50 vuotiaat ja yli - Mitä nykyajan ilmiötä et ymmärrä?
Mä en ymmärrä sitä, että alastonkuvia tai sukuelinkuvia lähetellään tuntemattomille tai tutuillekaan. Siis että otat valokuvan omasta haarovälistä ja lähetät sen jollekin puolitutulle, deitille tms?! Miksi?!
Mä en kehtaisi ottaa omasta pimperostani kuvia ja lähettää niitä edes omalle miesystävälleni! Paitsi että se tuntuisi todella oudolta ja mauttomalta, niin tämän ikäisenä olen tietoinen, että ihanin ja hullaannuttavinkin romanssi saattaa loppua hyvin ikävissä merkeissä ja minusta olisi kauhea ajatus, että exällä olisi tuollaisia kuvia minusta tai että hän kostonhimoisena vaikka näyttäisi tai lähettäisi noita kuvia muille...
Kommentit (867)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älykännykät pitäs heittää järveen !!
Miksi? Ne mahdollistavat järkeviä asioita joita ennen ei voitu kuvitellakaan. Ei se niiden vika ole jos ihmiset eivät osaa rajoittaa omaa käytöstään ja käyttävät niitä liikaa tai turhanpäiväisiin juttuihin.
Tämä! Ihmisestä itsestään kiinni mihin sitä käyttää. Itse saan tuhansien eurojen hyödyn joka vuosi. Puhelin aina edullisinta mallia ja kestää vuosikausia. Voihan sitä jämähtää johonkin turhiin juoruihin ja jaskanpauhantaan ja syytellä aivottomaksi. Itsepä on jokainen valinnut niihin jämähtää, algoritmi syöttää samaa sontaa jatkossa koko ajan. Tai voi vaihtoehtoisesti etsiä tietoa, tutkittua tietoa, oppia muiden virheistä, saada alennuksia ja säästää, oppia sijoittamaan. Ei tarvitse juosta pää kolmantena jalkana ympäri kaupunkia kun asiat hoituu muutaman minuutin puhelimen käytöllä. En voisi olla tyytyväisempi. Jää aikaa muuhun mukavampaan tekemiseen. Tänään mm ostin lääkkeet verkkoapteekista. Eilen sijoitin rahastoon ja katsoin tarjoukset lähikaupasta ja hain kesäkurpitsaa alle 1€ kilo. Viikoksi ruoka uunissa kypsymässä niistä. Aamulla nostin vintedistä myyntituottoja. Säästöä säästöä säästöä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä nykyinen hallitus Orpon johdolla menee TODELLA HILSEESEEN, Suomen historian huonoin, ei mahdu minun järkeeni ollenkaan enkä ole edes alunperinkään hyväksynyt yhtään mitään heidän leikkauslistojaan!
Pakko on leikata kun maa on menossa konkkaan.
Vuosikymmenet laitettu rahaa kaikkeen diipadaapaan, yhteiskunnan velvollisuudet on vuosikymmenestä toiseen kasvaneet ja kasvaneet kun pitää kustantaa kaikkea kivaa, tyyliin puolen miltsin savusaunaa kaupungin ulkoilualueelle Ja maksettu palkkoja loputtomalle virkamiesarmeijalle, kuten vaikka yhdenvertaisuusvaltuutetun toimistolle jossa jotkut punatautiset taivaanrannanmaalarit päivät pääksytysten pohtii asioita kuten onko väärin laulaa suvivirttä koulun juhlassa, tukiaisia yhdistys "rälssille" jne jne
Ja kukas muu kuin orpo on maan konkurssiin ajanut. Vaaleissa haukkui hallituksen kun ottaa velkaa ja hän lopettaa velan ottamisen, vaan kuinkas kävi otti ite velkaa enemmän kuin edellinen hallitus, joten orpohan tähän tilanteeseen on syypää, ja nyt maksattaa kaikki epäonnistumiset köyhällistöllä joka on myös orpon aikaan saannosta.
Konkurssi ei ole kansa vika vaan hallituksen. Lupasi 100 000 uutta työpaikkaa, noh kohta on 200 000 uutta työtöntä.
Köyhyys johtuu ja työttömyys myös tätä dikkailusta, jota pakotetaan vauvasta vaariin käyttämään.
Orpo ajanut.... voi pyhä yksinkertaisuus. Anteeksi, mutta miten voit olla noin typerä? Tämän surkean nykytilanteen juuret on jo jossain 40-50 vuoden takana milloin koko homma on lähtenyt käsistä.
