Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saako miehelläsi olla naispuolisia kavereita?

Vierailija
29.07.2026 |

Niin? 

Kommentit (1068)

Vierailija
801/1068 |
31.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muistakaa, että Teemu Selänne kielsi Sirpan miespuoliset ystävät. Miksiköhän? :D

Suhteessa ei ollut luottoa. Mitään muuta syytä tuollaiselle ei ole. 

Vierailija
802/1068 |
31.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun tavattiin, mulla oli kaveriporukka, jossa suurin osa oli miehiä. Mieheni ei tykännyt että olen heidän kanssaan tekemisissä, ja muuton vuoksi välit hiipui muutenkin. Samaan aikaan mies piti kuitenkin omat naispuoliset kaverinsa, tosin heidänkin kanssaan välit hiipui aikaa myöden.

Ajan mittaan sitten on selvinnyt että mies on säätänyt monen naistyökaverinsa kanssa. Tuskin sängyssä saakka, mutta muuten naisille on tullut kyllä selkeä ajatus siitä, että heillä on "jotain enemmänkin". 

Olen ollut mustasukkainen, kyllä. Mieskin minusta, vaikka syytä ei ole ollutkaan. Aina vaan on tullut uusia ja uusia näitä naiskavereita, jotka ovat kummallisen rohkeita viestittelemään kotiin, vaikka "ei me tunneta". 

En hyväksy näitä enää, hänelle naiskavereita, kun se on tällaista. Mutta hän tekee mitä lystää. Väittää lopettaneensa kaiken "väärien signaalien antamisen", en luota hetkeäkään.

Mustasukkaisuutta siis on, luottamusta ei pätkääkään.

Eli sellainen joka on mustasukkainen ei ole hyvää materiaalia. 

Ihminen, joka itse käyttäytyy fiksusti ei koe tarvetta mustasukkaisuudelle, kuten miehesi. 

Ihminen, joka on toisesta mustasukkainen ajattelee, että muutkin tilaisuuden tullen pettää. Ihminen joka ei petä ei myöskään koe tarvetta rajoittaa toista. 

Sivutolkulla tulee paskaa näppäimistöstäsi. 🙂

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
803/1068 |
31.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en ole koskaan ymmärtänyt tätä nykyajan ajatusta siitä, että miehellä pitäisi olla kymmenen naispuoleista “ihan vaan kaveria”. Jotenkin joka kerta kun kuulen tuon lauseen, niin korvissa se kuulostaa enemmänkin “ei mitään hätää, hän on vain ystävä”. Niin varmaan.

Miehet on kuitenkin loppujen lopuksi aika yksinkertaisia otuksia. Anna niille ruokaa, pari kehua ja tarpeeksi aikaa, niin kohta ollaan kertomassa niitä elämän syvimpiä murheita kahvikupin ääressä. Ei tarvitse edes puhua mistään ihastumisesta. Läheisyys synnyttää läheisyyttä, niinhän se menee.

Ja ennen kuin joku loukkaantuu, tiedän kyllä ettei jokainen mies ole samanlainen. Mutta aika harva mies myöskään sanoo rehellisesti, että jos 28-vuotias kaunis nainen haluaisi lähteä hänen kanssaan kahville kahdestaan, niin ensimmäinen ajatus olisi “kuinkahan hänen sijoitussalkkunsa voi”. Kyllä siinä yleensä muutkin ajatukset ehtivät käydä mielessä.

Me puhutaan paljon luottamuksesta, mutta aivan liian vähän ihmisluonnosta. Miehellä on viettinsä ja biologiansa siinä missä naisellakin. Ei kukaan lähde nälkäisenä ruokakauppaan vain ihailemaan leipähyllyä. Miksi ihmeessä parisuhteessa pitäisi jatkuvasti testata omia rajojaan ja todistaa kuinka moderni ihminen on?

Ja sitten ne kuuluisat työpaikan pikkujoulut. “Ei mitään hätää kulta, mennään vaan porukalla yhdelle.” Aamulla yhdestä on tullut viisi, viidestä kymmenen ja yhtäkkiä joku Maija markkinoinnista onkin maailman hauskin ihminen. Se mikä alkaa viattomana ystävyytenä ei useinkaan muutu yhdessä illassa pettämiseksi, vaan sadaksi pieneksi valinnaksi matkan varrella.

Minä en tarvitse parisuhteeseeni ylimääräisiä muuttujia. Jos mies haluaa viettää vapaa-aikansa kahvittelemalla naispuolisten ystävien kanssa, niin saa aivan rauhassa tehdä niin. Sitten saa tosin tehdä sen myös aivan rauhassa sinkkuna.

