Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

50 vuotiaat ja yli - Mitä nykyajan ilmiötä et ymmärrä?

Vierailija
05.08.2026 |

Mä en ymmärrä sitä, että alastonkuvia tai sukuelinkuvia lähetellään tuntemattomille tai tutuillekaan. Siis että otat valokuvan omasta haarovälistä ja lähetät sen jollekin puolitutulle, deitille tms?! Miksi?!

Mä en kehtaisi ottaa omasta pimperostani kuvia ja lähettää niitä edes omalle miesystävälleni! Paitsi että se tuntuisi todella oudolta ja mauttomalta, niin tämän ikäisenä olen tietoinen, että ihanin ja hullaannuttavinkin romanssi saattaa loppua hyvin ikävissä merkeissä ja minusta olisi kauhea ajatus, että exällä olisi tuollaisia kuvia minusta tai että hän kostonhimoisena vaikka näyttäisi tai lähettäisi noita kuvia muille...

Kommentit (867)

Vierailija
521/867 |
07.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

näköjään täällä ei saa kommentoida sitä, että maa han muutto huolestuttaa, Suomessa ja muualla

Vierailija
522/867 |
07.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älytön kateus  ja toisten ihmisten asiaton arvostelu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
523/867 |
07.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiktok ja muut 15 sekunnin algoritmin syöttämät videot. Itse katson kyllä sisältöä esim. Youtubesta, mutta haluan itse valita mitä. 

Jos haluat itse valita, sinulla ei ole historiaa päällä. Muuten valitset ehdotuksista, joita algoritmi esittelee.

Vierailija
524/867 |
07.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ilmastonmuutos huuhaata, ei ole ilmasto mun elinaikana muuttunut ja oon jo 60v.

Nyt oli kylmä, pilvinen ja sateinen kesä. Koska se ei tue ilmastonmuutosajattelua, se on säätä. Ilmastonmuutosta on Ranskan ja Espanjan maastopalot, sillä ne tukevat ilmastopaniikkia. Jostain kumman syystä uutisoinnista puuttuu eräs pieni yksityiskohta, joka on se, että vuosi 2026 tulee todennäköisesti olemaan maailman maastopalottomin vuosi sitten vuoden 1900. Mihin tämä fundamentaalinen fakta unohtui?

Minua ihmetyttää avoin ja törkeä tieteellinen epärehellisyys tukirahojen ja yltäkylläisen elämän toiveessa.

Vierailija
525/867 |
07.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt oli kylmä, pilvinen ja sateinen kesä. Koska se ei tue ilmastonmuutosajattelua, se on säätä. Ilmastonmuutosta on Ranskan ja Espanjan maastopalot, sillä ne tukevat ilmastopaniikkia. Jostain kumman syystä uutisoinnista puuttuu eräs pieni yksityiskohta, joka on se, että vuosi 2026 tulee todennäköisesti olemaan maailman maastopalottomin vuosi sitten vuoden 1900. Mihin tämä fundamentaalinen fakta unohtui?

Minua ihmetyttää avoin ja törkeä tieteellinen epärehellisyys tukirahojen ja yltäkylläisen elämän toiveessa.

No terminen kesä on pidentynyt jopa niinkin lyhyenä aikana kuin 1960-luvulta ja kiihtyvästi 1990-luvulta. Joten kyllä se ilmasto muuttuu, väitit mitä tahansa. Se, mikä sitä muuttaa on sitten se kiistakysymys lähinnä.

Vierailija
526/867 |
07.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No terminen kesä on pidentynyt jopa niinkin lyhyenä aikana kuin 1960-luvulta ja kiihtyvästi 1990-luvulta. Joten kyllä se ilmasto muuttuu, väitit mitä tahansa. Se, mikä sitä muuttaa on sitten se kiistakysymys lähinnä.

Terminen kesä missä?

Vierailija
527/867 |
07.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Terminen kesä missä?

Ihan täällä koti-Suomessa

Vierailija
528/867 |
07.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkeen pitää olla appi ja kaikenlaiset salasanat ja qr-koodit ärsyttävät.

