Väsynyt mies maksaisi, että tekisin kotityöt hänen puolestaan - voiko tämä toimia?
Olemme naimisissa, 1 alle kouluikäinen lapsi ja molemmat vanhemmat 100 % palkkatyössä. Mies on todella väsynyt, hän kuormittuu kotitöistä ja kaipaisi enemmän lepoa. Minä jo lähtökohtaisesti teen kotitöistä isomman osan. Mies esimerkiksi kuormittuu, jos pyydän laittamaan tiskikoneen. Minä taas en enää jaksaisi sitä, että yksipuolisesti yritän joustaa miehen oloa helpottaakseni ja teen kotitöitä hänen puolestaan, kun mies on siitä huolimatta todella väsynyt. Sitä en näkisi ongelmallisena, jos hoitaisin miehen osuuden, mutta sitten vastineeksi saisin rahallisen korvauksen tekemästäni työstä kodin ja perheen eteen.
Olenkin ehdottanut miehelle järjestelyä, jossa ottaisin hoitaakseni tietyt peruskotityöt täysin yksin (tiskit, pyykit ja kodin perussiivouksen) ja mies maksaisi minulle tästä korvausta 200 e/kk. Muut kotityöt/lapsen asiat hoidettaisiin yhdessä. Mies lupasi harkita asiaa.
Onko jollain vastaavaa järjestelyä? Miten on toiminut?
Ap
Kommentit (80)
Vierailija kirjoitti:
Ap tässä:
Ei tätä ole loppuelämän ratkaisuksi ajateltu. Vaan siihen asti, että mies toipuu tuosta väsymyksestään ja jaksaisi taas kotitöitäkin.
Jos alat tehdä kaikki kotityöt, niin kyllä saat odotella sitä päivää, että mies niitä alkaa tehdä.
Ei kuulosta hyvältä. Mies käyttää sääntönsä siihen että saisi levätä ja palautua. Ja ahdistuu lisää taloudellisesta ahdingostaan.
Ja AP jättää hänet sitten kun ei kykene taloudellisesti osallistumaan esim. Auton tai muun asian rahoitukseen.
Jospa tekisitte yhteistyötä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä mies tekee sen ajan kun menisi kotitöiden tekoon esim. tiskien tainpyykkiennlaittamiseen koneeseen?
Mies haluaisi ihan vain istua alas koneelle ja levätä. Miestä rassaa keskeytykset. Työssään on paljon ihmisten kanssa, työ on hektistä ja lapsi on hyvin tarvitsevassa iässä.
Ap
Kauanko ajattelit jaksaa 100% kokopäivätyössä, kaikki kotityöt ja kaikki lapsen asiat miehen istuessa koneella? Tuollainen "kuormitus" missä jaksaminen loppii välittömästi kun astuu kotiovesta sisään on aivan helvetin epäreilua puolisoa kohtaan, eikä 200 euroa muuta asiaa mihinkään.
Mut tuo setti ajoi burnariin kahdessa vuodessa, en koskaan toipunut entiselleni. Sillä erotuksella, ettei rahaa siirretty ja puoliso oli sen verran sairas että päätyi ensiavun kautta lopult työkyvyttömyyseläkkeelle, ei koneelle istumaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä mies tekee sen ajan kun menisi kotitöiden tekoon esim. tiskien tainpyykkiennlaittamiseen koneeseen?
Mies haluaisi ihan vain istua alas koneelle ja levätä. Miestä rassaa keskeytykset. Työssään on paljon ihmisten kanssa, työ on hektistä ja lapsi on hyvin tarvitsevassa iässä.
Ap
Ai miten kiva, mies haluaa istua koneella mutta ei jaksa tiskikonetta täyttää. Kuulostaa ihan mahtavalta. Jos miehellä on oikeasti yöuupumus, pitää hänen mennä lääkäriin ja hakea apua. Nyt hän vaan luistaa kotitöistä ja haluaa olla koneella. Kuulostaa ihan meidän teiniltä.
Syökö miehesi Ketipinoria vai onko hän vam mautunut jo syntyessään?
Vierailija kirjoitti:
Ap tässä:
Ei tätä ole loppuelämän ratkaisuksi ajateltu. Vaan siihen asti, että mies toipuu tuosta väsymyksestään ja jaksaisi taas kotitöitäkin.
