Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saako miehelläsi olla naispuolisia kavereita?

Vierailija
29.07.2026 |

Niin? 

Kommentit (1068)

Vierailija
701/1068 |
30.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tietty saa ja pitääkin olla! Mies joka ei osaa olla kaveri naisten kanssa ei ole mun ajan arvoinen!

Aika erikoista määrittää, että pitää olla. Vaikka ei itse haluaisi niin silti pitää etsiä nainen kaveriksi? 😄

Luetun ymmärtäminen nolla? Äo 50?

130

Ei ole. Suloista, että kehtaat edes tuollaista keksiä kun kaikki aineisto tässäkin ketjussa laittaa sinut lähelle kehitysvammaista. 

Mensan mukaan tämä. Voi tietysti olla, että sinun arvio pätevämpi. Mitkä oli ne minun aineistot joihin viittaat?

Ihan omien juttujesi pohjalta myös minä epäilen suuresti väitteitäsi älystäsi, Mensa-puheistasi puhumattakaan. Toistaiseksi et ole osoittanut mitään merkkejä älystä, kypsyydestä ja tasapainosta, päinvastoin.

-eri

Epäilylläsi ei ole merkitystä ja siitä turha keskustella enempää. 

Älykkyys ei takaa kypsyyttä tai tasapainoa vaikka nekin ominaisuudet löytyy. 

Mitkä on ne jutut joiden pohjalta teet päätelmiä? Keskusteluun liittyvistä asioista voidaan keskustella mikäli haluat. 

Ei hän kyllä ainoa ole jota pohdituttaa nuo väitteesi älystäsi, tähän mennessä et nimittäin ole kyllä osannut osoittaa siitä mitään merkkejä. Siinä olet kyllä oikeassa että ei äly takaa kypsyyttä ja tasapainoa, et nimittäin niitäkään ole kyllä osoittanut mitenkään. 

sivusta

Tervehdys kolmas persoona vai onkohan jo neljäs. Tyhjän tuntemattoman ihmisen haukkumisen sijasta voisit koittaa rakentaa keskustelua ja vastata kysymykseen. Mitkä on ne jutut joiden pohjalta teet päätelmiä? Kerro toki mihin viesteihin viittaat. Mikäli haluat vaan ladella noita hölmöjä loukkauksi tatkoittamiasi juttuja niin kokoa vaikka yksi riittävän pitkä viesti missä päästät kaikki patoutumasi kerralla ja jätä homma sitten siihen. Olet kuin rikkinäinen levy.

Minä en sinua tunne enkä ole ihan varma mistä olette kinanne aloittaneet, mutta pakko kompata noita, joille vastailet että olisi kiva kuulla sinulta jotain älykkäämpää sanottavaa.

Persoona nro 5. 

Huvittavaa. Selkeästi sitä älyä ei suunnattomia määriä ole. Täällä on selvästi moni sitä mieltä, ettet ole penaalin terävin kynä. 

Persoona nro 10.

Vierailija
702/1068 |
30.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun mies ei tarvitse naisia kaveriksi ja jos tarvitsisi niin en olisi hänen kanssaan. En näe mitään syytä miksi hän rakentaisi henkistä yhteyttä ja läheisyyttä jonkun naisen kanssa, kun hän voi tehdä sen minun kanssani ja lujittaa suhdettamme. 

Koska parisuhde ja ystäväsuhde ovat eri asioita. Tuskin hän ystävyyttä rakentaa kenenkään kanssa vain sukupuolen perusteella, koska se taas ei olisi enää ystäväsuhde. Ystävän kanssa on mukava olla, sukupuolesta riippumatta.

Kuulostat väkisinkin aika epävarmalta, jos noin vihamielisesti pitää suhtautua, että miehelläsi olisi elämässään muitakin naispuolisia ihmisiä kuin sinä.

Kyllä hänen ystävät ihan aitoja ystäviä on vaikka ovatkin ihan tarkoituksella miehiä. Valittu luonteen perusteella. Miehet ja naiset erilaisia ja naiset porukassa muuttaa dynamiikkaa jolloin oleminen erilaista kuin miesten kesken. Minun mieheni viihtyy mieskavereiden seurassa eikä siinä ole mitään väärää. Johan jo saunaillat olisi erilaisia jos olisi kaverina nainen.

