Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä järkeä on käydä kahvilassa? Siis maksaa 8 € kakunpalasta, joka pitää syödä melussa ja hälyssä?

Vierailija
05.08.2026 |

Ihmettelen tätä kahvilassa käymisen kulissia, jota pitää jakaa somessa. Ei kai kukaan oikeasti tykkää käydä sikahintaisessa kahvilassa, kun kerta kotonakin voi kahvia juoda.

Kotona tasokkaassa omakotitalossa on paljon tunnelmallisempaa, siistimpää ja rauhallisempaa. Ja kahvikin on parempaa ja itse leivottu kakku tuoretta. Ja seuransa voi valita kutsumalla vain tietyt henkilöt. Takassa räiskyy tuli ja lunta sataa kauniissa maalaismiljöössä.

Nykyään säästää ihan järkyttävästi pitkässä juoksussa, kun kahvittelee "kotikahvilassa".

Kommentit (200)

Vierailija
81/200 |
05.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaveria on mukava tavata kahvilassa mieluummin kuin kotona.

Miksi? Eikö kotona ole mukavampaa? 

Kauniissa kahvilassa meren tai järvenrannalla nauttien hyvästä leivonnaisesta ja kahvista vai kotona katsellen ikkunasta lumisadetta? Että kyllä sitä välillä maksaa paremmasta kokemuksesta. 

Omalla terassilla järven rannassa on aika kivaa juoda kahvia. 

No enemmin juon ihmisten keskellä kuin itikoiden. Parasta kahvittelu on koti sohvalla av.n tasokkaassa seurassa. 

Vierailija
82/200 |
05.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siinä maksetaan enneminkin tilavuokraa eli että on tila jossa voidaan treffata rennosti kahvikupposen ääressä, syödä jotain hyvää mitä kotona ei tule leivottua ja on vessat ja vesipiste käytössä. 8 euroa ei ole paljon, enemmän menee kun kutsuu kaverit kotiin ja leipoo heille. Edullinen vaihtoehto eikä tarvi siivota tai miettiä mielessä että lähtispä toinen jo kotiin mun himasta.

Lounasbuffet missä on puolenkymmentä pääruokavaihtoehtoa ja useampi jälkiruokavaihtoehto (sisältäen kakkupaloja) maksaa 13 euroa. Siihen verrattuna 8 euroa yhdestä kakkupalasta on ryöstöhinta.

Kahvilaihmiset tuskin missään buffeteissakaan käy. Arvostavat laatua ja viihtyisyyttä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/200 |
05.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siinä maksetaan enneminkin tilavuokraa eli että on tila jossa voidaan treffata rennosti kahvikupposen ääressä, syödä jotain hyvää mitä kotona ei tule leivottua ja on vessat ja vesipiste käytössä. 8 euroa ei ole paljon, enemmän menee kun kutsuu kaverit kotiin ja leipoo heille. Edullinen vaihtoehto eikä tarvi siivota tai miettiä mielessä että lähtispä toinen jo kotiin mun himasta.

Lounasbuffet missä on puolenkymmentä pääruokavaihtoehtoa ja useampi jälkiruokavaihtoehto (sisältäen kakkupaloja) maksaa 13 euroa. Siihen verrattuna 8 euroa yhdestä kakkupalasta on ryöstöhinta.

Kahvilaihmiset tuskin missään buffeteissakaan käy. Arvostavat laatua ja viihtyisyyttä. 

Eli toisin sanoen kahviloissa käy pieni joukko yhteiskunnan kermaa joka ei halua astua rahvaan joukkoon.

Vierailija
84/200 |
05.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli toisin sanoen kahviloissa käy pieni joukko yhteiskunnan kermaa joka ei halua astua rahvaan joukkoon.

Ei vaan köyhimmistä köyhimmät eivät käy missään "ulkona".

Vierailija
85/200 |
05.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei vaan köyhimmistä köyhimmät eivät käy missään "ulkona".

Suurin osa käy kohtuuhintaisissa paikoissa eikä kahviloissa.