Ehkä olen vanhanaikainen, mustasukkainen ja pirttihirmu. Sen myönnän aivan mielelläni. Mutta olen myös sitä mieltä, että kaikkea mikä on mahdollista tehdä, ei tarvitse tehdä. Joskus parisuhteessa luovutaan vapaaehtoisesti pienistä asioista suuremman asian vuoksi.

Ja kyllä, uskon sataprosenttisesti siihen, että suurin osa parisuhdeongelmista olisi jäänyt syntymättä, jos joku olisi ajoissa jättänyt sen yhden “ihan viattoman” kahvikutsun väliin.

Allekirjoitan täysin.

Meillä toimii molemminpuolisesti. Esimerkiksi toisen someseuraajiin voidaan vaikuttaa. Jos mies ei halua että seuraan jotain tyyppiä ja hän minua, se on sillä selvä. Ja toimii toisinpäin yhtä lailla.

Terveen suhteen merkki. Kumppanin kunnioitus ja arvostus menee muiden edelle. Minäkin poistin ihmiset joiden kanssa jotain deittailu tai parisuhdehistoriaa.

Nimenomaan kumppanin kunnioitus ja arvostus menee niiden omien angstien edelle, ja siihen kumppaniin luotetaan sen verran että hänen ystäviään ei kielletä. 

Someseuraaminen ei ole ystävyyttä. Koita rauhoittua. Muutenkin kyllä kumppani on aina ykkönen muihin ihmisiin verrattuna.

Vierailija
804/1068 |
31.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika yksinäistä sitä olisi jos kummallakaan ei saisi olla vanhoja kavereita jostain historiasta vaan kun pariudutaan, niin kaikki pitää laittaa uusiksi.

Varmaan oikeastaan kukaan ei lakkaa pitämästä yhteyttä vanhoihin kavereihin eikä juuri kukaan sellaista vaadi. Ei se tarkoita sitä, että kaikki uusiksi jos jollain miehellä ei ole naisia ystävinä tai exiä roikkumassa.

Vierailija
805/1068 |
31.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika yksinäistä sitä olisi jos kummallakaan ei saisi olla vanhoja kavereita jostain historiasta vaan kun pariudutaan, niin kaikki pitää laittaa uusiksi.

Varmaan oikeastaan kukaan ei lakkaa pitämästä yhteyttä vanhoihin kavereihin eikä juuri kukaan sellaista vaadi. Ei se tarkoita sitä, että kaikki uusiksi jos jollain miehellä ei ole naisia ystävinä tai exiä roikkumassa.

No jos mä saisin pitää ainoastaan mun naispuoleiset kaverini, niin mulla olisi tasan yksi kaveri vanhasta elämästä, ei niitä paria poikaa/miestä jonka kanssa olen lapsesta asti ollut kaveri ja touhunnut kaikki tyhmät jäihinputoamiset sun muut.  No onneksi mun mieheni ei ole niuho vaan nyt hänelläkin on nuo samat tyypit kavereina ja touhuavat kaikkea yhdessä - jopa ilman minua. Ja heidän vaimonsa ovat antaneet miehensä kaveerata mun kanssani ja nyt ollaan kaikkien perheet paljon yhdessä.

Vierailija
806/1068 |
31.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No jos mä saisin pitää ainoastaan mun naispuoleiset kaverini, niin mulla olisi tasan yksi kaveri vanhasta elämästä, ei niitä paria poikaa/miestä jonka kanssa olen lapsesta asti ollut kaveri ja touhunnut kaikki tyhmät jäihinputoamiset sun muut.  No onneksi mun mieheni ei ole niuho vaan nyt hänelläkin on nuo samat tyypit kavereina ja touhuavat kaikkea yhdessä - jopa ilman minua. Ja heidän vaimonsa ovat antaneet miehensä kaveerata mun kanssani ja nyt ollaan kaikkien perheet paljon yhdessä.

Oletkin tainnut sukupuolen perusteella valita kaverit. Et ole onnistunut luomaan tai halunnut luoda ystävyyssuhdetta näiden miesten vaimoihin. Tunnetko kenties, että ovat vieneet sinulta jotakin vai miksi näin?

Vierailija
807/1068 |
31.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ottaen huomioon miten rasittavana mieheni lähtökohtaisesti pitää monia naisia ja naistenjuttuja, en ihmettele ettei hänellä ole naispuolisia ystäviä. Ja tämä saman mielipiteen olen kuullut monen muunkin miehen suusta. Eivät vain näe mitään yhteistä suurimman osan naisten kanssa eikä ystävystyminen siten tunnu luontevalta. Eli haukkukaa vaan. 

