Eläkeläisten verotus
Pitäisikö eläkeläisiltäkin leikata valtion talouskasvun kehittämiseksi? Mitä olet mieltä?
Kommentit (100)
Vierailija kirjoitti:
"Vuoden työsopimukset ilman perustetta lakimuutokset voimaan 1.6.2026"
https://valtioneuvosto.fi/-/1410877/maaraaikaisia-tyosopimuksia-joustav…
Kerro yksikin hyvä syy mitä vikaa tuossa laissa on. En todellakaan näe muuta kun hyvää molempia kohtaan, työnantajaa ja työntekijää.
Ehkä niistä huono jotka joutuvat "kärsimään" sen koeajan tunnollisesti töissä että saa sen jälkeen vakituisen työn ja voi alkaa "normaalisti" lorvimaan ja saikuttamaan ilman pelkoa lopputilista.
Juurikin noita olen nähnyt töissäni useammassakin paikassa.
Verotus on jo melko korkealla tasolla, pääomaverotusta pitää lievittää.
Vierailija kirjoitti:
Miten leikattaisiin verotuksella?
Suomessa on noin 170 000 pienituloista eläkeläistä. Pitäähän nämä nyt kadulle saada, jotta riittää rahaa omiin taskuihin ja kavereille.
Mulla eläke brutto 2217, netto 1674 €. Yli 44 vuotta työuraa takana. Veroprosentti eläkkeestä on 24,5.
Palkkaa sain viimeisinä vuosina brutto 3900 ja veroprosfntti oli 18.5.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eläkkeeni on brutto 2426 e/kk ja vero% on 29,5.
Paljonko enemmän minun mielestäsi pitäisi maksaa veroja?
Tarkistetaan väittesi. Mikä kunta?
https://www.veronmaksajat.fi/tutkimus-ja-tilastot/tuloverot/elakkeensaa…
Ei mee kyllä tuon taulukon mukaan mullakaan. 26604 vuosieläke, en kuulu kirkkoon ja Hämeenlinna. Pitäis olla 18,5 tuon mukaan mutta on 24,5.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Vuoden työsopimukset ilman perustetta lakimuutokset voimaan 1.6.2026"
https://valtioneuvosto.fi/-/1410877/maaraaikaisia-tyosopimuksia-joustav…
Kerro yksikin hyvä syy mitä vikaa tuossa laissa on. En todellakaan näe muuta kun hyvää molempia kohtaan, työnantajaa ja työntekijää.
Ehkä niistä huono jotka joutuvat "kärsimään" sen koeajan tunnollisesti töissä että saa sen jälkeen vakituisen työn ja voi alkaa "normaalisti" lorvimaan ja saikuttamaan ilman pelkoa lopputilista.
Juurikin noita olen nähnyt töissäni useammassakin paikassa.
No, lisää raskaussyrjintää. Uusi työntekijä tilalle.
Ei koeajan loppuminen tarkoita vakituista työtä. Koeaika on myös määräaikaisissa töissä.
Vierailija kirjoitti:
1300e työeläkkeestä vielä isompi veroprosentti? Eletään pyhällä hengellä?
Verotus alkaa vasta n 1400 € työeläkkeestä jossei muuta tuloa ole
Vierailija kirjoitti:
Hae uusi verokortti, 29000€ vuosituloilla vero on 20,6%
Vierailija kirjoitti:
No huhhuh. Maksan nyt jo eläkkeestä 27 prosenttia veroa
Eläkkeesi loisimisesta on siis noin 3500€ kuukaudessa
Ojasta allikkoon. Pienentäkää eläkkeitä, sitten mennään toimeentulotukea hakemaan.
Vierailija kirjoitti:
Verotus on jo melko korkealla tasolla, pääomaverotusta pitää lievittää.
Ei tarvitse.
Pääomasta ei tarvitse maksaa edes kuntaveroa kuten ansiotuloista.
Vierailija kirjoitti:
Koska eläke on sosiaalietuus, sitä verotetaan samalla veroprosentilla kuin muitakin sosiaalietuuksia. Jos se olisi ansiotuloa, eläkettä verotettaisiin ansiotuloverotuksen mukaisesti.
