Eläkeläisten verotus
Pitäisikö eläkeläisiltäkin leikata valtion talouskasvun kehittämiseksi? Mitä olet mieltä?
Kommentit (100)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten leikattaisiin verotuksella?
Nostamalla veroja?
Jos keskituloisen työeläkettä saavan eläkeläisen veroja tästä vielä nostetaan hänen nettotulonsa alkavat uhkaavasti lähentyä takuueläkettä ja asumistukea saavan eläkeläisen nettotuloa ja onko se sitten oikein jonkun mielestä? Suomessa on loppujen lopuksi hyvin vähän isoja eläkkeitä saavia ja he maksavst jo nyt paljon veroa eläketulostaan.
Demareiden mielestä se on ehdottmasti oikein.
Työssäkäyvät asiansa hoitavat kansalaiset ovat demareiden mielestä täysiä sikoja! Loisijat ja työn vieroksujat ovat huippuporukkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
1300e työeläkkeestä vielä isompi veroprosentti? Eletään pyhällä hengellä?
Yleistuki on 595 netto kuukaudessa.
Voit mennä töihin. Harvoin eläkeläisiä huolitaan enää töihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eläkkeeni on brutto 2426 e/kk ja vero% on 29,5.
Paljonko enemmän minun mielestäsi pitäisi maksaa veroja?
Tarkistetaan väittesi. Mikä kunta?
https://www.veronmaksajat.fi/tutkimus-ja-tilastot/tuloverot/elakkeensaa…
Lahti.
Tuon laskurin mukaan vero% olisi paljon pienempi ja sitä yritin alkuvuodesta verottajalle kertoa, mutta heillä on ikioma kanta asiaan. Rahaa napataan 29,5% eikä verottaja sitä muuta, jos tulot eivät pienene.
Joko sinulla on muita tuloja eläkkeen lisäksi tai sitten olet antanut verottajalle jonkin tiedon väärin. Muuten tuo ei ole mahdollista.
En aio mennä kauppoihin enkä kirpputoreille edes katsomaan mitä siellä myydään. Aion ostaa vain ruokaa ja shampoota. En aio ostaa moneen vuoteen vaatteita enkä mitään kotiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nykyään on pelkästään kaupan osa-aikatyöhön 200 hakijaa. Töihin ei vain mennä. Jotain pätkätöitä kuten palkkatuki voi saada.
Vierailija kirjoitti:
En aio mennä kauppoihin enkä kirpputoreille edes katsomaan mitä siellä myydään. Aion ostaa vain ruokaa ja shampoota. En aio ostaa moneen vuoteen vaatteita enkä mitään kotiin.
Enkä aio käydä muualla kuin ruokakaupassa. En ole käynyt edes uimassa enkä saunassa tänä vuonna.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tällä hetkellä ei saa perikuntien asuntoja myytyä. Nuorilla ei ole töitä ja ansiosidonnainen on paskottu.
Ammattiliittoihin kuulumisella olemme vaikuttaneet etujemme valvontaan, nyt ei ymmärretä tuon merkitys, säästetään väärässä paikass?
Näitä idiootteja edelleen riittää, jotka rahoittavat SAK:n pomojen yli 400 000 € palkkoja!
Perse leviää ja maha kasvaa noilla SAK pomoilla.
Ansiosidonnaisen työttömyyskorvauksen saanti ei edellytä ammattiliittoon kuulumista, toisin kuin SAK väittää.
Ansiosidonnaisen keräysaika pidennettiin 12 kuukauteen, aikaa kerätä 2 vuotta ja 4 kuukautta.
Vierailija kirjoitti:
Ansiosidonnaisen keräysaika pidennettiin 12 kuukauteen, aikaa kerätä 2 vuotta ja 4 kuukautta.
Ennen keräysaika oli 6 kuukautta.
Hallitus leikkasi ansiosidonnaisen
"Vuoden työsopimukset ilman perustetta lakimuutokset voimaan 1.6.2026"
https://valtioneuvosto.fi/-/1410877/maaraaikaisia-tyosopimuksia-joustav…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eläkkeensaajan veroprosentit 2026 mukaan 29000-30000 €/v eläkettä saavalla veroprosentti on 20,6 - 21,3. Miksi valehtelet?
En valehtele, tuo on verottajan minulle määräämää vero%, jota olen yrittänyt muuttaa pienemmäksi, mutta ei käy, koska tuloissa ei ole muutosta. Olen itsekin katsonut verottajan sivuilta tilastoja ja taulukkoja, mutta ne ovat kuulemma vain suuntaa-antavia. Lopullisessa verotuksessa saatan saada rahoja takaisin, mutta tuo on se ennakkovero%, jolla tämä vuosi mennään.
Oletko saanut tämän vuoden aikana vielä palkkaa? Se voisi selittää korkeamman veroprosentin. Tai sitten jotkut muut tulot. Normaali veroprosentti kirkkoon kuuluvalle lahtelaiselle tuolla eläkkeellä on 22,5 %.
Vierailija kirjoitti:
Hallitus leikkasi ansiosidonnaisen
Eiköhän tämä oo tullut jo kaikille selväksi.Tänäänkin oot tuutannut näitä "tietoiskujasi"moneen keskusteluun.Hakisit niitä töitä samalla innolla ku mitä vingut täällä😁😁😁😁
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eläkkeensaajan veroprosentit 2026 mukaan 29000-30000 €/v eläkettä saavalla veroprosentti on 20,6 - 21,3. Miksi valehtelet?
Vaihteleehan se kuntaveron suuruuden ja kirkollisveron takia.
Helsingin joku 17 % kuntavero on pieni verrattuna jonkun kunnan 21 %.
Kirkollisvero on vapaaehtoinen, siitä ei pidä rutista verotuksen yhteydessä. Köyhällä ei ole varaa kirkkoon.
Vierailija kirjoitti:
Ihan hyvin vois nostaa sun veroprosenttisi tuohon 29.5 prossaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla 2300e/brutto, vero 20%.
Hmm. Pienemmällä Brut olla jää enemmän käteen. Erikoista?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
2400€ bruttoeläkkeen vero ei ole missään päin Suomea 29,5%. Tässä on jotain muuta mukana/takana.
Henkilön kokonaisveroprosentti voi olla 29,5%, jos saa lisäksi esim. vuokratuloa tms. Verottaja ynnää nämä tulot yhteen ja laskee siitä veroprosentin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulle tarjotaan jatkuvasti töitä, vaikka olen ollut vanhuuseläkkeellä jo kolme vuotta. Eläkkeen verotus 25 %, ansiotulojen verotus 35 %. Ei hirveästi motivoi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
2400€ bruttoeläkkeen vero ei ole missään päin Suomea 29,5%. Tässä on jotain muuta mukana/takana.
Henkilön kokonaisveroprosentti voi olla 29,5%, jos saa lisäksi esim. vuokratuloa tms. Verottaja ynnää nämä tulot yhteen ja laskee siitä veroprosentin.
Muita tulojahan ei kysytty. Minulla työeläkkeen ennakonpidätysprosenttia nostavat tekijänoikeuskorvaukset, jotka nekin ovat veronalaista tuloa.
Hiukset leikkaan itse. Olen ajatellut, että en luopuisi suihkussa käymisestä ja kahvista. Mitään vaatteita tai tavaroita en aio ostaa moniin vuosiin.