Hotelliaamiaissikailukohu on oman kilven kiillottamista
Meuhkataan asiasta , viestinä että "itsehän en siis ainakaan sikaile".
Kommentit (59)
Ap on siis itse sotkusika - kaikki fiksut yrittää edes siivota jälkiään.
Vierailija kirjoitti:
En käy hotelleissa. Ap
Koko juttu on rakennettu tyypilliseen Iltapaskalehden tyyliin. Ensin joku hotellin asiakas lähettää lehdelle kuvan "sikailijoiden" aamiaspöydästä. Kirjoitetaan tuohtunut juttu asiasta. Sitten artikkelin loppuun laitetaan kysely, jossa voi nimimerkillä kertoa omia kokemuksiaan aamiaissotkuista. Kun sitten pari päivää on kerätty näitä kyselykokemuksia, kirjoitetaan uusi teksti. Juttuun valikoidaan ne ihmiset, jotka antavat kaikkein kärkkäimpiä lausuntoja. Helppoa roskajournalismia!
Vierailija kirjoitti:
Niin, kuten sinä. Eikö niin?
Onko siisti käytös oman kilven kiillottamista?
Kyse ei ole pelkästään omien jälkien siivoamisesta ei tarvitse ryhtyä luutuamaan lattiaa eikä edes kuivaamaan kaatunutta juomaa. Kyse on siitä, että EI SOTKETA.
Vierailija kirjoitti:
Koko juttu on rakennettu tyypilliseen Iltapaskalehden tyyliin. Ensin joku hotellin asiakas lähettää lehdelle kuvan "sikailijoiden" aamiaspöydästä. Kirjoitetaan tuohtunut juttu asiasta. Sitten artikkelin loppuun laitetaan kysely, jossa voi nimimerkillä kertoa omia kokemuksiaan aamiaissotkuista. Kun sitten pari päivää on kerätty näitä kyselykokemuksia, kirjoitetaan uusi teksti. Juttuun valikoidaan ne ihmiset, jotka antavat kaikkein kärkkäimpiä lausuntoja. Helppoa roskajournalismia!
Mä luulen että nykypäivänä toimittajat itse keksivät näitä juttuja, niin välttyy ihmisten haastatteluiltakin. Oli artikkelin aihe mikä tahansa, jotenkin se tarinankerronnan muoto pysyy aina samana...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En käy hotelleissa. Ap
Käyt sinä kun canhemmat pakottaa mujaan, ettet koko kesää runkkaa huoneessasi ja polttele kannabista ja käytä peukkua.
Ja palstalla mammat jeesustelevat. Kuinka kukaan voi toimia noin😱 MINÄ olen hyvä ihminen enkä MINÄ voisi edes kuvitella IKINÄ toimivani noin, ja MINÄ toimin aina oikein.
Sikailu on aika yleistä muuallakin kuin hotellien aamiaisilla. Autan kaveriani hänen vuokramökkejä siivoamalla ja aina saa ihailla ihmisten luovuutta sikailun suhteen. Se on jokin hyvin sisäänasennettu sokeus ja ominaisuus, ettei näe aiheuttamaansa työn määrää jäljiltään. Hinnat on ainakin mökeissä laskettu aika tarkkaan myös siivoukseen käytettävän ajan suhteen sekä mitä pitää uusia esim. vuodevaatteita. Ja jos pitää sisältään hintana vielä sikailulisä se ei oikeasti enää yrittäjän näkökulmasta pitkälle kannata. Ikään kuin antaa elämäänsä ja rahaansa pois sikailijoille, jotka päättäväisesti pistävät paikat ja aamiaispöydät uuteen uskoon. Ei siihen tarvita mitään itsensä ylentämistä, vaan aika paha mieli tulee kun sikailijat eivät osaa hahmottaa mitä heidän eteensä tehdään työtä.
Vierailija kirjoitti:
Ja palstalla mammat jeesustelevat. Kuinka kukaan voi toimia noin😱 MINÄ olen hyvä ihminen enkä MINÄ voisi edes kuvitella IKINÄ toimivani noin, ja MINÄ toimin aina oikein.
Tämä.
Vierailija kirjoitti:
Et ole ainakaan yrittäjähenkinen, mutta aika harva suomalainen onkaan. Tuskin itse suostuisit tekemään ylimääräistä työtä ilmaiseksi ja jäämään puoleksi tunniksi ylitöihin, koska jonkun sikailijaporukan takia pitää pestä lattiat ja puunata seinät. Jo hygienialainsäädäntö määrää tosi tiukasti asiakaspuolen tason ja puhtauden. Jos sulle sopii, niin perustetaan sikailukarsinat hotelleihin ja sinne sitten vaan heitellään kaikkea ruokaa sekaan. Niitä ei siivota, vaan vedetään ruiskulla puhtaaksi ja ei kun uudet sikailijat sisään. Ruoka tuodaan ämpäreissä, koska tuskin sikailija edes maistaa mitään kaiken hylkäämänsä ruuan perusteella.
Persutyypillistä muuttaa puheessa normaalit käytöstavat "oman kilven kiillottamiseksi" tai "moraaliposeeraukseksi", kun ne eivät omalta, venäjämieliseltä ja tutkitysti matalaälyiseltä paskasakilta onnistu.