Vierailija
529/867 |
07.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä nykyinen hallitus Orpon johdolla menee TODELLA HILSEESEEN, Suomen historian huonoin, ei mahdu minun järkeeni ollenkaan enkä ole edes alunperinkään hyväksynyt yhtään mitään heidän leikkauslistojaan!

Pakko on leikata kun maa on menossa konkkaan. 

Vuosikymmenet laitettu rahaa kaikkeen diipadaapaan, yhteiskunnan velvollisuudet on vuosikymmenestä toiseen kasvaneet ja kasvaneet kun pitää kustantaa kaikkea kivaa, tyyliin puolen miltsin savusaunaa kaupungin ulkoilualueelle Ja maksettu palkkoja loputtomalle virkamiesarmeijalle, kuten vaikka yhdenvertaisuusvaltuutetun toimistolle jossa jotkut punatautiset taivaanrannanmaalarit päivät pääksytysten pohtii asioita kuten onko väärin laulaa suvivirttä koulun juhlassa, tukiaisia yhdistys "rälssille" jne jne

Ja kukas muu kuin orpo on maan konkurssiin ajanut. Vaaleissa haukkui   hallituksen kun ottaa velkaa ja hän lopettaa velan ottamisen, vaan kuinkas kävi otti ite velkaa enemmän kuin edellinen hallitus, joten orpohan tähän tilanteeseen on syypää, ja nyt maksattaa kaikki epäonnistumiset  köyhällistöllä joka on myös orpon aikaan saannosta.

Konkurssi ei ole kansa vika vaan hallituksen. Lupasi 100 000 uutta työpaikkaa, noh kohta on 200 000 uutta työtöntä.

Köyhyys johtuu ja työttömyys myös tätä dikkailusta, jota pakotetaan vauvasta vaariin  käyttämään.

Vierailija
530/867 |
07.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

näköjään täällä ei saa kommentoida sitä, että maa han muutto huolestuttaa, Suomessa ja muualla

Se minuakin huolestuttaa ihan valtavasti. Alunperinkin olen ollut sitä mieltä, että ihmisiä pitäisi auttaa kotimaassaan eikä päästää heitä ihan vieraaseen kulttuuriin eläteiksi.

Vierailija
531/867 |
07.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älykännykät pitäs heittää järveen  !!

Miksi? Ne mahdollistavat järkeviä asioita joita ennen ei voitu kuvitellakaan. Ei se niiden vika ole jos ihmiset eivät osaa rajoittaa omaa käytöstään ja käyttävät niitä liikaa tai turhanpäiväisiin juttuihin.

Vierailija
532/867 |
07.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä nykyinen hallitus Orpon johdolla menee TODELLA HILSEESEEN, Suomen historian huonoin, ei mahdu minun järkeeni ollenkaan enkä ole edes alunperinkään hyväksynyt yhtään mitään heidän leikkauslistojaan!

Pakko on leikata kun maa on menossa konkkaan. 

Vuosikymmenet laitettu rahaa kaikkeen diipadaapaan, yhteiskunnan velvollisuudet on vuosikymmenestä toiseen kasvaneet ja kasvaneet kun pitää kustantaa kaikkea kivaa, tyyliin puolen miltsin savusaunaa kaupungin ulkoilualueelle Ja maksettu palkkoja loputtomalle virkamiesarmeijalle, kuten vaikka yhdenvertaisuusvaltuutetun toimistolle jossa jotkut punatautiset taivaanrannanmaalarit päivät pääksytysten pohtii asioita kuten onko väärin laulaa suvivirttä koulun juhlassa, tukiaisia yhdistys "rälssille" jne jne

Ja kukas muu kuin orpo on maan konkurssiin ajanut. Vaaleissa haukkui   hallituksen kun ottaa velkaa ja hän lopettaa velan ottamisen, vaan kuinkas kävi otti ite velkaa enemmän kuin edellinen hallitus, joten orpohan tähän tilanteeseen on syypää, ja nyt maksattaa kaikki epäonnistumiset  köyhällistöllä joka on myös orpon aikaan saannosta.