Ei oikeastaan ole minulle merkitystä miltä se jollekin muulle vaikuttaa, epävarmalta tai ei. Minusta tämä suhde vaikuttaa hyvältä ja arvostan miehessä tuota, kun ei kaipaa muiden naisten seuraa. Olen varma siitä, että mieheni ei ole muiden naisten vietävissä. Siitä huolimatta en kaipaa naisia hänen elämään häärimään ja viemään aikaa. Poislukien äitinsä jonka kanssa vietän aikaa mielelläni. Naisia minulla itselläni on ystävinä ja heitä mieheni tapaa joskus minun kanssani.

Nyt ymmärrän paremmin. Jos oma käytös ja oleminen vaihtelee sen mukaan mikä on sen henkilön sukupuoli kenen kanssa on tekemisissä, niin ihan ymmärrettävää. Kerta tilanne eri sukupuolten välillä on noin jännittynyt, on varmaan parempi vetää raja tuohon. Jos vastakkainen sukupuoli saa tuollaisia fiiliksiä aikaan, pettämisriski ilman tuota rajanvetoa on varmasti suuri ja siksi tuo linjaus täysin ymmärrettävä.

Ymmärsit väärin kuitenkin. Nainen käytökseltään erilainen kuin miehet ja hänet pitää huomioida puheissa ym. Tekee olemisesta erilaista. 

Outoa. Millä tavalla naiset ovat niin erilaisia, että miehesi ei osaa ilman erityistä huomioimista puhua heidän kanssaan normaalisti? Puhuuko hän sinulle kuitenkin kuin ihmiselle?

Outoa on vaan se, että haluat ymmärtää joka viestin väärin ja väännellä asioita. En sanonut, että mieheni puhuisi naisille eritavalla. Monien naisten seurassa joutuu esim hillitä vitsejä ettei loukkaannu. Eikä naiset yleisesti ole kiinnostunut samoista asioista kuin mieheni kavereineen.

Puhuu kaikille naisille kuin ihmiselle ja minulle puhuu avoimemmin kuin muille ihmisille.

Eli miehesi on ultimaalinen juntti, jonka mielestä on hauskaa pilkata muita ihmisiä. Sellainen, jonka seuraan normaalit naiset eivät edes halua. Ymmärrän.

Juuri kyllä tässä kerrot, että mies puhuu naisille eri tavalla, ja sitten selän takana pilkkaa tai esineellistää heitä. 

Fiksu ihminen käyttäytyy kaikkien seurassa hyvin, eikä loukkaa muita. 

Et ymmärtänyt mitään, taaskaan.

Puhuu kaikille naisille kuin ihmiselle.

Mutta naisten selän takana pilkkaa ja esineellistää heitä. Eihän naiset muuten hänen miesporukassa heittämistä jutuistaan loukkaantuisi. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
703/1068 |
30.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos saa olla naispuolisia kavereita, niin mitä niiden kanssa on lupa tehdä? Voiko mennä pariksi päiväksi festareille niin että ollaan yö hotellissa, entäs viikon laskettelulomalle samassa mökissä?

Tosiaan. Naisten kanssa miehet voivat kerran tehdä ihan samoja asioita kuin kenen tahansa kanssa. Ei pitäisi ketään haitata. Saunailta? Haluavat viettää keskenään aikaa, ei kumppaneita mukaan? Kylpylä viikonloppu yhteisillä hieronnoilla ja hoidoilla? Parisängyssä nukkuminen ok?

Vierailija
704/1068 |
30.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tietty saa ja pitääkin olla! Mies joka ei osaa olla kaveri naisten kanssa ei ole mun ajan arvoinen!

Aika erikoista määrittää, että pitää olla. Vaikka ei itse haluaisi niin silti pitää etsiä nainen kaveriksi? 😄

Luetun ymmärtäminen nolla? Äo 50?

130

Ei ole. Suloista, että kehtaat edes tuollaista keksiä kun kaikki aineisto tässäkin ketjussa laittaa sinut lähelle kehitysvammaista. 

