Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä järkeä on käydä kahvilassa? Siis maksaa 8 € kakunpalasta, joka pitää syödä melussa ja hälyssä?

Vierailija
05.08.2026 |

Ihmettelen tätä kahvilassa käymisen kulissia, jota pitää jakaa somessa. Ei kai kukaan oikeasti tykkää käydä sikahintaisessa kahvilassa, kun kerta kotonakin voi kahvia juoda.

Kotona tasokkaassa omakotitalossa on paljon tunnelmallisempaa, siistimpää ja rauhallisempaa. Ja kahvikin on parempaa ja itse leivottu kakku tuoretta. Ja seuransa voi valita kutsumalla vain tietyt henkilöt. Takassa räiskyy tuli ja lunta sataa kauniissa maalaismiljöössä.

Nykyään säästää ihan järkyttävästi pitkässä juoksussa, kun kahvittelee "kotikahvilassa".

Kommentit (200)

Vierailija
121/200 |
05.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahvilassa käynti on vähän sellainen, että kun on käynyt ostoksilla ja on siitä uuvuksissa, niin on kiva istahtaa alas huilimaan ja haukkaamaan jotain pientä, että jaksaa mennä kotiin. Toinen skenaario on sellainen, että on kävelyllä jossain tai vaikka käynyt museossa ja sen jälkeen menee kahvilaan. Eipä sitä varta vasten tule kahvilaan lähdettyä.

Vierailija
122/200 |
05.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle se on luksus. Kotona ei saa samaa. Lisäksi tykkään katsella ihmisiä. 

En pidä siitä että minua tuijotetaan kahvilassa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/200 |
05.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kahvilan kakut on yleensä pahanmakuisia. Näyttää herkullisilta, mutta maku on pettymys. Siis pakko syödä kakkupala loppuun, kun siitä on maksettu kalliisti.  Uskon, että täälläkin moni leipoisi parempia kakkuja. 

Kahviloissa käydään niin harvoin, että sillä ei ole väliä vaikka asiakas ei tulisi uudestaan. Riittää, että hän käy sen yhden kerran ja maksaa 10 euroa pahanmakuisesta mutta kauniisti koristellusta kakkupalastaan.

Vierailija
124/200 |
05.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samaa ihmettelen lounasravintoloista. Usein ihan hirveitä, ahtaita syöttölöitä, ruuhkahuipun aikaan saa jonotella, kiireessä ja melussa joutuu hotkimaan ja tämä nautinto maksaa nykypäivänä jo jonkun 14 euroa. 

Lounasravintolaan lähdetään työkavereiden kanssa istumaan ja syömään yhdessä. Toki jokainen voi purnukkansa tuoda eväitä kotoa mukaansa ja lämmitellä mikkrossa jossain taukohuoneessa, mutta toisinaan on kiva mennä syömään laadukkaammin ja jutella kaikessa rauhassa. 

Vierailija
125/200 |
05.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja sotkuisessa pöydässä, tahroja ja muruja pöytä täynnä. Kokemus ei ole hintansa väärtti. 

ABC:llä on tuollaiset pöydät.

Vierailija
126/200 |
05.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samaa ihmettelen lounasravintoloista. Usein ihan hirveitä, ahtaita syöttölöitä, ruuhkahuipun aikaan saa jonotella, kiireessä ja melussa joutuu hotkimaan ja tämä nautinto maksaa nykypäivänä jo jonkun 14 euroa. 

Lounasravintolaan lähdetään työkavereiden kanssa istumaan ja syömään yhdessä. Toki jokainen voi purnukkansa tuoda eväitä kotoa mukaansa ja lämmitellä mikkrossa jossain taukohuoneessa, mutta toisinaan on kiva mennä syömään laadukkaammin ja jutella kaikessa rauhassa. 

"Laadukas" lounasravintola lol noloo🤣🤣🤣🤣

Vierailija
127/200 |
05.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaveria on mukava tavata kahvilassa mieluummin kuin kotona.

Miksi? Eikö kotona ole mukavampaa? 

Jos kotona on lapsia tai utelias mies, niin ei ole. Kahvipöydästä joutuu nousemaan ylös joka kolmas minuutti eikä pysty puhumaan kuin säästä ja kesän marjasadosta.

Tai jos se kaveri yrittää raahata mukanaan sen joka paikkaan koskevan uteliaan lapsensa. En halua sitä kotiini. Kahvilassa joutuu enemmän vahtimaan niin sinne ei välttämättä ota mukaan vaan tulee yksin. 

Vierailija
128/200 |
05.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se laadukkaampi kuin se eväspurnukka. Tänään söin mansikka-vuohenjuustosalaatin, todella ravitseva ja ihana. 

Vierailija
129/200 |
05.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä avauksessa on koko Suomen palvelusektorin ongelma!

Voi juoda kotonakin... niin voi. Kaikkea voi tehdä kotona. Miksi ostat perunoita kun voit viljellä niitä itse? miksi asut valmiissa talossa kun sen voi tehdä itse? 

me käydään kahvilla koska perheessämme ei ole kuin kaksi aikuista. Ei ole järkeä tehdä kakkua tai leipoa pullaa kahdelle. Silloin tällöin kun pullakahveja tekee mieli niin sen saa kahvilasta. Meluiseen kahvilaan ei ole pakko mennä. Käyttäkää palveluja! se on parasta elvytystä Suomelle

Miksi ei ole järkeä tehdä kakkua tai pullaa kahdelle? Kyllä sen reseptin voi jakaa niin pieneen osaan kuin haluaa, ja kakkuvuokia on vaikka minkä kokoisia. 

