Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saako miehelläsi olla naispuolisia kavereita?

Vierailija
29.07.2026 |

Niin? 

Kommentit (1068)

Vierailija
681/1068 |
30.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos saa olla naispuolisia kavereita, niin mitä niiden kanssa on lupa tehdä? Voiko mennä pariksi päiväksi festareille niin että ollaan yö hotellissa, entäs viikon laskettelulomalle samassa mökissä?

No mun mies ei ole koskaan ehdottanut, että lähtisi ilman minua jonnekin hotelliin, matkalle tai mökille ilman minua. Ollaan oltu mökkilomalla siten, että ollaan oltu samassa mökissä koko sakki. Ja puolestaan oltu ulkomaanmatkalla, että mun ystävä mies on ollut perheineen meidän kanssa liikkeellä samassa vuokratussa talossa. Kyläilty puolin ja toisin ja pippaloitu milloin missäkin yhdessä. Ei kai niitä vanhoja kavereita tarvitse hylätä vaikka jonkun kanssa muodostaakin parin?

Vierailija
682/1068 |
30.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huikatkaa kun tuo yksi lakkaa hokemasta "persoona nro X" aina kun joku vastaa sille jotain. 

Persoona nro 7

Aivan pikkulapsen tasolla, oivoi. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
683/1068 |
30.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tällä elämänkokemuksella en luottaisi. Olen huomannut, mikä mies on. Toki tarkkailisin hetken, eihän mulla ole mitään valtuuksia lyödä kieltoa tiskiin. Mutta jos tulisi YHTÄÄN missään vaiheessa sellainen olo, että mies on naisesta kiinnostunut/ juttelee asioitamme tälle (jotkut miehistä päätyvät fyysiseen pettämiseen henkisen pettämisen kautta ihan heikkouttaan, koska kaipaavat äidillistä tukea ja kuuntelevia korvia ja vakuutteluja, että ovat aina oikeassa), eroaisin.

N56

Parempi olisi jos et ole suhteessa kenenkään kanssa, jos kerran noin vähän on luottoa. Parisuhde on tuhoon tuomittu, jos toista on epäiltävä koko ajan.

En oikein ymmärrä kommenttia. Olen luottanut kaikkiin kumppaneihini. Ja kokemukseni saanut. (Ja siksi elän nykyään yksin.)

N56

Eli olet menettänyt luottamuksesi ihmisiin ainakin mitä tulee parisuhteeseen. Ihan hyvä, jos elät yksin, koska parisuhde ei onnistu jos ei luota toiseen.

Vierailija
684/1068 |
30.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika hullu täytyy olla jos luottaa naiseen jolla on miespuolisia "ystäviä" naiset kun tuppaavat uskoutumaan näille kaikista asioistaan ja ohoh ystävyys "syveni" tai mitä tahansa. Jos ei ole lapsia niin ehkä se parisuhdekin sitten on pelkkä ajanviete, mutta perheellisenä en ikinä katselisi naista joka tapailee muita miehiä ihan vaan "kavereina"... 

Miehet ei kaveeraa naisten kanssa mielessä on seksi, piste. Jos ei seksi kiinnosta jonkun kanssa sen kanssa voi olla kaveri just töissä tai muuten jonkun asian ympäriltä mutta ei oikeasti muuten. 

Aika kapea on mielikuvasi ihmisestä, jos luulet kaikilla pyörivän vain seksi mielessä. Se, että sinulla on vain alapäät mielessä, ei kerro muista mitään.

Miehet tunnetusti ajattelee seksiä ensin. Osa jopa myöntää sen suoraan.

Osa ajattelee, ei kaikki. Älä yleistä.

Ihan kaikki. Se on miehille samanlainen juttu kuin naisille kuukautiset. Sitä ei voi välttää jos on terve mies.

Ei todellakaan kaikki. Se, että sinä itse olet pelkkää seksiä ajatteleva perverssi tai sitten tunnet sellaisia, ei tarkoita kaikkien olevan samanlaisia. Tuo selittelysi ei ole muuta kuin härskiä seksismiä.

Älä yritä latistaa miehiä miesviha-angtissasi. 

Tuossahan nimenomaan puolustettiin miehiä. 

