Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten niin töitä ei ole? Laitoin testimielessä eilen 3 puhelinmyynti firmaan hakemuksen ja tänään jo kahdesta soitettiin ja tarjottiin töitä

Vierailija
05.08.2026 |

Töitä kyllä on.

Kommentit (117)

Vierailija
41/117 |
05.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä työskentelen ison yrityksen myynnissä suunnittelemassa ja toteuttamassa b-to-b puhelinkampanjoita. Työ on aivan todella kivaa, vaihtelevaa, koska tuotteita ja palveluita on paljon ja aina saa oppia jotain uutta. 

Kampanjoita on hauskaa suunnitella: spiikkejä kehitellä, hankkia kontaktit, viedä ne crm:ään ja kun homma on kasassa, niin pääsee itse ydinhommaan eli soitteluun, mikä on työn mukavin osuus. Siinä suorastaan pääsee flow-tilaan ja työaika menee nopeasti. Soittaminen on joka kerta kuin pieni näytelmä 😊 Koen auttavani potentiaalisia asiakkaita menestymään bisneksessään.

Vierailija
42/117 |
05.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tervemenoa puhelinmyyntiin. Itse tein sitä aikoinaan yhden päivän, ennenkuin pää hajosi ja lopetin.

Työttömällä ei ole varaa valita, vaan tehdä sitä mitä saa.

Voihan sitä lakaista vaikka luudalla katuja. Kukaan ei maksa siitä kuten ei puhelinmyynnistäkään, mutta silti. Sehän on pääasia, että on tekemistä. Kotonahan sitä ei olekaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/117 |
05.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhelinmyynti on niin epävarma palkan osalta ettei edes työkkärit voi pakottaa hakemaan ja vastaanottamaan niitä töitä.

Vierailija
44/117 |
05.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tervemenoa puhelinmyyntiin. Itse tein sitä aikoinaan yhden päivän, ennenkuin pää hajosi ja lopetin.

Taitaa ne tuet olla vieläkin liian hyvät? 

Vierailija
45/117 |
05.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeilin joskus nuorena, mutta jäin pelkälle takuupalkalle. Ei vaan moraalini taipunut valehteluun eli Alibi-lehden kehumiseen.

Onneksi nykyisissä töissäni ei tarvitse asiakkaita huijata.

Vierailija
46/117 |
05.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Puhelinmyyntiin nyt aina pääsee mutta siinä työssä ei pärjää jos ei saa kusetettua ihmisiä ostamaan sitä myytävää paskaa. Pohjapalkalla ei vuokraa maksella.

Pohjapalkka oli 1700€/kk ja sen ku myyt yli, niin saat provikat päälle. Tienasin itse noin 2900-3400€ kk riippuen. Operaattorilla olin.

Valehtelet. Pohjapalkka on ehkä kolmasosa tuosta

Miksi valehtelisin näin turhasta asiasta?

Koska et muuta osaa

Vierailija
47/117 |
05.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Puhelinmyyntiin nyt aina pääsee mutta siinä työssä ei pärjää jos ei saa kusetettua ihmisiä ostamaan sitä myytävää paskaa. Pohjapalkalla ei vuokraa maksella.

Pohjapalkka oli 1700€/kk ja sen ku myyt yli, niin saat provikat päälle. Tienasin itse noin 2900-3400€ kk riippuen. Operaattorilla olin.

Valehtelet. Pohjapalkka on ehkä kolmasosa tuosta

DNA:n puhelinmyynnissä pohjapalkka on tällä hetkellä noin 12,70 €/h, riippuen toimipisteestä ja tehtävästä. Provisiot maksetaan tämän päälle.

Vierailija
48/117 |
05.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä työskentelen ison yrityksen myynnissä suunnittelemassa ja toteuttamassa b-to-b puhelinkampanjoita. Työ on aivan todella kivaa, vaihtelevaa, koska tuotteita ja palveluita on paljon ja aina saa oppia jotain uutta. 