Niin sinunkinko juttuja, vai oletko sinä yksisarvinen muiden naisten joukossa? Ja jos tuo ei ole ihmisten sukupuolittamista, en tiedä mikä. Miehesi ei tunne kaikkia naisia eikä tiedä sitä, mistä he puhuvat ja millä tavalla. Juuri tuota piirrettä en itse sietäisi miehessä ollenkaan, eli hän on tietävinään kaikkien naisten olevan rasittavia. Sitä ei auttaisi yhtään, jos yrittäisi sönkätä, että ei tietenkään sinun rakas.

Vierailija
808/1068 |
31.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletkin tainnut sukupuolen perusteella valita kaverit. Et ole onnistunut luomaan tai halunnut luoda ystävyyssuhdetta näiden miesten vaimoihin. Tunnetko kenties, että ovat vieneet sinulta jotakin vai miksi näin?

Miten niin, kun vietämme paljon aikaa yhdessä? Taidat tulkita omiasi. He nyt vaan eivät ole mun vanhoja kavereita vaan uusia, heidän kanssan en nyt vaan ole kasvanut, joten miten he voisivat olla mun vanhoja kavereita?

Vierailija
809/1068 |
31.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa tutulle, melkein kuin olisit kirjoittanut mun elämästä. Miehelle tosin tuli tuttava harrastuksen /koulun kautta. Oli tapailua, viestittelyä selän takana. Jopa firman pippaloista lähti baariin tapaamaan tätä toista. Kun asia kävi ilmi, niin sanoi vaan että on halunnut kertoa asiasta. Nyt on ollut jälkien siivousta jo aika kauan. Anteeksi olen antanut, mutta tästä tuli itselle trauma jota käyn läpi. Toivottavasti saatte asianne korjattua.

Vierailija
810/1068 |
31.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä toimii molemminpuolisesti. Esimerkiksi toisen someseuraajiin voidaan vaikuttaa. Jos mies ei halua että seuraan jotain tyyppiä ja hän minua, se on sillä selvä. Ja toimii toisinpäin yhtä lailla.

Siis täh. Kiinnostaako jotakuta katsella, mitä toinen somessa seurailee?  

Vierailija
811/1068 |
31.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ottaen huomioon miten rasittavana mieheni lähtökohtaisesti pitää monia naisia ja naistenjuttuja, en ihmettele ettei hänellä ole naispuolisia ystäviä. Ja tämä saman mielipiteen olen kuullut monen muunkin miehen suusta. Eivät vain näe mitään yhteistä suurimman osan naisten kanssa eikä ystävystyminen siten tunnu luontevalta. Eli haukkukaa vaan. 

Niin sinunkinko juttuja, vai oletko sinä yksisarvinen muiden naisten joukossa? Ja jos tuo ei ole ihmisten sukupuolittamista, en tiedä mikä. Miehesi ei tunne kaikkia naisia eikä tiedä sitä, mistä he puhuvat ja millä tavalla. Juuri tuota piirrettä en itse sietäisi miehessä ollenkaan, eli hän on tietävinään kaikkien naisten olevan rasittavia. Sitä ei auttaisi yhtään, jos yrittäisi sönkätä, että ei tietenkään sinun rakas.

Sinun kannattaa valita sellainen supliikki naistennaurattaja niin on varmaan riittävästi naisten kanssa tekemisissä. 

Vierailija
812/1068 |
31.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole tuo kenen kommenttia lainaat, mutta minunkaan miehellä ei ole naiskavereita joiden kanssa kahdestaan viettäisi aikaa. Hän on sanonut sitä, että on erittäin onnellinen, kun tapasi minut koska olen poikkeuksellinen nainen, naisellinen, mutta kuitenkin sopivasti äijä ja hän ei ollut ajatellutkaan, että voisi löytää naisen joka on paras ystävä ja kumppani samassa paketissa. Aiemmissa parisuhteissa ovat paljon enemmän tehneet itsekseen kaveriensa kanssa, mutta nykyään pystyy tehdä kaikkia samoja asioita minun kanssani kuin kavereiden.

Se vaan on niin, että ns miesten jutuista kiinnostuneita naisia ei ole niin paljon.

Vierailija
813/1068 |
31.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa tutulle, melkein kuin olisit kirjoittanut mun elämästä. Miehelle tosin tuli tuttava harrastuksen /koulun kautta. Oli tapailua, viestittelyä selän takana. Jopa firman pippaloista lähti baariin tapaamaan tätä toista. Kun asia kävi ilmi, niin sanoi vaan että on halunnut kertoa asiasta. Nyt on ollut jälkien siivousta jo aika kauan. Anteeksi olen antanut, mutta tästä tuli itselle trauma jota käyn läpi. Toivottavasti saatte asianne korjattua.

