Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Eläkeläisten verotus

Vierailija
02.08.2026 |

Pitäisikö eläkeläisiltäkin leikata valtion talouskasvun kehittämiseksi? Mitä olet mieltä?

Kommentit (100)

Vierailija
41/100 |
11.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laskin omani tuon taulukon mukaan, liian pienen prosentin antaa siihen mitä itse joudun maksamaan. Olen helsinkiläinen.

Vierailija
42/100 |
11.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eläkkeeni on brutto 2426 e/kk ja vero% on 29,5.

Paljonko enemmän minun mielestäsi pitäisi maksaa veroja?

Eläkkeensaajan veroprosentit 2026 mukaan 29000-30000 €/v eläkettä saavalla veroprosentti on 20,6 - 21,3. Miksi valehtelet?

Vaihteluväli on paljon isompi, koska kuntien ja seurakuntien veroprosentit eroavat eri kunnissa huomattavasti. Jos asuu jossain pikku kunnassa (ei Kauniaisissa) ja kuuluu kirkkoon, maksaa veroja paljon enemmän kuin helsinkiläinen kirkkoon kuulumaton.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/100 |
11.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisi korottaa meidän eläkeläisten verotusta. Mitä me muka sille voitaisi? Tulevaisuus on nuoria varten, meille riittää vähempi. Enemmän hernekeittoa ja vyönkiristystä. Sen verran pulleita ollaan suurin osa.

Vierailija
44/100 |
11.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitäisi korottaa meidän eläkeläisten verotusta. Mitä me muka sille voitaisi? Tulevaisuus on nuoria varten, meille riittää vähempi. Enemmän hernekeittoa ja vyönkiristystä. Sen verran pulleita ollaan suurin osa.

Ei kukaan estä sinua antamasta ylimääräisiä rahoja pois.

Vierailija
45/100 |
11.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä hetkellä ei saa perikuntien asuntoja myytyä. Nuorilla ei ole töitä ja ansiosidonnainen on paskottu.

Vierailija
46/100 |
11.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitä vartenko me kävimme työssä ? 

Vierailija
47/100 |
11.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eläkkeensaajan veroprosentit 2026 mukaan 29000-30000 €/v eläkettä saavalla veroprosentti on 20,6 - 21,3. Miksi valehtelet?

Kuules kun ne kunnallisverotkin edelleen pitää maksaa ja niissä voi olla liki 10% erot paikkakuntakohtaisesti. Miksi olet niin tietämätön?

Vierailija
48/100 |
11.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tällä hetkellä ei saa perikuntien asuntoja myytyä. Nuorilla ei ole töitä ja ansiosidonnainen on paskottu.

Ammattiliittoihin kuulumisella olemme vaikuttaneet etujemme valvontaan, nyt ei ymmärretä tuon merkitys, säästetään väärässä paikass?

Vierailija
49/100 |
11.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eläkkeestä maksetaan enemmän veroja kuin samansuuruisesta palkasta.

Mutta palkasta maksetaan verojen lisäksi eläkemaksu 7,15 %, sairasvakuutusmaksu 1,5 % ja työttömyysvakuutusmaksu 1,5 %.

Vierailija
50/100 |
11.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mulle tuo laskuri näytti oikein. 36400 käteen verojen jälkeen.

Vierailija
51/100 |
11.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

1300e työeläkkeestä vielä isompi veroprosentti? Eletään pyhällä hengellä?

Yleistuki on 595 netto kuukaudessa.

Vierailija
52/100 |
11.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä??

Mulla on eläke brutto 2700€

Veroja menee 19,5%

En kuulu kirkkoon,asun Helsingissä.

Eli Helsinkiläisille korkeampi vero. Palvelut rakennetaan pääkaupunkiseudulle, vaikka verotus on muutenkin kevyempi.

Vierailija
53/100 |
11.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laskin omani tuon taulukon mukaan, liian pienen prosentin antaa siihen mitä itse joudun maksamaan. Olen helsinkiläinen.

Kokeile laskuria, ainakin mulle antoi oikein.

Vierailija
54/100 |
11.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ammattiliittoihin kuulumisella olemme vaikuttaneet etujemme valvontaan, nyt ei ymmärretä tuon merkitys, säästetään väärässä paikass?

Omaisille kerrostalo-osakkeet ja omakotitalot kaupungissa jää. Ei niitä kukaan osta.

Vierailija
55/100 |
11.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me työikäiset asutaan vuokralla. Ei olisikaan rahaa mihinkään asuntojen remontteihin näillä tuloilla.

Vierailija
56/100 |
11.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Me työikäiset asutaan vuokralla. Ei olisikaan rahaa mihinkään asuntojen remontteihin näillä tuloilla.

Ja sähkölämmitys asuntoa ei ole rahaa vuokrata. Pitää olla kaukolämpö tai maalämpö mikä kuuluu kohtuulliseen vuokraan.

Vierailija
57/100 |
11.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vapaa-ajalla ollaan kotona netissä. En käy missään.

Vierailija
58/100 |
11.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä noin köyhästi eletään?  Täällä nuoret teetättää 250-300ke omakotitaloja.

Vierailija
59/100 |
11.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En osaa tuohon sanoa kuin että minusta maksat jo tarpeeksi. Purran hallitus on aina toista mieltä. Minä olen pienituloinen työkyvyttömyyseläkeläinen ja jos leikkauksia tulee, toivon, ettei ne kohdistuisi minuun.

Ne on jo kohdistuneet, sairaalamaksut ja lääkkeet, ihan hiton kallista. Ellet sitten ole onnekas etkä tarvitse säännöllisiä lääkärinkäytejä tai joudu sairautesi takia osastohoitoon etkä käytä mitään lääkkeitä.

Vierailija
60/100 |
11.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä noin köyhästi eletään?  Täällä nuoret teetättää 250-300ke omakotitaloja.

No, varmaan siellä samassa paikassa kerrostalo-alueilla.