Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Äitini ei nähnyt 5 viikon kesälomallaan lapsenlapsia kertaakaan

Vierailija
30.07.2026 |

Ei halunnut. Niin paljon oli muka "kaikkea muuta". Ihmettelen, kun ei edes matkustele tai tapaa ystäviään juurikaan. Välimatkaakin 20 km eli ei juuri mitään. 

Ei sopinut, kun ehdotin kerran, että tulisimme kylään. Jätin pallon hänelle, mutta loma loppuikin jo. On hyväkuntoinen työssäkäyvä ihminen. Hyvin itsekäs tosin. Lapset ovat 2- ja 4-vuotiaita. Mitään lastenhoitoa en ole edes ehdottanut.

Olkaa onnellisia te, joiden lapsilla on hyviä isovanhempia. Onneksi mieheni puolelta on.

Kommentit (104)

Vierailija
61/104 |
30.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En minäkään nähnyt lomalla lapsiani enkä lapsenlapsiani. Olen niin itsekäs että vietin lomani haluamallani tavalla, eli reissailemalla ja vastapainoksi itsekseni omassa rauhassni mökillä. En ole kokenut velvollisuutta viihdyttää lomallani yhtään ketään, enkä kaivannut vieraita. 

Minusta taas on aina kiva tavata lapsiani. Matkustellaankin yhdessä toisinaan.

En mielestäni sanout ettei ole ja etten tapaisi. Vai sanoinko? Ymmärrät lienee aikuisena ihmisenä että vuodessa on 11 muutakin kuukautta? 

Vierailija
62/104 |
30.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla ei ole lapsia ja tuskin tuleekaan. Isovanhemmilla ei ole minkäänlaista pakkoa olla kiinnostuneita lapsenlapsistaan, mutta kyllä itse henkilökohtaisesti ihmettelen jos he eivät ihan vapaaehtoisesti kiinnostusta osoita.  Sisaruksillani on lapsia ja omat vanhempani menisivät vaikka maailman ympäri lastenlastensa vuoksi koska nämä lapset ovat heille kaikki kaikessa. Varmasti vielä heitäkin osallistuvampia isovanhempia on. Kaikkien tuntemieni lasten isovanhemmat haluavat enemmän tai vähemmän olla lastenlastensa kanssa tekemisissä. Siksi on vaikea käsittää että on olemassa isovanhempia joita ei jälkikasvunsa kiinnosta. Mutta kuten sanoin, heillä on siihen oikeus.

Suomen omituisimmat olennot kokoontuvat tällä palstalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/104 |
30.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lokki on harmissaan, kun ei saanut työnnettyä pikkupeikkojaan muiden vaivoiksi.

Vierailija
64/104 |
30.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No äitisi on omalla kesälomallaan ja tekee ja näkee keitä haluaa. Niin se maailma menee, kun on omat lapset saanut maailmalle niin eiköhän sitä sitten voi jo tehdä mitä haluaa 

Vierailija
65/104 |
30.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Entä sitten? Eikös se ole äitisi loma ja äitisi valinta? Anna hyvä ihminen sen äitisi tehdä kuten haluaa, ei sillä ole mitään velvollisuuksia ottaa ketään kotiinsa passattavaksi. Sinähän se itsekäs olet jos kiukustut kun sinua ei haluta kylään lapsinesi. 

Niin no. Yleensä kyllä normaalit ja välittävät vanhemmat/isovanhemmat haluavat tavata lomillaan jälkikasvuaan. Näin siis jos välit kunnossa.

Yrität siis leimata tämän perheen "epänormaaliksi" ja väität, että he ovat tunnekylmiä (välinpitämättömiä) ja itsekkäitä kun eivät kesälomalla tapaa toisiaan. Ja varmasti on välitkin huonot (sinun väitteesi mukaan) koska he eivät toimi niin kuin sinä haluat. 

