Mitä järkeä on käydä kahvilassa? Siis maksaa 8 € kakunpalasta, joka pitää syödä melussa ja hälyssä?
Ihmettelen tätä kahvilassa käymisen kulissia, jota pitää jakaa somessa. Ei kai kukaan oikeasti tykkää käydä sikahintaisessa kahvilassa, kun kerta kotonakin voi kahvia juoda.
Kotona tasokkaassa omakotitalossa on paljon tunnelmallisempaa, siistimpää ja rauhallisempaa. Ja kahvikin on parempaa ja itse leivottu kakku tuoretta. Ja seuransa voi valita kutsumalla vain tietyt henkilöt. Takassa räiskyy tuli ja lunta sataa kauniissa maalaismiljöössä.
Nykyään säästää ihan järkyttävästi pitkässä juoksussa, kun kahvittelee "kotikahvilassa".
Kommentit (200)
Vierailija kirjoitti:
Näteistä kahviloista saa helposti kontsaa esim instaan, siksi.
Mulla ei ole mitään somea, silti viihdyn kahviloissa.
Vierailija kirjoitti:
Missä kahvilassa noin kallista on?
Maaseudulla hintataso korkeintaan puolet tuosta, eikä ole hälyä,
Me otetaan yleensä omat pullat mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Vaimo ei ole siellä. Siitä me maksamme.
Eikö ole varaa erota? Mitä elämää on sellainen, jossa pitää paeta kahvilaan, koska ei viihdy puolison seurassa?
Vierailija kirjoitti:
Miten porvoolainen paskatrolli voisikaan ymmärtää vanhaa kaupunkikulttuuria.
Missään ei ole niin ihania kahviloita kuin Wienissä.
Itse en ole siellä käynyt mutta kuulostaa mielenkiintoiselta. Kerrotko lisää, millä tavalla ne ovat kaikkein ihanimpia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaveria on mukava tavata kahvilassa mieluummin kuin kotona.
Miksi? Eikö kotona ole mukavampaa?
Kauniissa kahvilassa meren tai järvenrannalla nauttien hyvästä leivonnaisesta ja kahvista vai kotona katsellen ikkunasta lumisadetta? Että kyllä sitä välillä maksaa paremmasta kokemuksesta.
Omalla terassilla järven rannassa on aika kivaa juoda kahvia.
Varmasti on. Itsekin asun omakotitalossa ja juon välillä kahvit pihalla. Suomessa vaan on vain niin vähän aikaa vuodesta jolloin sitä on järkevää tehdä. Kahviloihin sen sijaan voi mennä milloin vain.
Vierailija kirjoitti:
Pitäisi saada virtuaalinen kahvilatarjonta. Tyhjä kahvikuppi ja muovinen leivos. Sitten voisi istua kahvilassa ja muka juoda kahvia ja muka syödä leivosta. Tämä olisi paljon terveellisempi vaihtoehto.
Nykyäänhän on kaikenlaisia appeja ties mihin yksittäisiin asioihin. Ja jos ne virtuaalilasit joskus yleistyvät, niin miksei tuollainenkin voisi olla todellisuutta jonakin päivänä. Tosin mitä nautintoa tai iloa siitä saisi, jää epäselväksi.
Vierailija kirjoitti:
Turha leipoa kokonaista kakkua, jos haluaa vain yhden palan. Ja jos kotona on vain tavallinen kahvinkeitin, on kiva kun kahvilassa saa välillä jotain erikoiskahvia.
Tämähän se! Ja se mielikuvituksellinen ja yltäkylläinen valikoima, mitä joissakin kahviloissa on, sehän on jo kokemisen arvoinen näky sinänsä. Kaikki kunnia kotikahvittelulle, itse kukin sitä varmaan myös tekee, mutta kyllä kahvilakäytejä voi suositella lämpimästi.
En saa yhtä hyvää suklaakakkua tehtyä kotona eikä kahvinkeittimellä valmistu jäälatte. Olen koettanut joskus tehdä jääkahvia netin ohjeilla,karmeaa kuraa tullut.
