Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä järkeä on käydä kahvilassa? Siis maksaa 8 € kakunpalasta, joka pitää syödä melussa ja hälyssä?

Vierailija
05.08.2026 |

Ihmettelen tätä kahvilassa käymisen kulissia, jota pitää jakaa somessa. Ei kai kukaan oikeasti tykkää käydä sikahintaisessa kahvilassa, kun kerta kotonakin voi kahvia juoda.

Kotona tasokkaassa omakotitalossa on paljon tunnelmallisempaa, siistimpää ja rauhallisempaa. Ja kahvikin on parempaa ja itse leivottu kakku tuoretta. Ja seuransa voi valita kutsumalla vain tietyt henkilöt. Takassa räiskyy tuli ja lunta sataa kauniissa maalaismiljöössä.

Nykyään säästää ihan järkyttävästi pitkässä juoksussa, kun kahvittelee "kotikahvilassa".

Kommentit (200)

Vierailija
141/200 |
05.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kahvilan kakut on yleensä pahanmakuisia. Näyttää herkullisilta, mutta maku on pettymys. Siis pakko syödä kakkupala loppuun, kun siitä on maksettu kalliisti.  Uskon, että täälläkin moni leipoisi parempia kakkuja. 

Kahviloissa käydään niin harvoin, että sillä ei ole väliä vaikka asiakas ei tulisi uudestaan. Riittää, että hän käy sen yhden kerran ja maksaa 10 euroa pahanmakuisesta mutta kauniisti koristellusta kakkupalastaan.

Monet kyllä käyvät usein. Toki joidenkin juna-asemien, ostareiden ja liikkeiden kahvilat ovat enemmän käytännön juttuja, mutta kyllä hyvissä kahviloissa voi käydä vaikka monta kertaa viikossa. 

Vierailija
142/200 |
05.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samaa ihmettelen lounasravintoloista. Usein ihan hirveitä, ahtaita syöttölöitä, ruuhkahuipun aikaan saa jonotella, kiireessä ja melussa joutuu hotkimaan ja tämä nautinto maksaa nykypäivänä jo jonkun 14 euroa. 

Lounasravintolaan lähdetään työkavereiden kanssa istumaan ja syömään yhdessä. Toki jokainen voi purnukkansa tuoda eväitä kotoa mukaansa ja lämmitellä mikkrossa jossain taukohuoneessa, mutta toisinaan on kiva mennä syömään laadukkaammin ja jutella kaikessa rauhassa. 

"Laadukas" lounasravintola lol noloo🤣🤣🤣🤣

Sä oot se nolo. Mä olen käynyt useammankin kerran lounailla Michelin-ravintoloissa. 

Lounaspaikkoja on sekä hyviä että huonoja. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/200 |
05.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kahvilan kakut on yleensä pahanmakuisia. Näyttää herkullisilta, mutta maku on pettymys. Siis pakko syödä kakkupala loppuun, kun siitä on maksettu kalliisti.  Uskon, että täälläkin moni leipoisi parempia kakkuja. 

Hyviä on olleet mitä olen syönyt. Joo, toki leivon itse parempaa, mutta jos haluan yhden palan kakkua, niin miksi ostaisin kakku ainekset kotiin ja tekisin ison kakun, vain sen yhden palan takia ?

Kaupasta saisi kokonaisen valmiin kakun sillä hinnalla minkä yksi pala maksaa kahvilassa. Kokonaisesta kakusta voisit sitten syödä vaikka 5 päivää.

Kaupan kakut ovat aivan karmeita. 

Jos minulle tulee vieraita, haen sitä kakkua kahvila-konditoriasta. 

Itseä ei kiinnosta leipominen, voin aikani viettää paremminkin. 

Vierailija
144/200 |
05.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulle se on luksus. Kotona ei saa samaa. Lisäksi tykkään katsella ihmisiä. 

En pidä siitä että minua tuijotetaan kahvilassa. 

Kukaan ei kahviloissa muita tuijota. 

Juurihan tuossa kirjoitettiin, että kahvilaan mennään katsomaan muita ihmisiä. 

Ohikulkijoita katsellaan, maailman menoa ja vilinää. Ei niitä muita kahvilassa istujia. Sellainen kuulostaa todella omituiselta enkä sellaiseen koskaan ole törmännyt vaikka kahviloissa usein käynkin. 

Vierailija
145/200 |
05.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa valita kahvilansa oikein. Asun itse ns nukkumalähiössä vesistön lähellä ja siellä vesistön lähellä on kesäisin pieni kahvila. Kiva käydä siellä istumassa rauhallisessa puistossa katsellen luontoa ja avaten naapurustoa, kun hinnatkin ovat siedettävät. Ei sieltä mitään artesaanileivoksia saa, mutta saa suunsa makeaksi eikä ole ylihinnoiteltua ja yrittäjä saa kesän aikana siitä tarpeeksi rahaa, jotta voi elättä itsensä. Ei näy (luojan kiitos) somettajia tai "vaikuttajia" ottamassa selfieitä.  Yrittäjä itsekään e oikeastaan kaipaa suurempaa suosiota, on sanonut, että hänelle riittää, että saa elantonsa ja että voi itsekseen sitä pyörittää. 

