Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä hemmettiä? Tänään tuli taloyhtiön tiedote joka sanoo että 1.10.2026 lakimuutoksen takia koko talo muuttuu savuttomaksi??!!

Vierailija
04.08.2026 |

En muka saa mennä enää parvekkeelleni polttamaan, vaikka olen tässä jo 11 vuotta asunut, eikä mun sopparissa mainita mitään tupakointikiellosta. Eihän tää nyt näin voi mennä? Googlasin tota lakia, mut eihän ne ton perusteella voi kieltää vanhojen asukkaiden tupakointia??!!

Kommentit (62)

Vierailija
41/62 |
04.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yllä hyvä esimerkki miten pskoja ihmisiä ovat.

Lihavat ja laiskat verolle. 

Vierailija
42/62 |
04.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivon että mahdollisimman monella menee hermot nips naps kiusaajien takia ja saataisiin vähän perisuomalaista actionia takaisin. Vahvuutta tarvitaan, kuka haluaa edelleenkin alistua heikkojen ihmisten joukkokiusaamiseen?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/62 |
04.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Köyhät kyykkyyn.

Jaa kun ei saa parvekkeella tupakoida? On kyllä erikoinen näkemys köyhyydestä, mutta köyhdytystähän se kaikki on jos rahaa tungeta postiluukusta ja tupakalle pääse. 

Vierailija
44/62 |
04.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei nää sauhuttelijat tajua millasta haittaa aiheuttavt muille. Jos se kaikki haju ja savu menis vaan sinne tupakoitsijan keuhkoihin niin se olis mulle täysin ok, mutta kun tupakoitsija kävelee ulkona avoimessa tilassa samalla poltellen, niin ainakin 100metriä hänen takanaan on haiseva kaasuvana jota muut joutuu hengittämään. Parvekkeella poltellessa se haju nousee ainakin ylempiin asuntoihin ja mahdollisesti myös sivuille jos ilmavirta on sopiva. Pahimmista sahuttelijoista (en tiedä mitä tappo merkkiä ne polttaa) jää rappukäytävään ja hissiin aivan karmea löyhkä kun kulkevat tunnin välein ulos tupakalle. Välillä tulee vastaan tyyppejä jotka käyttää aina samaa takkia poltellessaan ja se haju mikä näitä ihmisistä lähtee on jotain aivan kuvottavaa. Ja pahimpia on ne jotka on vauvan vaunujen ti taaperon kanssa päivät pitkät siellä talon tupakkapisteellä sauhuttelemassa vauvan naamalle tai ne tupakoitsijat joilla on lemmikki kuten koira. Sen koiran hajuaisti on  niin paljon parempi kuin ihmisen, en halua edes kuvitella miten paljon se koira kärsii siitä tupakoivasta omistajasta. Je ne myrkylliset hiukkat tarttuu tupakoisijan vaatteisiin ja leviää sitä kautta vaikka sylissä istuvaan lapseen ja muihin lähellä oleviin ihmisiin. 

Vierailija
45/62 |
04.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveysfasismia ja yksipuolista hallinta- ja käyttöoikeuden rajoittamista ja sopimusmuutoksia. Edes haittaa ei tarvitse osoittaa tai todistaa mitenkään. 

Tälle tielle kun lähdetään, niin mitäs seuraavaksi?

Kotieläinkieltoja? Lapsikieltoja? Ruoanlaittokieltoja? 

Turvallista matkaa vaan kaikille kyylille ja nasseille. 

Vierailija
46/62 |
04.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tupakoi enkä juo. Rahaa säästyy todella paöjin joka kuukausi. Olen tuhlannut rahaa muihin huvituksiin (matkustelu) ja nauttinut siitä. Olen kiertänyt viisi mannerta ennen kuin täytin 30v. 

Mitäs se röökin orja ja alkoholin orja ovat tehneet? Tuhlanneet rahansa röökiin ja alkoholiin. Sekä vahingoittaneet omaa terveyttään. Ei auta valehdella, että ne röökitauot ja ryyppyputket ovat olleet "elämän tärkeitä nautintoja". Elämän todelliset nautinnon ovat niitä, jotka eivät aiheuta terveyshaittoja. Itse nautin liikunnasta, hieronnasta, seksistä, terveellisestä ruuasta, matkustelusta, kulttuurista, taiteesta, kirjallisuudesta. Ja myös nettisurffailusta tiettyyn rajaan asti! 