Mensan mukaan tämä. Voi tietysti olla, että sinun arvio pätevämpi. Mitkä oli ne minun aineistot joihin viittaat?

Ihan omien juttujesi pohjalta myös minä epäilen suuresti väitteitäsi älystäsi, Mensa-puheistasi puhumattakaan. Toistaiseksi et ole osoittanut mitään merkkejä älystä, kypsyydestä ja tasapainosta, päinvastoin.

-eri

Epäilylläsi ei ole merkitystä ja siitä turha keskustella enempää. 

Älykkyys ei takaa kypsyyttä tai tasapainoa vaikka nekin ominaisuudet löytyy. 

Mitkä on ne jutut joiden pohjalta teet päätelmiä? Keskusteluun liittyvistä asioista voidaan keskustella mikäli haluat. 

Ei hän kyllä ainoa ole jota pohdituttaa nuo väitteesi älystäsi, tähän mennessä et nimittäin ole kyllä osannut osoittaa siitä mitään merkkejä. Siinä olet kyllä oikeassa että ei äly takaa kypsyyttä ja tasapainoa, et nimittäin niitäkään ole kyllä osoittanut mitenkään. 

sivusta

Tervehdys kolmas persoona vai onkohan jo neljäs. Tyhjän tuntemattoman ihmisen haukkumisen sijasta voisit koittaa rakentaa keskustelua ja vastata kysymykseen. Mitkä on ne jutut joiden pohjalta teet päätelmiä? Kerro toki mihin viesteihin viittaat. Mikäli haluat vaan ladella noita hölmöjä loukkauksi tatkoittamiasi juttuja niin kokoa vaikka yksi riittävän pitkä viesti missä päästät kaikki patoutumasi kerralla ja jätä homma sitten siihen. Olet kuin rikkinäinen levy.

Minä en sinua tunne enkä ole ihan varma mistä olette kinanne aloittaneet, mutta pakko kompata noita, joille vastailet että olisi kiva kuulla sinulta jotain älykkäämpää sanottavaa.

Persoona nro 5. 

Mielenkiinnosta kysyn, että mistä sä tiedät onko noi kaikki sama persoona? Koska mä en.

ohis

Se kuvittelee itsestään niin suuria, että sillä menee täysin hilseen yli se, että muut pitävät häntä idioottina. Jota hän onkin. 

Persoona nro 11

Vierailija
705/1068 |
30.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos saa olla naispuolisia kavereita, niin mitä niiden kanssa on lupa tehdä? Voiko mennä pariksi päiväksi festareille niin että ollaan yö hotellissa, entäs viikon laskettelulomalle samassa mökissä?

Tosiaan. Naisten kanssa miehet voivat kerran tehdä ihan samoja asioita kuin kenen tahansa kanssa. Ei pitäisi ketään haitata. Saunailta? Haluavat viettää keskenään aikaa, ei kumppaneita mukaan? Kylpylä viikonloppu yhteisillä hieronnoilla ja hoidoilla? Parisängyssä nukkuminen ok?

Luotan kumppanini harkintakykyyn. Jos mitään romanttista ei ole, niin en näe noista yhtäkään ongelmana. 

Jos romantiikkaa yhtäkkiä jostain tulisi, niin sitten pitäisi käydä keskustelu siitä, miten parisuhteemme jatkuu. 

Vierailija
706/1068 |
30.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sanoisin, että maailmankuva jää vähän suppeaksi jos syvällisiä tai yhteiskunnallisesti tärkeitä asioita puhutaan vain vaimon, äidin ja muiden miesten kanssa. Yhteiskunnasta puolet on kuitenkin naisia.

Monet niistä vihervassareita eikä niiden mielipiteistä saa mitään hyvää. 😄

Huomaa ettet tunne ainuttakaan naista, jos noin helposti niputat kaikki vaan "vihervassareiksi". Tuskin itsekään ymmärrät mitä se sana edes tarkoittaa, kunhan vain mielessäsi hiljennät kaikki muut saman tien niin ei tarvitse keksiä argumentteja omien väitteiden tueksi.

"Monet"

Ei muuta sitä, että päätit vain että monet, vaikket edes tuntisi heitä.

