Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä hemmettiä? Tänään tuli taloyhtiön tiedote joka sanoo että 1.10.2026 lakimuutoksen takia koko talo muuttuu savuttomaksi??!!

Vierailija
04.08.2026 |

En muka saa mennä enää parvekkeelleni polttamaan, vaikka olen tässä jo 11 vuotta asunut, eikä mun sopparissa mainita mitään tupakointikiellosta. Eihän tää nyt näin voi mennä? Googlasin tota lakia, mut eihän ne ton perusteella voi kieltää vanhojen asukkaiden tupakointia??!!

Kommentit (63)

Vierailija
61/63 |
04.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vuokralaisella on tuohon aika vähän sanomista. Osakkaana olisit voinut vaikuttaa päätöksiin.

Tuo ei ole taloyhtiön laki. Se koskee jatkossa kaikkia.

Ei ole sellaista lakia, ikävä kyllä.

"Sosiaali- ja terveysministeriö esittää tupakkalakiin asuntoyhteisöjen tupakointikieltosääntelyä koskevia merkittäviä muutoksia. Lakiluonnos on lausuntokierroksella 10.6.2026 saakka, ja laki tulisi toteutuessaan voimaan 1.1.2027. Jatkossa taloyhtiö voisi itse päättää tupakkalain 79:n mukaisista parveke- ja käyttöpihatupakointikielloista sekä asuintilan sisäosaan määrättävästä tupakointikiellosta. Kiellot koskisivat myös poltettavaksi tarkoitettuja kasviperäisiä tuotteita sekä sähkötupakkaa. Kunnan viranomaisen kieltoa ei enää tarvittaisi."

Tarkoittaa käytännössä kieltoa.

Ymmärtääkseni näin on jo voitu tehdä yhtiökokouksen päätöksellä. Mikä siis muuttuu? Olen itse osakas.

Aikaisemmin jokaisen osakkaan on pitänyt kannattaa tätä. Yksikin erimielinen osakas on estänyt tupakointikiellon.

Vierailija
62/63 |
04.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän vuokratalossa kyllä Tupakka sauhuaa joka parvekkeella. Huonolla ilmalla myös sisällä. Mikäköhän estää tätä jatkuvasta? Soitanko 112 kun näen sauhuttelijan vai? Kuka valvoo asiaa. Enpä taida viitsiä sanoa mitään kun ei se kuitenkaan auta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/63 |
04.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on kaupungin vuokratalossa merkitty tupakointikielto järjestyssääntöihin (heti kun talo valmistui) ja sama kielto on erikseen mainittu kaikkien asukkaiden vuokrasopimuksiin. Röökaajat häädetään ulos talosta.

Hyvä, että uusi laki koskee myös vanhempia taloyhtiöitä. Tupakointikielto voidaan määrätä koko taloon siitä huolimatta, vaikka yhtiöjärjestys / järjestyssäännöt / vuokrasopimuksen ehdot olisivat 100 vuotta vanhat. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme seitsemän