Ja en ole mikään Orpo tai kok. fani. Käsittämätöntä Orpolta ja kokkareilta nää tunnin juna ja Garden haihattelut, tällaisessa taloustilanteessa. En nyt tässä jaksa alkaa kaikkia kokkareiden hölmöyksiä kertaamaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nykyinen Yle ärsyttää. Ei mitään mukavaa katsottavaa vanhemmille konservatiivisille naisihmisille. Ei ärsyttäisi jos ei olisi pakollista yleveroa.
Ymmärrän Ylen ja ymmärrän Yle-veronkin. En vaan jaksa ymmärtää, miksi sokeidenkin pitää maksaa se vero.
Sokeilla toimii yleensä kuuloaisti. Ei sitä näköaistia välttämättä tarvitse uutisten aikana.
No sittenhän se on ihan jees. Eikö vain?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nykyinen Yle ärsyttää. Ei mitään mukavaa katsottavaa vanhemmille konservatiivisille naisihmisille. Ei ärsyttäisi jos ei olisi pakollista yleveroa.
Ymmärrän Ylen ja ymmärrän Yle-veronkin. En vaan jaksa ymmärtää, miksi sokeidenkin pitää maksaa se vero.
Sokeilla toimii yleensä kuuloaisti. Ei sitä näköaistia välttämättä tarvitse uutisten aikana.
Tuolla perusteella vero pitäisi olla vain puolikas kokonaisesta. Jos ei kerran voi käyttää sekä näkö että kuuloaistia, niin ei täyttä hintaa tarvitse maksaakaan.
No siinäpä sais taas byrokraatit turhaa puuhaa kun kyttäisi kuka on riittävän sokea että saa verosta 50% alea 😂.
Turbohuulet, palkkikulmakarvat, pakaroiden pumppaaminen ja esittely, kiiltävät naamat ilman puuteria, tukan "liimaaminen" pitkin päätä karsealla jakauksella. Tässäpä näin aluksi :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuolla perusteella vero pitäisi olla vain puolikas kokonaisesta. Jos ei kerran voi käyttää sekä näkö että kuuloaistia, niin ei täyttä hintaa tarvitse maksaakaan.
No siinäpä sais taas byrokraatit turhaa puuhaa kun kyttäisi kuka on riittävän sokea että saa verosta 50% alea 😂.
Varmasti kuuroillakin olisi aiheesta sanottavaa. Kai heidänkin tulisi päästä - 50 % maksulla?
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä sitä, että niin moni tuhlaa elämänsä somelle ja ylipäänsä puhelimelleen.
Tylsistyneenä kotona on parempi vaihtoehto? Jouten makoillen parempi kuin esimerkiksi opiskelu netissä? Köyhänä rahattomana kituuttaminen parempi kuin rahan tienaaminen netissä? Elämä on valintoja, valitse paremmin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ilmastonmuutos huuhaata, ei ole ilmasto mun elinaikana muuttunut ja oon jo 60v.
Nyt oli kylmä, pilvinen ja sateinen kesä. Koska se ei tue ilmastonmuutosajattelua, se on säätä. Ilmastonmuutosta on Ranskan ja Espanjan maastopalot, sillä ne tukevat ilmastopaniikkia. Jostain kumman syystä uutisoinnista puuttuu eräs pieni yksityiskohta, joka on se, että vuosi 2026 tulee todennäköisesti olemaan maailman maastopalottomin vuosi sitten vuoden 1900. Mihin tämä fundamentaalinen fakta unohtui?
Minua ihmetyttää avoin ja törkeä tieteellinen epärehellisyys tukirahojen ja yltäkylläisen elämän toiveessa.
No terminen kesä on pidentynyt jopa niinkin lyhyenä aikana kuin 1960-luvulta ja kiihtyvästi 1990-luvulta. Joten kyllä se ilmasto muuttuu, väitit mitä tahansa. Se, mikä sitä muuttaa on sitten se kiistakysymys lähinnä.
Terminen kesä missä?
Ihan täällä koti-Suomessa
Olemme oppineet, että yhden Suomen keleillä ei ole väliä, kuten ei myöskään henkilökohtaisilla havainnoilla, vaikka ne olisivat puolen vuosisadan ajalta. Globaalit maastopalot ovat alemmalla tasolla kuin kertaakaan sitten vuoden 1900. Edellinen ennätys on vuodelta 2024.
En edelleenkään ymmärrä, miten toive ohittaa faktat.
Olet oikessa siinä, että palot ovat vähentyneet ja tutkimuksissa on myös todettu että ihmiset ovat toimineet niitä estääkseen, palojen huomaaminen ja torjunta on kehittynyt ja on vähemmän maastopaloja aiheuttavia asioita sekä myös mahdollista pinta-alaa. Ilmaston lämpeneminen ja kuivuus on edelleen mainittu suurimpana uhkana jonka takia ne voivat lisääntyä.