Konkurssi ei ole kansa vika vaan hallituksen. Lupasi 100 000 uutta työpaikkaa, noh kohta on 200 000 uutta työtöntä.

Köyhyys johtuu ja työttömyys myös tätä dikkailusta, jota pakotetaan vauvasta vaariin  käyttämään.

No ihan aikuisten oikeasti ei Orpo tai edes tämä hallitus sitä ole konkkaan ajanut. Kyllä se toistuvien huonojen hallitusten syytä jo pitkältä ajalta. Yksi lenkki vain lisää jatkoksi.

Vierailija
533/867 |
07.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyinen Yle ärsyttää. Ei mitään mukavaa katsottavaa vanhemmille konservatiivisille naisihmisille. Ei ärsyttäisi jos ei olisi pakollista yleveroa.

Vierailija
534/867 |
07.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Terminen kesä missä?

Ihan täällä koti-Suomessa

Olemme oppineet, että yhden Suomen keleillä ei ole väliä, kuten ei myöskään henkilökohtaisilla havainnoilla, vaikka ne olisivat puolen vuosisadan ajalta. Globaalit maastopalot ovat alemmalla tasolla kuin kertaakaan sitten vuoden 1900. Edellinen ennätys on vuodelta 2024.

En edelleenkään ymmärrä, miten toive ohittaa faktat.

Vierailija
535/867 |
07.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nykyinen Yle ärsyttää. Ei mitään mukavaa katsottavaa vanhemmille konservatiivisille naisihmisille. Ei ärsyttäisi jos ei olisi pakollista yleveroa.

Ymmärrän Ylen ja ymmärrän Yle-veronkin. En vaan jaksa ymmärtää, miksi sokeidenkin pitää maksaa se vero.

Vierailija
536/867 |
07.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä pakollista jätemaksua niiden vapaa-ajan asuntojen osalta, joille ei ole järjestetty mitään jätteenkeräystä. Pitää riittää, että yksi talous maksaa yhden jätemaksun, sillä ollessa pois kotoa, sinne ei keräänny jätteitä. Kunnat voivat siteen jyvittää maksuja keskenään. 

Ehkä nuoremmat ymmärtää, miksi pitää maksaa kolme tai neljä jätemaksua, vaikka tuottaa vain yhdet jätteet.

Vierailija
537/867 |
07.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikkeen pitää olla appi ja kaikenlaiset salasanat ja qr-koodit ärsyttävät.

Kaikista posteista kannattaa poistaa kaikki pienetkin qr koodit ennen kuin laittaa paperinkeräykseen. Niistä saattaa löytyä sinun henkilötiedot ja joku voisi väärinkäyttää. Paperisilppuriin tai leikkaa edes pieneksi silpuksi ne.

Vierailija
538/867 |
07.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pullopanttijärjestelmä menee yli hilseen. Mitä järkeä on kerätä ja varastoida yksiä tiettyjä pakkauksia joka puolella ja paikassa välitöntä litistystä varten, kun kaikki muut jätteet lajitellaan jätteen raaka-aineen mukaan suoraan roskiin? Onko juomapakkaukset todellakin aivan mahdoton lajitella muoveihin, metalleihin ja laseihin kun se onnistuu paljon vaikeampien pakkausten osalta? Kuinka jykänä pitää olla, ettei osaa käsitellä pullonkorkkia jonka saa irti pullosta?

Vierailija
539/867 |
07.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän Ylen ja ymmärrän Yle-veronkin. En vaan jaksa ymmärtää, miksi sokeidenkin pitää maksaa se vero.

Sokeilla toimii yleensä kuuloaisti. Ei sitä näköaistia välttämättä tarvitse uutisten aikana. 

Vierailija
540/867 |
07.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sokeilla toimii yleensä kuuloaisti. Ei sitä näköaistia välttämättä tarvitse uutisten aikana. 

Tuolla perusteella vero pitäisi olla vain puolikas kokonaisesta. Jos ei kerran voi käyttää sekä näkö että kuuloaistia, niin ei täyttä hintaa tarvitse maksaakaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi yksi