Lähde äärioikeiston poikkeuksellisen matalaan älyyn: https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/22222219/
Taannoin kirjoitettiin myös Oodista, siis kirjasto missä äidit ja pikkulapset käyvät sotkemassa kahvilan pöydät. Henkilökunta pyysi, että vähän yritettäisiin hoitaa sotkuja.En arvosta pätkääkään näitä MINÄ, minä mammoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et ole ainakaan yrittäjähenkinen, mutta aika harva suomalainen onkaan. Tuskin itse suostuisit tekemään ylimääräistä työtä ilmaiseksi ja jäämään puoleksi tunniksi ylitöihin, koska jonkun sikailijaporukan takia pitää pestä lattiat ja puunata seinät. Jo hygienialainsäädäntö määrää tosi tiukasti asiakaspuolen tason ja puhtauden. Jos sulle sopii, niin perustetaan sikailukarsinat hotelleihin ja sinne sitten vaan heitellään kaikkea ruokaa sekaan. Niitä ei siivota, vaan vedetään ruiskulla puhtaaksi ja ei kun uudet sikailijat sisään. Ruoka tuodaan ämpäreissä, koska tuskin sikailija edes maistaa mitään kaiken hylkäämänsä ruuan perusteella.
Ensimmäinen diipadaapalla jeesustelija ilmottautui.
Minä olen yrittäjä. Hinnoittelen palveluni realististen enkä ideaalien sumentaminen odotusten mukaisesti. Joskus menee yli ja joskus ali, mutta hyvin on pärjätty ns. pitkässä juoksussa.
Vierailija kirjoitti:
Sikailu on aika yleistä muuallakin kuin hotellien aamiaisilla. Autan kaveriani hänen vuokramökkejä siivoamalla ja aina saa ihailla ihmisten luovuutta sikailun suhteen. Se on jokin hyvin sisäänasennettu sokeus ja ominaisuus, ettei näe aiheuttamaansa työn määrää jäljiltään. Hinnat on ainakin mökeissä laskettu aika tarkkaan myös siivoukseen käytettävän ajan suhteen sekä mitä pitää uusia esim. vuodevaatteita. Ja jos pitää sisältään hintana vielä sikailulisä se ei oikeasti enää yrittäjän näkökulmasta pitkälle kannata. Ikään kuin antaa elämäänsä ja rahaansa pois sikailijoille, jotka päättäväisesti pistävät paikat ja aamiaispöydät uuteen uskoon. Ei siihen tarvita mitään itsensä ylentämistä, vaan aika paha mieli tulee kun sikailijat eivät osaa hahmottaa mitä heidän eteensä tehdään työtä.
Tämä!
Olin hotellisiivoojana opintojen ohessa semmoisissa ranta-villoissa joissa kävi usein lapsiperheitä ja isompia matkailuryhmiä. Lasikaiteessa olevien paskaisten kädenjälkien jynssäämisen jälkeen jätin tuon alan työt ja keskityin ihan vaan opiskeluun.
Ehkä jokaiseen ruokapöytään voisi laittaa ämpärin ja tiskirätin, niin äiti ja iskä voisivat pyyhkiä pöytää samaa vauhtia kuin sotkua tulee. Toinen voisi vaikka olla syömättä ja valvoa tilannetta koko ajan, jos on enemmän kuin yksi lapsi mukana.
Ehkä jonkinlainen pienikokoinen kierrätyslaatikosto olisi myös mahdollinen jokaiseen pöytään. Ei tarvitsisi aamiaistarjoilijan lajitella, kun ei ole kärryihin mahdollista laittaa roskista sekajätteelle.
Vierailija kirjoitti:
Älä unohda niitä asiantuntijoita joka ammattiryhmää myöden jotka viimeisinä liittyvät "haaskalintujen" kuoroon, jotka kaluavat aiheen viimeistä rustoa myöden.
P.S. Joko Teemu Selänteeltä saatiin lausunto?
No onhan tuo kaameaa, että otetaan reilummin ruokaa, mitä ei syödä ja heitellään pitkin lattioita. Jos hävikkiä tulee kymmeniä kiloja per kerta, siitä voi jokainen laskea miksi niille hotelliaamiaisile kannata enää mennä.
Vierailija kirjoitti:
Ehkä jokaiseen ruokapöytään voisi laittaa ämpärin ja tiskirätin, niin äiti ja iskä voisivat pyyhkiä pöytää samaa vauhtia kuin sotkua tulee. Toinen voisi vaikka olla syömättä ja valvoa tilannetta koko ajan, jos on enemmän kuin yksi lapsi mukana.
Ehkä jonkinlainen pienikokoinen kierrätyslaatikosto olisi myös mahdollinen jokaiseen pöytään. Ei tarvitsisi aamiaistarjoilijan lajitella, kun ei ole kärryihin mahdollista laittaa roskista sekajätteelle.
Henkilökunta voisi valvoa, että pöytä on puunattu ja hävikkiruoka syöty viimeistä murua myöten ennen kuin myöntävät perheelle poistumisluvan. Hotellivieraat antavat raikuvat aplodit niille mammoille jotka saavat tarkastuksessa A+ arvosanan ja henkilökunta antaa heille ”en ole hotellisikailija” tarran jota he voivat kantaa ylpeänä vaatteissaan museoiden tarrojen vieressä.
Hotellit uhriutuu
"Ei me tehdä tällä mitään voittoa, jätekärreissä ei ole tarpeeksi laatikoita eikä roskat mahdu, tulee ylimääräistä työtä, asiakkaat antaa vain yhden tähden vaikka sotku on toisen asiakkaan tekemä.."
En puolustele sotkemista, mutta jos kyseinen bisnes on noin paskaa, niin kannattaisko luopua siitä ja keskittyä ydinliiketoimintaan?