Äitini ei nähnyt 5 viikon kesälomallaan lapsenlapsia kertaakaan
Ei halunnut. Niin paljon oli muka "kaikkea muuta". Ihmettelen, kun ei edes matkustele tai tapaa ystäviään juurikaan. Välimatkaakin 20 km eli ei juuri mitään.
Ei sopinut, kun ehdotin kerran, että tulisimme kylään. Jätin pallon hänelle, mutta loma loppuikin jo. On hyväkuntoinen työssäkäyvä ihminen. Hyvin itsekäs tosin. Lapset ovat 2- ja 4-vuotiaita. Mitään lastenhoitoa en ole edes ehdottanut.
Olkaa onnellisia te, joiden lapsilla on hyviä isovanhempia. Onneksi mieheni puolelta on.
Kommentit (124)
Ei pienin lapsi edes muista keitä nähnyt eikä osaa kaivata. Itse en kaivannut mummoja tai tätejä yhtään. Niitä pakotettiin lapsille. Kiva mummo voi tietysti olla joskus ok. Esimerkki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työssäkäyvä ihminen tarvitsee lomansa.
Lapsistakin tarvitsee lomaa, siksi on tärkeää että he tapaavat isovanhempiaan.
Eikö lomalla ole juuri ihanaa kun saa viettää lasten kanssa aikaa yhdessä perheenä?
Minusta on ihanaa vietyää aikaa ostamallani loma-osakkeella Suomen rajojen ulkopuolella. Miksi luulet minun sen hankkineen? Saavat toki tulla käymään. Ei ole näkynyt, kallista matkustaa isolla perheellä lienee. Tapaamme sitten taas lomani jälkeen Suomessa ja vietämme aikaa yhdessä. Onko läheisriippuvuutta vai mikä hiertää jos aikuiselle ihmiselle joku kuukauden lomaa kerran vuodessa on karmean pitkä aika ilman äitiä ja isiä?
Mikset kutsunut äitiäsi kylään tai vaikka kanssanne piknikille, vaan yritit ängetä sen luo?
Ja voihan sillä olla vaikka terveysongelmia, joilla ei tahdo sinua raskauttaa mutta jotka uuvuttaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika kylmää että omat lapsenlapset ovat "sukulaisia"
Kerrotkos mitä ihmettä ne ovat elleivät sukulaisia?
Kutsutko omia lapsiasikin sukulaisiksi? Perhettä, lapsia tai lapsenlapsia. Sukulaiset on tyyliin serkut
Kyllä, kutsun heitä sukulaisiksi puhuessani jollekkin sukulaisistani. Kutsun heitä nimellä, on katsos annettu sellaiset juuri sitä varten.
Jokainen elää niiin kuin haluaa. piste.
Täällä toiset puhuu tapaamisesta ja toiset hoitamisesta. Nehän ovat ihan eri asioita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kutsutko omia lapsiasikin sukulaisiksi? Perhettä, lapsia tai lapsenlapsia. Sukulaiset on tyyliin serkut
Kyllä, kutsun heitä sukulaisiksi puhuessani jollekkin sukulaisistani. Kutsun heitä nimellä, on katsos annettu sellaiset juuri sitä varten.
Hyvin erikoista kutsua omia lapsia ja lapsenlapsia sukulaisiksi
Se on ap sillai, että sun kotis on aina niin sekaisin oleva sikolätti, etkä osaa laittaa kotiasi kaniiksi ja viihtyisäksi, että äiskä haluaisi tulla käymään. Puhumattakaan ,että sinulla olisi hyvää tajottavaa.
Että , siitä se johtuu ettei huvita tulla.
Vierailija kirjoitti:
Mä en sovi kesälomalleni mitään tapaamisia, vierailuja tai aikatauluja kenenkään kanssa. Kesällä olemme puolison kanssa kuin ellun kanat ja saatetaan päättää ex temporee, että nyt lähdetään viikoksi jonnekin. Olisi kurjaa jos tässä olisi sovittuna jonkun kanssa kyläily keskellä ko ajankohtaa.
Tällaistakin on joskus ollut ja sitten on pitänyt olla lähtemättä tai perua tapaaminen. Olemme päättäneet, että mitään ei sovita ja tapaillaan sukulaisia ja ystäviä jos olemme paikalla ja sattuu sillä hetkellä sopimaan.Kesälomalla on tärkeää tehdä mitä haluaa. Sitten on 11 kuukautta aikaa sopia tapaamisia jaaikatauluja. En tiedä miksi juuri lomalla pitäisi nähdä kaikkia.
Vietän lomani juuri näin. En sovi yhtään mitään, yhtään kenenkään kanssa vaan teen juuri mitä itse lystän, missä ikinä haluan. Tapaan ihmisiä muulloin. Loma on MINUN ja sen vietän juuri niinkuin itse haluan. Eli oleskelen itsekseni mökilläni kuin ellun kana, reissailen ja tapaan kaukana asuvia ystäviäni. Aikuiset ihmiset pärjännee kuukauden ilman minuakin. Jännä että eivät myöskään ole koskaan valittaneet. Johtuisko siitä että ovat fiksuja ja ymmärtävät että mummollakin on oikeus omaan lomaansa ja oikeus viettää se omalla tavallaan.
Vierailija kirjoitti:
Se on ap sillai, että sun kotis on aina niin sekaisin oleva sikolätti, etkä osaa laittaa kotiasi kaniiksi ja viihtyisäksi, että äiskä haluaisi tulla käymään. Puhumattakaan ,että sinulla olisi hyvää tajottavaa.
Että , siitä se johtuu ettei huvita tulla.