Lisäksi ei tuo jääkiekkokaukalo niin kaunis näky ole että ilokseni sitä ikkunasta tuijottaisin.
Tässä avauksessa on koko Suomen palvelusektorin ongelma!
Voi juoda kotonakin... niin voi. Kaikkea voi tehdä kotona. Miksi ostat perunoita kun voit viljellä niitä itse? miksi asut valmiissa talossa kun sen voi tehdä itse?
me käydään kahvilla koska perheessämme ei ole kuin kaksi aikuista. Ei ole järkeä tehdä kakkua tai leipoa pullaa kahdelle. Silloin tällöin kun pullakahveja tekee mieli niin sen saa kahvilasta. Meluiseen kahvilaan ei ole pakko mennä. Käyttäkää palveluja! se on parasta elvytystä Suomelle
Perheen kanssa käydään, jos ollaan reissussa. Kiva istua alas, herkutella ja tunnelmoida. Hyvä kakku, erikoiskaakao, nam.
En pidä leipomisesta. Mieluummin maksan siitä, että joku toinen leipoo puolestani.
Osaan kyllä, ja olen siinä taitavakin.
Ruoanlaittoa rakastan. Silti käyn ravintoloissa syömässä.
Vierailija kirjoitti:
On myös rauhallisia ja tunnelmallisia kahviloita kauniilla näköalalla. Kiva niissä on istuskella kahvilla.
Silloin täytyisi mennä johonkin vesitornin päällä olevaan kahvilaan, jos kauniita näkymiä haluaa.
KOSKA HALUAN EXTRASUUREN JÄÄKAHVIN!
Kahvilan kakut on yleensä pahanmakuisia. Näyttää herkullisilta, mutta maku on pettymys. Siis pakko syödä kakkupala loppuun, kun siitä on maksettu kalliisti. Uskon, että täälläkin moni leipoisi parempia kakkuja.
Kiva että joku muukin on tätä ihmetellyt, itse en todellakaan käsitä tätä varsinkaan Suomessa, missä on tosi huonot ja silti kalliit kahvilat. Pöydät ahdettu ihan vieri viereen, tuolit usein epämukavia, hirveä akustiikka, itsepalvelu, joku 15 euroa kahvista ja leivoksesta.
Vierailija kirjoitti:
Tässä avauksessa on koko Suomen palvelusektorin ongelma!
Voi juoda kotonakin... niin voi. Kaikkea voi tehdä kotona. Miksi ostat perunoita kun voit viljellä niitä itse? miksi asut valmiissa talossa kun sen voi tehdä itse?
me käydään kahvilla koska perheessämme ei ole kuin kaksi aikuista. Ei ole järkeä tehdä kakkua tai leipoa pullaa kahdelle. Silloin tällöin kun pullakahveja tekee mieli niin sen saa kahvilasta. Meluiseen kahvilaan ei ole pakko mennä. Käyttäkää palveluja! se on parasta elvytystä Suomelle
Miksi ei ole järkeä tehdä kakkua tai pullaa kahdelle? Kyllä sen reseptin voi jakaa niin pieneen osaan kuin haluaa, ja kakkuvuokia on vaikka minkä kokoisia.
Statbucksiin ja joka kagvista selfie Facebookkiii8n
Samaa ihmettelen lounasravintoloista. Usein ihan hirveitä, ahtaita syöttölöitä, ruuhkahuipun aikaan saa jonotella, kiireessä ja melussa joutuu hotkimaan ja tämä nautinto maksaa nykypäivänä jo jonkun 14 euroa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaveria on mukava tavata kahvilassa mieluummin kuin kotona.
Miksi? Eikö kotona ole mukavampaa?
Jos kotona on lapsia tai utelias mies, niin ei ole. Kahvipöydästä joutuu nousemaan ylös joka kolmas minuutti eikä pysty puhumaan kuin säästä ja kesän marjasadosta.
Eihän se ole joko tai. Minä saan kuukauden ruoat tosi halvalla, koska leivon ja kokkaan paljon itse. Mutta välillä on kiva käydä kahvilassa tai ravintolassa syömässä toisen tekemää tarvitsematta tiskata.