Tälläisiä nämä kaverisuhteet yleensä on. Poikkeuksia toki löytyy. Varsinkin jos toinen on toisen mielestä sen näköinen, että ei pitkällä tikullakaan koskisi.

Vierailija
814/1068 |
31.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täh. Me joskus illalla katsotaan yhdessä videoita toisen puhelimesta ennen nukahtamista.

Vierailija
815/1068 |
31.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole tuo kenen kommenttia lainaat, mutta minunkaan miehellä ei ole naiskavereita joiden kanssa kahdestaan viettäisi aikaa. Hän on sanonut sitä, että on erittäin onnellinen, kun tapasi minut koska olen poikkeuksellinen nainen, naisellinen, mutta kuitenkin sopivasti äijä ja hän ei ollut ajatellutkaan, että voisi löytää naisen joka on paras ystävä ja kumppani samassa paketissa. Aiemmissa parisuhteissa ovat paljon enemmän tehneet itsekseen kaveriensa kanssa, mutta nykyään pystyy tehdä kaikkia samoja asioita minun kanssani kuin kavereiden.

Se vaan on niin, että ns miesten jutuista kiinnostuneita naisia ei ole niin paljon.

Olisin ystävällisesti kätellyt hyvästiksi miehen, joka ei automaattisesti olisi kuvitellut, että ilman muuta hänen tuleva puolisonsa on myös hänen tuleva paras ystävänsä, jonka kanssa riittää mielenkiintoista keskusteltavaa ja hauskoja hetkiä. Joka siis lähtökohtaisesti ajattelee noin alentuvia ajatuksia naisista. Vielä varmemmin olisi jäänyt siihen, jos olisi alkanut kertoilemaan suorin sanoin minun olevan pick me-girl, eli hihii en oo yhtään kun toiset naiset vaan pikkusen äijä joku kika kika ymmärtää miehiä.

Omalle olen tietysti ainutlaatuinen, mutta ei minun tarvitse olla yhtään vähemmän nainen tai enemmän äijä kun olen. Ei minun tarvitse olla kaikukammiona hänen ajatuksilleen ja tekemisilleen, saa olla ihan omia ja vaikka kuinka "naisellisia" mielenkiinnon kohteita, kyllä hän jaksaa niistä kuunnella,  jos minä haluan kertoa ja jutella.

En tiedä, mitä merkillisiä miesten juttuja omasi puhuu, meillä puhutaan ihan tavallisia: molempien työstä, politiikkaa, kirjallisuudesta, sarjoista, leffoista, tulevaisuuden tapahtumista ja suunnitelmista, yleisistä asioista...

Vierailija
816/1068 |
31.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täh. Me joskus illalla katsotaan yhdessä videoita toisen puhelimesta ennen nukahtamista.

Ja siinä videon katselun lomassa käydään läpi kuka on käynyt tykkäämässä tai seuraamassa ketä? 

Vierailija
817/1068 |
31.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa. Kunhan mus pesä on ainoa mikä kouristelee varren ympärillä.

Vierailija
818/1068 |
31.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Esimerkiksi minä olen kertonut ja näyttänyt miehelle, jos olen saanut joltain somekaverilta outoja viestejä tms.. Jos mies on pyytänyt poistamaan hänet, olen niin tehnyt. Ja sama toimii toisinpäinkin.

Ihan jopa serkkuni poistin fb-kavereistani tällaisessa tilanteessa, eikä harmittanut yhtään, koska viestit olivat niin outoja.

Vierailija
819/1068 |
31.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyi millanen äijä sulla :D miksi suostut olemaan tuollaisen ääliön kanssa?

Vierailija
820/1068 |
31.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Esimerkiksi minä olen kertonut ja näyttänyt miehelle, jos olen saanut joltain somekaverilta outoja viestejä tms.. Jos mies on pyytänyt poistamaan hänet, olen niin tehnyt. Ja sama toimii toisinpäinkin.

Ihan jopa serkkuni poistin fb-kavereistani tällaisessa tilanteessa, eikä harmittanut yhtään, koska viestit olivat niin outoja.

Olen eri, mutta ei meillä kyllä kummallakaan ole mitään outoja viestejä tule joista täytyy keskustella. Ja jos saan joltain niin outoja viestejä, että haluan poistaa koko tyypin kavereista niin en siihen kyllä mitään miehen kanssa keskustelua ja viestien näyttämistä tarvitse. Olisi kyllä niin erikoinen tapahtuma, että juteltua tietysti tulisi. Ei ole vielä tullut vastaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan kaksi