Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Äitini ei nähnyt 5 viikon kesälomallaan lapsenlapsia kertaakaan

Vierailija
30.07.2026 |

Ei halunnut. Niin paljon oli muka "kaikkea muuta". Ihmettelen, kun ei edes matkustele tai tapaa ystäviään juurikaan. Välimatkaakin 20 km eli ei juuri mitään. 

Ei sopinut, kun ehdotin kerran, että tulisimme kylään. Jätin pallon hänelle, mutta loma loppuikin jo. On hyväkuntoinen työssäkäyvä ihminen. Hyvin itsekäs tosin. Lapset ovat 2- ja 4-vuotiaita. Mitään lastenhoitoa en ole edes ehdottanut.

Olkaa onnellisia te, joiden lapsilla on hyviä isovanhempia. Onneksi mieheni puolelta on.

Kommentit (104)

Vierailija
21/104 |
30.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaja mitä isäsi teki lomallaan? Kutsuiko teidät luokseen?

Vierailija
22/104 |
30.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missäs se kuuluisa "et tiedä rakkaudesta mitään, ennen kuin on omia lapsia"  ?  Niin äityliinit, ei se rakkautta tainnut kauan olla. -onnellinen vela, joka jaksaa vielä rakastaa läheisiään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/104 |
30.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitäs sitten kun nämä itsekkäät isovanhemmat vanhenevat ja sitten kyllä seura ja apu kelpaisi, pitääkö sitten lasten ja lastenlasten rientää luoksenne vai saavatko viettää vapaa-aikansa ja lomansa kuten haluavat? Tuskinpa vaan ja sitten ulistaan kuinka kukaan ei käy eikä auta..

Ei ole takeita että hoitavat ja käyvät vaikka olisit hoitanut kuinka.

Vierailija
24/104 |
30.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sen edestään löytää..

Isää ei sitten kiinnostanut kutsua luokseen.

Vierailija
25/104 |
30.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloittaja mitä isäsi teki lomallaan? Kutsuiko teidät luokseen?

Isäni on jo kuopattu vuosia sitten. Ap

Vierailija
26/104 |
30.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missäs se kuuluisa "et tiedä rakkaudesta mitään, ennen kuin on omia lapsia"  ?  Niin äityliinit, ei se rakkautta tainnut kauan olla. -onnellinen vela, joka jaksaa vielä rakastaa läheisiään.

Koskeeko iskäliinejä kans?

Vierailija
27/104 |
30.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai meni AP:n lapsivapaat pieleen?

Oliko lapsivapaan tarkoitus raskautua seuraavalle miesuhrille ja elää taas elareilla?

Vierailija
28/104 |
30.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tulisi mieleenkään tavata sukulaisia lomalla. Lomalla nautitaan omasta ajasta kotona oman perheen kanssa. Sukulaisvierailut hoidetaan syksyllä, talvella ja keväällä. Vierailut piristävät tylsää arkea. Onhan se kiva kun tappavan tylsän työviikon jälkeen voi tavata sukulaisia viikonloppuna. Maanantaina jaksaa tehdä töitäkin paremmin. 

Terveisin, 

N48, kolmen lapsen äiti

Vierailija
29/104 |
30.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oisit ite pyytänyt sen kylään. Se on lapsensa eli hommansa jo hoitanut. Saa tehdä nii kuin itse haluaa :) 

Se vasta vaivalloista tuntuu olevan. Siis tänne ajelu. Niin pitkä matka jne. Ja mistään hoidoista ei ole kyse. Ap

Vierailija
30/104 |
30.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukapa sinun tylsimyskakaroitasi haluaisikaan tavata?

Vierailija
31/104 |
30.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vai meni AP:n lapsivapaat pieleen?

Oliko lapsivapaan tarkoitus raskautua seuraavalle miesuhrille ja elää taas elareilla?

Lapsivapaat? Ei ole mennyt kyllä pieleen ja olen kyllä saanut nauttia myös lapsivapaista, mutta se nyt ei liity äitiini. Ap

Vierailija
32/104 |
30.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oisit ite pyytänyt sen kylään. Se on lapsensa eli hommansa jo hoitanut. Saa tehdä nii kuin itse haluaa :) 

Se vasta vaivalloista tuntuu olevan. Siis tänne ajelu. Niin pitkä matka jne. Ja mistään hoidoista ei ole kyse. Ap

Selvästikin sun äiti ei nyt jaksa teitä räkänokkia.

Vierailija
33/104 |
30.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitäs sitten kun nämä itsekkäät isovanhemmat vanhenevat ja sitten kyllä seura ja apu kelpaisi, pitääkö sitten lasten ja lastenlasten rientää luoksenne vai saavatko viettää vapaa-aikansa ja lomansa kuten haluavat? Tuskinpa vaan ja sitten ulistaan kuinka kukaan ei käy eikä auta..