Sitä, että nelikymppiset leh mät kuvittevat olevansa NUORIA.
Vierailija kirjoitti:
Sitä, että nelikymppiset leh mät kuvittevat olevansa NUORIA.
Eikait lehmät nelikymppisiksi elä ? Teuraaksi päätyvät muutaman vuoden iässä. Ja miten ihmeessä olet kysynyt niiltä mitä ovat mieltä iästään?
Palsta kertoo kyllä näiden tursaiden nuoruusluuloista!
Vaari ikäiset pitää itseään naisia kiinnostavana.
Vierailija kirjoitti:
Persut ja muutkin ns. seinähullut kulkevat vapaina sekä valvontaa vailla. Psykopaatitkin.
Vihreät ja vasemmistolaiset sekä muutkin ns. seinähullut kulkevat vapaina ja valvontaa vailla.
Kännykkäriippuvuuksia. On äärimmäisen vapauttavaa, kun osaa irrottautua siitä edes hetkeksi. Mobiilit orjuuttavat. Ja ne somettajat, jotka haluavat että heidän elämäänsä seurataan, aivan kuin olisivat Oscar-palkittuja viihdyttäjiä, pääsääntöisesti ala-arvoista kuraa.
Perheen ja suvun hylkäämistä. Kuvittelua, että "ystävät" ovat ne tärkeämmät ihmiset elämässä koko loppuelämän ajaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vanhat eläkeläisukot kuolaa teinien perseitä,vaikka oli sitä jo -80 luvulla,oksettavaa.
Tietenkin. Ne perseethän ovat hyvämuotoisia ja kireitä.
Ruoan jättämistä lautaselle, jos on itse sen itselleen annostellut, kotona, ruokalassa tai ruokaravintolassa. Tai ei maista ensin ja kokeile mitä haluaa syödä enemmän ja hakee sitten sitä lisää.
Vierailija kirjoitti:
Jatkuva seksistä puhuminen,kuin sen puutteeseen kuolisi.On elämässä tärkeimpiäkin asioita.
Samaa mieltä. Itse olen enemmänkin toiminnan miehiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ilmastonmuutos huuhaata, ei ole ilmasto mun elinaikana muuttunut ja oon jo 60v.
Nyt oli kylmä, pilvinen ja sateinen kesä. Koska se ei tue ilmastonmuutosajattelua, se on säätä. Ilmastonmuutosta on Ranskan ja Espanjan maastopalot, sillä ne tukevat ilmastopaniikkia. Jostain kumman syystä uutisoinnista puuttuu eräs pieni yksityiskohta, joka on se, että vuosi 2026 tulee todennäköisesti olemaan maailman maastopalottomin vuosi sitten vuoden 1900. Mihin tämä fundamentaalinen fakta unohtui?
Minua ihmetyttää avoin ja törkeä tieteellinen epärehellisyys tukirahojen ja yltäkylläisen elämän toiveessa.
No terminen kesä on pidentynyt jopa niinkin lyhyenä aikana kuin 1960-luvulta ja kiihtyvästi 1990-luvulta. Joten kyllä se ilmasto muuttuu, väitit mitä tahansa. Se, mikä sitä muuttaa on sitten se kiistakysymys lähinnä.
Terminen kesä missä?
Kesä on 30 päivää pidempi kuin 1960-luvulla
https://www.hs.fi/tiede/art-2000012162834.html
Termiseksi kesäksi määritellään Suomessa jakso, jonka aikana vuorokauden keskilämpötila pysyttelee kymmenen asteen yläpuolella. Eri ilmasto-oloissa raja-arvo on sovittu erilaiseksi. Kävi ilmi, että terminen kesä on nyt keskimäärin 30 päivää pidempi kuin 1960-luvulla. Kesä pitenee kummastakin päästään, eli kevät päättyy yhä aiemmin ja syksy alkaa myöhemmin. Vuoden 2023 kesä oli noin 20 päivää pidempi kuin vuoden 1990.
Kesän lämpösumma on pohjoisen pallonpuoliskon maa-alueilla kasvanut vuoden 1990 jälkeen yli kolme kertaa niin nopeasti vuosikymmentä kohti kuin sitä edeltäneenä kolmen vuosikymmenen jaksona. Kun lämpöä riittää pitkään, kuivuuskausistakin tulee pidempiä ja maastopalot yleistyvät
Et ole yksin tuon tunteesi kanssa. Ihan kuin jotkut alueet Pohjois-Afrikasta olisivat lässähtänet Suomeen. On se kummaa.