Vierailija
685/1068 |
30.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi olisi? Olen ilmeisen väärä nainen miehelle jos hän haluaa kerätä itselleen kädenlämpöistä haaremia, tai kaipaa äitiä ja siskojaan. Olkoot heidän kanssaan ja etsikööt sitä kädenlämpöistä pillua jostian muualta kun muu sosiaalinen vuorovaikutus tapahtuu muiden kanssa, minä en sellaiseen rooliin suostu.

Kyllä on taas niin kipeä kirjoitus ettei mitään rajaa, hu huh. Ja te, joille ei sovi vastakkaiset sukupuolet ystävinä/kavereina, niin älkää ihmeessä pariutuko ja päästäkö epävarmuuttanne ja psykoosejanne tulille. Ei ole mikään pakko seurustella. Mutta ihmiselle sinä et voi lupalappuja kirjoitella, joko hyväksyt ystävät tai olet hyväksymättä - ja pysyt sinkkuna.

Jos mies asian hyväksyy ,ei sinun mielipiteesi paljon paina.Ullatyys

Kontrollointi ihmissuhteissa on henkistä väkivaltaa, oletko tietoinen? Sinä et voi määrätä mitä sinun miehesi tekee ja mitä ei. Sano nyt vielä, ettet päästä poikien reissuun etkä työpaikan pikkujouluihinkaan? Mies voi sanoa että hyväksyy mutta mitä enemmän kotona on kyttäämistä, kontrollia ja mustasukkaisuutta, sitä enemmän alkaa muut naiset kiinnostaa. Siinä sulle yllätystä kerrakseen. Kasva aikuiseksi.

Vierailija
686/1068 |
30.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksei saisi olla? Jos on pettääkseen, sillä ei ole väliä ovatko naisen kanssa kavereita. Oikeastaan parempi, että on naiskavereita niin ei hämmenny naisten huomiosta ja sen takia lähde pettämään, kuten joillekin miehille on käynyt. 

Ei todella mene noin lunkisti. Jopa äitini siskon mies yritti häntä, ystäväni mies yritti minua...

Kivoja kavereita todella.

Eli jos sinun äidin siskon mies pokailee muita naisia niin sinä päätät että kaikki muutkin miehet tekee niin vaikka ovat vain ystäviä naisten kanssa (tai toisinpäin)? Tämä kirjoituksesihan kertoo vain sinun epävarmuudestasi. Pelkäät etukäteen tapahtuvaksi sellaista mitä ei ole tapahtunut. Mahtaa ahdistaa tuollainen.

Vierailija
687/1068 |
30.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko parisuhde perustuu kontrolliin ; seksiä harrastetaan vain sen oman kumppanin kanssa ja ei muita ihmisiä siihen kuvioon. Se kontrolli luo stabiliteetin ja mahdollisuuden sitten sille että lisäännytään ja annetaan lapselle tasapainoinen ja hyvä koti. Miten tämä olisi mahdollista jos on jotain ulkopuolisia suhteita, sairauksia mustasukkaisuutta draamaa yms. ja tunteita milloin ketäkin kohtaan. 

Kohti pettämistä tai jotain muuta hyvin outoa mennään jos vapaa-aika kuluu naisella muiden miesten seurassa tai miehellä muiden naisten. Sori nyt vaan.

Vierailija
688/1068 |
30.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehelläni on myös naispuoiisia ystäviä, ja mahtavia tyyppejä ovatkin. Joitakin voin ilolla kutsua myös omiksi ystävikseni. En tiedä mitä päässäni pitäisi nyrjähtää, että rupeaisin edes haluamaan sabotoida yhtään mitään. Hyvin tyytyväiseltä tuo mies vaikuttaa elämäänsä, mutta jos joskus haluaa lähteä jonnekin muualle, niin mikä minä olen sitä estämään. Ei ihmisiä omisteta. Aika kamalaa olisi viettää päivänsä jotain tulevaisuuden skenaarioita pähkäillen ja pohtien.

