouduttua saattohoitoon jo täti asui miesystävän kanssa yhdessä.
Ikää tädillä on jo 80+, joten silloin ei kannata viivytellä.
Ap vastaa. Olen yli 70. Olen lapsillekin sanonut jos rupeen "seurustelemaan" viekää hoitoon. Onhan se söpöä kun hoitokodeissa vihitään yli 90-vuotiaita pariskuntia. Mun moraali kyllä sallisi vapaan suhteen jo tuossa iässä ilman että perukirjoissa sitten puolisonkin omaisuus.
Ei kaikilla ole mitään omaisuutta.
Perukirjat on silti tehtävä ja sitten on lueteltava puoliso 1, 2 ja nykyinen. Kai kuolleetkin puolisot luetellaan ja lapset liitosta? Riideltävä molempien lasten kanssa minne vaari/mummu haudataan , kenen sukuhautaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tiedä minkä ikäinen ap on. Sukulaistäti aloitti seurustelun kun puoliso oli jo dementian vuoksi hoivakodissa ja vajaan vuoden kuluttua miehen jouduttua saattohoitoon jo täti asui miesystävän kanssa yhdessä.
Ap vastaa. Olen yli 70. Olen lapsillekin sanonut jos rupeen "seurustelemaan" viekää hoitoon. Onhan se söpöä kun hoitokodeissa vihitään yli 90-vuotiaita pariskuntia. Mun moraali kyllä sallisi vapaan suhteen jo tuossa iässä ilman että perukirjoissa sitten puolisonkin omaisuus.
Perukirjat on silti tehtävä ja sitten on lueteltava puoliso 1, 2 ja nykyinen. Kai kuolleetkin puolisot luetellaan ja lapset liitosta? Riideltävä molempien lasten kanssa minne vaari/mummu haudataan , kenen sukuhautaan.
Mitä tappelemista tuollaisissa asioissa olisi? Itse jäin leskeksi vähän yli kolmekymppisenä ja olen ollut uuden miehen kanssa naimisissa parikymmentä vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin. Joidenkin ihmisten on ylipäänsä vaikea ymmärtää toisten erilaisia elämänvalintoja. Mikä tässä sua riepoo? Eihän se ole sinulta pois mitä muut tekevät. Jos olet omaan oloosi oikeasti tyytyväinen ei asian pitäisi sun mieltäsi painaa.
No täällä vauvalla tuo tulee vähän väliä esiin. Montaa häiritsee. Isän/äidin uusi puoliso, nyt se vie perinnön ja jää asumaan heidän asuntoonsa. Äiti/isä raahaa sitä aina mukanaan, rasittavaa ihmistä.
Älä huoli . Lapsilla on lakiosuus perintöön😅
Perintö voi olla esim. talo, jossa lesken asumisoikeuden voimin uusi nuorikko sitten jumittaa ja käyttää perillisten omaisuuden loppuun.
Perintöveron kylläkin saavat maksaa heti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä tappelemista tuollaisissa asioissa olisi? Itse jäin leskeksi vähän yli kolmekymppisenä ja olen ollut uuden miehen kanssa naimisissa parikymmentä vuotta.
Kyllä niissä aikuisilla lapsilla ja leskellä ja puolison sisaruksilla jos ei vainajalla lapsia voi olla vahvaykin mielipiteet. Jo kuka järjestää hautajaiset.
Puhun näistä iäkkäinä avioituneista.
Jos jäisin leskeksi, en usko, että haluaisin enää ketään. Nytkin avioliitto on kestänyt parikymmentä vuotta ja sitä ennen olen ollut parisuhteessa teini-ikäisestä alkaen. Ei kiitos enää kompromisseja tai muiden ehdoilla toimimista. Haluaisin elää itsenäisesti ja rauhassa.
Ehdottomasti en lähtisi tindereihin tms. Jos joku mies kiinnostuisi minusta ihan kasvotusten oikeassa elämässä, hän joutuisi tekemään jäätävän määrän sen eteen, että kiinnostuisin.
Vierailija kirjoitti:
Jos jäisin leskeksi, en usko, että haluaisin enää ketään. Nytkin avioliitto on kestänyt parikymmentä vuotta ja sitä ennen olen ollut parisuhteessa teini-ikäisestä alkaen. Ei kiitos enää kompromisseja tai muiden ehdoilla toimimista. Haluaisin elää itsenäisesti ja rauhassa.
Ehdottomasti en lähtisi tindereihin tms. Jos joku mies kiinnostuisi minusta ihan kasvotusten oikeassa elämässä, hän joutuisi tekemään jäätävän määrän sen eteen, että kiinnostuisin.
jäätävän määrän työtä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä niissä aikuisilla lapsilla ja leskellä ja puolison sisaruksilla jos ei vainajalla lapsia voi olla vahvaykin mielipiteet. Jo kuka järjestää hautajaiset.
Mun siskoni jäi yli kuusikymppisenä leskeksi ja kyllä hänen aikuiset lapsensakin toivovat, että äitinsä löytäisi vielä uuden miehen. Ei ole valitettavasti vielä löytänyt. Hän on terve ja hyväkuntoinen nainen.
Vierailija kirjoitti:
Ehkä ap tarkoittaa sitä että häntäkin on kannustettu panemaan matoa koukkuun.
Äidiltäni kyseltiin jo ennen isäni hautaamista että joko on uusi mies katsottuna.
Olet oikeassa. Kyllä on naistutut pyydelleet seniortansseihin yms. Siellä on paljon miehiä.