Vierailija
86/200 |
05.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahvilat, ruokaravintolat ja noutoruoka on todellista tuhlausta! Kierrän kaukaa kahvilat ja ruokapaikat! Teen kotona hyvät eväät ja keitän omat kahvit mukaan. Alennusmyynnistä tai kirpputorilta saa hyvän ja kestävän terästermospullon noin 5-10 eurolla. Puolen kilon kahvipaketin saa alennuksesta tai ilta-alennuksesta 3-4 eurolla. Yksi kuppi kahvia voi maksaa kahvilassa jopa 4-5 € tai enemmän. Ryöstöä! Laiha viipale jotakin kakkua tai torttua maksaa noin 5-8 euroa ja joku kuiva sämpylänkanttura ainakin 5€. Seuraan siis hintoja.

Miksi ihmiset suostuvat maksamaan kahviloiden, ruokaravintoloiden ja pikaruokapaikkojen ryöstöhintoja? Miksi ette valmista kotiruokaa ja leivo itse kotona? Ja lounasruoka maksaa ilmeisesti jo noin 13-15 € ja ylikin. Ja säästöä tulee, kun valmistaa omat eväät töihin mukaan! 

Vierailija
87/200 |
05.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aivan tavallisia ihmisiä niissä lounasravintoloissakin käy. En ymmärrä miksi joku niihin buffetteihin menisi kun paljon parempaa laatua saa kunnollisista lounasravintoloista samaan hintaan. 

Vierailija
88/200 |
05.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me  ollaan töissä käyvä insinööripariskunta, lapset omillaan, ei velkaa. Ei me juuri koskaan kotipaikkakunnan kahviloissa käydä. Sitten reissussa kyllä tulee käytyä.  

Lounaalla käydään pari kertaa loman aikana. Ihan siksi, että saa vaihtelua ja lounaspaikoissa on sellaisia salaatteja, mitä itse ei viitsi tehdä tai on sellaisia ainesosia, mitkä maistuu mutta tulee itse vähän käytettyä. Työpäivinä minulla on aina eväät. 

Jos on varaa, miksi kaikki pitäisi saada halvalla? Lapset tulevat toimeen omillaan, meillä on säästöjä jo eläkeikääkin varten ja on töitä. Kaipa sitä rahaa voi joskus käyttääkin eikä aina vain jemmata. Välillä kyllä tulee sitten ostettua tarjoustuotteita. Tänään käytiin citymarketissa ostamassa viikon tarjouksista ne, mitä käytetään tai jotain plussatarjouksia ja hinnasta lähti melkein 30 euroa pois. Mitään muuta ei ostettu, eli vähillä kyllä pihistelläänkin.  

Vierailija
89/200 |
05.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Me  ollaan töissä käyvä insinööripariskunta, lapset omillaan, ei velkaa. Ei me juuri koskaan kotipaikkakunnan kahviloissa käydä. Sitten reissussa kyllä tulee käytyä.  

Lounaalla käydään pari kertaa loman aikana. Ihan siksi, että saa vaihtelua ja lounaspaikoissa on sellaisia salaatteja, mitä itse ei viitsi tehdä tai on sellaisia ainesosia, mitkä maistuu mutta tulee itse vähän käytettyä. Työpäivinä minulla on aina eväät. 

Jos on varaa, miksi kaikki pitäisi saada halvalla? Lapset tulevat toimeen omillaan, meillä on säästöjä jo eläkeikääkin varten ja on töitä. Kaipa sitä rahaa voi joskus käyttääkin eikä aina vain jemmata. Välillä kyllä tulee sitten ostettua tarjoustuotteita. Tänään käytiin citymarketissa ostamassa viikon tarjouksista ne, mitä käytetään tai jotain plussatarjouksia ja hinnasta lähti melkein 30 euroa pois. Mitään muuta ei ostettu, eli vähillä kyllä pihistelläänkin.  

Ehkä ajatuksena onkin ennemmin se, ettei halua tuhlata rahoja ns turhaan. En osta noutokahvia koska minusta tuntuu että minua huijataan siinä, hinta on niin älytön ja kate korkea. Vaikka olisi rahaa, en suostu maksamaan kahvista 5 e. 

Vierailija
90/200 |
05.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kahvilat, ruokaravintolat ja noutoruoka on todellista tuhlausta! Kierrän kaukaa kahvilat ja ruokapaikat! Teen kotona hyvät eväät ja keitän omat kahvit mukaan. Alennusmyynnistä tai kirpputorilta saa hyvän ja kestävän terästermospullon noin 5-10 eurolla. Puolen kilon kahvipaketin saa alennuksesta tai ilta-alennuksesta 3-4 eurolla. Yksi kuppi kahvia voi maksaa kahvilassa jopa 4-5 € tai enemmän. Ryöstöä! Laiha viipale jotakin kakkua tai torttua maksaa noin 5-8 euroa ja joku kuiva sämpylänkanttura ainakin 5€. Seuraan siis hintoja.

