Parisuhteessa luottamus rikkoutunut, miten saada takaisin?
Olen omalla ajattelemattomalla ja osittain myös tietoisella käytöksellä rikkonut kumppanini luottamuksen. En ole pettänyt, mutta tietoisesti jättänyt kertomatta, että esim. minulla oli aktiivisia seksisuhteita meidän suhteemme alkaessa. Laitoin kaikki heti poikki, mutta en kuitenkaan poistanut heidän yhteystietojaan, ja olen saanut vielä viestejä suhteen alkamisen jälkeen, joihin vastasin, että olen yhä suhteessa. En siis ole aktiivisesti viestitellyt muiden kanssa enkä myöskään tehnyt muutakaan seksuaalista. Kumppanini sai kuitekin tietää, että olin yhä säilyttänyt näitä viestiketjuja, vaikka itse en ajatellut asiasta kummempaa, omasta mielestäni ne olivat menneisyyttä ja jääneet vain roikkumaan. Asiaan liittyy muitakin juttuja, joita hänen mielestään olin pitänyt salassa, kun itse ajattelin, etteivät ne liity tähän suhteeseen, joten turhaa kertoa. Nyt kumppanini ihan ymmärrettävästi epäilee minua pettämisestä ja sanoo, ettei voi enää luottaa sanaani ja punnitsee koko suhteen lopettamista.
Mitä voin tehdä, että saan kumppanini luottamuksen takaisin?
Hän tietää, että olet poistanut kaiken hätäpäissäsi "eilen", eli tuo ei vakuuta häntä. Ihan syystä.
Mistä luottamus syntyy? Se syntyy ennakoitavuudesta ja hyvistä kokemuksista. Ja se on ansaittava.