Hotelliaamiaissikailukohu on oman kilven kiillottamista
Meuhkataan asiasta , viestinä että "itsehän en siis ainakaan sikaile".
Kommentit (59)
Jep, valitettavasti nämä sikailijat taitavat olla potentiaalisempia asiakkaita siinä mielessä, että käyttävät myös rahaa holtittomasti:) Toisaalta jääkö sitten voitolle näistä asiakkaista, kun siivoukseen menee isosti rahaa ja vaivaa.
Mä äänestän jaloillani kun "yrittäjät" lähtee näihin paasauksiin mukaan. Ennen hoidettiin hommat ja asiakkaita riitti. Hyvä "rumpu" kuuluu kauas mutta paha vielä kauemmas.
Vierailija kirjoitti:
Feikkiuutinen. Lavastettu kuva. Näitä tulee Ja heti ne "paremmat ihmiset" todellakin lähtee näihin "mä oon parempi ihminen" mantra-hokemisiin.
Ei näitä "tule", niitä tehdään. Kakara ottaa melonin, haukkaa pari kertaa ja heittää loput lattialle. Ja ottaa uuden, taas uuden, jne. Ja vanhemmat ei puutu. Ei kasvata.
Taidanpa seuraavalla kerralla napata kuvan tällaisesta "ilmiantajasta".
Jospa sitten voitaisiin tehdä juttu nykyajan ilmiöstä nimeltään
MIELENSÄPAHOITTAJAT! 😏
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Feikkiuutinen. Lavastettu kuva. Näitä tulee Ja heti ne "paremmat ihmiset" todellakin lähtee näihin "mä oon parempi ihminen" mantra-hokemisiin.
Ei näitä "tule", niitä tehdään. Kakara ottaa melonin, haukkaa pari kertaa ja heittää loput lattialle. Ja ottaa uuden, taas uuden, jne. Ja vanhemmat ei puutu. Ei kasvata.
Meillä on ollut keittiön pöydän ääressä vieras lapsi, joka halusi tarjottavista pullan, haukkasi siitä kerran ja halusi seuraavan - yhä uudelleen niin kauan, että siirsin herkut pois pöydästä. Kuva näytti siltä, että samaa oli tehty meloninpaloille ja vielä heitetty lattialle.
Vierailija kirjoitti:
Ja palstalla mammat jeesustelevat. Kuinka kukaan voi toimia noin😱 MINÄ olen hyvä ihminen enkä MINÄ voisi edes kuvitella IKINÄ toimivani noin, ja MINÄ toimin aina oikein.
Sitä voi tosiaan olla vaikea uskoa, että useimmat ihmiset käyttäytyvät niin kuin sivistyneen ihmisen kuuluu. Hyviä käytöstapoja kun ei oikein nykyään opeteta edes kotona.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja palstalla mammat jeesustelevat. Kuinka kukaan voi toimia noin😱 MINÄ olen hyvä ihminen enkä MINÄ voisi edes kuvitella IKINÄ toimivani noin, ja MINÄ toimin aina oikein.
Et ole ainakaan yrittäjähenkinen, mutta aika harva suomalainen onkaan. Tuskin itse suostuisit tekemään ylimääräistä työtä ilmaiseksi ja jäämään puoleksi tunniksi ylitöihin, koska jonkun sikailijaporukan takia pitää pestä lattiat ja puunata seinät. Jo hygienialainsäädäntö määrää tosi tiukasti asiakaspuolen tason ja puhtauden. Jos sulle sopii, niin perustetaan sikailukarsinat hotelleihin ja sinne sitten vaan heitellään kaikkea ruokaa sekaan. Niitä ei siivota, vaan vedetään ruiskulla puhtaaksi ja ei kun uudet sikailijat sisään. Ruoka tuodaan ämpäreissä, koska tuskin sikailija edes maistaa mitään kaiken hylkäämänsä ruuan perusteella.
Ensimmäinen diipadaapalla jeesustelija ilmottautui.
Minä olen yrittäjä. Hinnoittelen palveluni realististen enkä ideaalien sumentaminen odotusten mukaisesti. Joskus menee yli ja joskus ali, mutta hyvin on pärjätty ns. pitkässä juoksussa.
ns. pitkässä juoksussa. Missäs juokset!
