Koulushoppailu. Miksi kantikset eivät halua lapsiaan kouluihin, joissa on paljon ulkkareita?
Kommentit (113)
Ei mitään uutta. Kaupunki tarjosi tyttöilleni päivähoitopaikkaa toisesta kaupunginosasta perusteluna kaksikielisyys - somali/suomi. En suostunut vaan esitin dokumentin että tarvitsevat suomenkielistä paikkaa kielenkehityksen kannalta.
Sain lähitarhan.
Kuinka moni poliitikko on laittanut lapsensa S2-luokalle? Niinpä...
Vierailija kirjoitti:
Koska niitä tuottaa tänne kansasta vieraantunut eliitti.
Höpsis. Ainakin mulle on ihan sama se syy miksi joku koulu pursuaa äskakkosia. Vaikka suosikkipuolueeni olisi heitä tänne tuonut, niin minä äänestän jaloillani. Ja lapseni pääsee turvaan. Se on joidenkin perisynti, että ekana katsotaan kuka jonkun asian on aiheuttanut/ehdottanut/päättänyt ja vasta sitten, että onko siinä järkeä.
Koska opettajien aika menee näiden ulkomaalaistaustaisten ohjaamiseen.
Vierailija kirjoitti:
Tuttu on stadissa ala-asteen opettaja ja niitä juttuja kun kuuntelee niin pää meinaa hajota. Ei kannata ihmetellä pisa tulosten putoamista. Ma muille pitäs olla täysin omat koulut. Integraatio on tän ajan pahin kirosana.
Ma tulle omat apukoulut. Siellä on hyvä opetella lukemaan sitten 10-vuotiaana...
Vierailija kirjoitti:
Ei mitään uutta. Kaupunki tarjosi tyttöilleni päivähoitopaikkaa toisesta kaupunginosasta perusteluna kaksikielisyys - somali/suomi. En suostunut vaan esitin dokumentin että tarvitsevat suomenkielistä paikkaa kielenkehityksen kannalta.
Sain lähitarhan.
No huhhuh.
”Itäkeskuksen peruskoulussa on 160 yläasteikäistä lasta. Heistä noin 100 on muslimeja”
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Osaan avata syitä:
huonomman tason oppilaat vetävät hyviäkin mukanaan alaspäin, joudutaan etenemään opetuksessa hitaimman mukaa, S2-valtaisissa kouluissa on tunneilla rauhattomampaa.
Haluan että lapseni ovat motivoituneiden oppilaiden joukossa, paikassa jossa on opiskelurauha olemassa.
Ne häiriköt eivät aina ole niitä tulleiden lapsia.
Eivät tietenkään, kyllä kotimaisten wt-amistenkin lapsissa on karmeita tapauksia.
Kyse on nyt määristä. Paljon S2 oppilaita yhdessä paikassa vetää homman ihan hulabalooksi. Minusta 1-2 per luokka olisi maksimi jos oikeasti tavoitellaan integraatiota. Ja tarkkikset sekä erityiskoulut takaisin, joihin siivotaan epäsosiaaliset pois muita häiritsemästä.
Ei se ulkomaalaisuus vaan epäakateemisuus. En halua lapsiani duunaripenskojen pariin.
Minä laitoin omat lapseni englanninkieliseen kouluun jossa riittää ulkomaalaisia. He eivät tosin ole itä-Helsingin kehitysmaalaisia, ja bonuksena tuulipukukansan lapset loistavat poissaolollaan. Kielitaitovaatimukset pitävät ei-toivotut ihmiset poissa.
Vierailija kirjoitti:
Ei se ulkomaalaisuus vaan epäakateemisuus. En halua lapsiani duunaripenskojen pariin.
Kuka nyt haluaisi? Kyllä ylemmän keskiluokan lasten on parempi pysyä erillään duunariluokan ja kallujen lapsista.
Tämä on vähän sama kuin miksi en halua että rauhallinen lapseni istutetaan villin viereen rauhoittamaan. Miksi en halua että Suomea erinomaisesti puhuva ja kielellisesti lahjakas lapsi laitetaan muita auttamaan luokkaan jossa edetään hitaasti äidinkielen suhteen. Haluan että lapsi saa olla lapsi eikä muiden tuutori.
Vierailija kirjoitti:
Kuka järkevä vanhempi haluaa lapsensa häiriköivien muzujen joukkoon, varsinkin tyttölapsensa?
Ei yksikään järkevä vanhempi.
Vierailija kirjoitti:
Koska opettajien aika menee näiden ulkomaalaistaustaisten ohjaamiseen.
En ymmärrä, miten nämä opet jaksaa. Ei yhteistä kieltä ja vielä pitäisi saada taottua oppi päähän.
Niin siis monissa mamuvaltaisissa kaupungin kouluissa on muitakin ongelmia, paljon syrjäytyneiden kantasuomalaisten lapsia, päihdekotien lapsia, tiheästi muuttavia lapsia, ylisukupolvisten ongelmaisten lapsia jne, jolloin opettajat on vaan niin lujilla siinä, että saavat kaikille edes perusasiat kuntoon, jolloin mihinkään ekstraan ei vaan yksinkertaisesti riitä paukut. En usko että Itäkeskuksessakaan ainoastaan u-m-taustaiset työllistäisivät paljon, vaikka kyllä se kaikki tulkkirumba ja kotien passiivisuus/ymmärtämättömyys on sekin raskasta.
terveisin Vantaalta
Vierailija kirjoitti:
Koska silloin kun ei ole yhtään yhteistä kieltä, opettajan kaikki aika menee lauman kaitsemiseen eikä kukaan opi yhtään mitään.
Niille kehittyy yhteinen kieli, varissuomi.
Itse olen kuullut ala-asteen opettajalta miten on lapsia, jotka ei osaa edes istua tuolilla. Mites luulet, että kus tuolta tasolta lähdetään opettamaan, niin onnistuuko aakkoset ja 2+5?
Vierailija kirjoitti:
Itse olen kuullut ala-asteen opettajalta miten on lapsia, jotka ei osaa edes istua tuolilla. Mites luulet, että kus tuolta tasolta lähdetään opettamaan, niin onnistuuko aakkoset ja 2+5?
Mä en osannut ekaluokalla istua tuolilla mutta osasin jo perus laskut ja luin kokonaisia kirjoja. Ohis mutta myös liian helppo opetus tylsistyttää
Vierailija kirjoitti:
Voiskohan ehkä johtua rasismista tai fasismista?
BOOOORRRIINNGGGG!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! KASVA AIKUISEKSI NYT JO!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Silti vasemmiston poliitikot koulushoppailevat vaikka väität muuta. Ehkä eivät, mutta riski taitaa olla vain suurempi S2 kouluissa.