Järkyttävä sotku perheen jäljiltä hotellin aamiasipöydässä
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000012167371.html
Joku toinen asiakas päätti kuvata sotkun. Ehkä ei olisi ollut kiva ruokailla viereisessä pöydässä. Ei puhettakaan rauhallisesta hotelliaamiaisesta. Mutta tuotahan se on lapsiperheessä, kyllä se ruoka lentelee syöttötuolista.
Kommentit (880)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käytöstavat opitaan kotona jo lapsuudessa. Jos ne jäävät oppimatta, on jälki kuvatunlaista. Ennen vanhaan puhuttiin pöytätavoista ja piti osata syödä veitsellä ja haarukalla. Hampurilaissukupolvelle sekin taito on vaikeaa.
Joo sinä olet varmasti puolivuotiaana aterioinut veitsellä ja haarukalla
Puolivuotias ei syö hotelliaamiaista, pösilö.
Puolivuotiaana nykysuositusten mukaan syödään jo kiinteää ruokaa (aloitetaan yksilöllisten taitojen mukaan 4 - 6 kuukauden iässä). Ja missäs se puolivuotias on, jos ei perheen mukana hotelliaamiaisella? Huoneessa yksin odottamassa niin kuin tuolls koirat kauppaan - ketjussa ehdotettiin, että lapset voi jättää kotiin, ettei niitä tarvitse katsella kaupassa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta kuuluu nyt vaan yksinkertaisesti hyviin tapoihin pari asiaa.
Ensinnäkin buffassa on helppo säädellä sitä määrää ruokaa, mitä jaksaa syödä.
Toisekseen jälkien siivoaminen ei ole vaikea asia. Yleensä on astioiden palautuskärry, ei astioiden sinne vie aikaa kuin pari minuuttia.
Kolmanneksi kyllä lapsiakin pitää opettaa, ettei saa sikailla. Sikailevista lapsista kasvaa sikailevia aikuisia.
Hotellien aamiaisilla on palautuskärryjä. Aamiaisbuffetissa on ihan normaalia, että ruokailleelta perheeltä jää n+1 lautasta, lasia, kuppia ja serviettiä pöytään. Yleensä jotain hävikkiäkin jonkun verran lautasille, jos on pieniä lapsia.
En ole koskaan ollut hotellissa, jossa astiat vietäisiin itse johonkin palautuskärriin. Hotellissa pöydän tyhjentää henkilökunta. Toki sinne pöydän alle tai pöydälle ei mätetä mitään ja astiat on syöty tyhjäksi.
Joo multa jäi tuosta sana "harvoin" pois ekasta virkkeestä, pahoittelut. Korjasin kyllä pari viestiä myöhemmin, mut eihän niitä kaikkia aina huomaa. Tämä ihan vaan, ettei tarvi tästä alkaa keskustella. Kyllä hotelleissa tosiaan tyypillisemmin henkilökunta siivoaa pöydät.
Olisittepa nähneet tänään miltä näytti buffet ravintolan lattia ruokailun jälkeen yhden perheen jälkeen. Lapset olivat erittäin pieniä. Pöydän osasivat putsata, mutta lattia näytti kuin kaatopaikalta kirjaimmellisesti. Luulisi että vanhemmat vahtisivat lapsiaan, että varmasti tulee syötyä, eikä lapset heittelisi ruokaa lattialle.
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä tätä ihmisten tarvetta tuomita toisia. Ihan normaalia lapsilta jättää ruokaa. Itsekin aikuisena jätän harvasen päivä ruokaa lautaselle. Buffetissa tulee myös jätettyä, jos on jostain syystä ikävän makuista, pilaantuneen näköistä tai esim kylmäksi mennyttä ruokaa, koska päässyt jäähtymään linjastolla. Noista paikoista saa ruokamyrkytyksen ensimmäisenä, jos ei katso mitä suuhunsa pistää.
Nämä on niitä ketkä haastaa valtion oikeuteen, koska joutuivat kuuntelemaan suvivirren koulussa samalla kuvitellen, että heillä on oikeus määrätä miten paljon kukakin saa jättää ruokaa lautaselleen. Vihreää sekoilua. Jos ostan kurkun ja syön siitä 1/10 osaa ja heitän loput roskiin se on mun valinta.
Vierailija kirjoitti:
Joku lähetti kuvan lehteen? Puuttuu varmaan kaikkeen...
Syytä onkin puuttua
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sivistynyt ihminen korjaa jälkensä ja katsoo, mihin kuntoon paikka hänen perheensä jäljiltä jää. Hän opettaa tämän myös lapsilleen. Jos hänen taaperonsa pudottaa jotakin lattialle, hän nostaa pudonneen tavaran ylös. Jos putoaa ruokaa tai maitoa, hän pahoittelee henkilökunnalle.
Kyllä mä oon käynyt lapsen kaatuneen maitolasin vuoksi pyytämässä hotelliaamiaisella servettiä tehokkaampaa siivousvälinettä. Pikavauhtia joku henkilökunnasta kävi siivoamassa sotkun ja jutteli vielä kivasti mielensä kaatuneesta maidosta pahoittaneelle pienokaiselle.
Kaaosta ei jätetä ikinä pöytään, vaikka lasten kanssa ollaan liikkeellä.
Nimeomaan opetetaan lapselle omalla esimerkillä että kaaosta ei jätetä ja meidän perheessä ei kasvateta sikoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan kauhee siivo. Onko iigor perheineen vai möhmetti?
Luultavasti joku vähäväkinen Taavetti tai Pekka. Pitävät wt-mainetta yllä.