Tämä on typerä anglismi, joku tollo ei osannut kääntää lausetta oikein ja se jäi ikävä kyllä elämään!
in the long run-----pitkällä aikavälillä tai ajan mittaan tai pitkällä tähtäimellä!
Yritä nyt yrittäjä päästä eroon mokomasta typerästä käännösvirheestä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oltiin Mikkelissä, kiireinen aamiainen, tupa täynnä.
Vieressä oli äiti plus kaksi lasta, ei enää pieniä, jotain kymmenen tms.
"saadaanko hakea" hokivat koko ajan! Joo joo äiti vaan sanoi eikä perään vinkaissut!
Pöytä oli kuin lähtevä laiva kun poistuivat!
Puoliksi haukattuja, sitä sun tätä, puoli tyhjiä laseja, kaikkea kaksin kappalaine.
Mehän haetaan kun on kerran "ilmaiseksi!" saadaan!
Sotkusta viis!
Hävikistä puhumattakaan!
Laitoin palautetta hotelliin, en tiedä onko tilanne parempi.
Hyväksyn täysin että aamiaisesta veloitetaan, ettei se automaattisesti kuulu huoneen hintaan!
Vierailija kirjoitti:
MIELENSÄPAHOITTAJAT! 😏
Suomalainen Karen?
Hän ei pyydä kovaäänisesti esimiestä paikalle, vaan ottaa ihan hiljaa kuvan, lähettää sen IP-lehteen ja valittaa somessa.
Ja somekansa repeää. Järkyttävää ja kammottavaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"saadaanko hakea" hokivat koko ajan! Joo joo äiti vaan sanoi eikä perään vinkaissut!
Puoliksi haukattuja, sitä sun tätä, puoli tyhjiä laseja, kaikkea kaksin kappalaine.
Sotkusta viis!
Hävikistä puhumattakaan!
Hyväksyn täysin että aamiaisesta veloitetaan, ettei se automaattisesti kuulu huoneen hintaan!
Sehän on hyvä, että on siivoojille töitä. Jos niille ei ole töitä, niin nehän saavat potkut. Hotelleissa yöpyminen ja syöminen maksaa kyllä sen verran, että saa hakea lisääkin syötävää jos huvittaa.
Vierailija kirjoitti:
Ap on siis itse sotkusika - kaikki fiksut yrittää edes siivota jälkiään.
En todellakaan tee tarjoilijoiden töitä hotellissa tai esimerkiksi laivalla. Toki otan vain sen verran ruokaa kuin ja0ksa0n syödä, mutta kyllä, varmastikin on kasa la0utas0ia ja vähän tähteitä, esimerkiksi hedelmien kuoria, kun poistun pöydästä. Eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sotkusta viis!
Hävikistä puhumattakaan!
Sehän on hyvä, että on siivoojille töitä. Jos niille ei ole töitä, niin nehän saavat potkut. Hotelleissa yöpyminen ja syöminen maksaa kyllä sen verran, että saa hakea lisääkin syötävää jos huvittaa.
MITÄ kohtaa et ymmärtänyt!
Et ainakaan tätä:
Puoliksi haukattuja, sitä sun tätä, puoli tyhjiä laseja, kaikkea kaksin kappalain"
Penskat hakivat ja hakivat vaikka suurin osa oli syömättä!
Siivoojien lisääminen ei ole kovin kustannustehokasta, sehän nostaa hintoja!
Lueppa nyt ajatuksen kasnssa asiasta!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et ole ainakaan yrittäjähenkinen, mutta aika harva suomalainen onkaan. Tuskin itse suostuisit tekemään ylimääräistä työtä ilmaiseksi ja jäämään puoleksi tunniksi ylitöihin, koska jonkun sikailijaporukan takia pitää pestä lattiat ja puunata seinät. Jo hygienialainsäädäntö määrää tosi tiukasti asiakaspuolen tason ja puhtauden. Jos sulle sopii, niin perustetaan sikailukarsinat hotelleihin ja sinne sitten vaan heitellään kaikkea ruokaa sekaan. Niitä ei siivota, vaan vedetään ruiskulla puhtaaksi ja ei kun uudet sikailijat sisään. Ruoka tuodaan ämpäreissä, koska tuskin sikailija edes maistaa mitään kaiken hylkäämänsä ruuan perusteella.
Ensimmäinen diipadaapalla jeesustelija ilmottautui.