Vierailija
689/1068 |
30.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koko parisuhde perustuu kontrolliin ; seksiä harrastetaan vain sen oman kumppanin kanssa ja ei muita ihmisiä siihen kuvioon. Se kontrolli luo stabiliteetin ja mahdollisuuden sitten sille että lisäännytään ja annetaan lapselle tasapainoinen ja hyvä koti. Miten tämä olisi mahdollista jos on jotain ulkopuolisia suhteita, sairauksia mustasukkaisuutta draamaa yms. ja tunteita milloin ketäkin kohtaan. 

Kohti pettämistä tai jotain muuta hyvin outoa mennään jos vapaa-aika kuluu naisella muiden miesten seurassa tai miehellä muiden naisten. Sori nyt vaan.

Olet sairas ihminen, jonka koko maailma ja elämä pyörii seksin ympärillä.

Vierailija
690/1068 |
30.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ikinä ei pitäisi seurustella sellaisen ihmisen kanssa, joka vaatii luopumaan kavereista. Ensinnäkin pyrkimys eristää kumppani muista ihmisistä on varoitusmerkki, saattaa viitata kontrolloivaan tai väkivaltaiseen kumppaniin. Toiseksikin jos suhde katkeaa, niin jää ihan yksin ja päätyy pahentamaan yksinäisyystilastoja. Ja ei, ei voi vain luottaa siihen, että TÄMÄ suhde ei ikinä katkea. Niin ne kaikki muutkin on luottaneet.

Eihän se tarkoita, että vaatisi luopumaan kavereista jos ei hyväksy kaveeraamista naisten kanssa. Jäljelle jää miehet. Yleensä miehillä kaverit onkin miehiä.

Tietysti tarkoittaa. Jos vaadit puolisoasi luopumaan naispuolisista kavereista, niin miten se muka ei ole sitä että vaadit luopumaan kavereista? Vai etkö pidä naisia ihmisinä/kavereina? 

Totaalinen red flag. En haluaisi olla tuollaisen ihmisen kanssa missään tekemisissä. 

Eikä tarvitsekaan olla. 

Itselle kelpaa vain mies jonka kaverit miehiä.

Muistathan itsekin olla kaveeraamatta miehesi kavereiden kanssa, etkä vietä kodissanne aikaa silloin kun he tulevat kylään? 

Vierailija
691/1068 |
30.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet sairas ihminen, jonka koko maailma ja elämä pyörii seksin ympärillä.

Kiitos diagnoosista.

Vierailija
692/1068 |
30.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset aina höpöttää ja horisee kaikenlaista, tilaisuuden tullen pettää ja jättää ei oikeasti kannata luottaa sanon sen kokemuksen syvällä rintaäänellä. Erisukupuoleiset ystävät jotka ei ole osa jotakin porukkaa = huomionhakuinen persoonallisuus --->> paljon suurempi todennäköisyys että touhuaa tai alkaa touhuta niiden kanssa muutakin saavat aina näistä suhteista huomiota tai kuuntelijaa tai jotain muuta mitä eivät kotoa saa ja nämä "ystävä" miehet on aina valmiita tilaisuuden tullen nussimaan kun se "luottamus" on rakennettu. Hupsis nyt kävikin näin. 

Joka ei näitä kuvioita tajua on vaan lapsellisen hölmö. Olen nähnyt monen monen suhteen päättyvän juurikin näin. 

T. M57

Vierailija
693/1068 |
30.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vain homo miehillä on naispuolisia kavereita, heteromiehiä ei naisten seura kiinnosta jos siinä ei ole mahdollisuutta seksiin.

Hyvin moni heteromies ei osaa toisille miehille avautua oikein mistään, ja kaipaa naiskontaktia ihan psykologisista ja viihtyvyyssyistä. 

Voi avautua omalle naiselleen. Henkinen etäisyys hiipii muuten kuin varkain ja yhtäkkiä olet läheisempi muiden kuin oman kumppanin kanssa.

Juuri näin. Meillä miehen kanssa toimii, kun ollaan toistemme parhaat ystävät ja rakastajat. 

Kun on puolison kanssa paras ystävä ja rakastaja niin silloin ei tarvi pelätä suhteen ulkopuolisia. Jos ulkopuoliset kovasti pelottaa, niin sitten suhde ei kovin vahvalla perustalla ole. 

