Onko sinulla taas tili tyhjä joulun jälkeen? Paljonio olet varannut joulunviettoon rahaa?
Meillä ei erityisemmin jouluun kulu rahaa, vietetään rauhallinen joulu kotona kahdestaan puolison kanssa. Saunotaan ja katsotaan tv:stä jotain elokuvia. Erikseen ei tartte lahjoja ostella.
Ehkä enintään 100 € menee kaiken kaikkiaan meidän joulunviettoon, joten me ei ainakaan vararikkoon sen vuoksi mennä.
Kommentit (16)
Lahjoihin käytin 120 ja ruokaan menee saman verran rahaa kuin normaalina arkenakin.
Lähes aina on tili tyhjä mutta minulla on 6kpl luottokortteja. En kyllä jouluun laita kuin 50€.
Eipä tuo kalliiksi tule. Muutama lahja ja vähän jouluruokia. Kesäloman jälkeen tili on perinteisesti paljon tyhjempi.
Ei ole tili tyhjänä joulun jälkeenkään.
Mulla ei ole koskaan.
Jouluun menee aika paljon, koska meitä on joulua viettämässä 12 henkeä, mutta ei haittaa.
Ihanaa nähdä taas kaikki lapset puolisoineen ja lapsenlapset.
Rakastan.
Varaan lomarahat jouluun mutta täytyy vähän lainata 10k€ säästöistä vielä päälle
Olen jo ostanut ruuat pariksi viikoksi eteenpäin. Lahjoja emme osta. Tavanomaiset menot ja safkat.
Ei varaamisia erikseen joulukuluihin.
Niin, kaksi aikuista, jotka viettää kahdestaan joulua eivät paljon rahaa kuluta.
Kun meillä ei ollut vielä lapsia ostimme kyllä silti lahjoja perheelle ja suvulle, kun vietimme joulun heidän kanssaan
Mutta omien lasten lahjoihin menee nykyään se isoin osa jouluun varatuista rahoista, seuraavana tulee joulun ruuat eli juustot, kinkku, kalat.
Joulun jälkeen sukuloidaan kauemnas, se vie rahaa. Ja
Rahaa tulee taas ennen Uutta vuotta, eiköhän tässä pärjätä.
On tyhjä. Ruokiin menee ehkä pari sataa, lahjoihin ainakin 700 euroa. Lapsia on useita ja tietenkin myös lapsenlapsia. Alan olla sitä mieltä, että ensi jouluna minä olen se, joka menee valmiiseen pöytään ja lahjon jatkossa vain lapsenlapset.
Vierailija kirjoitti:
Niin, kaksi aikuista, jotka viettää kahdestaan joulua eivät paljon rahaa kuluta.
Kun meillä ei ollut vielä lapsia ostimme kyllä silti lahjoja perheelle ja suvulle, kun vietimme joulun heidän kanssaan
Mutta omien lasten lahjoihin menee nykyään se isoin osa jouluun varatuista rahoista, seuraavana tulee joulun ruuat eli juustot, kinkku, kalat.
Ja se summa: teinien lahjat n. 200/ per teini, ruuat 150€ 3 pv, lahja puolisolle 25€, sukuloiminen sis. bensat, ruuat, pienet muistamiset 200€. Yht. Jouluviikolla menee n. 800€.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja se summa: teinien lahjat n. 200/ per teini, ruuat 150€ 3 pv, lahja puolisolle 25€, sukuloiminen sis. bensat, ruuat, pienet muistamiset 200€. Yht. Jouluviikolla menee n. 800€.
Huh! Kuulostaa kyllä paljolta. 😲 Ap
Ei. Tilillä on 10K, mutta se meneekin keittiöremonttiin ensi vuoden puolella.
Pari sataa menee ja vaan pelkkiin ruokiin.. Joulun jälkeen tilille jää satasen verran, että pärjää vikaan päivään. Ruokaahan on kaapit pullollaan, joten siihen ei mene rahaa.
Lahjat olen ostanut jo ajat sitten aleista, että tänä vuonna ne ei häirinnyt joulun budjettia.
Tilillä nyt ennen joulua 106 588,71€. Joulun jälkeen noin 101 200,65€,
Omien aikuisten lasten(2) lahjat: 450€, sisaruksien lasten(6) lahjat: 200€, isovanhempien lahjat 80€, kummilapsen lahja 40€. Jouluruuat 100€
Vierailija kirjoitti:
Tilillä nyt ennen joulua 106 588,71€. Joulun jälkeen noin 101 200,65€,
Miksi lojuutat tilillä tuommoisia summia
Paljonko...