Minä olen yrittäjä. Hinnoittelen palveluni realististen enkä ideaalien sumentaminen odotusten mukaisesti. Joskus menee yli ja joskus ali, mutta hyvin on pärjätty ns. pitkässä juoksussa.
ns. pitkässä juoksussa. Missäs juokset!
Tämä on typerä anglismi, joku tollo ei osannut kääntää lausetta oikein ja se jäi ikävä kyllä elämään!
in the long run-----pitkällä aikavälillä tai ajan mittaan tai pitkällä tähtäimellä!
Yritä nyt yrittäjä päästä eroon mokomasta typerästä käännösvirheestä!
Voi kiitos tästä jaloutta pursuavasta opastuksesta. Nyt voit ryömiä hyvillä mielin takaisin maakuoppaasi ja jättää aikuiset keskustelemaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
MIELENSÄPAHOITTAJAT! 😏
Suomalainen Karen?
Hän ei pyydä kovaäänisesti esimiestä paikalle, vaan ottaa ihan hiljaa kuvan, lähettää sen IP-lehteen ja valittaa somessa.
Ja somekansa repeää. Järkyttävää ja kammottavaa.
Se on sellainen "parempi ihminen". 😇
Tekemällä tehty uutinen.
Ja paremmat ihmiset kulkee hyvän kuvan toivossa puhelin "laukaisuvalmiina".
Ja tätä riemua riittää lomasesongin ajan.
Vai tuleeko lehteen oma ilmiantosovellus? 🤣
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sen mitä itse olen vuokrannut mökkejä, niin niissä on ollut selvät ohjeet siivouksen suhteen. Mielestäni, jos mökki joltakin jää selvästi paskaseks, niin lasku perään siivouksesta.
Siivoojana näen niin paljon sotkua ja erilaisia sotkuja ettei tuo niin hetkauta. Joissakin toimistoissakin sellaisia sottapyttyjä. Mässyttävät herkkuja siinä pöydän äärellä ja sitten odotetaan että siivooja noukkii kaikki muruset ja suklaatöhnät sen muistilappuhelvetin seasta ilman että koskee mihinkään. Pissit menee ohi pöntön, wc-harjaa ei osata käyttää. Käsipaperi jos menee ohi roskiksen niin se jää lattialle. Onhan näitä. Jos alkaisin kaikesta hermoomaan niin olisin joutunut lopettamaan jo kauan sitten. Siivous on työtäni ja pidän siitä. Yleensä kivoin fiilis tulee kun saa jonkun oikein sotkuisen tilan puhtaaksi. Nykyään ongelma vain meinaa olla se että ei ole aikaa tehdä kunnolla ja hyvin töitä.
Vierailija kirjoitti:
Koko juttu on rakennettu tyypilliseen Iltapaskalehden tyyliin. Ensin joku hotellin asiakas lähettää lehdelle kuvan "sikailijoiden" aamiaspöydästä. Kirjoitetaan tuohtunut juttu asiasta. Sitten artikkelin loppuun laitetaan kysely, jossa voi nimimerkillä kertoa omia kokemuksiaan aamiaissotkuista. Kun sitten pari päivää on kerätty näitä kyselykokemuksia, kirjoitetaan uusi teksti. Juttuun valikoidaan ne ihmiset, jotka antavat kaikkein kärkkäimpiä lausuntoja. Helppoa roskajournalismia!
Ehkä niin, mutta sehän ei poista itse ongelmaa. Ihmisillä ei ole käytöstapoja, vaan asenne on se, että kun on jotain ostettu, kaikki kuuluu heille ja joka pennin edestä saa "käyttää ostettua palvelua". Lapset on niin lyhytjänteisiä, että eläimiä kivitetään, koska ne eivät käyttäydy kuten söpöt elokuvaelukat ja tule rapsuteltavaksi suurine kosteine silmineen ja pörrökarvoineen, kun arvon jälkikasvu niin haluaa. Aamiaisella lapselle työnnetään aina uusi melonisiivu kouraan, kun edellinen lentää lattialle. Hotellihuoneissa roskat viskataan lattialla kuin myös kadulla. Pikaruokajämät ja likaiset nenäliinat laitetaan lähimmälle tasolle tai kadulle. Suklaatahraiset sormet pyyhitään bussin penkkiin tai ikkunaan. Sitten valitetaan vaikka oleskelun pilaavista lokeista tai rotista, vaikka syy on ihan itsessä.