Väsynyt mies maksaisi, että tekisin kotityöt hänen puolestaan - voiko tämä toimia?
Olemme naimisissa, 1 alle kouluikäinen lapsi ja molemmat vanhemmat 100 % palkkatyössä. Mies on todella väsynyt, hän kuormittuu kotitöistä ja kaipaisi enemmän lepoa. Minä jo lähtökohtaisesti teen kotitöistä isomman osan. Mies esimerkiksi kuormittuu, jos pyydän laittamaan tiskikoneen. Minä taas en enää jaksaisi sitä, että yksipuolisesti yritän joustaa miehen oloa helpottaakseni ja teen kotitöitä hänen puolestaan, kun mies on siitä huolimatta todella väsynyt. Sitä en näkisi ongelmallisena, jos hoitaisin miehen osuuden, mutta sitten vastineeksi saisin rahallisen korvauksen tekemästäni työstä kodin ja perheen eteen.
Olenkin ehdottanut miehelle järjestelyä, jossa ottaisin hoitaakseni tietyt peruskotityöt täysin yksin (tiskit, pyykit ja kodin perussiivouksen) ja mies maksaisi minulle tästä korvausta 200 e/kk. Muut kotityöt/lapsen asiat hoidettaisiin yhdessä. Mies lupasi harkita asiaa.
Onko jollain vastaavaa järjestelyä? Miten on toiminut?
Ap
Kommentit (138)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap kuinka paljon mies on koneella ?
Noin 4-6 tuntia illassa lapsen mentyä nukkumaan. Käytännössä lapsen nukahdettua mies käy kävelyllä (20 min-1 h) ja sen jälkeen istuu koneella loppuillan. Sanoo, ettei saa unta, joten valvoo n. klo 01 asti. Olen kymmeniä kertoja kehottanut menemään aikaisemmin nukkumaan, mutta mies sanoo ettei pysty.
Ap
Kuulostaa yläkouluikäisen touhulta.
Jep täysi mieslapsi.
Jos ei pysty nukkumaan niin sitten sen ilta-ajan voi käyttää vaikka opiskeluun parempaan ammattiin tai muuta vastaavaa, eikä perseillä peleissä ja ylilaudalla poikien kanssa.
Miksi ap on mennyt edes yhteen tuollaisen kanssa. Oisko aika erota.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Noin 4-6 tuntia illassa lapsen mentyä nukkumaan. Käytännössä lapsen nukahdettua mies käy kävelyllä (20 min-1 h) ja sen jälkeen istuu koneella loppuillan. Sanoo, ettei saa unta, joten valvoo n. klo 01 asti. Olen kymmeniä kertoja kehottanut menemään aikaisemmin nukkumaan, mutta mies sanoo ettei pysty.
Ap
Miehellä on siis tuntikausia luppoaikaa, hänen pitäisi tehdä kaikki kotityöt teillä!
En kyllä pystyisi kunnioittamaan tuota keskenkasvuista ja itsekästä teinimiestä, joka loisii ap:n kotona. Ellei mies aikuistu ja ala kantaa vastuuta, ero on ainoa vaihtoehto.
Ei ole ihme, jos väsyttää tuolla nukkumismäärällä (tuskin mies nukkuu 01-10). Pelaamisesta nyt osa ensi alkuun pois, kone kiinni klo 24 tai vähän aiemmin.
Vierailija kirjoitti:
Jos hänellä on työuupumus, hänen tulee hakeutua heti lääkäriin. Yhden viikon pitkittäminen vastaa yhden kk toipumisaikaa lisää. Jos pitkittää liikaa, toipumiseen menee vuosia. Jotkut eivät koskaan palaudu entiselleen.
Tämä. Tietyn rajan yli kun heilahtaa itsensä laiminlyönnissä, vahingot voivat olla peruuttamattomia. Hermosto ja aivot eivät ehkä palaudukaan. Siksi uupumuksen oireita ei pidä koskaan ohittaa, vaan ihmisen on päästävä hengähtämään.
