Äitini ei nähnyt 5 viikon kesälomallaan lapsenlapsia kertaakaan
Ei halunnut. Niin paljon oli muka "kaikkea muuta". Ihmettelen, kun ei edes matkustele tai tapaa ystäviään juurikaan. Välimatkaakin 20 km eli ei juuri mitään.
Ei sopinut, kun ehdotin kerran, että tulisimme kylään. Jätin pallon hänelle, mutta loma loppuikin jo. On hyväkuntoinen työssäkäyvä ihminen. Hyvin itsekäs tosin. Lapset ovat 2- ja 4-vuotiaita. Mitään lastenhoitoa en ole edes ehdottanut.
Olkaa onnellisia te, joiden lapsilla on hyviä isovanhempia. Onneksi mieheni puolelta on.
Kommentit (128)
Ei ihme, että suomalaiset on tosi yksinäisiä. Verkostoja ei jakseta rakentaa. Isoäiti olisi tosi tärkeä hahmo lasten elämässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tavannut yhden yhtä sukulaista lomallani. Kuten en ole koskaan ennenkään tavannut. Tapaan heitä muulloin. Lomani on omaa aikaani jonka vietän kuten itse haluan. Minulle se tarkoittaa retkeilyä ja kalastelua sekä suomessa että norjassa. Teen vuoden töitä jotta minulla on varaa viettää lomani kuten itse haluan, en työskentele ja lomaile viihdyttääkseni muita. Kummaa toi ulina siitä että ihmiset käyttävät lomansa kuten itse haluavat.
Sinulla ei ilmeisesti ole lapsia. Yleensä ihmiset haluavat nähdä lapsiaan ja lomalla siihen on aikaa.
Minulla ei lomalla ole aikaa nähdä sen enempää lapsiani kuin heidänkään lapsia. Minä olen lomallani ulkomailla. Tapaan heitä arkena ja viikonloppuisin. Eikö olekkin erikoista että kaikki eivät eläkkään kuten sinä?
5 viikkoa? Meillä mennyt mummon ja ukin vierailusta 5 vuotta. Vaikka näkisivät jossain lapsenlapsiaan eivät sano niille sanaakaan. Sellaisia vl-isovanhempia joilla on kymmenittäin lapsenlapsia niin ei vaan kerkee ja pystyy valitsemaan laumasta ne kullannuppuisimmat.
Itse en nähnyt omaa aikuista lasta koko kesänä. Vaikka asuu n. 20 km päässä. Työt ja vieraantuminen
Te olette lapsenne tehneet. Ottakaa niistä vastuu älkääkä sälyttäkö sitä omille vanhemmillenne.
Ystävät voi valita mutta sukulaisia ei. Se ei silti tarkoita, että sukulaisiakaan tarvitsisi nähdä.
Vierailija kirjoitti:
Onpa surulllsta. Kyllä isoäiti itse menettää paljon, kun ei synny hyvää suhdetta. Myöhemmin on ihan vieras, eikä teinejä sitten enää kiinnosta. Toivottavasti ymmärtää, ettei sitten vanhana ole auttajia..
Millainen psykopaatti sinä olet? Teet lapsia jotta he auttaisivat sinua vanhana? Eivätkö he saa elää omaa elämäänsä?
Onpa surulllsta. Kyllä isoäiti itse menettää paljon, kun ei synny hyvää suhdetta. Myöhemmin on ihan vieras, eikä teinejä sitten enää kiinnosta. Toivottavasti ymmärtää, ettei sitten vanhana ole auttajia..