Jospa veisit tämän vetelän äijän ensin lääkäriin, sinuna kyllä pistäisin äijän luiskaan
Miksi jaat talouden miehen kanssa jonka kanssa et jaa taloutta?
Olet nyt jo asettanut itsesi naurettavaan ja alisteiseen, hyväksikäytettyyn asemaan lisääntymällä 50/50 miehen kanssa.
Ei kuulosta työuupumukselta, jos istuu koneelle, vaan allergialta kotitöille.
Ai miten kiva, mies haluaa istua koneella mutta ei jaksa tiskikonetta täyttää. Kuulostaa ihan mahtavalta. Jos miehellä on oikeasti yöuupumus, pitää hänen mennä lääkäriin ja hakea apua. Nyt hän vaan luistaa kotitöistä ja haluaa olla koneella. Kuulostaa ihan meidän teiniltä.
Pelikoneet ja laitteet pois jos ne haittaavat elämää. Addiktio ei saa haitata normaalia elämää. Peliaikaa tunti viikossa. Jos mies ei kykene itse käyttäytymään kuin aikuinen niin sitten joku asettaa hänelle lapsen rajat.
Minusta ei missään tilanteessa ole ratkaisu, että parisuhteessa toiselle maksetaan yhteisten kotitöiden tekemisestä. Jos toinen on oikeasti niin uupunut tai masentunut, ettei kykene edes tiskikonetta täyttämään, on silloin toisen velvollisuus huolehtia yhteisestä kodista. Tuskinpa siinäkään tapauksessa, jos toinen vaikka rankkojen syöpähoitojen vuoksi olisi nii huonovointinen, ettei pääsisi sängystä ylös, alettaisi keskustella mikä on yhden imurointikerran hinta. Toki myös sen sairastavan on velvollisuus hakea apua masennukseensa ja uupumukseensa.
Jos taas toinen yrittää vain luistella vastuusta uupumukseen vedoten, ei maksaminen ole ratkaisu siihenkään, koska sehän ei sitten milloinkaan loppuisi. Ja kuka oikeasti haluaa olla parisuhteessa maksettu palvelija? Siinä tapauksessa parempi molempien asua omillaan.
Mies lääkäriin, jos lääkärissä ei löydy mitään syytä miehen laiskuudelle, heität sen miehen koneineen ulos. Tiskikoneen täyttö vie muutaman minuutin. Kyllä sen aikaa malttaa pysyä koneelta pois.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
No melkeinpä kun meillä. Minä teen suurimman osan kotitöistä kun mies haluaa istua ja katsoa urheilua. Ja se olen minä jota rassaa keskeytykset, kun urheilun väliajalla tulee puristelemaan persettä,kun ei mulla ole aikaa. On tiskit,on pyykit,on imuroinnit, vessaa vois pestä, lapset sitä, lapset tätä, roskat pitäis viedä yms yms yms. Eli keskeytykset todellakin rassaa,jos toinen ei auta ja tee mitään. Menkööt oikeasti koneelle ja runkatkoon yksin mun puolesta. Ei mulla ole aikaa edes ajatella lempeitä hetkiä. Kummatkin ollaan 100% työelämässä.
Ei hän kuormittunut ole jos jaksaa olla koneella
Vierailija kirjoitti:
Eihän siinä mitään. Mutta jos sinä hoidat tiskit,voit olla hoitamatta miehen likapyykit. Mies peskööt ne tai ei. Sattumoisin koneeseen ei ikinä miehen pyykkejä mahdu,kun omasi ja lapsen pyykit täyttää jo koneen. Mut aika patalaiska mieslapsi. Pyydä seksistä myös rahaa. Orgasmiin pääsy maksaa extraa.
Tässä kiteytyykin millaisia palstan naiset ovat.
Vierailija kirjoitti:
Ap tässä:
Ei. Kyllä siitä tulee loppuelämän ratkaisu, se ikäänkuin lipuu siihen, ja siitä tuleekin vakio. Ja sitten loppuukin se maksaminen siitä, kun on muita menoja.
Voi olla työuupumista tai voi olla lorvikatarri.
Vierailija kirjoitti:
Ap tässä:
Voi teitä nykyajan surkimuksia.
Minusta pitäisi keskittyä siihen juurisyyhyn, miehen väsymykseen. Mitä sillä voisi tehdä.
Joko on toinen lapsi tilauksessa?
Jos mies on oikeasti väsynyt niin silloin hän nukkuisi eikä olisi hereillä ja pelaisi koneella
Ap