Meillä tilanne ratkesi sillä, että mies ryhtyi tekemään osa-aikaista työtä. Perheen tulot romahti, minä joudun nyt maksamaan yhteisistä kuluista paljon enemmän kuin ennen, mutta mies jaksaa tehdä kotitöitä. Tosin on todella tarkka siitä, että työt menevät tasan jopa silloin, kun teen ylitöitä, jotta saadaan laskut maksettua. Kuulemma ei ole reilua, että kotityöt yritetään töiden varjolla tunkea miehelle, joten jos minä en imuroi maanantaina, on turha odottaa, että tiskit olisi tiistaina tiskikoneessa.
Kaipaan viime vuotta, jolloin oli varaa lomamatkoihin ja ulkona syömiseen, enää ei ole.
Kotitöitä voi helpottaa. Tehdä helppoa ruokaa ja robotti-imuri ehdoton. Itse en pärjäisi ilman sitå lemmikkitaloudessa ja teinitkin on.
Vierailija kirjoitti:
Eihän siinä mitään. Mutta jos sinä hoidat tiskit,voit olla hoitamatta miehen likapyykit. Mies peskööt ne tai ei. Sattumoisin koneeseen ei ikinä miehen pyykkejä mahdu,kun omasi ja lapsen pyykit täyttää jo koneen. Mut aika patalaiska mieslapsi. Pyydä seksistä myös rahaa. Orgasmiin pääsy maksaa extraa.
Mies maksakoon orkuistaan rahalla jos ei osaa naista tyydyttää.
Onneksi väsynyt mies ei edes halua.
Mies vaihtaa 36 tai 32 h/kk työaikaan jos ei normaalia työviikkoa kestä. Kyllä aikuisen ihmisen pitää oma osuutensa kotitöistä hoitaa.
Omituinen malli lapsillekin jos oppivat kotoa (poika) että nainen hoitaa talon ja mies makaa tai (tyttö) että miehet ovat hyödyttömiä passattavia ja kaiken saa tehdä itse. Kun tuskin alle kouluikäiselle alatte selittämään mitään rahan instrumentaaliarvoa että isi maksaa äidille että voi itse maata sohvalla.
Vierailija kirjoitti:
Nämä väsyneet miehet on jänniä, kun ei jakseta lusikkaa nostaa astianpesukoneesta mutta jaksetaan pelata koneella ja roikkua kännykällä somessa tuntikausia joka päivä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Kuulostaa yläkouluikäisen touhulta.
Mietin että mitä nuo iltalenkit on? Hyvin väsynyt mies kuitenkin..... Onko varma ettei tuolloin soittele joillekin naiselle? Pre paidilla ehkä? Selittäisi kaiken. Odottaa miten kakkossuhde etenee. Ja perseilee kotona jo valmiiksi. Jos kakkossuhde etenee hyvin niin on helpompi päättää liitto, vaimokin jo kyllästynyt. Mies voi jatkaa uuden naisen kanssa.
Onko miehellä muuten omia menoja? Hmmm.
Vierailija kirjoitti:
Meillä tilanne ratkesi sillä, että mies ryhtyi tekemään osa-aikaista työtä. Perheen tulot romahti, minä joudun nyt maksamaan yhteisistä kuluista paljon enemmän kuin ennen, mutta mies jaksaa tehdä kotitöitä. Tosin on todella tarkka siitä, että työt menevät tasan jopa silloin, kun teen ylitöitä, jotta saadaan laskut maksettua. Kuulemma ei ole reilua, että kotityöt yritetään töiden varjolla tunkea miehelle, joten jos minä en imuroi maanantaina, on turha odottaa, että tiskit olisi tiistaina tiskikoneessa.
Kaipaan viime vuotta, jolloin oli varaa lomamatkoihin ja ulkona syömiseen, enää ei ole.
