50 vuotiaat ja yli - Mitä nykyajan ilmiötä et ymmärrä?
Mä en ymmärrä sitä, että alastonkuvia tai sukuelinkuvia lähetellään tuntemattomille tai tutuillekaan. Siis että otat valokuvan omasta haarovälistä ja lähetät sen jollekin puolitutulle, deitille tms?! Miksi?!
Mä en kehtaisi ottaa omasta pimperostani kuvia ja lähettää niitä edes omalle miesystävälleni! Paitsi että se tuntuisi todella oudolta ja mauttomalta, niin tämän ikäisenä olen tietoinen, että ihanin ja hullaannuttavinkin romanssi saattaa loppua hyvin ikävissä merkeissä ja minusta olisi kauhea ajatus, että exällä olisi tuollaisia kuvia minusta tai että hän kostonhimoisena vaikka näyttäisi tai lähettäisi noita kuvia muille...
Kommentit (868)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näitä nykyajan digi digi vyöryä. Että kaikki pitää olla dikiä ja kukaan ei juttele kelleen enää kasvokkain, eikä minnekkään tarvi mennä kun kaikki hoidetaan puhelimella.
Itselläni ei ole älypuhelinta on näppäin känny jossa ei ole nettiä, en käytä dikipalveluita, virastoihin (mitä on jälellä) kaikkiin soitan ja menen käymään. Mulla on läppäri ja näppäin känny, siihen se jää, en ole hurahtanut tähän toimintaa ollenkaan. Laskut tulee paperisina ja elän sitä entistä parempaa aikaa, nyt kaikki on kaoottista ja varallista, ja sitä vaan jatketaan. Loistavasti pärjää ilman dikidikidikiä... ihminen pitää kohdata, eikä istua sohvalla ja maksaa laskuja ja hoitaa ystävyyssuhteet. En tule koskaan olemaan dikityyppi.
Kummallista että ihmisiä solvataan siitä ettei käytä dikilaitteita. Tänääkin oli lehdessä että osa ihmisitä ei osaa käyttää dikilaitteita tai heillä ei ole niitä!!!
Kyllä ne osaavat käyttää tietokoneita, mutta he eivät halua asioida niillä!!! He eivät luota niiden toimintaa, kuten olemme saaneet nähdä, rahat katovat tililtä, vieraille ihmisille menee jonkun tietoja, ja joka ikinen päivä luetaan lehdestä että taas on huijareita liikkeillä, varoituksia ja varoituksia.
Miksi pitää vaarantaa oma elämä jatkuvaan pelkoon ja epävarmuuteen? En minä ainakaan halua elää pelossa.
Kyllä me osaamme käyttää useaakin dikilaitetta aivan varmasti, mutta emme halua että elämämme on dikielämää.
Koska se on totta, että osa ihmisistä ei osaa käyttää digi-laitteita tai sovelluksia. Meillä on Suomessa paljon vanhuksia. Kun itse olin vanhustyössä vielä ennen korona-aikaa, monella asiakkaalla ei ollut älypuhelinta, tablettia tai tietokonetta, eikö varaa tai halua hankkiakaan. Mistä he olisivat osaamisen hankkineet? Sinä sanot, että sinä kyllä osaat, ja sitten yleistät, että ihmiset osaavat. Kun asiaa on tutkittu, hämmästyttävän moni vastaa, että ei osaa.
Sanavalinta oli väärä ehkä, mutta tiedän monia vanhuksia joilla on läppäri, tietokone ja tabletti, joku laite noista, he osaavat niitä käyttää mutta eivät halua asioida niillä, koska huijatuksi tuleminen on varsin suurta. Minäkään en käyt asioimiseen läppäriä, älypuhelinta ei siis ole. Olen työni puolesta oppinut niitä koulussa käyttämään, mutta kotioloissa en käytä. Tiedän myös keski ikäisiäkin jotka ei asioi dikilaitteilla vaikka omistavat ja osaavat käyttää.
Joten sanon edelleen, että osa ihmisitä ei halua käyttää niitä vaikka osaavat.
