Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi ostatte vielä muovikasseja? Kestokassi on niin paljon kätevämpi!

Vierailija
28.07.2026 |

Selkärepusta puhumattakaan.

Kommentit (46)

Vierailija
21/46 |
28.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on autossa rulla kahvallisia roskispusseja. Näin kierrätän ruuat kotiin ja jätteet roskikseen samalla kassilla, eikä tarvitse muistaa kantaa kestokassia takaisin autoon.

Vierailija
22/46 |
28.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muovipussit kulutetaan loppuun ja parin viikon jälkeen päätyvät roskiksiksi, paperikasseihin säilön joko paperia ja/tai pahvia, ts. toimivat kierrätysastioina, kunnes pahvit poltetaan ulkona nuotiolla/ leivinuunissa/ saunan pesän sytykkeinä talvella. Paperikasseissa myöskin hyvä kantaa puutarhamyymälästä hyötykasvin taimia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/46 |
28.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ostan paperikasseja nykyään. Ei siinä luonto pelastu, mutta fasistit ovat ne hinnoitelleet niin.

Muovipussisäätelyn takia olen alkanut kippaamaan muoviroskia luontoon tilaisuuden tullen. Kun kerran maksetaan tai kärsitään näistä muoviveroista, niin mulla on myös oikeus saada rahalle vastinetta.

Muovia luontoon että eläimet voi tukehtua niihin ja muovia jauhautumaan mikromuoviksi ja päätymään lopulta meidän kaikkien elimistöön. Sekö on sulle haluamaasi rahallista vastinetta? Kyllä voi ihminen olla tyhmä.

No multa ei kysytty, vaan pakotettiin maksamaan tästä palvelusta, joten käytän sitä myös.

Vierailija
24/46 |
28.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Marketissa jokaikinen tuote on pakattu muoviin, muovipusseihin ja muovipakkauksiin. Maailmako pelastuu, kun niitä muoviin pakattuja tuotteita ei kanneta muovipussilla kotiin? Eihän tuossa ajattelussa ole mitään logiikkaa.

Samaa mieltä! Lisäksi tuntuu, että muovia käytetään pakkauksissa aikaisempaa enemmän. Esimerkiksi pienet litteät paristot on nykyisin sullottu kovan muovin sisään ja ne saa käyttöön vain saksillla, vaikka aikaisemmin ne sai kätevästi ja helposti irti painamalla niin, että tulivat pahvin läpi. Todella lapsellista viherpesua leikkiä maailman pelastamista nostamalla muovikassien hintoja.

Vierailija
25/46 |
28.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osta muovikasseja, on aina mukana kestokassi.

Vierailija
26/46 |
28.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomalaiset eivät heitä Muovikasseja mereen...

Suomalaiset laittavat niihin roskansa. Eli juuri niin kuin pitääkin.

Se että ostat erikseen roskapussit ja vielä kestokassit päälle on tuhlausta.

Minulla on aina Muovikassi tai pari Autossa. Ne käytetään pari kolme kertaa kauppakassina ja sitten lopuksi roskapussina.

Mikä järki maksaa yhdestä muovikassista 50 senttiä? 

Mitä väliä, maksaako ostokset 58,20e vai 58,70e?

Vierailija
27/46 |
28.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhden kestokassin ympäristövaikutus on sama kuin 780 muovipussin. Eli jos käyt kaksi kertaa kaupassa viikossa ja muistat ottaa joka kerran kestokassin mukaan ja se vielä sen kestää ehjänä, niin olet sujut kahdeksan vuoden päästä. Ei tällä kestävyysnäkökulmalla ole perustetta, pelkkää hyvesignalointia ja osuuskauppaväen loputonta ahneutta.

Vierailija
28/46 |
28.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomalaiset eivät heitä Muovikasseja mereen...

Suomalaiset laittavat niihin roskansa. Eli juuri niin kuin pitääkin.

Se että ostat erikseen roskapussit ja vielä kestokassit päälle on tuhlausta.

Minulla on aina Muovikassi tai pari Autossa. Ne käytetään pari kolme kertaa kauppakassina ja sitten lopuksi roskapussina.

Mikä järki maksaa yhdestä muovikassista 50 senttiä? 

Nykyään 59 senttiä. Kate 600%. Sanovat että kestävyysajattelussa on liiketoimintamahdollisuiksia. Totta.