Jep. Koska tiedän oikeasti olevani mieheni parasystävä ja rakastaja, niin ei tarvitse olla mustasukkainen muista ihmisistä. Viimeiset 15 yhteistä vuotta hän on aina ihan itsenäisesti valinnut minun seurani ensisijaisesti ja sitten vasta ystävät, ystävien sukupuolesta riippumatta. Tosin, taidan itse nykyään olla jo läheisempi hänen pitkäaikaisen naispuoleisen ystävänsä kanssa :D

Meillä ei edes ole tilanteita joista voisi olla mustasukkainen, kun kukaan nainen ei hääri minun reviirillä.

Huvittaa, että samaan aikaan puhutaan siitä kuinka ei ole mustasukkaisuutta ja sitten kuitenkin parisuhdetta kutsutaan reviiriksi :D

Nauroin aivan samaa.

Se on ihan ok, ettei halua kumppanilla olevan vastakkaisen sukupuolen edustajissa kavereita, mutta ovathan nämä selitykset siitä kuinka kyse ei olisi mustasukkaisuudesta ja kontrolloinnista erittäin huvittavia. 

Tämä on ollut miehelle tiedossa jo suhdetta aloittaessa, että en jaa häntä muiden naisten kanssa. Ja se sopii hänelle joten ei ole kontrollointia vaan valinta. Minulla ei myöskään ole miehiä kaverina. Meillä eletään niin, että kumppanilla ei ole syytä olla mustasukkainen.

Vapaaehtoisia valintoja. Muissa suhteissa voi valita eri lailla, meidän suhteessa näin. 

Suhteenne kuulostaa kyllä aika hataralta, jos sen ei kestä ellette siivoa kaikkia vastakkaisen sukupuolen edustajia elämistänne. Miten pystytte ylipäänsä olemaan ihmisten kanssa tekemisissä?

ohis

Hei, se on suurelle osalle ihmisistä ihan normaalitila, ettei ole vastakkaista sukupuolta olevia kavereita. Mulla ei ole ollut koskaan, enkä tiedä ketään jolla olisi. Lähimmät kavereiksi laskettavat on jonkun kaverin puolisoita mutta ei heidän kanssaan juuri hengailla ja touhuta kahden kesken. Perheinä ja pariskuntina ollaan tekemisissä.

Meillä samalla tavalla. 😊 On luontevaa itselle, että omat kaverit naisia ja miehellä miehiä.

Se on OK, jos se on teille OK, mutta mikään kaikille luonteva ja sopiva asetelma se ei ole. Ongelma onkin, että täällä aika monelle ei käy se, että joku muu voisi haluta toisin.

Ymmärrän, että ihmisiä harmittaa läheisen ystävän menettäminen sen takia että uusi kumppani kielsi ystävyyden. Sen takia tuota ajatusmaailmaa vastustetaan. Jotkut ihmiset löytävät syvällisen yhteyden vain hyvin harvojen ihmisten kanssa ja silloin ystävän menettäminen kirpaisee.

Vierailija
694/1068 |
30.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikaisemmin ajattelin, että juu, voihan miehellä olla naispuolisia kavereita, ei siinä mitään. Olin varma meistä, enkä nähnyt siinä mitään ongelmaa.

Sitten mies tutustui työpaikan kautta yhteen naiseen. Me nähtiin häntä välillä yhdessäkin, mutta nainen oli selkeästi kiinnostunut mun puolisosta ja puhui mulle aina tosi kurjasti ja epäkunnioittavasti silloin, kun mies ei ollut kuulemassa. Kerroin tästä miehelle, mutta se tuntui ihan avokämmeneltä naamaan, kun hän ei uskonut mua vaan väitti, että olen vain mustasukkainen.

Tämä kaveruus sitten hiljalleen jäi, kun nainen vaihtoi työpaikkaa. Siitä luottamus sai ensimmäisen kolauksen.

Myöhemmin mies tutustui vielä toiseen naispuoliseen työkaveriin, ja tämä ystävyys syveni mun mielestä ihan liian pitkälle. Tuntui, että tämä nainen meni jo mun edelle. Kun yritin puhua asiasta ja pyysin vähän aikalisää tähän ystävyyteen, koska olo alkoi tuntua jo ihan liian pahalta, se ei käynyt. Tässä tapahtui kaikenlaista, siitä saisi kyllä kokonaisen kirjan kirjoitettua.