En oikein tahdo palata nuoruuteen enää rivissä seisomaan. Ja noissa huvittelevissa eläkeläispiireissä on samaa kuin teineissä, kuukausi ja bänksit.
Ennemmin seuroista vaan kun en ole niissäkään käy.
Moni ikäihminen pelkää yksinolemista ja yksin elämistä ja leskistä valtaosa on yli 50-vuotiaita. Yksinäinen vanhuus onkin nyky-Suomessa karmea ajatus. Kukaan ei pidä huolta kun kunto rapistuu. Lapsia ei kiinnosta ja yhteiskunnalla ei ole velvoitetta huolehtia eikä asiat siitä ainakaan parempaan muutu.
Yksin eläjä kantaa sekä ilot että surut yksin. Kokee sairaudet yksin ja hänen on selvittävä kaikesta yksin. Kukaan ei ole jakamassa asioita. Yksin eläminen on myös helvetin kallista. Yksineläjä maksaa yksin kaikki autojensa korjaukset, asumisen ja ylipäätään ihan kaiken, siis ihan kaiken. Nyky-yhteiskunnassa se on valtava rasite.
Pelkästä seksistä tuossa on harvoin kyse, erittäin harvoin. Plus 70 v miehet yleensä tarvitsevat myös kodinhoitajaa enemmän kuin kumppania. Hyvin harvasta on pyörittämään yksin huushollia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin. Joidenkin ihmisten on ylipäänsä vaikea ymmärtää toisten erilaisia elämänvalintoja. Mikä tässä sua riepoo? Eihän se ole sinulta pois mitä muut tekevät. Jos olet omaan oloosi oikeasti tyytyväinen ei asian pitäisi sun mieltäsi painaa.
No täällä vauvalla tuo tulee vähän väliä esiin. Montaa häiritsee. Isän/äidin uusi puoliso, nyt se vie perinnön ja jää asumaan heidän asuntoonsa. Äiti/isä raahaa sitä aina mukanaan, rasittavaa ihmistä.
Älä huoli . Lapsilla on lakiosuus perintöön😅
Tiedätkö, mitä lakiosuus tarkoittaa?
"Tässä tapuksessa miehen aikuiset lapset laittoivat välit isäänsä täysin poikki, koska pitivät isänsä kiirehtimistä uuteen avioon liian nopeana."
Melko julmaa lasten taholta. Ei tarvitse pitää asiasta mutta välien katkaiseminen on kyllä aika raukkamaista ja epäkypsää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun siskoni jäi yli kuusikymppisenä leskeksi ja kyllä hänen aikuiset lapsensakin toivovat, että äitinsä löytäisi vielä uuden miehen. Ei ole valitettavasti vielä löytänyt. Hän on terve ja hyväkuntoinen nainen.
Yli 60-vuotiaat naiset eivät kelpaa kenellekään. Heitä vanhemmat papparaisetkin etsivät nuoria naisia, 60-vuotias on heille liian vanha. Terve ja hyväkuntoinen ei merkkaa mitään jos naama ja tissit roikkuu ja kaula on kuin kalkkunalla ja alapää kuiva kuin saharan hiekka, ei sellaiset miehiä kiinnosta. Tonikäiset suominaiset ovat usein myös katkeroituneita nalkuttajia.
"Tiedätkö, mitä lakiosuus tarkoittaa?"
Minä ainakin tiedän. Ilman testamenttia rintaperilliset perivät kaiken, jos on testamentti niin vähintään puolet.
"Perintö voi olla esim. talo, jossa lesken asumisoikeuden voimin uusi nuorikko sitten jumittaa ja käyttää perillisten omaisuuden loppuun.
Perintöveron kylläkin saavat maksaa heti."
Lesken asumisoikeus alentaa perintöveroa huomattavasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yli 60-vuotiaat naiset eivät kelpaa kenellekään. Heitä vanhemmat papparaisetkin etsivät nuoria naisia, 60-vuotias on heille liian vanha. Terve ja hyväkuntoinen ei merkkaa mitään jos naama ja tissit roikkuu ja kaula on kuin kalkkunalla ja alapää kuiva kuin saharan hiekka, ei sellaiset miehiä kiinnosta. Tonikäiset suominaiset ovat usein myös katkeroituneita nalkuttajia.
Kamalasti kirjoitettu. Ei voi muuta sanoa.
60-vuotiaat naiset ovat itse asiassa ihan yhtä kauniita kuin 20-vuotiaat. Ihmisen elämässä on ikävaiheet.
Vierailija kirjoitti:
"Tiedätkö, mitä lakiosuus tarkoittaa?"
Minä ainakin tiedän. Ilman testamenttia rintaperilliset perivät kaiken, jos on testamentti niin vähintään puolet.
Eli noin ihan perustapaus, kaikenlaisia poikkeuksia tietysti on. Leski ei peri mutta hänellä on puolet yhteisestä omaisuudesta. Eli jos vainaja on testamentannut oman osansa, rintaperillisille jää lakiosana jaettavaksi neljännes koko yhteisen omaisuuden arvosta.
Vierailija kirjoitti:
Ehkä ap tarkoittaa sitä että häntäkin on kannustettu panemaan matoa koukkuun.
Äidiltäni kyseltiin jo ennen isäni hautaamista että joko on uusi mies katsottuna.
Milloin ihmisistä tuli autoja?
Hommaa muualta pienempi kämppä ja sinne mummu/ pappa asumaan, talon sitten voi myydä. Ei se kiveen ole kirjoitettu että se alkuperäinen perikunnan asunto olisi ainut vaihtoehto