Vierailija
47/62 |
04.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrostaloissa koittaa mukavat ajat kun parvekesavua vastaan voi taistella sulkemalla ikkunan. Sen sijaan miten taistelet ketjupolttajan tuottamaa ääntä rappukäytävässä esim. ovi kiinni PAM! raput alas TÖMS TÖMS TÖMS ulkovi kiinni PAM! kuluu muutama minuutti ulkovi kiiini PAM! raput ylös TÖMS TÖMS TÖMS ovi kiinni PAM! kuluu muutama kymmenen minuuttia ovi kiinni PAM! raput alas TÖMS TÖMS TÖMS ulkovi kiinni PAM! kuluu muutama minuutti ulkovi kiimni PAM! raput ylös TÖMS TÖMS TÖMS ovi kiinni PAM!

Vierailija
48/62 |
04.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tupakoitsija terrorisoi muita ihmisiä (ja eläimiä) jatkuvasti. Kukaan täysjärkinen ihminen ei halua hengittää röökinsavua. Eläimet vihaavat kaikenlaisia voimakkaita hajuja (tupakka, hajuvedet, tuoksukynttilät, siivouskemikaalit) ja saavat niistä huomattavia terveyshaittoja.

Tupakoitsijat ovat itsekkäitä ihmisiä. Juuri sen vuoksi annan pakit jokaiselle miehelle, joka tupakoi. 

N28

Vierailija
49/62 |
04.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toivon että mahdollisimman monella menee hermot nips naps kiusaajien takia ja saataisiin vähän perisuomalaista actionia takaisin. Vahvuutta tarvitaan, kuka haluaa edelleenkin alistua heikkojen ihmisten joukkokiusaamiseen?

Siellä taas joku lyhytpinnainen röökin orja hautoo kostoa virkamiehille, jotka rajoittavat parveketupakointia. Röökin orja itse kiusaa naapureita (saastuttaa muiden hengitysilmaa) ja sitten leikkii olevansa "uhri" koska taloyhtiöön on tulossa tupakointikielto.  😆

Röökin orjat hei, muuttakaa maalle omakotitaloon. Siellä voitte tupakoida yksin omassa peräkammarissa. Kukaan ei valita jos asutte yksin (ei muita ihmisiä tai kotieläimiä).

By the way, poliisilla ja muilla viranomaisilla on oikeus puuttua tupakointiin omakotitalossa jos talossa asuu lapsia tai eläimiä. 😉

Vierailija
50/62 |
04.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yhteiskunnan talouden kannalta on ensiarvoisen tärkeää että jatkat kirkkaiden viinojen  juomista parvekkeellasi. 

Miten viinan juonti parvekkeella häiritsee ketään?

Jos nyt verrataan tupakointiin, josta tulee häiritsevää savua 100% kerroista.

Vierailija
51/62 |
04.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laki on laki. Perustuslain mukaan ihmisiä ei saa asettaa eriarvoiseen asemaan, mutta näinhän juuri tehdään, kun pientaloissa saa polttaa tupakkaa missä vaan, mutta kerrostaloissa vain siihen erikseen osoitetulla paikalla. Tupakkasäännös on selkeästi ristiriidassa perustuslain 6. pykälän mukaisen yhdenvertaisuusperiaatteen kanssa, mutta minkäs teet! Poliitikot säätävät lait, ja kai tiedät, mitä siitä seuraa.

Tuo laki koskee asumisyhteisöjä eli kaipa erillistaloyhtiötkin voivat tupakoinnin kieltää niin halutessaan.  Ihan yhdenvertaistahan tuo on - koskee kaikkia asumisyhteisöjä yhtä lailla. Jos se o ongelma niin voi muuttaa omakotitaloon käryttelemään. 

Ei saa tietoisesti laittaa eri asuntotyyppejä eriarvoiseen asemaan, sillä se olisi perustuslain vastainen teko. 

Vierailija
52/62 |
04.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se tupakoinnin lopettaminenkaan järin vaikeaa ole. Minä lopetin 40 vuoden sauhuttelun 5 v. sitten. Julkiselta sain reseptin vieroituslääkkeisiin, joita en sitten voinut kuitenkaan pahoinvoinnin takia syödä kuin puolikkaan tabletin yhden sijasta päivässä, mutta meni se silläkin. Tupakoinnin lopettamiseen minua motivoi paitsi terveys niin myös rahan säästyminen; poltin noin 300 euron edestä kuukaudessa enkä uskallla edes ajstella kuinka paljon sauhuttelin rahassa mitattuna taivaan tuuliin 40 vuoden aikana.

Nämäpä tollukat haluaa viimeseen asti polttaa vaikka mikä olisi, luulisi olevan helpompaa lopettaa. Itse poltin 15 vuotta ja nyt ollut polttamatta 8 vuotta. En ole katunut päivääkään

Vierailija
53/62 |
04.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yhteiskunnan talouden kannalta on ensiarvoisen tärkeää että jatkat kirkkaiden viinojen  juomista parvekkeellasi. 