Lopulta kävi ilmi, että multa oli salailtu yhteydenpitoa ja sitä, että siellä oli käyty kahvilla useaan kertaan. Lopulta selvisi myös, että mies oli ihastunut häneen. Siinä vaiheessa luottamus mureni täysin.

Puhuin asiasta myös tämän kyseisen naisen kanssa, mutta mulle jäi vahvasti sellainen olo, että hän piti mua vain hulluna mustasukkaisena naisena, joka yrittää rajoittaa miestään. Päädyttiin pariterapiaan, ja edelleen yli vuoden jälkeen kamppaillaan näiden asioiden kanssa.

Edelleen ajattelen, ettei vastakkaista sukupuolta oleva ystävä itsessään ole mikään ongelma. Mutta jos mies nyt ilmoittaisi, että on taas tutustunut johonkin Mirkkuun töissä, niin heittäisin varmaan pyyhkeen kehään.

Mun mielestä vastakkaista sukupuolta olevan kanssa ystävyys vaatii hyvää itsetuntemusta, selkeitä rajoja ja ennen kaikkea rehellisyyttä. Ehkä eri tavalla kuin samaa sukupuolta olevissa ystävyyssuhteissa. Kannattaa ihan oikeasti miettiä, minkälaisia ihmisiä vetää omaan elämäänsä silloin, kun on jo parisuhteessa, ja jutella oman kumppanin kanssa siitä, mitkä ovat oman suhteen rajat. Meillä edelleen korjaillaan niitä tuhoja, eikä hyvältä näytä.

Vierailija
695/1068 |
30.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Hänellä on edellisen suhteen aikana ollut naiskaveri, jonka kanssa on mennyt pettämään. Kertonut kyllä asiasta heti sen aikaiselle puolisolleen ja jatkaneet vielä suhteessa vuosia. Eroon ajautuneet sittemmin muista syistä.

Vierailija
696/1068 |
30.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

M57 taisi sanoa asian kuten se on. Monia miehiä varmasti harmittaa naisen miespuoliset frendit, mutta vaihtoehdot on eroaminen tai sen asian sulattaminen. Miehillä on suojelu, omistus yms vaistoja ja viettejä, sitä kutsutaan maskulinisuudeksi ja nyky-yhteiskunta ei niitä arvosta tai hyväksy. Jos haluaa perinteisen parisuhteen kannattaa etsiä muualta. Kun pettäminen tehdään niin helpoksi ja miehiä ei kunnioiteta ei kannata alentaa itseään tollaiseen suhteeseen. 

Vierailija
697/1068 |
30.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aikaisemmin ajattelin, että juu, voihan miehellä olla naispuolisia kavereita, ei siinä mitään. Olin varma meistä, enkä nähnyt siinä mitään ongelmaa.

Sitten mies tutustui työpaikan kautta yhteen naiseen. Me nähtiin häntä välillä yhdessäkin, mutta nainen oli selkeästi kiinnostunut mun puolisosta ja puhui mulle aina tosi kurjasti ja epäkunnioittavasti silloin, kun mies ei ollut kuulemassa. Kerroin tästä miehelle, mutta se tuntui ihan avokämmeneltä naamaan, kun hän ei uskonut mua vaan väitti, että olen vain mustasukkainen.

Tämä kaveruus sitten hiljalleen jäi, kun nainen vaihtoi työpaikkaa. Siitä luottamus sai ensimmäisen kolauksen.

Myöhemmin mies tutustui vielä toiseen naispuoliseen työkaveriin, ja tämä ystävyys syveni mun mielestä ihan liian pitkälle. Tuntui, että tämä nainen meni jo mun edelle. Kun yritin puhua asiasta ja pyysin vähän aikalisää tähän ystävyyteen, koska olo alkoi tuntua jo ihan liian pahalta, se ei käynyt. Tässä tapahtui kaikenlaista, siitä saisi kyllä kokonaisen kirjan kirjoitettua.

