Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millainen on se ihminen, jonka seurasta tykkäät? Miksi joistakin tykätään

Vierailija
29.07.2026 |

Mieti jotain kaveriasi tai tuttuasi jonka seurasta pidät. Osaatko eritellä mikä/mitkä ovat ne piirteet, ominaisuudet ja syyt, että pidät hänen seurastaan? 

Kommentit (204)

Vierailija
181/204 |
03.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meitä kiinnostaa samanlaiset asiat, mutta näkökulma niihin asioihin on erilainen. Riittää siis loputtomasti juttua. Lisäksi hän osaa kuunnella ja antaa vinkkejä, jos on pikkusen kiperä tilanne päällä. 

Vierailija
182/204 |
03.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei puhu muiden välisistä riidoista ja sitten myöhemmin valehtele, että ei edes ole koskaan puhunut riidan toisesta osapuolista mitään. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/204 |
03.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

avoin, oman itsensä kanssa sovussa oleva, huumorintajuinen, tilannetajuinen, joustava, positiivinen elämänasenne, ei päällepäsmäri, ei yhden asian inttäjä, vaan päinvastoin avarakatseinen,sopivasti utelias elämälle, kiinnostava, hyvä tarinankertoja, arvostaa kanssaihmisiään  pitää yleisesti sekä ihmisistä että eläimistä. Lyhyesti sanottuna, ihminen jonka kanssa on helppo olla, eikä tarvitse yhtään jännittää sanooko tai tekeekö jotain "hänen " mielestään väärin.

Vierailija
184/204 |
04.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervejärkinen ja akateeminen joka osaa ajatella

Vierailija
185/204 |
04.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuomitse, kuuntelee ja arvostaa. On omaperäinen ja itsenäinen, ei tylsä lammas.

Vierailija
186/204 |
04.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pääkriteeri itselläni on että pitää olla ns. samalla aaltopituudella. Jos on myös muuten mukava niin sen parempi.

Tällaisia on niiiiiin vaikea löytää. 
Jostain syystä onnistuu helpoiten sellasten kanssa, joiden kanssa on seksuaalinen vetovoima. Vaikka ei olisikaan aina niin samalla aaltopituudella, niin on silti helppo olla vapaasti ja sanoa mitä huvittaa. 

Ohutta on oleminen, jos näkee ihmiset vaan seksin kautta.

Ei ole yllättävää, että sinä ja ainakin 31 yläpeukuttajaa ei osaa lukea. Varsin tyypillistä palstalle.

Missään kun ei ole implikoitu, että kirjoittaja näkisi ihmiset "vaan seksin kautta" :D

Tyypillistä palstalaisten dramatisointia ja hysteriaa. Yhdenlainen lukutaidottomien taidonnäyte taas tuokin tulkinta, ja tietysti sen pitäminen heti totuutena. Hyvä esimerkki myös ketjun aiheeseen; ihminen joka olettaa omiaan eikä kysele, ei ole mukava. Jos olisit mukava, olisit esim. kysellyt "tarkoitatko, että näet ihmiset vain seksin kautta?" - kun siis alkup. tekstin ymmärtäminen ei selvästi onnistunut.

Vierailija
187/204 |
04.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi nuori nainen tulee mieleen johon tututstunut töiden kauttaa ja jonka seurassa viihdyn erittäin hyvin ja tuntuu helpolta luontevalta puhua melkein mistä tahansa vaikka itse jonkun verran häntä vanhempi mies ja ihan kavereita vain ollaan. Hän on:

-hyvä käytöksinen

-huumorintajuinen

-ei koskaan puutu toisten asioihin

-luotettava, voin avautua ihan mistä tahansa omasta asiasta hänelle ja tiedän että ei lörpöttele niitä asioita toisille

-jotenkin ajattellaan ja käsitetään asioita niin samoin, että toinen tajuaa mitä toinen tarkoittaa samantien

-älykäs, esim uuden asian tullessa vastaan hetken seurailee ja sitten jo hoksaakin sen