Vierailija kirjoitti:
Mulla eläke brutto 2217, netto 1674 €. Yli 44 vuotta työuraa takana. Veroprosentti eläkkeestä on 24,5.
Palkkaa sain viimeisinä vuosina brutto 3900 ja veroprosfntti oli 18.5.
Hae uusi verokortti, eläkeverosi kuuluisi olla 18,6%.
ei pidä,ei se eläke iso MK ajan eläkkeistä ole!!!Muutenkin työllä ansaittu.40-70v työtä ,miettikää sitä.Aina työssä..Jotkut tekee töitä yli eläkeiän.Mutta kyllä on ihan loppuun kulutettua kanssa paljon,riippuu millainen työ.Eläkkeisiin ei pidä koskea,sakkaa palvelut,ostovoima sakkaa totaalisesti.Jo nyt eläkel.joutuu miettimään elämäänsä varsin kriittisesti,mihin oikeasti on varaa?.Ei edes lääkäriin.Mutta eihän sinne pääse julkiselle ,kuin yksit.pääsisi.Leikeltäs lonkat,silmät jne.Turhia töitä.Annettas vanhuuden tulla,elämä on lyhyt.Sairaudet on eri asia ne pitäs hoitaa,Mutta hoidetaan ko? Hautaan kyllä hoidetaan.Syöpä parantumaton ,itse valitsisin palliatiivisen hoidon.Oireen mukainen hoito,mm.kipu.Kun ikää niin miksi silloin juoksutettas siellä täällä kun ei ennenkään juoksutettu vaikka syytä olisi ollut,oireen hoito,ei itse sairauden.Niin väärin..Tällä olisi hyvä esim.oireen hoidosta,ei itse syyn.Antaa olla.
Vierailija kirjoitti:
ei pidä,ei se eläke iso MK ajan eläkkeistä ole!!!Muutenkin työllä ansaittu.40-70v työtä ,miettikää sitä.Aina työssä..Jotkut tekee töitä yli eläkeiän.Mutta kyllä on ihan loppuun kulutettua kanssa paljon,riippuu millainen työ.Eläkkeisiin ei pidä koskea,sakkaa palvelut,ostovoima sakkaa totaalisesti.Jo nyt eläkel.joutuu miettimään elämäänsä varsin kriittisesti,mihin oikeasti on varaa?.Ei edes lääkäriin.Mutta eihän sinne pääse julkiselle ,kuin yksit.pääsisi.Leikeltäs lonkat,silmät jne.Turhia töitä.Annettas vanhuuden tulla,elämä on lyhyt.Sairaudet on eri asia ne pitäs hoitaa,Mutta hoidetaan ko? Hautaan kyllä hoidetaan.Syöpä parantumaton ,itse valitsisin palliatiivisen hoidon.Oireen mukainen hoito,mm.kipu.Kun ikää niin miksi silloin juoksutettas siellä täällä kun ei ennenkään juoksutettu vaikka syytä olisi ollut,oireen hoito,ei itse sairauden.Niin väärin..Tällä olisi hyvä esim.oireen hoidosta,ei itse syyn.Antaa olla.
No, jos työtön äiti saa yleistukea 595 netto kuukaudessa ja lapset ruokittavana.
Vierailija kirjoitti:
Ojasta allikkoon. Pienentäkää eläkkeitä, sitten mennään toimeentulotukea hakemaan.
Ei sitä saa kaikki. Ei saa omistaa kesämökkiä eikä asuntovaunua eikä venettä. Ei saa olla säästöjä. Rahoitusvastikkeen lainaosuus ei ole meno tt-tuessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei sitä saa kaikki. Ei saa omistaa kesämökkiä eikä asuntovaunua eikä venettä. Ei saa olla säästöjä. Rahoitusvastikkeen lainaosuus ei ole meno tt-tuessa.
No sieltähän se kestospämmi taas napsahti!!!🤩😭😭
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No sieltähän se kestospämmi taas napsahti!!!🤩😭😭
Ja kaikki lääkkeet ei kuulu maksukattoon. Ja sairaala lähettää osastohoidosta laskuja myös sen jälkeen, kun maksukatto täynnä.
Asut todella kalliissa kunnassa. Mulla lähes eurolleen tuo summa ja veroprosentti 23.