Lopulta kävi ilmi, että multa oli salailtu yhteydenpitoa ja sitä, että siellä oli käyty kahvilla useaan kertaan. Lopulta selvisi myös, että mies oli ihastunut häneen. Siinä vaiheessa luottamus mureni täysin.

Puhuin asiasta myös tämän kyseisen naisen kanssa, mutta mulle jäi vahvasti sellainen olo, että hän piti mua vain hulluna mustasukkaisena naisena, joka yrittää rajoittaa miestään. Päädyttiin pariterapiaan, ja edelleen yli vuoden jälkeen kamppaillaan näiden asioiden kanssa.

Edelleen ajattelen, ettei vastakkaista sukupuolta oleva ystävä itsessään ole mikään ongelma. Mutta jos mies nyt ilmoittaisi, että on taas tutustunut johonkin Mirkkuun töissä, niin heittäisin varmaan pyyhkeen kehään.

Mun mielestä vastakkaista sukupuolta olevan kanssa ystävyys vaatii hyvää itsetuntemusta, selkeitä rajoja ja ennen kaikkea rehellisyyttä. Ehkä eri tavalla kuin samaa sukupuolta olevissa ystävyyssuhteissa. Kannattaa ihan oikeasti miettiä, minkälaisia ihmisiä vetää omaan elämäänsä silloin, kun on jo parisuhteessa, ja jutella oman kumppanin kanssa siitä, mitkä ovat oman suhteen rajat. Meillä edelleen korjaillaan niitä tuhoja, eikä hyvältä näytä.

Kannattaa erota kuulostaa ihan mahdottomalta. Mies ei kunnioita sua, tottakai se on pettänyt niiden kanssa ei kannata liian sinisilmäinen olla. 

Itse olen mies ja mulla on hyvä pitkä parisuhde ja salaisuus on selkäranka, aina jossain joku flirttaa haluaa tutustua jne. ystävystyä eikä se koskaan ole mitään pelkkää kaveruutta vastakkaiselta sukupuolelta uskokaa nyt jo. 

Vierailija
698/1068 |
30.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tietty saa ja pitääkin olla! Mies joka ei osaa olla kaveri naisten kanssa ei ole mun ajan arvoinen!

Aika erikoista määrittää, että pitää olla. Vaikka ei itse haluaisi niin silti pitää etsiä nainen kaveriksi? 😄

Luetun ymmärtäminen nolla? Äo 50?

130

Ei ole. Suloista, että kehtaat edes tuollaista keksiä kun kaikki aineisto tässäkin ketjussa laittaa sinut lähelle kehitysvammaista. 

Mensan mukaan tämä. Voi tietysti olla, että sinun arvio pätevämpi. Mitkä oli ne minun aineistot joihin viittaat?

Joopa joo, Mensa soitti minulle eilen ja kertoi että olen niin älykäs että heillä ei taulukot edes riitä! Näitä netti"Mensalaisia" riittää kyllä jokaiselle trollitilille.

Jollain on nyt mennyt vähän tunteisiin, kun spämmää näitä kommentteja. 🤣

Älä harmittele, kyllä sinäkin varmaan elämässä selviydyt vaikka et Mensan tasolle yllä. 🙂

Ketään tuskin kiinnostaa tämä aihe.

Kyllä minua kiinnostaa, mistä kumpuaa sinun suuruudenhullut kuvitelmat itsestäsi? Vai yritätkö vain hiljentää muita sanomalla että olet älykäs? 

Vaikutat lähinnä joltain 12-vuotiaan tasolle jääneeltä kypsyyden puolesta, älyn puolesta tuskin nouset edes sille tasolle. Tyhmät ihmiset usein kuvittelevat olevansa älykkäitä. 

Eri

Persoona nro 9

Vierailija
699/1068 |
30.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on pari miespuolista ystävää, ollaan oltu sellainen kolmen tiimi nokn 25 vuotta. Yhdessä reissataan ja tehdään kaikkea kivaa. Aikoinaan tsempattiin toisiamme treffailuhommissa, nykyään olemme kaikki naimisissa tahoillamme. 