-erittäin puhelias, mutta ei ärsyttävästi jatkuvasti äänessä ja pystyy myös touhuamaan yksinään äänettömän huomaamattomasti omia hommiaan

-ahkera

-naisellinen, mutta arvostan että pelkää perinteisiä miesten töitäkään ja ihan hirvittävä apu esimerkiksi jonkun laitteen kokoamisessa kun osaa käyttää työkaluja ja ymmärtää kuitenkin hyvin asioita myös itselleen vieraammilta aihealueilta

-joskus jos töissä alkaa olla liian kiire ja meinaa stressi sekä hermostuminen iskeä itselle niin hän on ensimmäisenä auttamassa ihan pyytämättä ja osaa oikeasti olla avuksi juuri oikealla tavalla vaikka itse monesti huono pyytämään apua

Tällaisia ystäviä on oikeasti harvassa

Vierailija
188/204 |
05.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä, en tykkää oikein kenenkään seurasta. Ehkä lähinnä on se, että joidenkin seura on siedettävämpää kuin toisten, mutta kaikkein mieluiten en ole kenenkään seurassa. Ja pitäisin pienenä ihmeenä, jos joku pitäisi minun seurastani.

Vierailija
189/204 |
05.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä pidän ihmisistä, jotka: 
-puhuvat tarpeeksi, tuppisuut ovat outoja
-kuuntelevat mitä minä puhun

-muistavat kertomiani asioita, kysyvät kuulumisiani ja mielipiteitäni
-antavat puheenvuoron minullekin
-kertovat omista asioistaan, niin positiivisista kuin negatiivisistakin. Ihmset, jotka eivät koskaan kerro mitään negatiivista, ovat epäilyttäviä

-heille sopii useimmiten ehdottamani tapaamiset. Jos ehdottamani tapaaminen ei sovi, he pyrkivät tapaamiseen melko pian jonain muuna ajankohtana ja ehdottavat ITSE tätä

-ovat rakentaneet oman elämänsä ns normaalikaavan mukaan, eli eivät ole päivät nukkuvia syrjäytyneitä, vaan opiskelleita ihmisiä, joilla on työpaikka ja mielellään myös lapsia. Itse lapsellisena koen lapsettomat hieman hankalemmiksi olla seurassa, koska koen etten heidän seurassaan juurikaan voi mainita omia lapsiani, ettei heille tule paha mieli. Mielelläni olen sellaisten ihmisten seurassa, jotka ovat kokeneet ruuhkavuodet / ovat ruuhkavuosissa, sellaiset ymmärtävät minua parhaiten

Vierailija
190/204 |
06.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä pidän ihmisistä, jotka: 
-puhuvat tarpeeksi, tuppisuut ovat outoja
-kuuntelevat mitä minä puhun

-muistavat kertomiani asioita, kysyvät kuulumisiani ja mielipiteitäni
-antavat puheenvuoron minullekin
-kertovat omista asioistaan, niin positiivisista kuin negatiivisistakin. Ihmset, jotka eivät koskaan kerro mitään negatiivista, ovat epäilyttäviä

-heille sopii useimmiten ehdottamani tapaamiset. Jos ehdottamani tapaaminen ei sovi, he pyrkivät tapaamiseen melko pian jonain muuna ajankohtana ja ehdottavat ITSE tätä

-ovat rakentaneet oman elämänsä ns normaalikaavan mukaan, eli eivät ole päivät nukkuvia syrjäytyneitä, vaan opiskelleita ihmisiä, joilla on työpaikka ja mielellään myös lapsia. Itse lapsellisena koen lapsettomat hieman hankalemmiksi olla seurassa, koska koen etten heidän seurassaan juurikaan voi mainita omia lapsiani, ettei heille tule paha mieli. Mielelläni olen sellaisten ihmisten seurassa, jotka ovat kokeneet ruuhkavuodet / ovat ruuhkavuosissa, sellaiset ymmärtävät minua parhaiten

Muuten ihan ok asioita luettelit, mutta tuo paljasti todellisen luonteesi, että "normaali kaavan" mukaan. Aika tosi suppea näkökulma elämään, ei ole enää tätä päivä. Ehkä luet raamattua ennen nukkumaanmenoa ja uskot tuollaisiin kaavoihin. Surullista!

