Miten niin töitä ei ole? Laitoin testimielessä eilen 3 puhelinmyynti firmaan hakemuksen ja tänään jo kahdesta soitettiin ja tarjottiin töitä
Kommentit (117)
Toki ilmaustöitä riittää. Kyse oli palkkatyöstä eikä provisiopalkasta.
Vapaaehtoistyöhön luonnollisesti pääsee kuka vain. Puhelinmyynti on harvoja poikkeuksia lukuunottamatta vapaaehtoistyötä, josta ei makseta palkkaa.
Et kuitenkaan uskaltanut ottaa töitä vastaan, koska tiedät itsekin, ettei noista hommista makseta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tervemenoa puhelinmyyntiin. Itse tein sitä aikoinaan yhden päivän, ennenkuin pää hajosi ja lopetin.
Työttömällä ei ole varaa valita, vaan tehdä sitä mitä saa.
Ei kukaan elä puhelinmyyntityöllä.
Puhelinmyyjän palkka Suomessa on keskimäärin noin 2 500–3 200 euroa kuukaudessa.
Älä jauha paskaa, lapsi. Tuo on puhdasta myytipuhetta, jolla firmat yrittävät houkutella ilmaistyöntekijöitä listoilleen. Huijaavat usein vielä kevytyrittäjäksi, mikä tarkoittaa, ettei työttömyyskorvaustakaan saa.
Nuorena tyttönä uskoin myyntimiesten valheet yli 20€ tuntipalkasta ja helposti myytävistä tuotteista. Tein puhelinmyyntiä 7,5h/päivä ja sain palkaa huikeat 2€. Ei enää koskaan noihin kusetushommiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Puhelinmyyntiin nyt aina pääsee mutta siinä työssä ei pärjää jos ei saa kusetettua ihmisiä ostamaan sitä myytävää paskaa. Pohjapalkalla ei vuokraa maksella.
Pohjapalkka oli 1700€/kk ja sen ku myyt yli, niin saat provikat päälle. Tienasin itse noin 2900-3400€ kk riippuen. Operaattorilla olin.
Valehtelet. Pohjapalkka on ehkä kolmasosa tuosta
Useimmissa firmoissa mitään pohjapalkkaa ei ole, vaan myynti on pelkkää provikkapalkkahommaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaveri oli puhelinmyyjänä 3 kuukautta ja sai 400€ tuolta ajalta. Eli paskahommaa
Samoin mun useampi tuttava. Noi on juuri niitä firmoja, joista ap:lle on soitettu. Niihin pääsee kuka vain haluaa mennä. Palkkaa sieltä ei tule.
Nämä jotka kertovat Dna:n ym. myyntitöistä ovat ihan eri hommia. Niihin ei noin vain sisään kävelläkään.
Nimenomaan. Kyseessä on ihan oikea myyntityö, siinä missä automyyjä tai B2B-markkinointia puhelimitse AJOITTAIN tekevä ammattilainen (siis ajoittain, hän ei päivystä luurin edessä soittelemassa kylmäsoittoja 40h viikossa). Menee samaan syssyyn minkä tahansa ammattimaisen myyntityön kanssa. Näistä on myös aidosti hyötyä heidän asiakkailleen ja he auttavat firmoja heidän ongelmissaan ja tarpeissaan.
Puhelinmyynti on sitten samaa kuin feissarien hommat ja vastaavat turhakkeet. Kenellekään ei ole mitään tarvetta Alibin tilaukselle tai jatkuvalle sukkatilaukselle, joka päättyy vasta kuolemaan.
Ihan kuin vertaisi Ärrän pitäjää ammattitason ravintolakokkiin, kun Ärrän tyyppi pyörittelee hodarimakkaroita grillissä ja pistää sulatetut viinerit esille.
En halua ottaa puhelinmyyntiä vastaan. Valheellinen ala. Muilta kinutaan väkisin tilauksia.
Se ihmisten häiritseminen on kriminalisoitava.
Vierailija kirjoitti:
Nuorena tyttönä uskoin myyntimiesten valheet yli 20€ tuntipalkasta ja helposti myytävistä tuotteista. Tein puhelinmyyntiä 7,5h/päivä ja sain palkaa huikeat 2€. Ei enää koskaan noihin kusetushommiin.
Tuon opin on moni saanut hakea kantapään kautta. Pistää vihaksi lukea tuollaisia ap:n kaltaisia, jotka yrittävät saada ihmisiä nalkkiin. Tietäen tai tietämättään.
Vierailija kirjoitti:
Mä työskentelen ison yrityksen myynnissä suunnittelemassa ja toteuttamassa b-to-b puhelinkampanjoita. Työ on aivan todella kivaa, vaihtelevaa, koska tuotteita ja palveluita on paljon ja aina saa oppia jotain uutta.
Kampanjoita on hauskaa suunnitella: spiikkejä kehitellä, hankkia kontaktit, viedä ne crm:ään ja kun homma on kasassa, niin pääsee itse ydinhommaan eli soitteluun, mikä on työn mukavin osuus. Siinä suorastaan pääsee flow-tilaan ja työaika menee nopeasti. Soittaminen on joka kerta kuin pieni näytelmä 😊 Koen auttavani potentiaalisia asiakkaita menestymään bisneksessään.
