Äitini ei nähnyt 5 viikon kesälomallaan lapsenlapsia kertaakaan
Ei halunnut. Niin paljon oli muka "kaikkea muuta". Ihmettelen, kun ei edes matkustele tai tapaa ystäviään juurikaan. Välimatkaakin 20 km eli ei juuri mitään.
Ei sopinut, kun ehdotin kerran, että tulisimme kylään. Jätin pallon hänelle, mutta loma loppuikin jo. On hyväkuntoinen työssäkäyvä ihminen. Hyvin itsekäs tosin. Lapset ovat 2- ja 4-vuotiaita. Mitään lastenhoitoa en ole edes ehdottanut.
Olkaa onnellisia te, joiden lapsilla on hyviä isovanhempia. Onneksi mieheni puolelta on.
Kommentit (124)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En minäkään nähnyt lomalla lapsiani enkä lapsenlapsiani. Olen niin itsekäs että vietin lomani haluamallani tavalla, eli reissailemalla ja vastapainoksi itsekseni omassa rauhassni mökillä. En ole kokenut velvollisuutta viihdyttää lomallani yhtään ketään, enkä kaivannut vieraita.
Minusta taas on aina kiva tavata lapsiani. Matkustellaankin yhdessä toisinaan.
En mielestäni sanout ettei ole ja etten tapaisi. Vai sanoinko? Ymmärrät lienee aikuisena ihmisenä että vuodessa on 11 muutakin kuukautta?
Eihän tuossa kommentissa puhuttu sinusta mitään.
No minun kommenttiini hän joka tapauksessa vastasi ja sitä lainasi. Ilmeisesti kuvitellen, että en koe kivaksi tavata lapsiani kun vietän peräti yhden kuukauden vuodedta ihan oman pillini mukaan. Minulla tosiaan on se 11 muutakin kuukautta vuodessa jolloin tapaan ihmisiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tavannut yhden yhtä sukulaista lomallani. Kuten en ole koskaan ennenkään tavannut. Tapaan heitä muulloin. Lomani on omaa aikaani jonka vietän kuten itse haluan. Minulle se tarkoittaa retkeilyä ja kalastelua sekä suomessa että norjassa. Teen vuoden töitä jotta minulla on varaa viettää lomani kuten itse haluan, en työskentele ja lomaile viihdyttääkseni muita. Kummaa toi ulina siitä että ihmiset käyttävät lomansa kuten itse haluavat.
Ei tuollaisen ihmisen kanssa kukaan voisi parisuhteessa olla saati lapsia hankkia. Enkä sano tätä pahalla, vaan tuollaisia ihmisiäkin on.
Aika jännä ettei voi kun olen kuitenkin 24 vuotta ollut naimisissa, parisuhteessa paljon pidempään ja lapsiakin on kaksi. Täytyy muistaa mainita heille että tarvii nyt peru isyys ja ottaa ero.
Onneksi äitisi oli fiksu ja piti itse lomansa. Hän on sen ansainnut, eikä hänen tarvitse käyttää sitä teidän kakaroiden vahtimiseen.
Vierailija kirjoitti:
Minä hoidin 5 viikon lomastani kolmena lapsenlapsia.
Ihaniahan ovat, mutta tuntuu että lapseni pyrkivät käyttämään meitä vanhempia hyväkseen. Joo, he haluavat myös levähtää, mutta niin minäkin ja siksi se loma on. Heti kun kerron että ei nyt, nyt minulle ei sovi niin alkaa jankuttaminen ja murjotus.
Siis oikeasti jankuttavat asiasta ja murjottavat! Onpa huono käytöksisiä aikuisia. Noloa.
Työssäkäyvä ihminen tarvitsee lomansa.
Hoitaako tai näkeekö lapsenlapsiaan muuten?
Vierailija kirjoitti:
Lapsistakin tarvitsee lomaa, siksi on tärkeää että he tapaavat isovanhempiaan.
Tässä keskustelussa outoa on se, että oma lapsi ja lapsenlapset ovat "sukulaisia". Monessa kommentissa siis sanotaan, että eivät näe eivätkä missään nimessä kestitse sukulaisia lomalla, vaan muina aikoina.
Itse miellän lapset ja mahdolliset lapsenlapset ihan perheeksi enkä sukulaisiksi. Enkä koe, että perheen kanssa tekemisissä ollessa minun ainoastaan tarvitsisi kestitä muita, vaan vuorotellen käydään kylässä toisillamme tai sitten nähdään vaikka ravintolassa tms.
Minusta on käsittämätöntä miten kukaan täysi-järkinen aikuinen ihminen voi kuvitella että ihmisten pitäisi lomallaan tehdä mitä muuta haluavat. Minä tapaan ihmisiä sekä arkena että muulla vapailla mutten koskaan kesälomalla jonka vietän loma-osakkeellani ulkomailla. En todellakaan jätä lomaani viettämättä omalla tavallani, yhtään kenenkään takia. Mutta ei se todellakaan tarkoita etten rakastaisi lapsiani ja lapsenlapsiani ja tapaisi heitä säännöllisesti. Heistä yksikään ei ole niin päin persettä kasvatettu, että vaatisivat minua jäämään Suomeen jotta voivat hoidattaa lapsensa minulla ja passuttaa itsensä kuten moni täällä näyttää luulevan isovanhempien velvollisuuksiin kuuluvan.
Oletko miettinyt oletko sinä lapsinesi äidin luona vierailessasi enemmän seuraa vai rasitetta?
Jos menee viikoksi passattavaksi ja hoidatuttaa vanhemmilla lapsensakin, niin alkaa äkkiä vanhemmilla olemaan ”muuta menoa” kalenteri täynnä.