Itsekin lapsellisina arvostan ja kunnioitan lapsettomia suuresti. 

Vierailija
191/204 |
06.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tärkein asia on kaikissa suhteissa (myös parisuhteessa) lojaalisuus. Se mitä puhutaan pysyy kahdenkeskisenä. 

Toiseksi tärkein asia on vuorovaikutustaidot. Hiljaiset kaverit jotka eivät puhu mitään ovat vuosien varrella tipahtaneet pois. Olen aina inhonnut niitä "tarkkailijoita" jotka eivät tuo keskusteluun mitään näkökulmia, mutta ovat sitten jälkikäteen ja takanapäin analysoimassa ja kritisoimassa tilannetta. Avatkaa suu silloin kun asiaa käydään läpi. Ärsytti aivan suunnattomasti kun hiljaisin tarkkailija sanoi jälkikäteen, että "tyhjät tynnyrit kolisevat eniten". 

Myös henkilöt jotka eivät anna toisille tilaisuutta puhua on ärsyttäviä. Nostavat ääntä kun joku yrittää puhua ja puhuvat päälle

Vierailija
192/204 |
06.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkkailijat ovat yleensä rehellisiä toisin kuin meuhkaavat ja narsistiset ekstrovertit, joille hyvä esiintyminen ja oman egon kiillotus on tärkeämpää kuin mikään muu. He eivät myöskään nauti muiden mustamaalaamisesta samalla tavalla kuin suulaimmat ja itserakkaimmat ekstrovertit, jotka pakenevat valheitaan sen taakse, etteivät muka muista eikä oikein kiinnosta. Tarkkailijat ja narskut eivät tietenkään pidä toisistaan, koska eka näkee toisen läpi ja muistaa toisen temput ja siitä syystä toka pelkää toista ja mustamaalaa tätä, koska kukapa haluaisi todistajia omille rikoksilleen.

Vierailija
193/204 |
06.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Aina positiivinen ja iloinen, hyvin maanläheinen ja käytännöllinen, reipas. Hyvä lasten kanssa. Helppo saada innostumaan asioista.

2. Iloinen ja positiivinen, tekee ja järjestää paljon spontaaneja ja hauskoja asioita joita muut ei kehtaisi tai viitsisi, ilman päihteitä. 

3. Hyvin vakava, mutta kuuntelee paljon, omaa erinomaiset yleistiedot ja pystyy keskustelemaan laajasti. Kunnioittaa muita ihmisiä, joskus ymmärtää vähän liikaakin.

4. Erittäin hyvä kuuntelija ja keskustelija. Hyvin empaattinen ja herkkä. Peruspositiivinen, tykkää hölmöstä huumorista.

5. Kertomakirjallisuuden, tarinoiden ja kotoilun rakastaja. Tykkää puhua fiktiosta, videopeleistä, ihmisistä ja ihmissuhteista. 

Ehkä lyhyesti pidän ihmisistä, jotka ovat sujut itsensä kanssa, ovat luovia, empaattisia ja iloisia. Vaikea on tulla sellaisten ihmisten kanssa toimeen, jotka suhtautuvat neutraaleihin tai jopa positiivisiin keskusteluihin tai kyselyihin luullen, että nyt tässä etsitään heihin kohdistuvaa kritiikkiä. 

Vierailija
194/204 |
06.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Positiivinen, älykäs, ei liian päällepäsmäri, antaa tilaa muillekin ja etenkin muiden mielipiteille. Kiva ihminen, jonka seurassa tulee hyvälle mielelle. Ei sen kummempaa.