Mikä koulutustausta/vaatimus ison firman myyntityöhön työhön oli? Onko se yritys näitä lehtimyyntifirmoja, joilla on aina haku päällä ja joista ap:lle on tarjottu ”töitä”
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Puhelinmyyntifirmoissa lienee suurin työntekijöiden vaihtuvuus. Itse en tekisi minuuttiakaan noille pas*a firmoille.
Tuet pois sitten, kun ei työ maistu.
Tarkennettakoon: Yritystuet pois, jos eivät takaa täystyöllisyyttä Suomeen.
Itsellä ei juu mitään vastuuta omasta työllistymisestä. Se on valtion vika tai kokoomuksen vika tai firmojen vika tai...tai...
Puhelinmyyntiä tekemään? Tällaisessa taantumassa? Kaikki ollaan PA tai säästetään peläten sitä hetkeä, että ollaan PA. Siinä on puhelinmyynnistä tehtävät ostokset ei edes viimeisenä listalla, vaan poissa koko listalta.
Vierailija kirjoitti:
Mä työskentelen ison yrityksen myynnissä suunnittelemassa ja toteuttamassa b-to-b puhelinkampanjoita. Työ on aivan todella kivaa, vaihtelevaa, koska tuotteita ja palveluita on paljon ja aina saa oppia jotain uutta.
Kampanjoita on hauskaa suunnitella: spiikkejä kehitellä, hankkia kontaktit, viedä ne crm:ään ja kun homma on kasassa, niin pääsee itse ydinhommaan eli soitteluun, mikä on työn mukavin osuus. Siinä suorastaan pääsee flow-tilaan ja työaika menee nopeasti. Soittaminen on joka kerta kuin pieni näytelmä 😊 Koen auttavani potentiaalisia asiakkaita menestymään bisneksessään.
Se ihmisten häiriköinti puhelimitse on ihan perseestä. Kukaan ei halua niitä puheluja tuntemattomists numeroista varsinkaan nyt huijausaikakaudella. Usko jo!
Olen myynyt lukio-opintojen ohessa aikakausilehtiä. Konttorilla istua kökötin illat ja viikonloput provikkapalkalla ihan sellasella asialla soittelemassa. Halusin asua omillani, en saanut opintotukea alaikäisenä eikä minulla myöskään ollut mitään tukiverkkoja. Ajattelin, että tätä tämä itsenäisyys on eikä ollut vaihtoehtoa mihin muuhunkaan olisin työllistynyt ilman kokemusta. Tienistiä tuli nippanappa vuokran verran. Onneksi koulussa sai syödä ilmaiseksi. Nuo vuodet olivat opettavaisia. Tätä työkokemusta arvostettiin kovasti myöhemmin työnhaussa, koska kaikki tietävät kuinka raskasta kyseinen työ on. Moni kävi kokeilemassa päivän ja luovutti. Vaatii sisukkuutta, mutta toisaalta myös olosuhteiden pakon, että tuota jaksaa.
Edes työkkäri ei pidä puhelinmyyntiä työnä.
Mäkin testasin sitä työttömänä ysärilamassa. Kolme kuukautta sain mä jotain myydyksi, mutta hyvin vastenmielisesti.. Kolme kuukautta kun tuli täyteen lähdin, sen ajan sai pohjapalkkaa, joka oli tuplasti työkkärikorvaus + se provikka.
Ei tullut karenssia.
Sitten menikin hetkinen, kun pääsin oikeisiin töihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Puhelinmyyntifirmoissa lienee suurin työntekijöiden vaihtuvuus. Itse en tekisi minuuttiakaan noille pas*a firmoille.
Tuet pois sitten, kun ei työ maistu.
Tarkennettakoon: Yritystuet pois, jos eivät takaa täystyöllisyyttä Suomeen.
Itsellä ei juu mitään vastuuta omasta työllistymisestä. Se on valtion vika tai kokoomuksen vika tai firmojen vika tai...tai...
Niin kauan, kun et itse ole se, joka palkkaa, et ole vastuussa työllistymisestä. Ei kukaan voi itse päättää, että nytpä minä työllistyn. Jos voisi, meillä olisi työttömiä noin 100kpl koko maassa.
Töitä tehdään vaikka ilman palkkaa
Vierailija kirjoitti:
Olen myynyt lukio-opintojen ohessa aikakausilehtiä. Konttorilla istua kökötin illat ja viikonloput provikkapalkalla ihan sellasella asialla soittelemassa. Halusin asua omillani, en saanut opintotukea alaikäisenä eikä minulla myöskään ollut mitään tukiverkkoja. Ajattelin, että tätä tämä itsenäisyys on eikä ollut vaihtoehtoa mihin muuhunkaan olisin työllistynyt ilman kokemusta. Tienistiä tuli nippanappa vuokran verran. Onneksi koulussa sai syödä ilmaiseksi. Nuo vuodet olivat opettavaisia. Tätä työkokemusta arvostettiin kovasti myöhemmin työnhaussa, koska kaikki tietävät kuinka raskasta kyseinen työ on. Moni kävi kokeilemassa päivän ja luovutti. Vaatii sisukkuutta, mutta toisaalta myös olosuhteiden pakon, että tuota jaksaa.
Sisukkuudella ei tee mitään, kun pitää elääkin jollain. Puhelinmyynnillä, jos tienaat 100€/kk sillä ei paljon vuokria maksella.
Työstä pitäisi saada palkkaakin. Puhelinmyynti on orjahommaa, jossa pitää soitella ihmisille ilman palkkaa.