"En koskaan tutustunut lapsenlapsiin koska tytär ei laittanut omaa kotiaan minun määräysten mukaan"
Pitäähän sitä jotain kaduttavaa olla kuolinvuoteellaan
Buhahahahahaa kuka nyt pskapersehuutokersoja tahtois nähdä😅😅😅😂😂😂😂😂😂🤣🤣🤣🤣🤣
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä en sovi kesälomalleni mitään tapaamisia, vierailuja tai aikatauluja kenenkään kanssa. Kesällä olemme puolison kanssa kuin ellun kanat ja saatetaan päättää ex temporee, että nyt lähdetään viikoksi jonnekin. Olisi kurjaa jos tässä olisi sovittuna jonkun kanssa kyläily keskellä ko ajankohtaa.
Tällaistakin on joskus ollut ja sitten on pitänyt olla lähtemättä tai perua tapaaminen. Olemme päättäneet, että mitään ei sovita ja tapaillaan sukulaisia ja ystäviä jos olemme paikalla ja sattuu sillä hetkellä sopimaan.Kesälomalla on tärkeää tehdä mitä haluaa. Sitten on 11 kuukautta aikaa sopia tapaamisia jaaikatauluja. En tiedä miksi juuri lomalla pitäisi nähdä kaikkia.
Vietän lomani juuri näin. En sovi yhtään mitään, yhtään kenenkään kanssa vaan teen juuri mitä itse lystän, missä ikinä haluan. Tapaan ihmisiä muulloin. Loma on MINUN ja sen vietän juuri niinkuin itse haluan. Eli oleskelen itsekseni mökilläni kuin ellun kana, reissailen ja tapaan kaukana asuvia ystäviäni. Aikuiset ihmiset pärjännee kuukauden ilman minuakin. Jännä että eivät myöskään ole koskaan valittaneet. Johtuisko siitä että ovat fiksuja ja ymmärtävät että mummollakin on oikeus omaan lomaansa ja oikeus viettää se omalla tavallaan.
Lisään vielä että toki siis sovimme näiden kolmen kaukana asuvan ystävän tapaamisesta yhdessä jotta saadaan aikataulut kuntoon ja neljän akan lauma samaan saunaan oikeaan aikaan. Mutta tämä on siis ollut perinne jo vuosikymmeniä. Muiden kanssa en sovi mitään ja teen mitä huvittaa. Jos ei huvita, en tee mitään.
Passiivisaggressiivista kielenkäyttöä noilla oman mielen mukaan lomaa viettävillä.
Eikös teidän pitäisi olla rentoja ja lupsakoita, kun ei lomalla velvollisuudet paina?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvin erikoista kutsua omia lapsia ja lapsenlapsia sukulaisiksi
No sitten se sinulle on niin. Ei lie minulta pois. Käskinkö sinun kutsua? En mielestäni. Joten mitä ihmettä se sinulle kuuluu miten minä omiani kutsun? Johan olet ihme änkkääjä...
Vierailija kirjoitti:
Passiivisaggressiivista kielenkäyttöä noilla oman mielen mukaan lomaa viettävillä.
Eikös teidän pitäisi olla rentoja ja lupsakoita, kun ei lomalla velvollisuudet paina?
Itse olin kyllä katselevinani toisin päin. Ihme vimmaista änkäämistä toisten sukulaissuhteista ja loman vietosta. Suu vaahdossa sönkätään vääryyttä kun muut eivät eläkkään kuten he haluavat.
Voisin toisen ihmisen äitinä kysyä:
Mitäs teit ensin?
Vierailija kirjoitti:
Minusta ei ole ihme jos jotain alkaa ärsyttää toi teidän lomailu tapojen väkisin tuputus ja perheiden välien ja rakkauden määrän arvostelu ulkopuolisilta, jotka eivät mistään tiedä mitään. Minusta te olette olleet heitä kohtaan ihan suoraan agresiivisia ja törkeitä ilman mitään passiivisuutta.
Vierailija kirjoitti:
Niinpä. Olen täällä keskustelua seurannut ja siihen osallistunutkin. Tämähän on hyvin kiinnostava sosiaalinen ilmiö mistä voitaisiin enemmänkin puhua. Ymmärrän molemmat osapuolet mitä tässä keskustelussa on ollut. Molemmissa on kyse lopulta samasta asiasta, tulla nähdyksi ja kuulluksi. Jos keski-ikäinen haluaa matkustaa lomallaan omalle lomaosakkeelle, se on ok. Jos 30v. työssäkäyvä haluaisi käydä jäätelöllä päiväkoti-ikäisten lastensa kanssa mummolassa ja luoda lapsilleen kivoja muistoja kesälomasta, se on ok.
Jos ihminen ei halua priorisoida ja järjestää aikaa ihmisten tapaamiselle lomalla, oli se sitten oma lapsi tai naapuri, kertoo se mielestäni jostain suuremmasta yhteiskunnallisesta muutoksesta.
Ite en ole toivonut appivanhemmilta hoitoapua mutta kylläkin kiinnostuata lapsiani kohtaan. Aikaa heillä oli. Ei kiinnostanut. Ei kiinnosta pian 2-kymppisiä lapsiakaan enää. En näe miksi minun pitäis kiinnostua heistä myöskään vaikka apua jo kaipaavat.
Tällaistakin on joskus ollut ja sitten on pitänyt olla lähtemättä tai perua tapaaminen. Olemme päättäneet, että mitään ei sovita ja tapaillaan sukulaisia ja ystäviä jos olemme paikalla ja sattuu sillä hetkellä sopimaan.
Kesälomalla on tärkeää tehdä mitä haluaa. Sitten on 11 kuukautta aikaa sopia tapaamisia jaaikatauluja. En tiedä miksi juuri lomalla pitäisi nähdä kaikkia.