Vierailija
195/204 |
06.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

- Sopivan puhelias

- Ei pelkää kokeilla uusia asioita, lähtökohtaisesti suhtautuu asioihin positiivisesti

- Tykkää matkustella ja kertoo mielenkiintoisia kohtaamisia

- Tykkää kirjallisuudesta

- Fyysisesti riittävän hyvässä kunnossa kävelemään, pyöräilemään, melomaan jne.

- Ei nirsoile ruoasta

- Ei nipota asioista, kuten tiukoista aikatauluista.

Olen erittäin onnekas, kun tällaisia ystäviä on

Voi, me oltaisiin täydellinen ystäväpari, minä olen juuri tuollainen ja kolmatta kesää melonkin. Kai sinä myöskin tykkäisit vaeltaa metsissä eväsreppu selässä? 

Vierailija
196/204 |
06.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolme ystävääni ovat samantyylisiä kuin minäkin. Hieman introverttejä, ymmärtävät antaa toisille tilaa ja yksityisyyttä, ovat rauhallisia, ystävällisiä ja kohteliaita, eivätkä tykkää draamoista ja riitelystä. Heidän seurassaan mieli lepää.

Vierailija
197/204 |
06.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älykäs, avoin, hyväkäytöksinen, iloinen, kunnioittava. Eli siis ei käy iholle eikä tyrkytä munaansa, ei ole rasisti. Älykkäät ihmiset eivät ole rasisteja.

Vierailija
198/204 |
07.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

- Sopivan puhelias

- Ei pelkää kokeilla uusia asioita, lähtökohtaisesti suhtautuu asioihin positiivisesti

- Ei nirsoile ruoasta

Eli miellyttäjäkö? Sinulleko sopii vain ystävät, jotka pysyvät vauhdissasi mukana, ovat sinulle joustavia ja puhelevat mukavia. Ja eikä siinä mitään, saathan sinä ystäväsi valita. Todellista ystävyyttä mitataan minusta vasta silloin kun elämässä koetaan vaikeuksia, menetyksiä ja haasteita - silloin näkee, ketkä oikeasti välittävät ja jäävät rinnalle, mutta uskaltaako tätä monikaan myöntää ääneen?

Vierailija
199/204 |
07.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

-Ihminen jota aidosti kiinnostaa munkin jutut, ei pelkästään halua että olen hyvä kuuntelija ja tuki hänelle.

-Ihmiset jotka ovat samalla fiksuus-aaltopituudella kuin itse vievät paljon vähemmän energiaa kuin muut.

-Fyyssinen vähintään yhtä hyvä kunto kuin itsellä on kyllä ihan oikeasti tärkeetä vatsinkin jos oikeasti aikoo säännöllisesti tehdä asioita yhdessä.

-Yhteiset harrasukset ja kiinnostukset ovat jees mut kun kemia pelaa hyvin se että saa puolin ja toisin tutustuttaa kaveria omiin harrastuksiin joista toinen osapuoli ei vielä tiedä mitään ja ne maailmaa avartavat ahaa elämykset mitä se tuo mukanaan ovat myös ihania.

-Ei nälkäkiukkua, jossei ihminen äärimmäisen hyvin itse tiedosta ja pidä sitä omatoimisesti kurissa.

-Ihminen joka ei mene solmuun viimehetken muutoksista ja muutenkin arvostaa viimehetken suunnitelmia, improvisointia, joustavuutta muilta ja joustaa itsekin ja ei ota stressiä aikatauluista.

-Ihminen joka ei mene kippuraan ja on valmis poltamaan siltoja jos pettyy jostain pienestä.

-Ihminen joka ei harrasta kateellisuuta ja mustasikkaisuutta ystävyyssuhteissaan, ja varsinkaan ei anna suolaisuus tihkua puheistaan.

Vierailija
200/204 |
07.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

- Sopivan puhelias

- Ei nirsoile ruoasta

Aapeen eksä oli.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi yhdeksän