Ei todellakaan tarvitse. Jos tarvitsen apua, tilaan sellaista. Mihin minä apuja tarvitsen? Terve ihminen. Eikä ole pienintäkään ajatusta heittäytyä vanhemmiten lasteni hoidettavaksi yhtään missään. Siksi minulla on säästöjä joilla sitten tulevaisuudessa(kin) hankin tarvittavan avun ostopalveluna (esim. Remontit ja pihatyöt jne) Lapsillani ei ole mitään velvollisuutta osallistua asioideni hoitoon, eikä minulla on pienintäkään halua heitä niihin sotkea. Kun kroppa tai pää pettää muutan hoitokotiin, en jää kotiin sukulaisten riesaksi ja avustettavaksi. Ei kuulu tyyliin passauttaa lapsiani, he minulle mitään ole velkaa. Minusta jos ei pärjää omillaan, pitää muuttaa johonkin hoidettavaksi eikä olettaa lastensa hoitavan ja auttelevan, heillä on oma elämä ja omat hoidettavat. Seuraa minulla riittää myös ihan noista omista ystävistäni, en tarvitse lapsiani minua viihdyttämään. Toki käyvät harvakseltaan kylässä ja minä harvakseltani heillä, mutta en edes halua heidän alvariinsa luonani juoksevan, heillä kun on pieniä lapsia ja ovat mielestäni melko raskaita ja se meteli rassaa. Omani olen jo hoitanut, nyt on heidän vuoronsa hoitaa omansa. 

Vierailija
34/104 |
30.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koskeeko iskäliinejä kans?

Enpä ole nähnyt täällä iskäliinien moisia kirjoituksia. Äityliinien kyllä. 

Vierailija
35/104 |
30.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan siinä sekin puoli, jos pienet lapsenlapset eivät juurikaan tapaa ja tutustu isovanhempiinsa, eivät sitten isompanakaan lähde mummolaan mielellään. Kun eivät oikein tunne isovanhempiaan, suhdetta enää vaikeampi sitten teini-ikäisenä alkaa kyhäämään... olen pahoillani puolestasi, itse nautin mummoilusta tosi paljon, mutta olemme kaikki erilaisia...

Vierailija
36/104 |
30.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En minäkään nähnyt lomalla lapsiani enkä lapsenlapsiani. Olen niin itsekäs että vietin lomani haluamallani tavalla, eli reissailemalla ja vastapainoksi itsekseni omassa rauhassni mökillä. En ole kokenut velvollisuutta viihdyttää lomallani yhtään ketään, enkä kaivannut vieraita. 

On hyvät välit lapsiisi?

Erinomaiset. Tapaamme usein arkisin. Lomani sit taas vietän just kuten minulle sopii ja miten minä haluan. Eli reissaan ystävieni kanssa ja mökkeilen itsekseni. 

Vierailija
37/104 |
30.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En minäkään nähnyt lomalla lapsiani enkä lapsenlapsiani. Olen niin itsekäs että vietin lomani haluamallani tavalla, eli reissailemalla ja vastapainoksi itsekseni omassa rauhassni mökillä. En ole kokenut velvollisuutta viihdyttää lomallani yhtään ketään, enkä kaivannut vieraita. 

Minusta taas on aina kiva tavata lapsiani. Matkustellaankin yhdessä toisinaan.

Vierailija
38/104 |
30.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi rupesin hankkimaan lapsia, jos tiesit että oma äitisi on "hyvin itsekäs" ja viis veisaa niistä sun persehedelmistäsi? Ei yhdellekään lapselle ole syntymässä luvattu hyvää kotia, rakastavaa äitiä, tai läsnäolevia isovanhempia. 

AP uhriutuu ja pilaa samalla myös lastensa elämää. Onnittelut siitä!

Vierailija
39/104 |
30.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei todellakaan tarvitse. Jos tarvitsen apua, tilaan sellaista. Mihin minä apuja tarvitsen? Terve ihminen. Eikä ole pienintäkään ajatusta heittäytyä vanhemmiten lasteni hoidettavaksi yhtään missään. Siksi minulla on säästöjä joilla sitten tulevaisuudessa(kin) hankin tarvittavan avun ostopalveluna (esim. Remontit ja pihatyöt jne) Lapsillani ei ole mitään velvollisuutta osallistua asioideni hoitoon, eikä minulla on pienintäkään halua heitä niihin sotkea. Kun kroppa tai pää pettää muutan hoitokotiin, en jää kotiin sukulaisten riesaksi ja avustettavaksi. Ei kuulu tyyliin passauttaa lapsiani, he minulle mitään ole velkaa. Minusta jos ei pärjää omillaan, pitää muuttaa johonkin hoidettavaksi eikä olettaa lastensa hoitavan ja auttelevan, heillä on oma elämä ja omat hoidettavat. Seuraa minulla riittää myös ihan noista omista ystävistäni, en tarvitse lapsiani minua viihdyttämään. Toki käyvät harvakseltaan kylässä ja minä harvakseltani heillä, mutta en edes halua heidän alvariinsa luonani juoksevan, heillä kun on pieniä lapsia ja ovat mielestäni melko raskaita ja se meteli rassaa. Omani olen jo hoitanut, nyt on heidän vuoronsa hoitaa omansa. 

Herää kysymys, mikä sai sinut hankkimaan aikoinaan lapsia? Ulkopuolinen painostus? 

Vierailija
40/104 |
30.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP ei muistanut uhriutua kunnolla heti aloitusviestissä. Hänen olisi kannattanut sanoa, miten lapset "kaipaavat isovanhempia" ja "tunneyhteys jää kehittymättä". Sitten vielä puhkikulunut fraasi "on surullista että ihmiset....."

Kun kuulen sanan "surullista" niin poistan varmistiminen. Herää halu ampua se valittaja, niin että suru helpottaa ja uhriutuminen loppuu.   :D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi yksi