Miehistäkin monet ovat vihervassareita. Oman logiikkansa perusteella tämä hullu ei siis voi olla ystävä myöskään miesten kanssa. 

Ei varmasti niiden miesten kanssa olekaan. Monesti näkee jo päällepäin. Naisissa kuitenkin enemmän näitä.

Vierailija
707/1068 |
30.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huikatkaa kun tuo yksi lakkaa hokemasta "persoona nro X" aina kun joku vastaa sille jotain. 

Persoona nro 7

Aivan pikkulapsen tasolla, oivoi. 

Persoona nro 12

Vierailija
708/1068 |
30.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi olisi? Olen ilmeisen väärä nainen miehelle jos hän haluaa kerätä itselleen kädenlämpöistä haaremia, tai kaipaa äitiä ja siskojaan. Olkoot heidän kanssaan ja etsikööt sitä kädenlämpöistä pillua jostian muualta kun muu sosiaalinen vuorovaikutus tapahtuu muiden kanssa, minä en sellaiseen rooliin suostu.

Kyllä on taas niin kipeä kirjoitus ettei mitään rajaa, hu huh. Ja te, joille ei sovi vastakkaiset sukupuolet ystävinä/kavereina, niin älkää ihmeessä pariutuko ja päästäkö epävarmuuttanne ja psykoosejanne tulille. Ei ole mikään pakko seurustella. Mutta ihmiselle sinä et voi lupalappuja kirjoitella, joko hyväksyt ystävät tai olet hyväksymättä - ja pysyt sinkkuna.

Jos mies asian hyväksyy ,ei sinun mielipiteesi paljon paina.Ullatyys

Kontrollointi ihmissuhteissa on henkistä väkivaltaa, oletko tietoinen? Sinä et voi määrätä mitä sinun miehesi tekee ja mitä ei. Sano nyt vielä, ettet päästä poikien reissuun etkä työpaikan pikkujouluihinkaan? Mies voi sanoa että hyväksyy mutta mitä enemmän kotona on kyttäämistä, kontrollia ja mustasukkaisuutta, sitä enemmän alkaa muut naiset kiinnostaa. Siinä sulle yllätystä kerrakseen. Kasva aikuiseksi.

Ei kuulu sinulle mitä muut sopii suhteissaan. Vaikutat olevan psykoosissa.

Vierailija
709/1068 |
30.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koko parisuhde perustuu kontrolliin ; seksiä harrastetaan vain sen oman kumppanin kanssa ja ei muita ihmisiä siihen kuvioon. Se kontrolli luo stabiliteetin ja mahdollisuuden sitten sille että lisäännytään ja annetaan lapselle tasapainoinen ja hyvä koti. Miten tämä olisi mahdollista jos on jotain ulkopuolisia suhteita, sairauksia mustasukkaisuutta draamaa yms. ja tunteita milloin ketäkin kohtaan. 

Kohti pettämistä tai jotain muuta hyvin outoa mennään jos vapaa-aika kuluu naisella muiden miesten seurassa tai miehellä muiden naisten. Sori nyt vaan.

Olet sairas ihminen, jonka koko maailma ja elämä pyörii seksin ympärillä.

Olet psykoosissa 

Vierailija
710/1068 |
30.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huikatkaa kun tuo yksi lakkaa hokemasta "persoona nro X" aina kun joku vastaa sille jotain. 

Persoona nro 7

Persoona nro 12

Voisiko joku kiteyttää tämän ongelman, itse tipuin jo tovi sitten. 

- Tietty saa ja pitääkin olla!

- Aika erikoista määrittää, että pitää olla.

- Luetun ymmärtäminen nolla? Äo 50?

- 130

... ja te olette sivukaupalla haukkuneet tuota 130 vastannutta vaikka ja miksi. Sivusta

Vierailija
711/1068 |
30.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ikinä ei pitäisi seurustella sellaisen ihmisen kanssa, joka vaatii luopumaan kavereista. Ensinnäkin pyrkimys eristää kumppani muista ihmisistä on varoitusmerkki, saattaa viitata kontrolloivaan tai väkivaltaiseen kumppaniin. Toiseksikin jos suhde katkeaa, niin jää ihan yksin ja päätyy pahentamaan yksinäisyystilastoja. Ja ei, ei voi vain luottaa siihen, että TÄMÄ suhde ei ikinä katkea. Niin ne kaikki muutkin on luottaneet.