Valdemar, Hulda, mitä näitä hameihmisiä täällä onkaaan . On meinaan nähty pöytiä niiden jäljiltä, vaikka ovat siistejä mielestään olevinaan
Nämä ihmiset ovat sikoja. Piste.
Lapsena opetettiin että jos ravintolassa jotain tippuu lattialle, sitä ei missään tapauksessa nosteta pöydälle. Oli se sitten ruokaa tai ruokailuväline.
Aamiaisella minulta jää aivan varmasti syömättä ruoka joka on huonosti valmistettu. Ei osata paistaa pekonia eikä keittää kananmunaa tai puuroa. Jos suun tuntuma tai maku mietityttää, sitä ei niellä tai kananmunaa kuoriessa jää koko valkuainen kuoriin, niin sekin jää syömättä. Valitettavasti monissa itseään paremmaksi hotelliksi kutsuvissa paikoissa ei osta valmistaa ruokaa
Vierailija kirjoitti:
Lapsena opetettiin että jos ravintolassa jotain tippuu lattialle, sitä ei missään tapauksessa nosteta pöydälle. Oli se sitten ruokaa tai ruokailuväline.
Aamiaisella minulta jää aivan varmasti syömättä ruoka joka on huonosti valmistettu. Ei osata paistaa pekonia eikä keittää kananmunaa tai puuroa. Jos suun tuntuma tai maku mietityttää, sitä ei niellä tai kananmunaa kuoriessa jää koko valkuainen kuoriin, niin sekin jää syömättä. Valitettavasti monissa itseään paremmaksi hotelliksi kutsuvissa paikoissa ei osta valmistaa ruokaa
Joo mutta sä et heitä sitä LATTIALLE niin kuin nämä SIAT siinä jutussa.
Vierailija kirjoitti:
Millainen on yleisesti hyväksytty oikein paistettu pekoni? Itse pidän rasvaa tihkuvasta. Kuulemma sen tulisi olla rapeaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei nyt ihan hirvee ollut. Toki sotku ja syömätöntä ruokaa. Se ei oo kiva... Mutta ei mitään "kaameaa" sikailua.
Oiskohan taaperon kanssa tullut kiukkuhuutolähtö, ja muu seurue ei sitten oo jäänyt siivoamaan.
Lattialle tiputetut ruuat ovat sinulle normaalia? Mikä on selityksesi?
Ei ole normaalia. Sen takia sanoin, että Sotkua on ja En jättäisi itse tuollaista. Ja muksutkin osaa ottaa jo itse eväänsä sen mukaan mitä syö, ja hakee lisää sen mitä jaksaa.
Mutta... Tää juttuko on lehtijutu arvoinen sotku? en tiiä... No ehkä sellaisena yleisenä herätyksenä, että vähän valoja päälle. Mutta KAAMEA sotku on pari melonia ja servettiä lattialla, niin klikkiotsikon maku jäi.
Vai näyttikö tuo Sinusta KAAMEALTA sotkulta, vai haluatko lähinnä korostaa että EN MINÄ/ MINUN LAPSENI AINAKAAN! Se on aika pöhköä omaan makuuni.
Mä olen samaa mieltä. Odotin, että vähintäänkin olisi kaatunut jotain tahmeaa juomaa ympäri pöytää ja tuoleja, olisi istuskeltu loosissa lihapullien päällä, roiskittu ketsuppia seinälle tms.
Tuossahan on muutama servetti lattialla ja vähän hävikkiruokaa siellä täällä. Ei kerro kauniista tavoista, mutta on siivottavissa melkein samassa ajassa kuin mikä tahansa pöytä.
Olitko sinä kakaroittesi kanssa tuossa tapauksessa ?
Uusi palstahullu, sikahullu, kas
En nähnyt kuvassa muuta ruokaa lattialla kuin melonin kuoria. Ne olisi toli kannattanut pitää pöydällä, eikä viskoa lattialle. Sotku itsessään ei mielestäni iso etenkään jos useampi syöjä ollut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millainen on yleisesti hyväksytty oikein paistettu pekoni? Itse pidän rasvaa tihkuvasta. Kuulemma sen tulisi olla rapeaa?
Kyllähän pekoni rasvaa voi tihkua, mutta limaiselta sen ei kuulu tuntua
Suomalainen kahvilakulttuuri vaan on outoa, että pitäisi itse siivota pöytänsä... yleensäkin viedä astiat paikoilleen. Enhän mä sinne siivoamaan tullut, vaan nauttimaan ruuasta ja hetkestä. Maksoin siitä palvelusta.
Jutun sotkuisuus johtuu alemman tason ihmisen syömätottumuksissa. Seurue mainittu, mutta käykö se porukka aamupaloilla hotelleissa tms
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sanoisin, että ei pehmeä, ei kuiva. Siitä välistä.
Vierailija kirjoitti:
Suomalainen kahvilakulttuuri vaan on outoa, että pitäisi itse siivota pöytänsä... yleensäkin viedä astiat paikoilleen. Enhän mä sinne siivoamaan tullut, vaan nauttimaan ruuasta ja hetkestä. Maksoin siitä palvelusta.
Jutun sotkuisuus johtuu alemman tason ihmisen syömätottumuksissa. Seurue mainittu, mutta käykö se porukka aamupaloilla hotelleissa tms
Mit ongelmaham on, että suomalaiset ei maksa palvelusta. Yli kolme euroa kahvista ja kastettavasta on liikaa.
En ole koskaan ollut hotellissa, jossa astiat vietäisiin itse johonkin palautuskärriin. Hotellissa pöydän tyhjentää henkilökunta. Toki sinne pöydän alle tai pöydälle ei mätetä mitään ja astiat on syöty tyhjäksi.