Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millä ihmeellä saisin 27-vuotiaan poikani työelämään tai edes kouluun? "En ole koskaan ajatellut meneväni töihin. Ei vaan ole mun juttu." 😢

Vierailija
19.11.2024 |

Pelaa yöt pelejä ja nukkuu päivät. Kysyy aina unisena sängynpohjalta mumisten että kenelle hän muka on luvannut, että menisi tässä elämässä töihin. Sanoo haukotellen ettei varmasti pääsisi sängystä ylös, jos pitäisi mennä töihin. Kääntää kylkeä ja jatkaa nuokkumista.

Äitinä itkettää se, että olen näin pahasti epäonnistunut äitinä. Taloudellisestikin tekee tiukkaa elättää häntä.

Mitä tehdä?

Kommentit (295)

Vierailija
1/295 |
19.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pistä tietokone paskaksi ja sano että voi ostaa oman omilla rhoillaan, jotka on hankkinut esim. työnteolla

Vierailija
2/295 |
19.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ihan ensimmäisenä potkit hänet pois nurkistasi ja lakkaat elättämästä aikuista miestä. Voi apua. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/295 |
19.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukkaron nyörit kiinni tai jatkat elättämistä. Elämäsi on valintoja täynnä. Eikä auta itkuemojit.

Vierailija
4/295 |
19.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauanpa olet sen antanut olla. En mä tiedä. Mä tönin oman poikani kesätöihin jo teininä.

Onko hällä joku koulutus? Jos ei niin nyt keväällä hakemaan kipin kapin. Ja sitten työpaikkaa etsimään.

Mun lapset opiskeli ja kävi töissä samaan aikaan. Ei ollut muita vaihtoehtojakaan kun rahat oli tiukilla.

Vierailija
5/295 |
19.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ihan ensimmäisenä potkit hänet pois nurkistasi ja lakkaat elättämästä aikuista miestä. Voi apua. 

Tämä just.

Aloittaja on mahdollistaja, joka mahdollistaa poikansa kätöksen. Kuka meistä oikeasti menisi töihin tai opiskelemaan, jos olisi ilmankin täysi ylläpito ja itse saisi keskittyä vaan kivoihin juttuihin?

Vierailija
6/295 |
19.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis asuuko tämä lähes keski-ikäinen "poika" vielä kotona? Jos totta, niin häätö välittömästi vireille.

Vierailija
7/295 |
19.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa kuitenkin työttömyyskorvauksen. Eikö sillä elä. Oma kämppä ja asumustuki, toimeentulotuki lisäksi. Vuokratakuu sulta. Suosittelen nuorten ryhmää työtoiminnassa. Sellainen keskusteluryhmä.

Vierailija
8/295 |
19.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sitä nyt voi häätää. Pitää saada sille opiskelupaikka tai työpaikka ensin. Miettikää nyt vähän mitä ehdotatte.

Että poika pääsee omille jaloilleen. Miten ap olet voinut vaan antaa sen olla?? Missä sun äidinvaistosi on ollut?

Vierailija
9/295 |
19.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet oikeassa: epäonnistuminenhan tuo huonon käytöksen mahdollistaminen on. Nyt on haettava töihin/opiskelemaan ja hankittava oma asunto. Lopeta mahdollistaminen tänään! Nettiyhteys poikki kunnes hakee paikkoja.

Vierailija
10/295 |
19.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pistä tietokone paskaksi ja sano että voi ostaa oman omilla rhoillaan, jotka on hankkinut esim. työnteolla

Ei noin.

Vierailija
11/295 |
19.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi töihin muka pitäis kun siellä aina vain kiusataan? T. 30v tyttö

Vierailija
12/295 |
19.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja jos "ei osaa" hakea niin menee Ohjaamoon hakemaan apua.

Vierailija
13/295 |
19.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

10 vuotta liian myöhään heräät tuohon. 

Vierailija
14/295 |
19.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tuskimpa se sun poikas mihinkään töihin pääse kun ei niitä töitä muillekaan ole jaossa, mutta miksi hän ei ole muuttanut omilleen?

Vierailija
15/295 |
19.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työ ja koulu ei ole nykypäivää vaan vanhanaikaista etten sanoisi.

Vierailija
16/295 |
19.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No tuskimpa se sun poikas mihinkään töihin pääse kun ei niitä töitä muillekaan ole jaossa, mutta miksi hän ei ole muuttanut omilleen?

Miksi muuten Suomessa patistetaan muuttamaan 18v omilleen mutta ulkkomailla asutaan jopa yli 30v perheen kanssa?

Vierailija
17/295 |
19.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa, että hänellä joku masennus tjsp. Kannattaisi ottaa yhteyttä lääkäriin/soskuun tai mistä nyt saakaan apua.

Vierailija
18/295 |
19.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joillakin vai ole sellaista kunnianhimoa tai motivaatiota työntekoon. Olen itse tuollainen, en saa koskaan juuri mitään aikaiseksi. Ainoastaan kun piti säästää reisuuun niin sain motivaation työntekoon. Lisäksi väsyn tosi herkästi ihmisten seurassa ja koko ajan pitäisi olla joki rooli päällä. Kouluissa olin aina kiusattu ja sitä on jatkunut myös työpaikoilla, huomaavat etten sopeudu joukkoon. 

Vierailija
19/295 |
19.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän tapauksen äidistä, joka ei päästänyt lastaan muuttamaan. Silti halusi puuttua esim. alkoholin, tupakan käyttöön ja esim. muurarikoulutukseen menemisen torppaamiseen (Koska työ oli äidin mielestä liian rankaa)

Vierailija
20/295 |
19.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei sitä nyt voi häätää. Pitää saada sille opiskelupaikka tai työpaikka ensin. Miettikää nyt vähän mitä ehdotatte.

Että poika pääsee omille jaloilleen. Miten ap olet voinut vaan antaa sen olla?? Missä sun äidinvaistosi on ollut?

Saa se tukia jos muuttaa pois kotoa. Jos on sitä mieltä että niillä pärjää, niin saa pärjätä. Jos ei meinaa pärjätä, niin sitten hän varmaan menee opiskelemaan tai hankkii työpaikan. Vai meinaatko, että kolmekymppisen äiti rupeaa soittelemaan työpaikkoihin, että ottaisiko joku tuon Mikon tuosta? 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan kaksi