Jos joku alkaisi ystävyyttä rajoittamaam niin kyllä se aika kamalaa olisi. Onneksi puolisot ovat fiksuja ja hyviä tyyppejä. Ollaan myös reissattu kuudestaan ja lapsienkin kanssa. 

Vierailija
700/1068 |
30.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun mies ei tarvitse naisia kaveriksi ja jos tarvitsisi niin en olisi hänen kanssaan. En näe mitään syytä miksi hän rakentaisi henkistä yhteyttä ja läheisyyttä jonkun naisen kanssa, kun hän voi tehdä sen minun kanssani ja lujittaa suhdettamme. 

Koska parisuhde ja ystäväsuhde ovat eri asioita. Tuskin hän ystävyyttä rakentaa kenenkään kanssa vain sukupuolen perusteella, koska se taas ei olisi enää ystäväsuhde. Ystävän kanssa on mukava olla, sukupuolesta riippumatta.

Kuulostat väkisinkin aika epävarmalta, jos noin vihamielisesti pitää suhtautua, että miehelläsi olisi elämässään muitakin naispuolisia ihmisiä kuin sinä.

Kyllä hänen ystävät ihan aitoja ystäviä on vaikka ovatkin ihan tarkoituksella miehiä. Valittu luonteen perusteella. Miehet ja naiset erilaisia ja naiset porukassa muuttaa dynamiikkaa jolloin oleminen erilaista kuin miesten kesken. Minun mieheni viihtyy mieskavereiden seurassa eikä siinä ole mitään väärää. Johan jo saunaillat olisi erilaisia jos olisi kaverina nainen.

Ei oikeastaan ole minulle merkitystä miltä se jollekin muulle vaikuttaa, epävarmalta tai ei. Minusta tämä suhde vaikuttaa hyvältä ja arvostan miehessä tuota, kun ei kaipaa muiden naisten seuraa. Olen varma siitä, että mieheni ei ole muiden naisten vietävissä. Siitä huolimatta en kaipaa naisia hänen elämään häärimään ja viemään aikaa. Poislukien äitinsä jonka kanssa vietän aikaa mielelläni. Naisia minulla itselläni on ystävinä ja heitä mieheni tapaa joskus minun kanssani.

Nyt ymmärrän paremmin. Jos oma käytös ja oleminen vaihtelee sen mukaan mikä on sen henkilön sukupuoli kenen kanssa on tekemisissä, niin ihan ymmärrettävää. Kerta tilanne eri sukupuolten välillä on noin jännittynyt, on varmaan parempi vetää raja tuohon. Jos vastakkainen sukupuoli saa tuollaisia fiiliksiä aikaan, pettämisriski ilman tuota rajanvetoa on varmasti suuri ja siksi tuo linjaus täysin ymmärrettävä.

Ymmärsit väärin kuitenkin. Nainen käytökseltään erilainen kuin miehet ja hänet pitää huomioida puheissa ym. Tekee olemisesta erilaista. 

Outoa. Millä tavalla naiset ovat niin erilaisia, että miehesi ei osaa ilman erityistä huomioimista puhua heidän kanssaan normaalisti? Puhuuko hän sinulle kuitenkin kuin ihmiselle?

Outoa on vaan se, että haluat ymmärtää joka viestin väärin ja väännellä asioita. En sanonut, että mieheni puhuisi naisille eritavalla. Monien naisten seurassa joutuu esim hillitä vitsejä ettei loukkaannu. Eikä naiset yleisesti ole kiinnostunut samoista asioista kuin mieheni kavereineen.

Puhuu kaikille naisille kuin ihmiselle ja minulle puhuu avoimemmin kuin muille ihmisille.

Eli miehesi on ultimaalinen juntti, jonka mielestä on hauskaa pilkata muita ihmisiä. Sellainen, jonka seuraan normaalit naiset eivät edes halua. Ymmärrän.

Juuri kyllä tässä kerrot, että mies puhuu naisille eri tavalla, ja sitten selän takana pilkkaa tai esineellistää heitä. 

Fiksu ihminen käyttäytyy kaikkien seurassa hyvin, eikä loukkaa muita. 

Et ymmärtänyt mitään, taaskaan.

Puhuu kaikille naisille kuin ihmiselle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme viisi