Vanhemmat ihmiset eivät jaksa viikkoa lasten mölinää ja riekkumista ja hoitovastuuta. Heillä on lomansa ja heidän on myös saatava rentoutua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tavannut yhden yhtä sukulaista lomallani. Kuten en ole koskaan ennenkään tavannut. Tapaan heitä muulloin. Lomani on omaa aikaani jonka vietän kuten itse haluan. Minulle se tarkoittaa retkeilyä ja kalastelua sekä suomessa että norjassa. Teen vuoden töitä jotta minulla on varaa viettää lomani kuten itse haluan, en työskentele ja lomaile viihdyttääkseni muita. Kummaa toi ulina siitä että ihmiset käyttävät lomansa kuten itse haluavat.
Ei tuollaisen ihmisen kanssa kukaan voisi parisuhteessa olla saati lapsia hankkia. Enkä sano tätä pahalla, vaan tuollaisia ihmisiäkin on.
Aika jännä ettei voi kun olen kuitenkin 24 vuotta ollut naimisissa, parisuhteessa paljon pidempään ja lapsiakin on kaksi. Täytyy muistaa mainita heille että tarvii nyt peru isyys ja ottaa ero.
Lapsillasi on ilmeisesti ollut isovanhemmat hoitajina kun ovat olleet pieniä :D Tai sitten vaimosi on hoitanut ne.
Vierailija kirjoitti:
Tässä keskustelussa outoa on se, että oma lapsi ja lapsenlapset ovat "sukulaisia". Monessa kommentissa siis sanotaan, että eivät näe eivätkä missään nimessä kestitse sukulaisia lomalla, vaan muina aikoina.
Itse miellän lapset ja mahdolliset lapsenlapset ihan perheeksi enkä sukulaisiksi. Enkä koe, että perheen kanssa tekemisissä ollessa minun ainoastaan tarvitsisi kestitä muita, vaan vuorotellen käydään kylässä toisillamme tai sitten nähdään vaikka ravintolassa tms.
Minä taas puhun sukulaisista sukulaisina.
Itse koen, että lasteni tapaaminen antaa hyvää mieltä ja odotan tapaamisia. En voi käsittää, että se olisi jollekin jotenkin kuormittavaa. No ehkä jos ne lapset ovat huono käytöksisiä ja mm jankuttavat vaatimuksiaan sekä murjottavat, kuten eräs tässä ketjussa kirjoitti. Omat lapseni ovat huippu tyyppejä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapsistakin tarvitsee lomaa, siksi on tärkeää että he tapaavat isovanhempiaan.
Eikö lomalla ole juuri ihanaa kun saa viettää lasten kanssa aikaa yhdessä perheenä?
Vierailija kirjoitti:
Minä hoidin 5 viikon lomastani kolmena lapsenlapsia.
Ihaniahan ovat, mutta tuntuu että lapseni pyrkivät käyttämään meitä vanhempia hyväkseen. Joo, he haluavat myös levähtää, mutta niin minäkin ja siksi se loma on. Heti kun kerron että ei nyt, nyt minulle ei sovi niin alkaa jankuttaminen ja murjotus.
Minä ja pappa hoidimme lapsenlapsia viime kesänä 3 viikkoa ja vaikka se oli tosi kivaa, olimme aika uupuneita sen jälkeen. Niinpä hyvissä ajoin ilmoitimme, että tänä kesänä emme hoida, vaan lähdemme kakkoskotiimme loman ajaksi, kun päiväkoti on kiinni. Vanhemmat joutuivat siis pitämään oman lomansa samaan aikaan. Eipä siitä sen suurempia mutinoita tullut, kyllä he itse lapsensa hoitavat.
Ja koko porukka tulee meille alkusyksystä kolmeksi viikoksi ja jouluna pariksi viikoksi, joten kyllä siinä taas ehtii ja saa nauttia lasten ja lastenlasten seurasta. Ja viikonloput lisäksi.
Aika kylmää että omat lapsenlapset ovat "sukulaisia"
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapsillasi on ilmeisesti ollut isovanhemmat hoitajina kun ovat olleet pieniä :D Tai sitten vaimosi on hoitanut ne.
Ei ole ollut isovanhempia hoitamassa kun omat vanhempani ovat kuolleet jo ennen lasten syntymää ja äitinsä asuvat toisella puolella maata. Kyllä, vaimoni on heitä hoitanut, aivan kuten minäkin. Vaimolla on oma harrastus kesälomalla. Matkustaa ystäviensä kanssa etelään naisten reissulle. Joten hän hoiti minun loman yksin ja minä hänen. Nykyään ei aikuisia ukkoja hoida kukaan muu kuin he itse. Meillä on lapset(kin) kuten kaikki muukin hoidettu aina yhdessä. Että älä viitis keksiä tarinoitasi ja kaupata tapojasi. Ei kaikki ole ja elä kuten sinä. On sinulla kamala vimma ulista tästä että joku pitää lomansa oman mielensä mukaa. Hoida itse pentusi, älä passauta muita ihmisiä ja hoidata lapsiasi muilla. Äläkä ole noin saatanan katkera siitä että muut elää kuten tahtoo, ei kuten sinä haluat.
Vierailija kirjoitti:
Kerrotkos mitä ihmettä ne ovat elleivät sukulaisia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerrotkos mitä ihmettä ne ovat elleivät sukulaisia?
Kutsutko omia lapsiasikin sukulaisiksi? Perhettä, lapsia tai lapsenlapsia. Sukulaiset on tyyliin serkut