Vierailija kirjoitti:
Olen tasan 50-vuotias. En ymmärrä sitä, miten meidän sukupolvemme vanhemmat eivät näe oman käytöksensä haasteita. Oli se sota ja sen jälkeen traumatisoitiin, sen tajuan. Mikä tekee tuosta ikäluokasta niin kovapäisen kaikelle psyykkiselle kasvulle ja kehitykselle? En tunne yhtään oman ikäluokkani edustajaa, jolla olisi psyykkisesti terveet tuonikäiset vanhemmat ja nyt en puhu seniiliydestä vaan koko elämän jatkuneesta käytöksestä. Yhden tunnen ehkä, mutta en tunnekaan hyvin. Otantani on keskiluokasta ja ylemmästä keskiluokasta, jotka ovat tegneet työuran ja ollet aivan perustyyppejä. Tiedä sitten, mitä meno on duunariluokassa. Alkoholi kostuttaneet tasaisesti kaikki nämä yhteiskuntaluokat. Jos vanhempia on elossa, meidän ikäpolvi käy sellaista kamppailua itsensä kanssa, että ei haluaisi myrkyttää viimeisiä elinvuosia, mutta aivan kaikkea ei voi ottaa vastaan sanomatta ihan topakasti takaisin. Ja kun mikään ei muutu vuosien saatossa, on otettava sellainen suhtautumistapa, että tuo ei ole aivan terve ja sille pitää puhua, no, suhtautuen.
Nyt tiedän, että joku älähtää sitä, että eivät kaikki ole tätä samaa sakkia. Tiedän sen aivan hyvin ja olen siitä hyvin onnellinen, että jossain on paremmin. Tämä ei kuitenkaan voi olla ainoastaan minun kokemus, sillä tämä on todellakin kaiken läpäisevä minulla ja monilla tutuillani. Tieteellinen tutkimus asiasta, että onko tosiaan koko ikäpolvella persoonallisuushäiriö. Jää vain karuakin karumpi mutu-tuntuma.
Itse olen 58 vuotta ja on ihan samat kokemukset ja niin on kavereillakin ja tuttavillakin. Harmittaa ja suututtaa, kun ei voi edes normaalisti keskustella vanhempien kanssa ilman, että tulee riitaa ja huutoa ihan itsestäänselvistä asioista. Pakko vaan hyväksyä se, että he eivät suostu muuttamaan mitään asioita, eivätkä mielipiteitään.
Kuten esim. sitä että vessat on vedettävä joka käynnin jälkeen (kuulemma säästää vettä jos ei vedä joka kerta). Keräävät pesuhuoneen täyteen kaikkia tarpeettomia pesuvälineitä ja kaatavat vettä pesuvadilla (taas kuulemma säästää vettä). Suihku on tietenkin sitä varten, että sitä käytetään, mutta kun ei kelpaa. Jos sanomalehdessä lukee vaikka mitä aivan järjetöntä, niin se on kuin Jumalan sana, siitä ei lipsuta. Ruokaa eivät pysty itse tekemään, mutta apua ei hyväksytä missään nimessä, eikä valmisruoka kelpaa. Joutuvat pakosta pärjäämään kahdestaan, koska en pysty enää hoitamaan heidän asioita.
Yksinkertaisia asioita, jotka normaali ihminen tietenkin ymmärtää sanomattakin.
Ei sitä silloin nuorempana niin ymmärtänyt, eikä se kiinnostanutkaan, mutta nyt ei enää pysty katselemaan sitä hulluutta, varsinkin kun tietää, että sen sotkun joutuu vielä joskus itse siivoamaan ja selvittämään.
Toivon hartaasti, ettei itsestäni tule ikinä samanlaista.
Tämä nykyinen hallitus Orpon johdolla menee TODELLA HILSEESEEN, Suomen historian huonoin, ei mahdu minun järkeeni ollenkaan enkä ole edes alunperinkään hyväksynyt yhtään mitään heidän leikkauslistojaan!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitä että yli viisikymppiset hakeutuvat parikymppisten seuraan ja paikkoihin. Ihan kipeää.
Ei ole mikään uusi ilmiö...
Miten sauli muuten olisi Jennin tavannut?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maahan muuttajien hyysäystä, eivät ole hädänalaisia, lomailevat kotimaissaan meidän kustannuksilla, eivätkä halua integroitua Suomeen. Tulevat kalliiksi ja heikentävät turvallisuuttamme.
Halpatyövoiman roudausta vaikka suomalaisia on työttömänä.