Eihän se tarkoita, että vaatisi luopumaan kavereista jos ei hyväksy kaveeraamista naisten kanssa. Jäljelle jää miehet. Yleensä miehillä kaverit onkin miehiä.

Tietysti tarkoittaa. Jos vaadit puolisoasi luopumaan naispuolisista kavereista, niin miten se muka ei ole sitä että vaadit luopumaan kavereista? Vai etkö pidä naisia ihmisinä/kavereina? 

Totaalinen red flag. En haluaisi olla tuollaisen ihmisen kanssa missään tekemisissä. 

Eikä tarvitsekaan olla. 

Itselle kelpaa vain mies jonka kaverit miehiä.

Muistathan itsekin olla kaveeraamatta miehesi kavereiden kanssa, etkä vietä kodissanne aikaa silloin kun he tulevat kylään? 

En noudata sinun sääntöjä vaan minun ja mieheni yhdessä sopimia. 

Vierailija
712/1068 |
30.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naiset aina höpöttää ja horisee kaikenlaista, tilaisuuden tullen pettää ja jättää ei oikeasti kannata luottaa sanon sen kokemuksen syvällä rintaäänellä. Erisukupuoleiset ystävät jotka ei ole osa jotakin porukkaa = huomionhakuinen persoonallisuus --->> paljon suurempi todennäköisyys että touhuaa tai alkaa touhuta niiden kanssa muutakin saavat aina näistä suhteista huomiota tai kuuntelijaa tai jotain muuta mitä eivät kotoa saa ja nämä "ystävä" miehet on aina valmiita tilaisuuden tullen nussimaan kun se "luottamus" on rakennettu. Hupsis nyt kävikin näin. 

Joka ei näitä kuvioita tajua on vaan lapsellisen hölmö. Olen nähnyt monen monen suhteen päättyvän juurikin näin. 

T. M57

Hyvin kiteytetty asia. Noin se on yleensä. Porukassa ajanvietto miesten ja naisten kesken, varsinkin pariskuntien kesken yleensä toimii, mutta ei mikään paras ystävä meininki.

Vierailija
713/1068 |
30.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aikaisemmin ajattelin, että juu, voihan miehellä olla naispuolisia kavereita, ei siinä mitään. Olin varma meistä, enkä nähnyt siinä mitään ongelmaa.

Sitten mies tutustui työpaikan kautta yhteen naiseen. Me nähtiin häntä välillä yhdessäkin, mutta nainen oli selkeästi kiinnostunut mun puolisosta ja puhui mulle aina tosi kurjasti ja epäkunnioittavasti silloin, kun mies ei ollut kuulemassa. Kerroin tästä miehelle, mutta se tuntui ihan avokämmeneltä naamaan, kun hän ei uskonut mua vaan väitti, että olen vain mustasukkainen.

Tämä kaveruus sitten hiljalleen jäi, kun nainen vaihtoi työpaikkaa. Siitä luottamus sai ensimmäisen kolauksen.

Myöhemmin mies tutustui vielä toiseen naispuoliseen työkaveriin, ja tämä ystävyys syveni mun mielestä ihan liian pitkälle. Tuntui, että tämä nainen meni jo mun edelle. Kun yritin puhua asiasta ja pyysin vähän aikalisää tähän ystävyyteen, koska olo alkoi tuntua jo ihan liian pahalta, se ei käynyt. Tässä tapahtui kaikenlaista, siitä saisi kyllä kokonaisen kirjan kirjoitettua.

Lopulta kävi ilmi, että multa oli salailtu yhteydenpitoa ja sitä, että siellä oli käyty kahvilla useaan kertaan. Lopulta selvisi myös, että mies oli ihastunut häneen. Siinä vaiheessa luottamus mureni täysin.

Puhuin asiasta myös tämän kyseisen naisen kanssa, mutta mulle jäi vahvasti sellainen olo, että hän piti mua vain hulluna mustasukkaisena naisena, joka yrittää rajoittaa miestään. Päädyttiin pariterapiaan, ja edelleen yli vuoden jälkeen kamppaillaan näiden asioiden kanssa.