Verotus tasaa. Jompikumpi tai molemmat teistä on huono rahankäyttäjä tai ehkö olet vain huono trolli. T osa-aikaistanut duunari, varaa lomiin ja ulkona syömiseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Mies tekee täyttä työaikaa, kukkuu koneella aamuyölle ja sitten valittaa ettei jaksa perhe-elämää ja töitä jollain 5-6 tunnin yöunilla? Kuulostaa vähän itseaiheutetulta ongelmalta. Ihme teinille olet lapsen suostunut pyöräyttämään. Mies hakekoon apua nettiriippuvuuteensa, nukkumaan normaaliin aikaan ja alkakoon olemaan perheensä mies.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä mies tekee sen ajan kun menisi kotitöiden tekoon esim. tiskien tainpyykkiennlaittamiseen koneeseen?
Mies haluaisi ihan vain istua alas koneelle ja levätä. Miestä rassaa keskeytykset. Työssään on paljon ihmisten kanssa, työ on hektistä ja lapsi on hyvin tarvitsevassa iässä.
Ap
Juu nettipoke ja of-mirkut jaksaa kyllä kiinnostaa. Olisko vielä tunderpläräily siihen päälle.
Koneella oleminen ei ole uupumusta vaan välinpitämättömyyttä. Uupunut menee suoraan maate/nukkumaan, ei roiku koneella kun toinen hoitaa hommat.
Olet naiivi.
Meillä tavallaan mies maksaa. Ei rahana, vaan siten, että maksaa aina kaupassa.
Raha virkistää kummasti. Siitä saa lisävoimia tehdä kotitöitäkin enemmän. 😅 Näinhän se on palkkatöissäkin, että raha motivoi, vaikkei aina niin viiitsisi tai jaksaisi siellä töissä käydä.
Minusta on siis ihan ok järjestely, jos mies maksaa sinulle. Silloin mies kunnioittaa sitä, että hoidat enemmän niitä kotitöitä, koska on valmis jopa maksamaan sinulle siitä. Useimmat vain jättävät ne hommat naiselle.
Juu nettipoke ja of-mirkut jaksaa kyllä kiinnostaa. Olisko vielä tunderpläräily siihen päälle.
Koneella oleminen ei ole uupumusta vaan välinpitämättömyyttä. Uupunut menee suoraan maate/nukkumaan, ei roiku koneella kun toinen hoitaa hommat.
Olet naiivi.
Jaa että tähän päälle iltalenkit, joo tinderissä on vähintään. Saattaa olla jo pidemmällä.
Maksamispuolessa kannattaa muistaa kuitenkin se, että jos sitä yhteistaloutta joskus puretaan, niin se, että mies on maksanut liiton aikana kotitöistä, voi vähentää osuuttasi (tasinkoa).
Vierailija kirjoitti:
Ei ole ihme, jos väsyttää tuolla nukkumismäärällä (tuskin mies nukkuu 01-10). Pelaamisesta nyt osa ensi alkuun pois, kone kiinni klo 24 tai vähän aiemmin.
Jos ei jaksa mitään kotitöitä tehdä ei jaksa pelatakaan. Pelit pois. Äijä taitaa ku settaa.
Välillä nämä mammalaiset kuulostavat hirivöiltä. Mitä tapahtui rakkaudelle?
Avioliitossa tapahtuu sellaista, että toinen voi sairastua vakavastikin, eikä kykene vuorollaan tyhjäämään tiskikonetta- pellolle vain.
Normaalissa rakastavassa suhteessa autetaan toista pääsemään ongelmista tai sitten pitää erota. Sama voi tapahtua toisellekin ja silloin tietysti se terve hoitaa enemmän asioita.
Testosteroni on sidoksissa mm. liikuntaan ja ruokavalioon, ja on korkein miehillä jotka harrastavat kontaktilajeja joukkueissa. Jos mies nysvää tiettiksellä ja vätystelee niin totta kai hänellä on matala testosteroni.
Tekosyitä sille miksi miehen ei pitäisi hoitaa edes naurettavia 50/50 velvollisuuksiaan löytyy maailman tappiin asti jos lähdet niitä hyväksymään. Älä ole naurettava. Olet jo synnyttänyt 50/50 ROTALLE ilmaiseksi lapsen, ja nyt alat piikomaan häntä päälle. Hanki itsetunto ja -kunnioitus.