Kahden hengen täytekakku tai kaksi pullaa? ja, emme tee pakastimeen pullaa. Siellä ei laatu parane.

Kohtuuton vaiva parin pullan teko saati kakun. 

Tuemme yhteiskuntaa ja käytämme palveluja. 

Vierailija
130/200 |
05.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi juoda kotonakin... niin voi. Kaikkea voi tehdä kotona. Miksi ostat perunoita kun voit viljellä niitä itse? miksi asut valmiissa talossa kun sen voi tehdä itse? 

me käydään kahvilla koska perheessämme ei ole kuin kaksi aikuista. Ei ole järkeä tehdä kakkua tai leipoa pullaa kahdelle. Silloin tällöin kun pullakahveja tekee mieli niin sen saa kahvilasta. Meluiseen kahvilaan ei ole pakko mennä. Käyttäkää palveluja! se on parasta elvytystä Suomelle

Miksi ei ole järkeä tehdä kakkua tai pullaa kahdelle? Kyllä sen reseptin voi jakaa niin pieneen osaan kuin haluaa, ja kakkuvuokia on vaikka minkä kokoisia. 

Saa olla tosi hyvä leipuri, että osaa tehdä kahden korvapuustin kokoisen pullataikinan.

Vierailija
131/200 |
05.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kahvilan kakut on yleensä pahanmakuisia. Näyttää herkullisilta, mutta maku on pettymys. Siis pakko syödä kakkupala loppuun, kun siitä on maksettu kalliisti.  Uskon, että täälläkin moni leipoisi parempia kakkuja. 

Hyviä on olleet mitä olen syönyt. Joo, toki leivon itse parempaa, mutta jos haluan yhden palan kakkua, niin miksi ostaisin kakku ainekset kotiin ja tekisin ison kakun, vain sen yhden palan takia ?

Vierailija
132/200 |
05.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyviä on olleet mitä olen syönyt. Joo, toki leivon itse parempaa, mutta jos haluan yhden palan kakkua, niin miksi ostaisin kakku ainekset kotiin ja tekisin ison kakun, vain sen yhden palan takia ?

Kaupasta saisi kokonaisen valmiin kakun sillä hinnalla minkä yksi pala maksaa kahvilassa. Kokonaisesta kakusta voisit sitten syödä vaikka 5 päivää.

Vierailija
133/200 |
05.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritin tänä vuonna käydä eräässä kauppakeskuksen kehutussa kahvilassa tilasin leipäparilla lämmitetyn kinkkujuustoleivän, ekana työntekijä ei kysyttäessä osannut vastata mitä juustoa ja sitten sanoi etten mä näitä ole tehnyt, sit kun sain "lämmitetyn" kinkkujuustoleivän oli se reunoilta palanut ja keskeltä kylmä, täytteenä halvinta mahdollista kinkkusuikaletta ja jotain ihme gouda juustoa josta tuli myöhemmin vatsa sekaisin, hintaa 10 e. Ja joo tämäkin näytti hyvåltä mutta olikin kuraa jopa alle kouluikäinen osaisi tehdä parempaa leipää. 

Monet kehutut ravintolat/kahvilat jotka saaneet muka hyvät arvostelut on varmaan työntekijöiden ja niiden sukulaisten kehumia:( niin monta kura kahvilaa ja ravintolaa tullut vastaan ja monet entiset hyvät ravintolat historiaa ja tilalla kuraa. 

Vierailija
134/200 |
05.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se käytännössä menee vaikeaksi. Joitain aineksia menee isoonkin taikinaan sen verran vähän, että minitaikinaan niitä olisi tosi vaikea mitata. Joitakin raaka-aineita jää yli ja menee hukkaan, jos tekee tyyliin parin hengen sokerikakun, johon menee vain puolikas muna, tai vaikka yhden hengen porkkanakakun, jonka kuorrutteeseen ei paljoa tuorejuustoa tarvita. 

Vierailija
135/200 |
05.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahvilassa käymisessä parasta on oma rauha ilman että köyhät kailottavat kuinka tiukkaa on eläminen. 

Vierailija
136/200 |
05.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taidat puhua luonasruokaloista etkä lounasravintoloista. 

Vierailija
137/200 |
05.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan ollut kahvilaihminen. Ei mulla ole tässä mitään periaatetta taustalla. Ei vaan tule mentyä. Mua ei kiinnosta kahvilat.  Tulotkaan eivät huimaa päätä. Lähinnä matkustaessa tulee käytyä kahvilassa. 

Vierailija
138/200 |
05.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kukaan ei kahviloissa muita tuijota. 

Vierailija
139/200 |
05.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No täällä tuo 5 € on jo erikoiskahvin hinta. Tavallinen maksaa 2-3,50 enimmäkseen. Kaupoissa on euron noutokahveja. Pieni kaupunki.  

Vierailija
140/200 |
05.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kukaan ei kahviloissa muita tuijota. 

Juurihan tuossa kirjoitettiin, että kahvilaan mennään katsomaan muita ihmisiä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi seitsemän