Veroeurojen tuhlausta jonninjoutaviin hankkeisiin, järjestöihin ja tutkimuksiin. Tärkeät ovat niitä, joita ilman emme voi elää ja kehittyä, jonnin joutavat ovat jonnin joutavia.
Huumemyönteisyyttä.
En vaan ymmärrä, kun rahat ovat tiukassa. Osaako joku selittää?
Kaikkeen liittyy raha, kovat arvot. Maahanmuuttajilla tehdään rahaa. Moni tuppukylä saa pitää koulunsa, kun haalitaan opiskelijoita muualta. Halpatyövoima taas tuottaa voittoa yrittäjien taskuun. Toisaalta tämä joukko tulee kalliiksi sosiaalietuuksien ym. lieveilmiöiden kautta. En ymmärrä, miten heillä on samat oikeudet etuuksiin heti kun rajan ylittävät? Sama juttu tyhjänpäiväisillä hankkeilla, digivöyhötyksellä jne. Rahat valuu Hyvä veli verkoston -kautta parempien taskuun.
Todella lyhytnäköistä ja ala-arvoista tavallisen suomalaisen polkemista. Rahat riittäisi, jos ne jaettaisiin suomalaisten hyväksi ja elintärkeiden palveluiden kattamiseksi.
Jos tähän liittyy raha, miksi SDP, Vihreät ja Vasemmisto ovat avosylin ottamassa vastaan näitä ja laittamassa runsaskätisesti veroeuroja kotoutukseen? Eikö heidän pitäisi pitää suomalaisen duunarin ja syrjäytyneen puolta?
Kokoomuksen myötämielisyyden maahan muuttajiin ymmärrän, juuri tässä bisnes mielessä.
Tämä selittää kyllä sen, miksi verot ennen riittivät hyvin suomalaisten terveydenhoitoon yms. julkisiin menoihin, mutta ei riitä enää.
Nekin tienaa sillä ja sitten haalivat uusia äänestäjiä itselleen. Eihän noi mainitut puolueet ole enää pitkään aikaan välittäneet suomalaisista duunareista.
Vanhat eläkeläisukot kuolaa teinien perseitä,vaikka oli sitä jo -80 luvulla,oksettavaa.
Itsekkyys, selkään puukottaminen työpaikoilla ja se migromanagerointi
Vierailija kirjoitti:
Tämä nykyinen hallitus Orpon johdolla menee TODELLA HILSEESEEN, Suomen historian huonoin, ei mahdu minun järkeeni ollenkaan enkä ole edes alunperinkään hyväksynyt yhtään mitään heidän leikkauslistojaan!
Pakko on leikata kun maa on menossa konkkaan.
Vuosikymmenet laitettu rahaa kaikkeen diipadaapaan, yhteiskunnan velvollisuudet on vuosikymmenestä toiseen kasvaneet ja kasvaneet kun pitää kustantaa kaikkea kivaa, tyyliin puolen miltsin savusaunaa kaupungin ulkoilualueelle Ja maksettu palkkoja loputtomalle virkamiesarmeijalle, kuten vaikka yhdenvertaisuusvaltuutetun toimistolle jossa jotkut punatautiset taivaanrannanmaalarit päivät pääksytysten pohtii asioita kuten onko väärin laulaa suvivirttä koulun juhlassa, tukiaisia yhdistys "rälssille" jne jne
Jatkuva seksistä puhuminen,kuin sen puutteeseen kuolisi.On elämässä tärkeimpiäkin asioita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pakko on leikata kun maa on menossa konkkaan.
Vuosikymmenet laitettu rahaa kaikkeen diipadaapaan, yhteiskunnan velvollisuudet on vuosikymmenestä toiseen kasvaneet ja kasvaneet kun pitää kustantaa kaikkea kivaa, tyyliin puolen miltsin savusaunaa kaupungin ulkoilualueelle Ja maksettu palkkoja loputtomalle virkamiesarmeijalle, kuten vaikka yhdenvertaisuusvaltuutetun toimistolle jossa jotkut punatautiset taivaanrannanmaalarit päivät pääksytysten pohtii asioita kuten onko väärin laulaa suvivirttä koulun juhlassa, tukiaisia yhdistys "rälssille" jne jne
Ja ihan vain siksi, koska hallitukset eivät ole tehneet työtään ja saaneet tänne ulkomaisia sijoituksia ja sitä kautta töitä ihmisille. Tehdään kalliita tutustumismatkoja diipadaapa maihin, ja usein opitaan niistä sitä diipadaapaa joka ei hyödytä Suomea. Ja sitten myydään ulkomaille tai yksityistetään yrityksiä, joiden kautta olisi saatu voittoja. Lyhytnäköisyyttä jo monta kymmentä vuotta.