Kyllä se vähän epänormaalilta kuulostaa. Eikös lomilla nimenomaan ole aikaa tavata perhettä? Miten siinä arjen keskellä ehtii ja jaksaa? 

Ei välttämättä, jos on omat suunnitelmat omalle lomalleen. 

Vierailija
66/104 |
30.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaa, mun äiti ei ole omasta tahdostaan nähnyt mun lapsiani kohta 17 vuoteen. Että en nyt viidestä viikosta vielä katkaisi välejä.

Mikä voi olla syy että elämänne on mennyt näin? Aika käsittämätöntä. Ellei äitisi ole jossain m-sairaalassa hoidokkina tai jotenkin muuten ihan vek kaikesta.

Vierailija
67/104 |
30.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan sama mitä känisette siitä, että lomalla saa tehdä mitä haluaa. Mutta jokainen normaali ihminen tajuaa ettei tuollainen ole terve ja normaali ihmissuhde. 

Vierailija
68/104 |
30.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tavannut yhden yhtä sukulaista lomallani. Kuten en ole koskaan ennenkään tavannut. Tapaan heitä muulloin. Lomani on omaa aikaani jonka vietän kuten itse haluan. Minulle se tarkoittaa retkeilyä ja kalastelua sekä suomessa että norjassa. Teen vuoden töitä jotta minulla on varaa viettää lomani kuten itse haluan, en työskentele ja lomaile viihdyttääkseni muita. Kummaa toi ulina siitä että ihmiset käyttävät lomansa kuten itse haluavat. 

Vierailija
69/104 |
30.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaa, mun äiti ei ole omasta tahdostaan nähnyt mun lapsiani kohta 17 vuoteen. Että en nyt viidestä viikosta vielä katkaisi välejä.

Mikä voi olla syy että elämänne on mennyt näin? Aika käsittämätöntä. Ellei äitisi ole jossain m-sairaalassa hoidokkina tai jotenkin muuten ihan vek kaikesta.

Penikka on tosi rasittava. Se on syy.

Vierailija
70/104 |
30.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tavannut yhden yhtä sukulaista lomallani. Kuten en ole koskaan ennenkään tavannut. Tapaan heitä muulloin. Lomani on omaa aikaani jonka vietän kuten itse haluan. Minulle se tarkoittaa retkeilyä ja kalastelua sekä suomessa että norjassa. Teen vuoden töitä jotta minulla on varaa viettää lomani kuten itse haluan, en työskentele ja lomaile viihdyttääkseni muita. Kummaa toi ulina siitä että ihmiset käyttävät lomansa kuten itse haluavat. 

Sinulla ei ilmeisesti ole lapsia. Yleensä ihmiset haluavat nähdä lapsiaan ja lomalla siihen on aikaa. 

Vierailija
71/104 |
30.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on nykyisin aina menoja kun äitini vaatii käymään. Milloin mikäkin syy josta valittaa. En halua käydä ja saada marttyyri tarinaa voii miten olisin lapsiasi hoitanut mutta jne. Vuosia sitten ei ehtiny syntymäpäiville saati lomilla käymään.

Lapsilla ei minkäänlaista suhdetta tähän isovanhempaan.

Onneksi on alusta asti ollut hyvin ihanat mieheni vanhemmat. Välittävät isovamhemmat. Nyt lapset käyvät heidän luonaan usein vaikka jo opiskelemassa.

Vierailija
72/104 |
30.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan sama mitä känisette siitä, että lomalla saa tehdä mitä haluaa. Mutta jokainen normaali ihminen tajuaa ettei tuollainen ole terve ja normaali ihmissuhde. 

Sinä et ole normaali.

Vierailija
73/104 |
30.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinulla ei ilmeisesti ole lapsia. Yleensä ihmiset haluavat nähdä lapsiaan ja lomalla siihen on aikaa. 

Ei halua

Vierailija
74/104 |
30.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä tragedia.