Vierailija
146/200 |
05.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ei näy (luojan kiitos) somettajia tai "vaikuttajia" ottamassa selfieitä."

Ei niitä näy yhtään missään. Tuo on joku kahvilahullun päähänpinttymä. 

Vierailija
147/200 |
05.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samaa ihmettelen lounasravintoloista. Usein ihan hirveitä, ahtaita syöttölöitä, ruuhkahuipun aikaan saa jonotella, kiireessä ja melussa joutuu hotkimaan ja tämä nautinto maksaa nykypäivänä jo jonkun 14 euroa. 

Ja radio pauhaa jotain Novan mainoksia.

Vierailija
148/200 |
05.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus on kiva saada kahvia ja kakkua valmiina ja ilman tiskiä. Silloin harvoin kun menen kaupungille, parasta siinä on kahvilassa tai ravintolassa käynti. 

Vierailija
149/200 |
05.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyviä on olleet mitä olen syönyt. Joo, toki leivon itse parempaa, mutta jos haluan yhden palan kakkua, niin miksi ostaisin kakku ainekset kotiin ja tekisin ison kakun, vain sen yhden palan takia ?

Kaupasta saisi kokonaisen valmiin kakun sillä hinnalla minkä yksi pala maksaa kahvilassa. Kokonaisesta kakusta voisit sitten syödä vaikka 5 päivää.

En halua syödä viittä päivää samaa kakkua vain siksi, että se olisi halvempaa. Asun miljoonakaupungissa, jossa on valtava valikoima erilaisia kahviloita ja leipomoita. Perinteisten leipomoiden lisäksi löytyy esimerkiksi japanilaisia, turkkilaisia, italialaisia, portugalilaisia ja ranskalaisia paikkoja, joilla kaikilla on omat ainutlaatuiset herkkunsa. Juuri siinä on se ilo, että voi kokeilla uusia makuja ja nauttia alan ammattilaisten tekemistä leivonnaisista.

Vierailija
150/200 |
05.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lounasravintolaan lähdetään työkavereiden kanssa istumaan ja syömään yhdessä. Toki jokainen voi purnukkansa tuoda eväitä kotoa mukaansa ja lämmitellä mikkrossa jossain taukohuoneessa, mutta toisinaan on kiva mennä syömään laadukkaammin ja jutella kaikessa rauhassa. 

"Laadukas" lounasravintola lol noloo🤣🤣🤣🤣

No tässä esim.laadukkaita Helsingissä:

https://toptravels.fi/artikkeli/helsingin-parhaat-lounaat/

Millaisissa itse sitten olet käynyt kun ovat järjestelmällisesti olleet niin huonoja?

Vierailija
151/200 |
05.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaisiko joskus kokeilla kivaa kahvilaa eikä jotain huoltoasemaa? 😂 

Vierailija
152/200 |
05.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverin kanssa kunnon kahvilassa. Marketin kahvilassa itsekseni. 

Vierailija
153/200 |
05.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole ikinä ollut ainoassakaan kahvilassa, jossa soi Radio Nova. Viimeksi kun kävin niin soi hiljaisella klassinen musiikki taustalla.

Vierailija
154/200 |
05.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minusta kakku tai kahvi mitään hienoa ole. Hienoja on harva kahvilakaan. Muutamassa upeassa olen maailmalla käynyt ja niistä elämyksistä olin valmis maksamaan.

Mutta että jokin erikoiskahvi ja höttönen ulkona olisi luksusta? No ei todellakaan todellakaan!

Vierailija
155/200 |
05.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä kahvilassa noin kallista on?

Maaseudulla hintataso korkeintaan puolet tuosta, eikä ole hälyä,

Lisäksi maaseutu on ihan pullollaan kahviloita.

Vierailija
156/200 |
05.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos saan käydä kahvilassa yksin, siellä on ihanan rauhallista. Kukaan ei koko ajan riitele tai vaadi minulta mitään.

Vierailija
157/200 |
05.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Wienin perinteisessä kahvilassa olen valmis maksamaan aidosta sacherkakusta, hyvästä kahvista ja parisataa vanhasta kahvilamiljööstä ja kulttuurista.

Ylihinnoiteltu juustokakku ketjukahvilassa? En taida jaksaa maksaa.

Vierailija
158/200 |
05.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tapiolan Kaisan kahvila on siisti ja edullinen. Siellä käy vain sivistynyttä väkeä. 

Vierailija
159/200 |
05.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse käyn kahvilassa esim.  labrojen jälkeen kun heikko olo (sairaalan kahvila ei maailman  viihtyisin mutta kyllä sieltä kelvollisen sämpylän saa) tai ostosreissun lomassa kun pakko päästä istumaan ja joitain pientä voisi haukata. En lähde kotoa vartavasten kahvilaa.

Vierailija
160/200 |
05.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin marjastusaikaan on ihana juoda metsässä termarikahvit ja itseleivottu pulla, joka  on valimistettu laadukkaista raaka-aineista eli täysmaito, voi ja sokeri. Tuon laatuhetken jälkeen voi hyvillä mielin jatkaa kivaa marjastamista. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä yksi