En ymmärrä sitä, että pakkomaksan YLE-veroa, mutta teeveen tuotanto on ala-arvoista. Halpaa realitys schaipaa ja uusintoja kanava tolkulla. Ymmärrän, ettei kaikki ole YLEn kanavia, mutta nehän ovat ilmaisia tai siis mainosrahoitteisia. Salatut elämät esim., voi jeesus. Osaan sulkea töllön, mutta miksi sitten maksan siitä?
Vierailija kirjoitti:
Sitä, että jo alakouluikäiset lapset käyttävät sellaisia ihonhoitotuotteita ja -rutiineita, jotka eivät ole tarkoitettu lapsen iholle. Pitäisi riittää tuon ikäiselle kasvojen pesu ja kosteutus ja jos jo meikkaa (kuten 5-6-luokkalaiset ovat tehneet maailman sivu), niin meikkien puhdistaminen.
EN ymmärrä "älykännykän" tauotonta kyyläämistä !!
Nykayajan nuppivikaiset jotka kuormittuvat työpaikoilla ihan normaaleista heille kuuluvista työtehtävistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maahan muuttajien hyysäystä, eivät ole hädänalaisia, lomailevat kotimaissaan meidän kustannuksilla, eivätkä halua integroitua Suomeen. Tulevat kalliiksi ja heikentävät turvallisuuttamme.
Halpatyövoiman roudausta vaikka suomalaisia on työttömänä.
Veroeurojen tuhlausta jonninjoutaviin hankkeisiin, järjestöihin ja tutkimuksiin. Tärkeät ovat niitä, joita ilman emme voi elää ja kehittyä, jonnin joutavat ovat jonnin joutavia.
Huumemyönteisyyttä.
En vaan ymmärrä, kun rahat ovat tiukassa. Osaako joku selittää?
Anyone?
Annoin tälle "anyone?"-kommentille alapeukun koska minua ärsyttää juukelisti, että jätetään kirjoittamatta suomen kieltä vaikka siihen on mahdollisuus.
Miksi pitää tunkea englantia paikkoihin missä sitä selvästikään ei tarvita.
Vierailija kirjoitti:
Jatkuva seksistä puhuminen,kuin sen puutteeseen kuolisi.On elämässä tärkeimpiäkin asioita.
Varsinkin, kun nykyajan nuoret ihmiset harrastavat oikeaa seksiä paljon vähemmän kuin aikaisemmat sukupolvet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varsinkin, kun nykyajan nuoret ihmiset harrastavat oikeaa seksiä paljon vähemmän kuin aikaisemmat sukupolvet.
Kutsuvat itsetyydytystä "sooloseksiksi".
Vierailija kirjoitti:
Sisällöntuottaja. Se sana on minusta niin kummallinen. Siis että joku henkilö työkseen tuottaa jotain elämänsisältöä ihmisille. Eikä hän kuitenkaan ole pastori tai käsikirjoittaja vaan tekee jotain mainosvideoita.
Selvennän että paremman termin puuttuessa käytetään tuota sanaa.
Puolisoni on eräässä retkeilyvälineitä myyvässä firmassa sisällöntuottajana. Käytännössä hän testailee uusia tuotteita ja kirjoittaa niistä arvosteluja firman sivuille. Lisäksi hän kirjoittaa käyttöoppaita ja materiaali-infotekstejä firman kotisivulle, kokoaa ikäänkuin tietopankkia. Hän myös kirjoittaa viikottaisen firman somemainonnan ja uutiskirjeet koska jostain syystä niiden tekemistä varten palkattu somevastaava ei jaksa niitä itse tehdä. Ei ole varsinaisesti copywriter kuitenkaan kun luo itse sen tekstiensä sisällön.
Älykännykät pitäs heittää järveen !!
En ymmärrä sitä, että niin moni tuhlaa elämänsä somelle ja ylipäänsä puhelimelleen.