Kummat parempia:vihreät vai musta oliivit?
Itse tykkään molemmista,mutta ostan nykyään aina vihreitä.
Kommentit (9)
Joku kertoi mulle joskus, että vihreät ovat ns. luonnollisia ja mustat useimmiten jollain tavalla värjättyjä? Pitääkö tämä paikkansa? Ostan kokonaisia vihreitä, mutta suosin kivettömiä tuotteita.
Vierailija kirjoitti:
Joku kertoi mulle joskus, että vihreät ovat ns. luonnollisia ja mustat useimmiten jollain tavalla värjättyjä? Pitääkö tämä paikkansa? Ostan kokonaisia vihreitä, mutta suosin kivettömiä tuotteita.
Tietyt mustat ovat värjättyjä, mutteivat kalamata oliivit.
Vihreät oliivit ovat raakoja ja tummat kypsiä, mutta on totta että vihreitä oliiveja usein värjätään lisäaineilla jotta ne näyttävät mustilta.
Vierailija kirjoitti:
Jos säilykeoliivit ovat tasaisen mustia, ne ovat värjättyjä.
Luonnostaan tumma oliivi ei ole täysin musta.
Värjätyt oliivit maistuvat samalle kuin vihreät oliivit. Tummat oliivit ovat hiukan eri makuisia.
Kivelliset (Pirkka Parhaat) Kalamata oliivit ovat ylivoimaisesti parhaan makuiset. Espanjassa olen saanut ravintolassa erinomaisia vihreitä oliiveja, pyytänyt jopa tupla-annoksen !
Vihreät paprikatäytteiset.