Miksi ihmiset suostuvat maksamaan kahviloiden, ruokaravintoloiden ja pikaruokapaikkojen ryöstöhintoja? Miksi ette valmista kotiruokaa ja leivo itse kotona? Ja lounasruoka maksaa ilmeisesti jo noin 13-15 € ja ylikin. Ja säästöä tulee, kun valmistaa omat eväät töihin mukaan! 

Sushibuffet ainakin on kustannustehokas. Todella monta eri ruokalajia reilulla kympillä. Toki teoriassa voisi opetella tekemään ne kotona itse, mutta ei se silloinkaan halpaa olisi ja valmistustyöhön menisi puoli päivää.

Vierailija
91/200 |
05.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä ajatuksena onkin ennemmin se, ettei halua tuhlata rahoja ns turhaan. En osta noutokahvia koska minusta tuntuu että minua huijataan siinä, hinta on niin älytön ja kate korkea. Vaikka olisi rahaa, en suostu maksamaan kahvista 5 e. 

Jos 5€ tuntuu isolta rahalta niin sitten sitä rahaa todennäköisesti ei kovin paljoa ole. 

Minusta 5€ on aika mitätön summa siitä, että saan istuskella kivassa paikassa ja nauttia hyvää kahvia. Ei vaikuta elämääni yhtään mitenkään vaikka kävisin joka päivä. 

Vierailija
92/200 |
05.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kauniissa kahvilassa meren tai järvenrannalla nauttien hyvästä leivonnaisesta ja kahvista vai kotona katsellen ikkunasta lumisadetta? Että kyllä sitä välillä maksaa paremmasta kokemuksesta. 

Juu no minulla ei ole terassia järven rannalla, joten en halua kutsua ihmisiä kotiini, vaan tapaan ystäviä mieluiten ulkona kaupungilla. 

Vierailija
93/200 |
05.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahvila jankkaus herättää aina tunteita. 

Vierailija
94/200 |
05.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka kertoa sanomatta suoraan, että ei ole varaa käydä kahvilassa.

En tajua. Minä ainakin sanon suoraan ettei ole varaa käydä kahvilassa, kun ei ole!

Eri

Vierailija
95/200 |
05.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kuule, kaikille säästäminen ja senttien laskeminen ei ole koko elämän sisältö.

Kuulostat ap. Kateelliselta ja katkeralta!

Vierailija
96/200 |
05.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottahan tuo. Kävin tänään Sepässä, piti jotain hiukopalaa saada ja kahvihammastakin kolotti. Helvetillinen häly ja koko ajan, siis aivan koko ajan, kuului jostain suunnasta kersan ulvontaa. Lisäksi viereiseen pöytään tuli kanttihousujengi syömään kaupasta ostamiaan eväitä. On nämä eri planeetalta, kun kahvilaankin menevät omien eväiden kanssa.

Riitti taas hetkeksi, kiitos vaan.

Vierailija
97/200 |
05.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juu no minulla ei ole terassia järven rannalla, joten en halua kutsua ihmisiä kotiini, vaan tapaan ystäviä mieluiten ulkona kaupungilla. 

Mulla on. Silti viihdyn kahviloissa. Joskus jopa mökiltä tulee otettua taksi lähimpään kaupunkiin ja käytyä istuskelemassa kahvilassa. Kahvin hinnaksi saattaa hyvinkin tulla 100€. 😄 

Kotoa pääsee kahvilaan pyörällä. Mökiltä autolla, mutta jos haluaa vaikka juoda lasillisen viiniä myös niin sitten auto pitää jättää mökille. 

Vierailija
98/200 |
05.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kahvila jankkaus herättää aina tunteita. 

Kahbivilatollon tyhmyys se on joka niitä herättää! 

Vierailija
99/200 |
05.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kahviloissa mies kohtaa nuoria hoikkia asiakaskaunottaria sekä kassakaunottaria, joiden kanssa flirttailu voi olla ihanan tuottoisaa.

No sellainen ei todellakaan onnistu, ei nykypäivänä. T. Mies

Vierailija
100/200 |
05.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näteistä kahviloista saa helposti kontsaa esim instaan, siksi. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi kuusi