Vierailija
75/104 |
30.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummasti menee ihon alle se mielipide, että lomallakin on kiva tavata omia lapsia ja sukulaisia. Se on heti ulinaa ja aiheuttaa aggressiivista puolustuspoteroon kaivautumista.

Vierailija
76/104 |
30.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Entä sitten? Eikös se ole äitisi loma ja äitisi valinta? Anna hyvä ihminen sen äitisi tehdä kuten haluaa, ei sillä ole mitään velvollisuuksia ottaa ketään kotiinsa passattavaksi. Sinähän se itsekäs olet jos kiukustut kun sinua ei haluta kylään lapsinesi. 

Niin no. Yleensä kyllä normaalit ja välittävät vanhemmat/isovanhemmat haluavat tavata lomillaan jälkikasvuaan. Näin siis jos välit kunnossa.

Yrität siis leimata tämän perheen "epänormaaliksi" ja väität, että he ovat tunnekylmiä (välinpitämättömiä) ja itsekkäitä kun eivät kesälomalla tapaa toisiaan. Ja varmasti on välitkin huonot (sinun väitteesi mukaan) koska he eivät toimi niin kuin sinä haluat. 

Kyllä se vähän epänormaalilta kuulostaa. Eikös lomilla nimenomaan ole aikaa tavata perhettä? Miten siinä arjen keskellä ehtii ja jaksaa? 

No ei ainakaan minulla ole kun minulle loma on yhtä kuin matkustelu ja vaellus mitkä ovat intohimoni. En vietä aikaa sukulaisten kanssa lomalla, vaan reissaan ympäri maailmaa. En ole arkena niin väsynyt ja laiska että nyhjäisin vain kotona itsekseni. Tapaan siis ystäviä ja sukulaisia arkisin, eli muulloin kuin lomillani jolloin teen juuri sitä mitä minä haluan, eli heitän repun selkään ja poistun suomesta. On se kumma miten sitä kehdataankin vaatia, että muut eläisivät kuten sinä elät. 

Vierailija
77/104 |
30.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei halua

Mitä ilmeisimmin.

Vierailija
78/104 |
30.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä hoidin 5 viikon lomastani kolmena lapsenlapsia. 

Ihaniahan ovat, mutta tuntuu että lapseni pyrkivät käyttämään meitä vanhempia hyväkseen. Joo, he haluavat myös levähtää, mutta niin minäkin ja siksi se loma on. Heti kun kerron että ei nyt, nyt minulle ei sovi niin alkaa jankuttaminen ja murjotus. 

Vierailija
79/104 |
30.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En minäkään nähnyt lomalla lapsiani enkä lapsenlapsiani. Olen niin itsekäs että vietin lomani haluamallani tavalla, eli reissailemalla ja vastapainoksi itsekseni omassa rauhassni mökillä. En ole kokenut velvollisuutta viihdyttää lomallani yhtään ketään, enkä kaivannut vieraita. 

Minusta taas on aina kiva tavata lapsiani. Matkustellaankin yhdessä toisinaan.

En mielestäni sanout ettei ole ja etten tapaisi. Vai sanoinko? Ymmärrät lienee aikuisena ihmisenä että vuodessa on 11 muutakin kuukautta? 

Eihän tuossa kommentissa puhuttu sinusta mitään.

Vierailija
80/104 |
30.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on kaksi poikaa joita tapaan säännöllisesti, arkena. Minulla kun on sekä jaksamista että aikaa kahvitella myös arkisin. En voi mitään sille jos sinulla ei ole. Lisäksi minun vuodessani katsos on 11 muutakin kuukautta kun tuo ainoa kesäloma kuukauteni jonka pyhitän täysin omalle harrastukselleni ja intohimolleni. Lapseni ovat sen verran älykkäitä etteivät laita lainkaan pahakseen ja pärjäävät ne neljä kokonaista viikkoa ihan ilman minuakin. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi kolme