Edelleen ajattelen, ettei vastakkaista sukupuolta oleva ystävä itsessään ole mikään ongelma. Mutta jos mies nyt ilmoittaisi, että on taas tutustunut johonkin Mirkkuun töissä, niin heittäisin varmaan pyyhkeen kehään.

Mun mielestä vastakkaista sukupuolta olevan kanssa ystävyys vaatii hyvää itsetuntemusta, selkeitä rajoja ja ennen kaikkea rehellisyyttä. Ehkä eri tavalla kuin samaa sukupuolta olevissa ystävyyssuhteissa. Kannattaa ihan oikeasti miettiä, minkälaisia ihmisiä vetää omaan elämäänsä silloin, kun on jo parisuhteessa, ja jutella oman kumppanin kanssa siitä, mitkä ovat oman suhteen rajat. Meillä edelleen korjaillaan niitä tuhoja, eikä hyvältä näytä.

Tuntuu kurjalta puolestasi. Tätä se ystävyys usein on. Uutuuden viehätys ja ihastumisen tunne, tuntuu hetken ruoho vihreämmältä aidan toisella puolella. Näille tunteille jos antaa tilaisuuden niin helposti mokaa ja satuttaa sitä jota oikeasti rakastaa. Liian myöhään herää kuplastaan. 

Tuollaisella ystävä naisella voi olla myös salakavala tyyli lyödä kiilaa pariskunnan väliin istuttaen negatiivisia ajatuksia kumppania kohtaan.

Vierailija
714/1068 |
30.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aikaisemmin ajattelin, että juu, voihan miehellä olla naispuolisia kavereita, ei siinä mitään. Olin varma meistä, enkä nähnyt siinä mitään ongelmaa.

Sitten mies tutustui työpaikan kautta yhteen naiseen. Me nähtiin häntä välillä yhdessäkin, mutta nainen oli selkeästi kiinnostunut mun puolisosta ja puhui mulle aina tosi kurjasti ja epäkunnioittavasti silloin, kun mies ei ollut kuulemassa. Kerroin tästä miehelle, mutta se tuntui ihan avokämmeneltä naamaan, kun hän ei uskonut mua vaan väitti, että olen vain mustasukkainen.

Tämä kaveruus sitten hiljalleen jäi, kun nainen vaihtoi työpaikkaa. Siitä luottamus sai ensimmäisen kolauksen.

Myöhemmin mies tutustui vielä toiseen naispuoliseen työkaveriin, ja tämä ystävyys syveni mun mielestä ihan liian pitkälle. Tuntui, että tämä nainen meni jo mun edelle. Kun yritin puhua asiasta ja pyysin vähän aikalisää tähän ystävyyteen, koska olo alkoi tuntua jo ihan liian pahalta, se ei käynyt. Tässä tapahtui kaikenlaista, siitä saisi kyllä kokonaisen kirjan kirjoitettua.

Lopulta kävi ilmi, että multa oli salailtu yhteydenpitoa ja sitä, että siellä oli käyty kahvilla useaan kertaan. Lopulta selvisi myös, että mies oli ihastunut häneen. Siinä vaiheessa luottamus mureni täysin.

Puhuin asiasta myös tämän kyseisen naisen kanssa, mutta mulle jäi vahvasti sellainen olo, että hän piti mua vain hulluna mustasukkaisena naisena, joka yrittää rajoittaa miestään. Päädyttiin pariterapiaan, ja edelleen yli vuoden jälkeen kamppaillaan näiden asioiden kanssa.

Edelleen ajattelen, ettei vastakkaista sukupuolta oleva ystävä itsessään ole mikään ongelma. Mutta jos mies nyt ilmoittaisi, että on taas tutustunut johonkin Mirkkuun töissä, niin heittäisin varmaan pyyhkeen kehään.

Mun mielestä vastakkaista sukupuolta olevan kanssa ystävyys vaatii hyvää itsetuntemusta, selkeitä rajoja ja ennen kaikkea rehellisyyttä. Ehkä eri tavalla kuin samaa sukupuolta olevissa ystävyyssuhteissa. Kannattaa ihan oikeasti miettiä, minkälaisia ihmisiä vetää omaan elämäänsä silloin, kun on jo parisuhteessa, ja jutella oman kumppanin kanssa siitä, mitkä ovat oman suhteen rajat. Meillä edelleen korjaillaan niitä tuhoja, eikä hyvältä näytä.