Miten viinan juonti parvekkeella häiritsee ketään?

Jos nyt verrataan tupakointiin, josta tulee häiritsevää savua 100% kerroista.

Viinasta sekoaa, tupakasta ei.

Vierailija
54/62 |
04.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jes!! Toivottavasti meille tulee sama. Alakerran naapuri polttaa röökiä taukoamatta ja savuhan nousee tietenkin ylös, eli minun asuntooni. Jos jättää parvekkeen oven auki vaikka töihin lähtiessä, niin kotiinpalatessa koti haisee kuin 70-luvun kuppila 🤮

Vierailija
55/62 |
04.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää varmaan alkaa katselemaan toisenlaista vapaata ja riippumatonta asumismuotoa, kun yleisesti ottaen kaikki tehdään tarkoituksella mahdollisimman v-mäiseksi.

Vierailija
56/62 |
04.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Estääkö sisällä asunnossa tupakoinnin?

Tietenkin estää.

Polttaa voit jossain pihan perimmäisessä nurkassa tupakantuhkapöntön äärellä seisoskellen polttaa. 

Aina lähdet ulos polttamaan. 

Ulkona silloinkin ohikulkevat tai näkevät mulkoilevat.

Vierailija
57/62 |
04.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se tupakoinnin lopettaminenkaan järin vaikeaa ole. Minä lopetin 40 vuoden sauhuttelun 5 v. sitten. Julkiselta sain reseptin vieroituslääkkeisiin, joita en sitten voinut kuitenkaan pahoinvoinnin takia syödä kuin puolikkaan tabletin yhden sijasta päivässä, mutta meni se silläkin. Tupakoinnin lopettamiseen minua motivoi paitsi terveys niin myös rahan säästyminen; poltin noin 300 euron edestä kuukaudessa enkä uskallla edes ajstella kuinka paljon sauhuttelin rahassa mitattuna taivaan tuuliin 40 vuoden aikana.

Nämäpä tollukat haluaa viimeseen asti polttaa vaikka mikä olisi, luulisi olevan helpompaa lopettaa. Itse poltin 15 vuotta ja nyt ollut polttamatta 8 vuotta. En ole katunut päivääkään

Pidä pää kii.

Vierailija
58/62 |
04.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vuokralaisella on tuohon aika vähän sanomista. Osakkaana olisit voinut vaikuttaa päätöksiin.

Tuo ei ole taloyhtiön laki. Se koskee jatkossa kaikkia.

Ei ole sellaista lakia, ikävä kyllä.

"Sosiaali- ja terveysministeriö esittää tupakkalakiin asuntoyhteisöjen tupakointikieltosääntelyä koskevia merkittäviä muutoksia. Lakiluonnos on lausuntokierroksella 10.6.2026 saakka, ja laki tulisi toteutuessaan voimaan 1.1.2027. Jatkossa taloyhtiö voisi itse päättää tupakkalain 79:n mukaisista parveke- ja käyttöpihatupakointikielloista sekä asuintilan sisäosaan määrättävästä tupakointikiellosta. Kiellot koskisivat myös poltettavaksi tarkoitettuja kasviperäisiä tuotteita sekä sähkötupakkaa. Kunnan viranomaisen kieltoa ei enää tarvittaisi."

Tarkoittaa käytännössä kieltoa.

Jos tällainen on tulossa, niin onpa todella hyvä uutinen!

Vierailija
59/62 |
04.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerrostaloissa koittaa mukavat ajat kun parvekesavua vastaan voi taistella sulkemalla ikkunan. Sen sijaan miten taistelet ketjupolttajan tuottamaa ääntä rappukäytävässä esim. ovi kiinni PAM! raput alas TÖMS TÖMS TÖMS ulkovi kiinni PAM! kuluu muutama minuutti ulkovi kiiini PAM! raput ylös TÖMS TÖMS TÖMS ovi kiinni PAM! kuluu muutama kymmenen minuuttia ovi kiinni PAM! raput alas TÖMS TÖMS TÖMS ulkovi kiinni PAM! kuluu muutama minuutti ulkovi kiimni PAM! raput ylös TÖMS TÖMS TÖMS ovi kiinni PAM!

Tämä on niin totta !!!

Asun ulko-oven viereisessä.

Vierailija
60/62 |
04.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

öyhöyhöyh!!!! Vastatkaa nyt joku!!!

ap

Vastaan: ihan mahtavaa tuollainen, ja terveysteko sinulle, jospa vaikka tässä olisi alkusysäys sille, että lopetat?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme seitsemän