Vierailija
29/46 |
28.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Reppu vastattu. Isä valitti aikoinaan (kun kävi vielä itse kaupassa), et sen kestokassin kantaminen käy selän ja lantion päälle. Sama "valitus" myös tädillä, äidin vanhemmalla siskolla. Ehdotin tuota reppua: isä siihen: EN IKINÄ! Täti: niinhän se pitäisi.

Kestokassi vetää selkärankaa kieroon ja siitä voi seurata omat ongelmat. Repun paino jakautuu hartijoille ja jaloille. Lisäksi vielä: molemmat kädet jäävät vapaiksi, jos vaikka liukastuu, niin käsillä voi koittaa ottaa sen iskun vastaan.

En suosittele. Työkaveri mursi molemmat ranteensa, kun otti kaatuessaan iskun vastaan käsillä. Oli kuulemma vessareissut vähän hankalia.

Mulla on kaksi kestokassia aina mukana, mies taas käyttää muovikasseja, jotka käytetään roskapusseina.

Vierailija
30/46 |
28.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei reppuun mahdu ostokset vai meinaatko että kävisin viisi kertaa kaupassa peräkkäin. Autolla. Vai pitäiskö ostaa rinkka.

Vierailija
31/46 |
28.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä on vähintään 40 niitä muovisia kestokasseja. Kuka niitä muistaa kannella mukanaan, kun pitää muistaa paljon muutakin lähtiessä. Ja sitten viel pitäisi muistaa ostaa roskapussit erikseen.

Millainen elämänhallinta sinulla on?

No mulla on samanlainen. Muovifasismi ei sovi meidänlaisille ihmisille, joten paskotaan kostoksi luonto. Eläkää te hallitsijat kestokassit taskuissa.

Vierailija
32/46 |
28.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yhden kestokassin ympäristövaikutus on sama kuin 780 muovipussin. Eli jos käyt kaksi kertaa kaupassa viikossa ja muistat ottaa joka kerran kestokassin mukaan ja se vielä sen kestää ehjänä, niin olet sujut kahdeksan vuoden päästä. Ei tällä kestävyysnäkökulmalla ole perustetta, pelkkää hyvesignalointia ja osuuskauppaväen loputonta ahneutta.

No mä olen käyttänyt kestokasseja 30 vuotta, että oon sitten jo voiton puolella.

Vierailija
33/46 |
28.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järjetöntä käyttää muovipusseja roskapusseina näillä hinnoilla 

Vierailija
34/46 |
28.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä ihme sitten jätemuovi kassissa sitten maksaa kun 50 vuotta sitten paksuja kasseja aivan uudesta muovista sitten ilmaiseksi?

Vierailija
35/46 |
28.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo tutkimus, jossa vertailtiin eri kassien ekologisuutta oli aivan surkea. Siinä mitattiin aivan liian montaa muuttujaa ja tuloksissa vedettiin kaikki mutkat suoraksi. Kestokassi painaa neljä kertaa muovikassin verran, joten tutkimuksen mukaan toimittaessa öljypohjaista materiaalia kuluu 80 gramman sijaan noin 15 kilogrammaa. Minkään kestokassin valmistusprosessi ei kuluta näin paljon enemmän fossiilisia polttoaineita.

Vierailija
36/46 |
28.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska en halua ostaa erikseen roskapusseja.

Vierailija
37/46 |
28.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole aina kestokassi mukana. Jos ostan jotain ilman kestokassiani, niin pikakassan kautta, enkä ole ikinä maksanut siitä muovipussista mitään. Sitäpaitsi niitä tarvii aika ajoin roskapusseiksi.

Vierailija
38/46 |
28.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkä kestokassin? Kierrätysmuovista tehdyn kestokassin ympäristövaikutus on ihan eri luokkaa kuin jonkun neitseellisestä puuvillasta tehdyn kassin ympäristövaikutus.

Vierailija
39/46 |
28.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska en halua ostaa erikseen roskapusseja.

Ostat mieluummin kaupan logolla varustettuja premium-roskapusseja 7-kertaisella hinnalla.

Vierailija
40/46 |
28.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otan erittäin harvoin muovikasseja, yleensä aina on autontakakontissa auringonkukka-kassi tai kesämaisema-kestokassi, kauniita ovat...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi neljä