Kannattaa erota kuulostaa ihan mahdottomalta. Mies ei kunnioita sua, tottakai se on pettänyt niiden kanssa ei kannata liian sinisilmäinen olla. 

Itse olen mies ja mulla on hyvä pitkä parisuhde ja salaisuus on selkäranka, aina jossain joku flirttaa haluaa tutustua jne. ystävystyä eikä se koskaan ole mitään pelkkää kaveruutta vastakkaiselta sukupuolelta uskokaa nyt jo. 

Onneksi on sinunlaisia miehiä myös. Omani on yksi kaltaisistasi ja arvostan häntä myös näiden ihmissuhdeasioiden takia.

Vierailija
715/1068 |
30.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun mies ei tarvitse naisia kaveriksi ja jos tarvitsisi niin en olisi hänen kanssaan. En näe mitään syytä miksi hän rakentaisi henkistä yhteyttä ja läheisyyttä jonkun naisen kanssa, kun hän voi tehdä sen minun kanssani ja lujittaa suhdettamme. 

Koska parisuhde ja ystäväsuhde ovat eri asioita. Tuskin hän ystävyyttä rakentaa kenenkään kanssa vain sukupuolen perusteella, koska se taas ei olisi enää ystäväsuhde. Ystävän kanssa on mukava olla, sukupuolesta riippumatta.

Kuulostat väkisinkin aika epävarmalta, jos noin vihamielisesti pitää suhtautua, että miehelläsi olisi elämässään muitakin naispuolisia ihmisiä kuin sinä.

Kyllä hänen ystävät ihan aitoja ystäviä on vaikka ovatkin ihan tarkoituksella miehiä. Valittu luonteen perusteella. Miehet ja naiset erilaisia ja naiset porukassa muuttaa dynamiikkaa jolloin oleminen erilaista kuin miesten kesken. Minun mieheni viihtyy mieskavereiden seurassa eikä siinä ole mitään väärää. Johan jo saunaillat olisi erilaisia jos olisi kaverina nainen.

Ei oikeastaan ole minulle merkitystä miltä se jollekin muulle vaikuttaa, epävarmalta tai ei. Minusta tämä suhde vaikuttaa hyvältä ja arvostan miehessä tuota, kun ei kaipaa muiden naisten seuraa. Olen varma siitä, että mieheni ei ole muiden naisten vietävissä. Siitä huolimatta en kaipaa naisia hänen elämään häärimään ja viemään aikaa. Poislukien äitinsä jonka kanssa vietän aikaa mielelläni. Naisia minulla itselläni on ystävinä ja heitä mieheni tapaa joskus minun kanssani.

Nyt ymmärrän paremmin. Jos oma käytös ja oleminen vaihtelee sen mukaan mikä on sen henkilön sukupuoli kenen kanssa on tekemisissä, niin ihan ymmärrettävää. Kerta tilanne eri sukupuolten välillä on noin jännittynyt, on varmaan parempi vetää raja tuohon. Jos vastakkainen sukupuoli saa tuollaisia fiiliksiä aikaan, pettämisriski ilman tuota rajanvetoa on varmasti suuri ja siksi tuo linjaus täysin ymmärrettävä.

Ymmärsit väärin kuitenkin. Nainen käytökseltään erilainen kuin miehet ja hänet pitää huomioida puheissa ym. Tekee olemisesta erilaista. 

Outoa. Millä tavalla naiset ovat niin erilaisia, että miehesi ei osaa ilman erityistä huomioimista puhua heidän kanssaan normaalisti? Puhuuko hän sinulle kuitenkin kuin ihmiselle?

Outoa on vaan se, että haluat ymmärtää joka viestin väärin ja väännellä asioita. En sanonut, että mieheni puhuisi naisille eritavalla. Monien naisten seurassa joutuu esim hillitä vitsejä ettei loukkaannu. Eikä naiset yleisesti ole kiinnostunut samoista asioista kuin mieheni kavereineen.