Kampanjoita on hauskaa suunnitella: spiikkejä kehitellä, hankkia kontaktit, viedä ne crm:ään ja kun homma on kasassa, niin pääsee itse ydinhommaan eli soitteluun, mikä on työn mukavin osuus. Siinä suorastaan pääsee flow-tilaan ja työaika menee nopeasti. Soittaminen on joka kerta kuin pieni näytelmä 😊 Koen auttavani potentiaalisia asiakkaita menestymään bisneksessään.

Sinnepä ei pääsekään töihin noin vain toisin kuin noihin ap:n tarkoittamiin puhelinmyyntifirmoihin.

Vierailija
49/117 |
05.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kunnollisessa paikassa palkka on kokonaisuudessaan jotain 3000-5000e/kk, josta ainakin itsellä ollu pohja 1500e. Hyvään ansioon alalla pääsee kun valitset paikan jossa hyvä tuote, provisio ja jaksat myydä.

Vierailija
50/117 |
05.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haise kullille!

Vierailija
51/117 |
05.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yritystuissa olisi paljon leikattavaa. Firmat ei työllistä, koska saavat valtiolta ilmaista rahaa.

Vierailija
52/117 |
05.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaveri oli puhelinmyyjänä 3 kuukautta ja sai 400€ tuolta ajalta. Eli paskahommaa

Vierailija
53/117 |
05.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puhelinmyyntifirmoissa lienee suurin työntekijöiden vaihtuvuus. Itse en tekisi minuuttiakaan noille pas*a firmoille.

Tuet pois sitten, kun ei työ maistu. 

Vierailija
54/117 |
05.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kans työskentelen rivityöntekijänä eräässä yrityksessä. Työ on erittäin mukavaa. En ikinä haluaisi olla esimiestehtävissä enkä nousta ylemmäs. Juuri näin on parasta, rivityöntekijänä. 

Vierailija
55/117 |
05.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Puhelinmyyntifirmoissa lienee suurin työntekijöiden vaihtuvuus. Itse en tekisi minuuttiakaan noille pas*a firmoille.

Tuet pois sitten, kun ei työ maistu. 

Tarkennettakoon: Yritystuet pois, jos eivät takaa täystyöllisyyttä Suomeen.

Vierailija
56/117 |
05.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No nyt ei sentään asuta Yhdysvalloissa, jossa työttömyyden vaihtoehto on kodittomuus ja nälkäkuolema. Vaikka te tänne sellaista haluaisittekin.
Jos vaan työllä on väliä työn tekemisen vuoksi, jokainen näin ajatteleva voi käydä kertomassa huomenna pomolle, että palkaksi riittää 800 euroa kuussa ihan hyvin. Tai korkeintaan 1000 euroa, jos tulee jotain lisiä. 
Sen jälkeen ostatte jokaiselta puhelinmyyjältä heidän kauppaamansa tuotteen, kun kerran haluatte puhelinmyyntityön olemassaoloa. Ilman myyntiä puhelinmyyjä vaan kuluttaa toimiston penkkiä omaan piikkiinsä.

Vierailija
57/117 |
05.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä on työnimikkeesi?

Vierailija
58/117 |
05.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puppa👴🏼🍺💗🤪

Vierailija
59/117 |
05.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaveri oli puhelinmyyjänä 3 kuukautta ja sai 400€ tuolta ajalta. Eli paskahommaa

Samoin mun useampi tuttava. Noi on juuri niitä firmoja, joista ap:lle on soitettu. Niihin pääsee kuka vain haluaa mennä. Palkkaa sieltä ei tule.

Nämä jotka kertovat Dna:n ym. myyntitöistä ovat ihan eri hommia. Niihin ei noin vain sisään kävelläkään.

Vierailija
60/117 |
05.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä on varaa valita. Työpaikan pitää olla sellainen että varmasti saa palkkaa eikä mikään provikkapalkka juttu että voi olla päiviä töissä ettei tienaa mitään kuten joku jo sanoikin.

Tuommonen taskurahapuuhastelu "työ" nyt sopii lähinnä rikkaalle rouvalle (itse tai miehen kustantamana), joka haluaa vähän pikku tekemistä arkeensa tylsyyttä vastaan. Sekä kotona asuville lapsille taskurahan tienaamiseksi.