Puhuu kaikille naisille kuin ihmiselle ja minulle puhuu avoimemmin kuin muille ihmisille.

Eli miehesi on ultimaalinen juntti, jonka mielestä on hauskaa pilkata muita ihmisiä. Sellainen, jonka seuraan normaalit naiset eivät edes halua. Ymmärrän.

Juuri kyllä tässä kerrot, että mies puhuu naisille eri tavalla, ja sitten selän takana pilkkaa tai esineellistää heitä. 

Fiksu ihminen käyttäytyy kaikkien seurassa hyvin, eikä loukkaa muita. 

Et ymmärtänyt mitään, taaskaan.

Puhuu kaikille naisille kuin ihmiselle.

Mutta naisten selän takana pilkkaa ja esineellistää heitä. Eihän naiset muuten hänen miesporukassa heittämistä jutuistaan loukkaantuisi. 

Tämä on sinun keksintöäsi eikä liity mieheeni mitenkään. Hän ei pilkkaa ketään tuttaviamme eikä naisia mitenkään yleisestikään. Sinä keksit päästäsi jotain väittämiä ja mesoat niiden pohjalta. 

Vierailija
716/1068 |
30.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luotan kumppanini harkintakykyyn. Jos mitään romanttista ei ole, niin en näe noista yhtäkään ongelmana. 

Jos romantiikkaa yhtäkkiä jostain tulisi, niin sitten pitäisi käydä keskustelu siitä, miten parisuhteemme jatkuu. 

Aisankannattaja

Vierailija
717/1068 |
30.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Persoona nro 7

Persoona nro 12

Voisiko joku kiteyttää tämän ongelman, itse tipuin jo tovi sitten. 

- Tietty saa ja pitääkin olla!

- Aika erikoista määrittää, että pitää olla.

- Luetun ymmärtäminen nolla? Äo 50?

- 130

... ja te olette sivukaupalla haukkuneet tuota 130 vastannutta vaikka ja miksi. Sivusta

Jollain taisi mennä aika pahasti tunteisiin tuo vastaus.

Vierailija
718/1068 |
30.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa. Luotan enemmän omaan intuitioon siitä, kuka on "uhka" ja kuka ei. Kaveruudella ei ole siinä merkitystä.

Vierailija
719/1068 |
30.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koko parisuhde perustuu kontrolliin ; seksiä harrastetaan vain sen oman kumppanin kanssa ja ei muita ihmisiä siihen kuvioon. Se kontrolli luo stabiliteetin ja mahdollisuuden sitten sille että lisäännytään ja annetaan lapselle tasapainoinen ja hyvä koti. Miten tämä olisi mahdollista jos on jotain ulkopuolisia suhteita, sairauksia mustasukkaisuutta draamaa yms. ja tunteita milloin ketäkin kohtaan. 

Kohti pettämistä tai jotain muuta hyvin outoa mennään jos vapaa-aika kuluu naisella muiden miesten seurassa tai miehellä muiden naisten. Sori nyt vaan.

Olet sairas ihminen, jonka koko maailma ja elämä pyörii seksin ympärillä.

Olet psykoosissa 

Keksikö Kalle 10v taas uuden sanan? 

Vierailija
720/1068 |
30.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa erota kuulostaa ihan mahdottomalta. Mies ei kunnioita sua, tottakai se on pettänyt niiden kanssa ei kannata liian sinisilmäinen olla. 

Itse olen mies ja mulla on hyvä pitkä parisuhde ja salaisuus on selkäranka, aina jossain joku flirttaa haluaa tutustua jne. ystävystyä eikä se koskaan ole mitään pelkkää kaveruutta vastakkaiselta sukupuolelta uskokaa nyt jo. 

Onneksi on sinunlaisia miehiä myös. Omani on yksi kaltaisistasi ja arvostan häntä myös näiden ihmissuhdeasioiden takia.

Mun mies ei lähde flirtteihin mukaan, ja kieltäytyy myös seksiehdotteluista. 

Osaa lisäksi olla kaveri naisen kanssa. 

Kunnioitan ja rakastan häntä hyvin paljon. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän kuusi